Se indlæg
 Udskriv debat
Morgenmad/buffe i pattaya
jh
vandango skrev:

jh skrev:

158 baht hmm vist en fejl 40 he he.Jeg var der i juli der er lige blevet malet og lagt nyt gulv på derinde maden den samme som altid der er intet nyt i det.Men stadig vil jeg hellere have morgenbord med bedre brød og pålæg ost osv,min kone vældig glad for at spise på Lek.

Så tager jeg sgu hende med næste gang! Rolll

Tror da hun bliver glad for budet.Hun er fra Isan og spiser næsten kun Isan food som hun kalder det.Og hun spiser ikke meget men når vi er på Lek går hun til makronerne,bagefter beklager hun sig over hun bliver for tyk.Ja men hun vejer da også hele 42 kg he he.

Amagerdreng
Til alle jer der klager over "Det er for dyrt - Der er for dårligt udvalg"
Jamen husk dog på dette "Du får hvad du betaler for" og dermed op til dig selv hvor meget og hvor godt du vil have det...længere er den vel ikke.. Husk lige på at Central Pattaya har et udmærket bageri i kælderen og dette brød må gerne nydes hjemme ved sofa bordet hvis man lyster.....
Vi må tage til takke med hvad vi ved - ikke hvad vi vil gætte på.

jh
Amagerdreng skrev:

Til alle jer der klager over "Det er for dyrt - Der er for dårligt udvalg"
Jamen husk dog på dette "Du får hvad du betaler for" og dermed op til dig selv hvor meget og hvor godt du vil have det...længere er den vel ikke.. Husk lige på at Central Pattaya har et udmærket bageri i kælderen og dette brød må gerne nydes hjemme ved sofa bordet hvis man lyster.....

Jeg mener nu ikke nogen har klaget over prisen på morgenbord en nævnte at han ikke ville give 500 baht for morgenkaffe.Det kan jeg sige dig det vil jeg heller ikke give.Debatten kører på hvor man hvor evt kan få Dansk morgenbord til evt en rimelig pris.Og 500 bath er jo ikke rimelig for morgenkaffe.Og som du skriver køber jeg da også godt brød til morgenkaffen på værelset.

Nahm
Det bedste bud er nok Lek Hotel, når det er Pattaya, eller også Lek Villa på Naklua road, det er også samme ejer, de ejer også Apex, men hvis man vil tage til Jomthien giver Hotel Danmark det bedste, og tak til number1kk for oplysningen.
Mvh,
Nahm

Anonym Bruger
Nahm skrev:

Det bedste bud er nok Lek Hotel, når det er Pattaya, eller også Lek Villa på Naklua road, det er også samme ejer, de ejer også Apex, men hvis man vil tage til Jomthien giver Hotel Danmark det bedste, og tak til number1kk for oplysningen.

som nævnt før så kan lek hotel i patty bruges, men sætter man snuden op efter dansk morgen buffet med både koldt og varmt, så er det kun hotel danmark der leverer varen, bufetten i cowboy bar er ikke i nærheden af danmark og ser lidt bleg og slatten ud i forhold til hotellet 25 meter længere nede af skrige-gaden, koldt og varmt, god kaffe, friskstegte små frikadeller som bare er bedre end mors, prisen er absolut i orden, og betjeningen er venlig og effektiv, verdens klasse efter thai forhold, og selvom jeg boede på lek hotel et par dage sidst jeg var nede i området, kørte jeg hver morgen turen til jomthien for morgen bufetten.
ps, leverpostejen er nok den bedste jeg har smagt i mine 18 år i thailand, ingen over og ingen på siden, ja ingen i nærheden!

jeg mener at prisen er 165 eller 175 baht på danmark og alt hvad du kan proppe i dig og æggene blødkogte/hårdkogte/spejlede, eller scramblede, friske rundstykker 3-4 forskellige slags friskbagte brød og herligt rugbrød, og al den kaffe/ the/mælk/juice du vil have, og havre gryn og cornflakes og müsli, you name it, der er det hele.
Redigeret af Anonym Bruger d. 06/09-2014 02:43

maik
number1kk skrev:

Nahm skrev:

som nævnt før så kan lek hotel i patty bruges, men sætter man snuden op efter dansk morgen buffet med både koldt og varmt, så er det kun hotel danmark der leverer varen, bufetten i cowboy bar er ikke i nærheden af danmark og ser lidt bleg og slatten ud i forhold til hotellet 25 meter længere nede af skrige-gaden, koldt og varmt, god kaffe, friskstegte små frikadeller som bare er bedre end mors, prisen er absolut i orden, og betjeningen er venlig og effektiv, verdens klasse efter thai forhold, og selvom jeg boede på lek hotel et par dage sidst jeg var nede i området, kørte jeg hver morgen turen til jomthien for morgen bufetten.
ps, leverpostejen er nok den bedste jeg har smagt i mine 18 år i thailand, ingen over og ingen på siden, ja ingen i nærheden!

jeg mener at prisen er 165 eller 175 baht på danmark og alt hvad du kan proppe i dig og æggene blødkogte/hårdkogte/spejlede, eller scramblede, friske rundstykker 3-4 forskellige slags friskbagte brød og herligt rugbrød, og al den kaffe/ the/mælk/juice du vil have, og havre gryn og cornflakes og müsli, you name it, der er det hele.

I hvilket tidsrum er det muligt at få den buffet?
I fiktionen findes adgangen til virkeligheden …

maikjensen.dk

http://www.maikjensen.dk
Anonym Bruger
maik skrev:

number1kk skrev:

Nahm skrev:

I hvilket tidsrum er det muligt at få den buffet?

fra kl 07:00 til kl 12:00, muligvis kl13:00 hver dag

vandango
ener37 skrev:

Nu har jeg kun boet i Jomtien når jeg har været dernede.

Hvis du går ned i soi white-house, så ligger der både cowboy-bar og Hotel Danmark som sælger morgenmads-buffet og det er ganske udmærket

Hilsen René

Var inde og læse på et internationalt forum, og dem der bliver nævnt er netop ovenstående.

På maden ser det ud til at hotel Danmark vinder, flere skriver at de spiser på begge steder, men flest gange på hotel Danmark.

Maden bliver fremhævet positivt, men kaffen får lidt kritik med på vejen, og især hotellets juice er elendig.

Kommer jeg forbi en dag, skal jeg naturligvis spise morgenmad dér. Wink

Juice kan jeg købe i 7/11 og sidde foran og drikke, mens jeg kigger på russerne der tyller høkerbajere i sig. Wink

vandango
sank skrev:

Smile Cobenhagen har da rugbrød og frisk fransbrød men jeg aner ikke hvad det koster, men har da set nogen spise morgenbord med velbehag også ost.

Ha ha osten er noget turisterne tager med til Thailand, har selv købt god ost med til Copenhagen.

jh
Jamen så må vi jo på Hotel Danmark og prøve morgen bufet når vi skal derned i December,man behøver jo ikke hver dag men når man er der ca 1 måned hver gang får man jo lyst til noget Dansk foder sommetider,
og som nogle skriver hvorfor man skal spise Dansk når man er i Thailand.
Fordi jeg kan lide Dansk mad,og jeg kan ikke spise Thai mad.

kylling
John skrev:

Lek hotel i soi 18/2, ikke langt fra Apex.
De har en stor buffet (brunch), og jeg syntes den er bedre end Apex. Men det er jo smag og behag.

Mener jeg gav 100-150 thb. for all you can eat. Kan huske at de havde noget med et klippekort så hvert 10. var gratis.

Jeg vil give John ret i leks Hotel har selv boet der dejligt buffet hvor man køber en billet,ja jeg var der sidste år jeg mener 150 thb. Men pænt og sobert kan kun anbefales

jh
Lek hotels priser er 150 Baht,hvis du køber 10 kort/billetter får du dem for 110 Baht pr stk.Men som de skriver inde i bufeen du bliver bonget for det du ikke spiser på talerknen,kan ikke huske beløb.

natty
jh skrev:

Lek hotels priser er 150 Baht,hvis du køber 10 kort/billetter får du dem for 110 Baht pr stk.Men som de skriver inde i bufeen du bliver bonget for det du ikke spiser på talerknen,kan ikke huske beløb.

Super god ide hvis det er for at undgå madspild, overspisning og grådighed Grin
Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin

Amagerdreng
Og sådan har det været i et par år på forskellige restauranter i Pattaya. Om det er morgenmad eller middagen så er det at betale for overskyd på tallerken...
Vi må tage til takke med hvad vi ved - ikke hvad vi vil gætte på.

John
Det er ikke kun i Pattaya, men ganske udbredt i hele landet hvor der er buffet.
Og det er efter min mening ganske fair.
john@dansk-thai.dk

http://www.j-s.dk/hus
natty
Jeg indrømmer gerne at det vidste jeg altså ikke, nok fordi jeg, af hygiejniske årsager, næsten aldrig bestiller buffet.
Det sker dog hvis morgenbuffeen er en del af værelsesprisen, men så går jeg hellere flere gange, også for ikke at få blandet alt muligt sammen på tallerkenen, og jeg ofte er mæt før mine øjne tror det.
Men som sagt helt fair.
Jeg har dog et undrende spørgsmål, hvordan afregnes der, efter stykker af forladt bacon, æg, mango eller efter vægt?
Redigeret af natty d. 08/09-2014 22:21

John
Afregningen er lidt forskellig. Nogen steder er det en fast pris, ofte dyre end buffetens pris. Og andre steder er det efter vægt.
Jeg har aldrig set det blive udført, men er ikke i tvivl om at det sker.
john@dansk-thai.dk

http://www.j-s.dk/hus
natty
Javel så, man kan heldigvis lære noget nyt så længe man lever Smile

Klovn
Buffet er efter min mening ikke særlig lækker nogle steder,folk stikker og rager i mad der er halvt fordærvet,eller direkte klam,jeg spiser aldrig buffet i Thailand eller Danmark ! Bare tanken om en Dansk Jule-buffet hvor halvtreds menesker har været i leverpostejen før mig,for det til at løbe koldt ned af ryggen,og i Thailand,hvor bakterier af en del af menuen står jeg af men til alle jer der nyder den dejlige buffet på Lek ( fy for satan ) siger jeg velbekomme,portions opdelt mad er bare mere rent og det rigtige sted er Bon-cafe

natty
@Klovn. Vi formulerer os alle forskelligt, men essensen i hvad du skriver er helt korrekt.
En lille finger fra en kunde, og en lille bakterie spredes tusinde gange hurtigere end ved frisk portionsandrettet mad, og det gælder både i Thailand, Spanien eller Danmark. Beviserne er mange.

Spring til debat: