Se indlæg
Thailand Portalen (version 2004) » Visum, indrejse og ophold i Thailand » Generelt omkring visum og indrejse
 Udskriv debat
Ufleksible skrankepaver på visumkontoret i den Thailandske Ambassade.
Bade-Dyr
Oversættelse er måske på EDB, Men ved ikke om de forlanger den skal godkendes af ens Ambassade, og måske legaliser også ?

De er i deres ret til at se de papir der er brugt som grundlaget for ens Indkomst erklæring. Ved min var min årsopgørelse jo ikke lagt ved selve Erklæring, der står jo bare hvad man tjener og hvad det svare til i Baht.

Ved de kan / må gøre det, og det er til store problem for folk.

Der har været en del snak om det fra folk der er blive bedt om at fremskaffe dem.
Det er jo kommet de Thailandske Immigration for ørene at lande som
USA, Canada og Australien Ikke skal bruge "bevis" for deres Ambassade for at få deres Ambassade til at lave den Erklæring.
Men bare sige de har f.eks 100.000 baht indkomst under ED , også få de en erklæring på det.

Men Immigration har mulighed at bede os alle der bruger indkomst metoden til at underbygge/bevise vores erklæring.

Ved ikke hvorfor du betaler 1080 baht for det på den Danske Ambassade ?

Den koster 1000 baht, og skal det sendes med posten så 40 baht mere.
Fik mit lave i Maj 2014 og jeg gav 1000 baht for den. Og fik at vide at de kunne sende den for 40 baht ekstra. Men jeg skulle ind forbi dem, så jeg hente den selv.

Så længe det mit Immigration bedre om er nemt at fremskaffe, og ikke kræver det store, er der for mig ingen grund til at lave store bøvl ud af ingenting.

Mukke
Skal vi ikke lige slå fast... Oversættelse er ikke per EDB, men fremsendelse af dokumenter til ambassaden er per EDB... Årsopgørelsen som forklaret før, fremkommer til afsender per mail.. Det thailandske mail system... Kan se du nu skriver du gør det samme som jeg, så hvorfor forvirre begreberne, når det faktisk er så let.

Undskylder de ekstra 40.- baht jeg påstod man skulle betale.

Jeg mener bare, at det er vigtigt at man holder sig til det faktuelle, og ikke til hvad en tilfældig emmigrations person mener er rigtigt....
Redigeret af Mukke d. 12/09-2014 11:22

milex
Jeg tror man skal vælge sine kampe med omhu!.

Sakset fra http://www.amazin...Visa.html:

Tourist and non-immigrant visas may be extended after you have arrived in Thailand but this is strictly at the discretion of the immigration office and is not guaranteed

Bade-Dyr
Du har 100% ret milex, Der er ingen menneskekrav at fordi man opfylder kravene, SKAL havde Extension / Visa.
Det er jo også i selve ordet, Apply for XXXXX

@Mukke læse forkert så det undskylder jeg da. Ang oversættelse pr EDB, har jeg lige overset du skrev oversættelse af Ambassaden.

Ved dog ikke om Skat.dk kan lave den på English ?
Ved jo at ens straffe attest kan man vælge om den skal være på Dansk eller English.

Men Ambassaden oversætte da ikke ens årsopgørelse, gøre de ?

For mig var det skam ingen oversættelse de laver, men bare en bekræftelse af min indkomst.
Ikke noget med indkomst, betalt skat, træk %, bundskat, kirke skat, sundheds bedrag osv.
Så jeg vil bestemt ikke kalde det Ambassaden laver for en oversættelse.

Men en bekræftelse at jeg fik XXX.XXX dkr pr år som er XX.XXX dkr pr måned, som er omregnet til baht.

Og det er netop de papir som Armbassadden bruge ved sådan en erklæring de kan bede en om at fremskaffe, og tro altså ikke de siger okay til en Dansk årsopgørelse den.

Fordi Immigration i det store hele ikke udbede sig om de ekstra papir, betyder det jo ikke at de ikke kan gøre det.

Ja vi bruger begge indkomst metoden, MEN da den ikke er nok alene her ved mig, Så vil Immigration se en bank bog med 40k pr måned eller mere går ind.
Og mit Immigration gjorde det helt klart hvorfor de ønsker at se det også.
Nemlig at den Indkomst-Erklæring pålægge de ikke den store vægt ved mit Immigration, da de ved at mange lande Ambassader laver dem uden korrekt "bevis".
Så en kopi af ens bank bog og de er tilfreds.

Nå , gider ikke bruger mere tid på det her emne.

Spørgerne har fået gode råd synes jeg.

Klage og se hvad der sker.

Fremskaf de papir de er blevet bedt om og får jeres Visa.

Købe en anden slags Visa.

Kontakt Konsulat i Danmark.

kisser
Mukke skrev:

Bade-Dyr var faktisk bange for respons som dit... Ganske rigtigt det betyder ikke noget, men det er ikke loven, så hvis du acceptere, så godt med det.. Det er jo nok mange gange det der er det største problem, for mange acceptere selvbestaltede regler... Giver dig da ret i at hvad betyder det, men det er ikke reglerne, og jeg hader folk, som inden for det offentlige laver deres egne regler. Det samme gjorde jeg i Danmark..

Nu forstår jeg ikke rigtig det med, at de så kan forlange fra ambassaden..det med årsopgørelsen... Det er jo det man gør.. De bliver oversat af ambassaden og sendt til den der ønsker det, for en erkendelighed af 1080.- baht. Jeg gør dette hvert år, så forstår ikke rigtig din påstand. Vil bare lige sige at dette oversættelse af årsopgørelsen foregår på EDB i dag BADE-DYR, så man skal ikke bruge tid ud over at trykke på knappen for videresendelse af årsopgørelsen...

Så er vi lige kommet hjem fra ambassaden i Hellerup og jeg må sige, at de var mere end venlige. En helt anden tone og selvom jeg kun havde taget 1 kopi af skødet (vi er to), så sagde de, at vi bare skulle huske at tage 2 kopier næste år. Jeg kunne se, at damen genkendte os og mon ikke, at de også læser disse sider på Thailand Portalen? Hvis det er tilfældet har det været hele debatten værd. Tak til alle der har deltaget.GrinGrin

Spring til debat: