Se indlæg
 Udskriv debat
smaa og store oplever naar man bo i Thailand
Frank
Hej Bamse

OK - det er fint, at du har den mening. Fred være med det.! Du skal blot være opmærksom på din dobbeltrolle. Altså hvornår du udtaler dig som en administrator, der advarer om at stilen er uacceptabel - og hvornår du udtaler bamsens menninger.

En sammenblanding af de roller minder lidt om politibetjente i de lande, hvor Danmark pt. er meget omtalt.

mvh
Frank

hejsa Frank
Jeg har svaret dig privat
Da jeg ikke må ha en personlig mening her
bamsen

Robert Kronberg
Goddag,

Jeg har også svaret med en hemmelig mening, for jeg må heller ikke mene noget her, jf. Administrator Bamsen...

http://www.danishschool.dk/thailand/
Buggymann
Kronberg du tro sgu da at du er så klog....for satan hvor vi er nogle stykker som er træt af dine angribne indlæg
ParkpeanCool
just love Thailand. The land off budda...

www.thaikontakt.dk
Frank
Hej Bamse

Tak for PB, som jeg nok skal lade være med at omtale her Wink.

Men dit indlæg vil jeg derimod svare på.

Jeg mener ikke, at du ikke må have en mening om alt. Det tror jeg faktisk jeg skrev før.

Men efter at at du selv på det seneste konsekvent har håndhævet den skærpede linie på dtw (hvilket jeg i øvrigt er ganske tilfreds med), så bør du (og de andre administratorer) lige fortælle, hvilken kasket du har på, når du udtaler, at indlæggenes stil er upassende.

Jeg synes bestemt du skal udtrykke din mening, som du tidligere har gjort talrige gange - og efter min mening til ofte ganske glimrende. At vi ikke altid er enige, er helt fint med mig - Verden ville være uudholdelig, hvis alle mente som mig!

mvh
Frank

Hejsa Frank
Ja vi admin burde også kunne udtale sig på private vegne
men det er der noegn som ikke mener at vi kan
bamsen
Redigeret af d. 03/02-2006 20:20

Frank
Hej Bamse

Der er da intet i vejen for, at du udtaler din mening om al ting - Du skal blot være opmærksom på, hvornår andre kan forveklse det med en adminstrators løftede pegefinger. I de tilfælde bør du understrege, hvilken kasket du har på.

mvh
Frank

Robert Kronberg
Parkpean,

Hvad mener du med angribne indlæg, og hvem er "vi er nogle stykker"?

Jeg spørger bare?

I øvrigt opfatter jeg mig ikke som klog, men blot som en bruger i debatten, der bor i Bangkok og som svarer ud fra egne forudsætninger og erfaringer i Thailand.
Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group
- Visum til Danmark - Consular Services Asia

"Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman,
hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel,
men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget.
"

thaikurt1
Kaere brugere

Da jeg oprette denne her hvad det for at hvis nogen som bo i thailand havde nogen sjove oplevese man saa kunne dele med andre

Jeg kan se at den nu er ude paa et sidespor.

Lad os prove og vi ikke kan kommer tilbage paa sporet

Paa forhaand tak
Thaikurt
Redigeret af thaikurt1 d. 04/02-2006 05:28
Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."

http://nej
Kimpil
Personligt synes jeg det også er rart man kan se grunden til at nogle får problemer i Thailand. Hvis man kommer med den attityde som Kronberg beskriver, beder man i mine øjne om problemer. Hvis man derimod som Thaikurt forsøger at tilpasse sig, ser jeg ingen grund til at folk opfører sig på den måde han nævner. Men der er jo også dumme personer i Danmark der forgiver hunde og katte, så skal vi ikke gå ud fra det er personen og ikke kulturen det er galt med?

Med hensyn til administratorer og deres ret til egen mening - selvfølgelig har de ret til egen mening, men det er nødvendigt at vide hvornår det er egen mening og hvornår det er officielt. Som alm. brugere har vi ingen forudsætning for at vide hvilken kasket i har på når i kommenterer et indlæg, specielt når det sker i forbindelse hvad man kan eller ikke kan. Man kunne evt. tydeligt gøre opmærksom på hvornår man talte som administrator, men det må i aftale indbyrdes med Kim. det er blot vigtigt med klare regler, så vi ved hvordan vi skal forholde os
Det er ikke hvad du gør - det er måden du gør det på

www.pilegaard-christiansen.dk
rolan
ennu en et spændene emne som gled helt af sporet tak for det venner

Robert Kronberg
Hej,

Et sidespring:

Jeg har blandt andet være moderator på en dansk avis' mailingliste siden 1998, snart 8 år, og jeg har altid forsøgt at gøre som Webmaster Kim.

At enten taler jeg som Robert (dog stadig underlagt presseloven).

Eller også taler jeg som Moderator, og så underskriver jeg mig som sådan. I visse tilfælde skriver jeg privat til personen. Moderator har ingen mening, men siger blot stop i henhold til Kodex eller andet regelsæt.

Jeg føler derimod, at nogle administratorer på DTW ofte taler med to tunger på en gang, idet de sammenblander deres position med derers personlige mening om indlægget eller om debatøren.

Jeg synes også, at der er en fortsat tendens til, at debatører ofte overser, at vi har forskellige preferencer, og vi bor i forskellige verdener, og endda med meget forskellige koner.

En erkendelse:

Anyway, jeg kan godt se, at mit indlæg om de tre email ikke hører under sjove oplevelser. Det var en nemlig en dum oplevelse, og ikke en sjov oplevelse. Desuden har personen undskyldt til mig. Han siger, det var en fejl.

Og igen vil jeg pointere, at jeg på ingen måde har afsløret personens identitet, og jeg tror egentlig ikke, at han er bruger på DTW.

Men jeg synes, som Kimpil så rigtigt siger, at det er illustrativt for, hvordan nogle danskere kommer galt af sted herude. Jeg kender bunker af skæbner, som sidder og klynker over, hvor uretfærdigt det hele er, men som ikke blankt erkender, at de ikke har bestilt andet end at gøre sig uvenner med alle og enhver i kolonien. Men ved ALDRIG i Thailand, hvornår man har brug for hjælp, så enhver ny fjende, er en ny lukket dør.
Redigeret af Robert Kronberg d. 04/02-2006 11:16

"

rinpoche
Jeg deltager i debatten på en stor udenlandsk debatside omkring thailand, hvor der er en lang række administratorer.
I erkendelsen af det problem du nævner Robert, blev administratorerne gjort anonyme, når de optræder med deres officielle kasket på. Hvilket har elimineret dette problem.

Jeg ved ikke hvem "vi" er som er trætte af dine indlæg, men tror snarere det er et udslag af kongeligt flertal Wink

mvh
rinpoche

clydehaumann
Vi, mit ego og jeg har haft megen moro ud af at laese indlaegene i denne traad.
Dansk Thai Sprogskole underviser i dansk på en måde der kan forståes. Har over 20 års erfaring i sprogundervisning.
Vi hjælper selvfølgelig gerne med visumansøgning og familiesammenføring. Har 8 års erfaring.
Visum Hjælp. GRATIS
Undervisning. SE VORES HJEMMESIDE.
http://thaidanishservice.com

https://www.facebook.com/groups/danskthaisprogskole/

http://thaidanishservice.com
John
Hej

Jeg vil for en god ordens skyld understrege at jeg i dette indlæg udtaler mig som John og IKKE som administrator.
For øvrigt så er jeg enig at det er en selvfølge at vi administratorer underskriver os som administrator når vi har den kasket på.

At der kan være tvivl om hvilken kasket bamsen havde på da han i et indlæg skriver til KronbergTH:
Jeg kan virkelig ikke forstå at du smider en privat mail ind her.
Forstår jeg ikke, han giver jo bare udtryk for at det er et privat brev der er beregnet for KronbergTH’s øjne, og ikke til offentliggørelse på Internettet.
Det er rigtigt at personens identitet ikke er afsløret, men derfor kan man vel godt mene at det er forkert.

Jeg vil give KronbergTH fuldstændig ret i at der er stor forskel på om vi skriver som Webmaster, administratorer
eller som privat personer. Men at der skulle være:
nogle administratorer på DTW ofte taler med to tunger på en gang, idet de sammenblander deres position med deres personlige mening om indlægget eller om debattøren..
kan jeg ikke genkende.

Derimod undre det mig KronbergTH at du reagerer som du gør når der er nogen der ikke er enig med dig:
Goddag bamsen
Du er altid så vittig, velkommen tilbage

Er der kommentarer fra andre De Herrer medlemmer af Herrefolket, Administratorer, fra den gruppe, som kun kan benytter deres net-power til at pisse på folk?

Goddag,
Jeg har også svaret med en hemmelig mening, for jeg må heller ikke mene noget her, jf. Administrator Bamsen

Dette er jo et debat forum og som du selv skriver er vi jo forskellige, med forskellig baggrund osv. Og når man deltager i en debat må man jo også være forberedt på at der er andre der har en anden mening end en selv.

John

http://www.j-s.dk/hus
Rasmus
KronbergTH skrev:
Jeg føler derimod, at nogle administratorer på DTW ofte taler med to tunger på en gang, idet de sammenblander deres position med derers personlige mening om indlægget eller om debatøren.

Hej KronbergTH
Vil du ikke være venlig at uddybe denne påstand yderligt, måske har vi alle noget at lære – dig selv indbefattet.
Rasmus

Robert Kronberg
Ja, Rasmus, jeg har meget at lære, det benægter jeg ikke. Den dag, man holder op med at have noget at lære, er man død eller dum.

"

Buggymann
dum så..........Cool
just love Thailand. The land off budda...

www.thaikontakt.dk
Rasmus
Hej KronbergTH
Umiddelbart havde jeg forventet et mere kaliviseret, intelligent og lødigt svar fra din side - men sådan skulle det altså ikke være i denne sammenhæng! Du skuffer mig virkeligt!
Hilsen Rasmus

Robert Kronberg
Hej Ramus,

Nej, du får mig ikke til at nævne de Administratorer ved navn, som jeg hentyder til. Nej, og det er heller ikke pointen at pege fingre.

Pointen er, at der er brugere, som ofte bliver forvirrede over, hvornår visse Administratorer taler som person eller som Administrator.

Og hvis disse Administratorer samtidig antyder en vedholdende og personlig opfattelse af debatøren, så bliver rollen som Administrator ændret fra at være moderator til at være en personlig magtfunktion.

Spring til debat: