Se indlæg
Side 2 af 2: 12
|
|
Valget 2. febuar
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 02/02-2014 09:57
|
|
Superadministrator ![]() Antal indlæg: 6782 |
NFP skrev: Nu er volden rettet mod Suthep og hans tilhaengere og ikke den anden vej rundt, selvom situationen ved Laksi i gaar kunne tyde paa det omvendte - hvor var politiet ? Ingen tvivl om at det er øjnene man bliver blind på først. Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
|
| NFP |
Lagt på d. 02/02-2014 10:08
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 148 |
Webmaster skrev: NFP skrev: Nu er volden rettet mod Suthep og hans tilhaengere og ikke den anden vej rundt, selvom situationen ved Laksi i gaar kunne tyde paa det omvendte - hvor var politiet ? Ingen tvivl om at det er øjnene man bliver blind på først. Det maa vaere det blinde politi der refereres til. Som naevnt situationen ved Laksi kunne tyde paa det modsatte hvor volden er rettet mod anti-protestanterne. Foer da hvem fik smidt bomber, raketter og mord ved Wat Sri Iam, Bangna sidste soendag. Det var vold mod protestanterne. |
|
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 02/02-2014 10:26
|
|
NFP skrev: Webmaster skrev: NFP skrev: Nu er volden rettet mod Suthep og hans tilhaengere og ikke den anden vej rundt, selvom situationen ved Laksi i gaar kunne tyde paa det omvendte - hvor var politiet ? Ingen tvivl om at det er øjnene man bliver blind på først. Det maa vaere det blinde politi der refereres til. Som naevnt situationen ved Laksi kunne tyde paa det modsatte hvor volden er rettet mod anti-protestanterne. Foer da hvem fik smidt bomber, raketter og mord ved Wat Sri Iam, Bangna sidste soendag. Det var vold mod protestanterne. Du må undskylde at jeg siger det, men du er ikke andet end knas og støj i baggrunden med de ting du lukker ud. Du lyder simpelthen for hjernevasket til at man overhovedet gider tage dig det mindste seriøst med de ting du lukker ud. Fint nok at have sine meninger og overbevisninger og også give udtryk for det. Også fint nok at reflektere på det den ene part i konflikten gør, men at lukke øjnene på den måde som du gør det og dårligt være i stand til at sige en simpel sætning uden at blande Thaksin ind i det. Ja så lyder man altså hjernevasket i min verden og sådan en kan jeg ikke tage seriøs. Det du får sagt er simpelthen bare som støj som i en radio som ikke er indstillet rigtigt. Alt hvad du ser og alt hvad du udtaler dig om er vendt og drejet så det passer til dine holdninger. Alt andet ser du ikke. At høre på dig er som at høre på den nordkoreanske statsradiofoni. Ked af at sige det, det er for langt ude at debattere med dig. Ja jeg burde måske nok holde min kæft - især når jeg også samtidigt er webmaster her på siden. Men har helt ærligt siddet og funderet i de sidste dage over om det er en troll som er i gang. Du har selv deltaget i en tråd hvor det er postet billeder og videoer af gule tosser som bære våben og bruger dem. Og alligevel får du det filteret fra. Det er sygt at tage våben med og tilmed bruge dem - og det uanset rød eller gul. Men det er også sygt kun at se et problem i det når det er den ene part som gør noget galt. Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
|
| NFP |
Lagt på d. 03/02-2014 09:34
|
@Web, der er ikke tale om en "troll". Jeg er en ganske almindelig folkepensionist som mener at jeg har et rimeligt godt kendskab til Thailand og hvad der foregaar her. Jeg har tilbragt stoerstedelen af mit liv her i SEA og har nu boet i Thailand i et paent stykke tid. Foer da kom jeg regelmaessigt til Thailand paa forretningsbesoeg (bosiddende i SEA) og man er derfor noedsaget til at vide hvad der foregaar eftersom hvad der end sker, positivt eller negativt, vil have indflydelse paa vores forretning i Thailand. Foerste gang jeg kom til Thailand var i 1966 og min foerste kone var Thai saa jo jeg har en rimelig god fornemmelse af hvad der foregaar. Min foerste kones lillebror gik i klasse med Thaksin paa Montford College i Chiangmai og han stikker ud fra de andre paa klassegruppe billedet da hans oerer afsloerer det hele saa han er nem at finde. I familien har vi haft lidt sjov med hvorfor Thaksin ikke kaldte paa sin klassekammerat (dvs min eks-svoger). Aarsagen er klar og tydelig. Eks svoger var EDB revisor i een af de stoerste banker i Thailand og en revisor var vist ikke noget Thaksin kunne bruge. Min nuvaerende kone kommer fra Isaan, det laegger jeg ikke skjul paa, men det er jeg ikke paavirket af skulle jeg hilse og sige ![]() Saa beklager jeg er ikke en troll og ej heller hjernevasket. Jeg er i stand til at drage mine egne konklusioner. |
|
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 03/02-2014 09:59
|
|
NFP skrev: Saa beklager jeg er ikke en troll og ej heller hjernevasket. Jeg er i stand til at drage mine egne konklusioner. Fint at du ikke er en troll og også er i strand til at drage dine egne konklusioner. Men forstår stadigvæk ikke hvordan man kan sige som i følgende citat når man lige har set billeder og video som beviser at Suthep og hans tilhængere ikke holder sig tilbage med brug af vold. NFP skrev: Nu er volden rettet mod Suthep og hans tilhaengere og ikke den anden vej rundt, selvom situationen ved Laksi i gaar kunne tyde paa det omvendte - hvor var politiet ? Jeg er ikke ude i et forsvar af de røde, men ude i at de gule intet har at lade andre høre. De er ligeså rådne som dem de demonstrere mod og de har ikke fortjent sympati for fem flade øre når de tager sådanne midler i brug som de gør. Med venlig hilsen
|
|
|
| NFP |
Lagt på d. 03/02-2014 10:26
|
Webmaster skrev: NFP skrev: Saa beklager jeg er ikke en troll og ej heller hjernevasket. Jeg er i stand til at drage mine egne konklusioner. Fint at du ikke er en troll og også er i strand til at drage dine egne konklusioner. Men forstår stadigvæk ikke hvordan man kan sige som i følgende citat når man lige har set billeder og video som beviser at Suthep og hans tilhængere ikke holder sig tilbage med brug af vold. NFP skrev: Nu er volden rettet mod Suthep og hans tilhaengere og ikke den anden vej rundt, selvom situationen ved Laksi i gaar kunne tyde paa det omvendte - hvor var politiet ? Jeg er ikke ude i et forsvar af de røde, men ude i at de gule intet har at lade andre høre. De er ligeså rådne som dem de demonstrere mod og de har ikke fortjent sympati for fem flade øre når de tager sådanne midler i brug som de gør. Beklager, pt bruger jeg en anden pc hvor jeg ikke har adgang til YouTube videos osv, saa jeg har ikke set hverken billeder og video, men kan forestille mig at det er de samme som er vist i aviserne. "Ja Choey" (politidukken) mener at det er antiregerings kraefter der har vaeret paa spil. "Ja Choey" har endnu ikke sin mening om hvem der stod bag skyderiet mod Suthin ved Wat Sri Iam og det er over een uge siden. |
|
|
|
| NFP |
Lagt på d. 03/02-2014 10:52
|
For lige at fortsaette mit CV, saa boede jeg 1 aar oppe i Chiangmai (1970 - 1971) som repraesentant for mit firma i Bangkok. Jeg fik et hav af gaester paa besoeg og eftersom der kun var een eneste god thai silke forretning i omraadet slaebte jeg mine gaester ud til Shinawatra Silk i Samkangpaeng. Maximum af gaester paa een gang var var FUT eller "Foreningen for Unge Traelastfolk" hvor jeg havde 90 gaester paa besoeg og de fik ogsaa glaede af at besoege Shinawatra Silk fabrikken osv. Medlemmerne af FUT som kom paa besoeg var mellem "80 og skindoede", betragt det som en joke. Det var virkelig flinke mennesker. Indirekte kan man sige at jeg har bidraget med at stoette Shinawatra familien. Hvem kunne vide det dengang ? |
|
|
|
Side 2 af 2: 12
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.