Se indlæg
Side 2 af 2: 12
|
|
29 døde i busulykke i Thailand
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 28/12-2013 17:31
|
|
Superadministrator ![]() Antal indlæg: 6782 |
Her er lidt tal med antallet af dræbte i trafikken bare i går den 27. december: - 39 killed, 399 injured Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
|
| John |
Lagt på d. 28/12-2013 21:46
|
|
Administratorer ![]() Antal indlæg: 2171 |
TomDK skrev: ingen tvivl om at dødstallet i Thailand er meget højt i forhold til Danmark. Den første årsag er naturligvis befolkningen. Flere mennesker = flere ulykker. Men der er mange årsager til at der er så mange døde i Thailand. En af de største årsager er uden tvivl den manglende forståelse for sikkerhed. I Danmark kører vi i relativt nye biler der alle skal gennem en række sikkerhedstests før de bliver solgt i Danmark. Alle biler er som standard udstyret med airbags og man skal bruge sikkerhedsseler. I Thailand kører man gladelig med familien på ladet af en pickup, en hel familie på en motorcykel osv. Samtidig er køretøjerne af dårlig standard enten pga alder eller for hårdt brug og reagerer derfor ikke som de burde. Når man dertil lægger deres generelle trafik holdning ja så er der mange der dør. Når det er sagt så synes jeg lidt at trafikken i Thailand er at sammenligne med en dans. Alle kender trinene og derfor går det godt (altså relativt). Hvis man forstår reglerne så går det faktisk ganske udmærket. Vi skal også lige huske at en del af chaufførene aldrig har erhvervet kørekort, og at promille kørsel er et udbredt fænomen. Kunne være intereesant at vide hvor mange farang chauffører der er blandt de skadede og dræbte på årsbasis john@dansk-thai.dk
|
|
|
|
| Skeptikeren |
Lagt på d. 29/12-2013 02:36
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 330 |
i mine 13 år her, de sidste 10 som fastboende, har jeg aldrig oplevet så mange udrykninger som de sidste 3 uger. Der har aldrig været så mange Faranger der lejer motobai, store som små, som i denne sæson. De fleste helt tydeligt første gang de sidder på ryggen af sådan én. Men også mange der lejer biler, kan være hylende morsomt at se en Farang der første gang skal kante sig ind på en ledig plads, og ikke kan finde ud af at alt skal gøres modsat end hjemme i vesten. De fleste prøver at køre som thaier gør, med det resultat at den ene røvtur efter den anden kan ses på gader og stræde. Politiet har travlt med razziaer over hele byen, og det er flest Farangs uden kørekort og hjelm de tager. De har her i højsæsonen næsten opgivet at snuppe thaier uden hjelm, der er større chance for en forøgelse af bødekassen med en rig Farang. Aviserne skriver kun om de mest alvorlige ulykker, så som en russisk knægt på 17 på en megabike med topfart på Sukhumvit, kappede et ben og fik knust hovedet, så var den ferie slut. Ud over det så har redningsfolkene travlt med at hente Faranger der har købt ulovligt fyrværkeri (mest russere) og må på Hospitalet med diverse skader. Joh der er ikke kedeligt i Pattaya, nærmest tragikomisk! Somrak Bogen: En Roskildedrengs Erindringer (1939-2000)
Kan hentes på: www.jumplink.dk/somrak Bogen: Mit nye liv i Thailand (2001-2012) Kan hentes på: www.jumplink.dk/somrak2 Måtte Buddha stænke velduftende vande på din vej! |
|
|
|
| Lung Yao |
Lagt på d. 29/12-2013 10:07
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3992 |
OleH skrev: ............................................................... Jeg har lige lavet en søgning på befolkningstal og er kommet frem til, at der er ca. 12 gange flere thailændere end danskere. Så 12x167: = 2004 Så er der godt nok langt op til de ca. 26.000, som moerk5002 nævner. Dette her svar får mig til at forstå hvorfor flere medlemmer kommer i karambolage med dig. Du hænger dig i "petitesser". Du kunne, nu da du var i gang måske have skrevet : 12,0783 gange flere thai end danskere. Mit svar var "kun" for at vise nogenlunde proportioner af befolknings tallet i forhold til ulykkerne. Men ligegyldigt om det drejer sig om 10 eller 12 X, så er årsagen som både jeg om andre har påpeget : den manglende forståelse/viden om almen færdselsregler. Og så længe det bliver ikke ændret på det så vil antallet af dræbte i trafikken være meget højt. . Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
|
| Lung Yao |
Lagt på d. 29/12-2013 10:21
|
|
Skeptikeren. .................... De fleste prøver at køre som thaier gør, med det resultat at den ene røvtur efter den anden kan ses på gader og stræde. Politiet har travlt med razziaer over hele byen, og det er flest Farangs uden kørekort og hjelm de tager. De har her i højsæsonen næsten opgivet at snuppe thaier uden hjelm, der er større chance for en forøgelse af bødekassen med en rig Farang. Er det ikke et "årlig" tilbagevendende fænomen, som jeg fik at vide for nogle år siden at det var et "speciel rejsehold" fra BKK, som kommer til Patty til Jul og Nyt År, for at indsamle "Jule gratialer" til deres overordnede (og når det regner på præsten....... ). Et andet forhold m.h.t. de tragiske ulykker især i Patty (sikkert også i Phuket og andre byer) er disse skruppelløse og grådige udlejer (99% thaier) som er ligeglad med om farangen har : Kørekort (specielt til MC), om han er gammel nok til at køre på sådan en, for så længe at de har modtaget depositum og kopi af hans pas er de "tilfreds". Er uheldet ud, tjah , man laver ikke omelet uden at knække æg 8at her drejer det sig om menneskes liv er de kold overfor: "Business as usual" , eller som andre sagde : "Money rules". . Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
|
| moerk5002 |
Lagt på d. 29/12-2013 10:26
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 384 |
Lung Yao skrev: moerk5002, Du glemmer vist nok et vigtigt parameter i dine sammenligning: I Danmark er tilsvarende tal for 2012, 167 mennesker, om året....! Det er ret tankevækkende synes jeg. Og det er at Thailands befolkning er +10X støre og at I DK er færdselsregler strengere end i Thailand og på trods at majoriteten overholder dem, så sker der alligevel dødsulykker i DK. P.S., håber ikke at jeg har "misforstået" din melding. . Lung Yao: Tror du har misforstået mig lidt. Jeg kan godt regne og ved selvfølgelig at Thailands befolknings tal er 10-12 gange størrer end Danmarks...... Blev der dræbt lige så mange i Danmark, procentvis af befolkningen som i Thailand, skulle tallet ganske rigtig være som OleH skriver ca 2000..... Prøvede bare at fortælle at der sker voldsomt mange døds ulykker i Thailand. Smed også nogle kilder.... Iøvrigt er færdselsreglerne ikke strengere i Danmark end Thailand. Problemet er bare at Thaierne ikke kender dem, da mange kører uden kørekort og aldrig har lært dem. |
|
|
|
| Lung Yao |
Lagt på d. 29/12-2013 10:38
|
|
Moerk5002, Jep, jeg havde misforstået dit svar, troede at du mente at antallet af dødsulykker i DK som var tankevækkende. . Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
|
|
|
| cali111 |
Lagt på d. 29/12-2013 15:15
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 359 |
moerk5002 skrev: At man har et kørekort er ikke en garanti for at man kan køre, hverken i DK eller TH. Det er noget der kommer med erfaringen. Det er måske derfor, et førstegangs kørekort i Thailand KUN gælder for et år? Hvis du overlever, bliver det fornyet til 5 år.
Lung Yao skrev: moerk5002, Du glemmer vist nok et vigtigt parameter i dine sammenligning: I Danmark er tilsvarende tal for 2012, 167 mennesker, om året....! Det er ret tankevækkende synes jeg. Og det er at Thailands befolkning er +10X støre og at I DK er færdselsregler strengere end i Thailand og på trods at majoriteten overholder dem, så sker der alligevel dødsulykker i DK. P.S., håber ikke at jeg har "misforstået" din melding. . Lung Yao: Tror du har misforstået mig lidt. Jeg kan godt regne og ved selvfølgelig at Thailands befolknings tal er 10-12 gange størrer end Danmarks...... Blev der dræbt lige så mange i Danmark, procentvis af befolkningen som i Thailand, skulle tallet ganske rigtig være som OleH skriver ca 2000..... Prøvede bare at fortælle at der sker voldsomt mange døds ulykker i Thailand. Smed også nogle kilder.... Iøvrigt er færdselsreglerne ikke strengere i Danmark end Thailand. Problemet er bare at Thaierne ikke kender dem, da mange kører uden kørekort og aldrig har lært dem. Redigeret af cali111 d. 29/12-2013 15:22 |
|
|
|
| John |
Lagt på d. 30/12-2013 17:43
|
|
Administratorer ![]() Antal indlæg: 2171 |
Her er lidt mere fra fredag 27. - søndag 29/12 1322 ulykker, 161 dræbte og 1390 skadede. I ca. 40% af ulykkerne er der indblandet alkohol I 30% har hastigheden været for høj I ca. 78% af ulykkerne er der indblandet motorcykler I de køretøjer der er kontrolleret i politiets checkpoint er der optaget 100.181 rapporter, dette er incl. ca. 30.000 førere uden kørekort. Og ca. 28.000 Motorcyklister uden hjelm. Kilde: The Nation Redigeret af John d. 30/12-2013 18:52 john@dansk-thai.dk
|
|
|
|
Side 2 af 2: 12
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.