Se indlæg|
valg
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 09/12-2013 08:57
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5534 |
OleH skrev: Gamba skrev: For mig at se er det netop hugoboerge og Longway som har fattet det. Spændende lige nu. Nu må vi se om storebror også går med til at der faktisk bliver udskrevet et valg før tid. Nu modsiger du nærmest dig selv, Gamba ! For hvis jeg forstår dig, hugoboerge og Longway ret, så mener i jo, at det er Thaksin, der bestemmer, og hvis det er rigtigt, har han jo selvfølgelig allerede godkendt, at der udskrives valg. Men jeg tror, at de allerfleste, der følger med i denne krise, kan forstå, at luften nu må renses ved et nyvalg til parlamentet. At så et mindretal af en flok bøller af en eller anden farve ikke kan eller vil forstå, at loven skal holdes, det er jo trist. Men det siger mere om dem end om den nuværende regering. Igen har OleH en kort hukommelse. Jeg har naevnt tidligere hvordan dele af Bangkok blev futtet af og det ignoreres fuldstaendigt. De roedes ledere sad paa deres podie og raabte og skreg "Braend Bangkok" og den roede sanger Arisman foreslog at hvis hver enkelt roed rejste til Bangkok og tog en flaske petroleum med saa ville der rigtig komme fut i byen. Se det var boeller. Men det er der nogen der glemmer fuldstaendigt. |
|
|
|
| OleH |
Lagt på d. 09/12-2013 09:20
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 458 |
hugoboerge skrev: OleH skrev: Gamba skrev: For mig at se er det netop hugoboerge og Longway som har fattet det. Spændende lige nu. Nu må vi se om storebror også går med til at der faktisk bliver udskrevet et valg før tid. Nu modsiger du nærmest dig selv, Gamba ! For hvis jeg forstår dig, hugoboerge og Longway ret, så mener i jo, at det er Thaksin, der bestemmer, og hvis det er rigtigt, har han jo selvfølgelig allerede godkendt, at der udskrives valg. Men jeg tror, at de allerfleste, der følger med i denne krise, kan forstå, at luften nu må renses ved et nyvalg til parlamentet. At så et mindretal af en flok bøller af en eller anden farve ikke kan eller vil forstå, at loven skal holdes, det er jo trist. Men det siger mere om dem end om den nuværende regering. Igen har OleH en kort hukommelse. Jeg har naevnt tidligere hvordan dele af Bangkok blev futtet af og det ignoreres fuldstaendigt. De roedes ledere sad paa deres podie og raabte og skreg "Braend Bangkok" og den roede sanger Arisman foreslog at hvis hver enkelt roed rejste til Bangkok og tog en flaske petroleum med saa ville der rigtig komme fut i byen. Se det var boeller. Men det er der nogen der glemmer fuldstaendigt. Jeg har ikke "igen en kort hukommelse" Har du set noget indlæg fra mig her i forummet, hvor jeg skriver, at det var ok, hvad der skete i 2010, for jeg mindes ikke at have skrevet noget sådant, men citér mig endelig, hvis du kan finde noget. Man kan få det indtryk af dit indlæg, at hvis nogle begår ulovligheder, at er det ok at gøre det selv også ? Mener du virkelig det ? |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 09/12-2013 09:23
|
OleH skrev: hugoboerge skrev: OleH skrev: Gamba skrev: For mig at se er det netop hugoboerge og Longway som har fattet det. Spændende lige nu. Nu må vi se om storebror også går med til at der faktisk bliver udskrevet et valg før tid. Nu modsiger du nærmest dig selv, Gamba ! For hvis jeg forstår dig, hugoboerge og Longway ret, så mener i jo, at det er Thaksin, der bestemmer, og hvis det er rigtigt, har han jo selvfølgelig allerede godkendt, at der udskrives valg. Men jeg tror, at de allerfleste, der følger med i denne krise, kan forstå, at luften nu må renses ved et nyvalg til parlamentet. At så et mindretal af en flok bøller af en eller anden farve ikke kan eller vil forstå, at loven skal holdes, det er jo trist. Men det siger mere om dem end om den nuværende regering. Igen har OleH en kort hukommelse. Jeg har naevnt tidligere hvordan dele af Bangkok blev futtet af og det ignoreres fuldstaendigt. De roedes ledere sad paa deres podie og raabte og skreg "Braend Bangkok" og den roede sanger Arisman foreslog at hvis hver enkelt roed rejste til Bangkok og tog en flaske petroleum med saa ville der rigtig komme fut i byen. Se det var boeller. Men det er der nogen der glemmer fuldstaendigt. Jeg har ikke "igen en kort hukommelse" Har du set noget indlæg fra mig her i forummet, hvor jeg skriver, at det var ok, hvad der skete i 2010, for jeg mindes ikke at have skrevet noget sådant, men citér mig endelig, hvis du kan finde noget. Man kan få det indtryk af dit indlæg, at hvis nogle begår ulovligheder, at er det ok at gøre det selv også ? Mener du virkelig det ? Helt klart nej. Det er rart vi er enige om hvad det var der skete i 2010 for det var nemlig ikke OK. |
|
|
|
| Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 09/12-2013 09:58
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2627 |
Gamba skrev: Det jeg mener at jeg først vil se et valg udskrives før jeg tænder cigaren. Der er jo mange røde spiller på banen med anfører Big T. Hvis jeg forstår ret skal det ske ind for 60 dage efter loven. Mhs. til hvilken ny regering er for tidlig at gætte. Du kan vist godt tænde cigaren nu. Det er nok ikke nødvendigt med gætterier. De røde, der var blevet omvendt, er sikkert vendt "hjem" nu. Og de gule, der går ind for demokrati, har ikke så meget valg, Enten må de stemme på Yingluck, eller de må lade være med at stemme. De moderate, der går mere op i fremtiden end i farver, vil nok også stemme på Yingluck - der er ikke meget fremtid i Sutheps udemokratiske regering. Suthep har begået et selvmål af dimensioner. Var demokraterne ikke nået at springe på vognen, kunne de måske have haft en lille chance ved at distancere sig fra Suthep. Det er for sent nu. |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 09/12-2013 10:13
|
Kim Ludvigsen skrev: Gamba skrev: Det jeg mener at jeg først vil se et valg udskrives før jeg tænder cigaren. Der er jo mange røde spiller på banen med anfører Big T. Hvis jeg forstår ret skal det ske ind for 60 dage efter loven. Mhs. til hvilken ny regering er for tidlig at gætte. Du kan vist godt tænde cigaren nu. Det er nok ikke nødvendigt med gætterier. De røde, der var blevet omvendt, er sikkert vendt "hjem" nu. Og de gule, der går ind for demokrati, har ikke så meget valg, Enten må de stemme på Yingluck, eller de må lade være med at stemme. De moderate, der går mere op i fremtiden end i farver, vil nok også stemme på Yingluck - der er ikke meget fremtid i Sutheps udemokratiske regering. Suthep har begået et selvmål af dimensioner. Var demokraterne ikke nået at springe på vognen, kunne de måske have haft en lille chance ved at distancere sig fra Suthep. Det er for sent nu. Det ville vaere rart at faa at vide hvori det selvmaal bestaar ? Hvis der ikke var blevet raabt vagt i gevaer kunne regeringen jo bare skalte og valte og faa deres mand i eksil hjem igen. At Suthep saa er gaaet for vidt er saa en anden sag (det er maaske selvmaalet ?), men det har aabnet befolkningens oejne om at Thaksin regeringen ikke er det bedste for landet. PTP bliver garanteret valgt igen men sikkert ikke med lige mange stemmer. Men nu faar de nye kraefter i og med at PPP's karantaene ramte nu kan lege med igen. Man maa haabe at de har taenkt sig lidt om i de 5 aar de havde karantaene. Enkelte steder er farmerne ogsaa begyndt at demonstrere imod regeringen (Isaan omraadet) fordi de ikke har faaet deres rispenge i saadan ca. 2 maaneder. |
|
|
|
| Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 09/12-2013 10:28
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2627 |
hugoboerge skrev: Det ville vaere rart at faa at vide hvori det selvmaal bestaar ? At man vil vælte en demokratisk valgt regering med magt og afskaffe demokratiet. I den forbindelse, lad være med at lade dig forblinde om fremtidige løfter om valg - den slags lover mange despoter, uden der er hold i det. Det er meget svært at afgive magt, hvis man ikke er tvunget til det. hugoboerge skrev:Hvis der ikke var blevet raabt vagt i gevaer kunne regeringen jo bare skalte og valte og faa deres mand i eksil hjem igen. Der er forskel på at råbe vagt i gevær og på at prøve at vælte en regering med magt. Det var lykkedes at stoppe lovgivningen, inden Suthep gik amok. Og man kunne så passende have mindet vælgerne om amnestiforsøget og andre ting ved valget, som skulle finde sted juli 2015. hugoboerge skrev:At Suthep saa er gaaet for vidt er saa en anden sag (det er maaske selvmaalet ?), men det har aabnet befolkningens oejne om at Thaksin regeringen ikke er det bedste for landet. Nej, det har åbnet øjnene hos mange for, at Suthep selv ikke er et hak bedre. Han prøver ikke engang at købe sig til stemmer på den ene eller anden måde, han vil udradere stemmerne. hugoboerge skrev:PTP bliver garanteret valgt igen men sikkert ikke med lige mange stemmer. Men nu faar de nye kraefter i og med at PPP's karantaene ramte nu kan lege med igen. Man maa haabe at de har taenkt sig lidt om i de 5 aar de havde karantaene. Jeg er overbevist om, at de får flere. Havde Suthep ikke dummet sig, kunne demokraterne måske have vundet eller i det mindste have indsnævret forspringet. Om blot 1½ år. Nu må de vente 4 år, før næste gang - hvis ikke de forsøger med et kup igen. |
|
|
|
| Yonok |
Lagt på d. 09/12-2013 10:30
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 442 |
Gamba,hugoboerge,Longway osv.-læser I andre indlæg end jeres egne eller overser I bare det der ikke rigtig passer Jer? Jeg tror ikke-og har skrevet det før,at ret mange-selv de røde har været i tvivl om at en ny regering uden Yingluck/Thaksin og uden Abhisit og Suthep er nødvendig...endog mange røde her fra nord-et af deres hoved sæder mener det er det rigtige. Så langt havde de gule folk med sig,men mistede hele molevitten ved at lade en fanatisk ballademager kører løbet ud over alle grænser,samtidig med han prøvede at kalde det demokrati - der hoppede kæden af tror jeg for de fleste. Jeg tror bare ikke at man kan bruge den slags metoder mere i Thailand-heller ikke Thaksin kommer til det mere,tror jeg,hvilket er helt fint med mig-ud med begge parter og en frisk regering der vil Thailand og Thailænderne. |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 09/12-2013 10:56
|
Yonok skrev: Gamba,hugoboerge,Longway osv.-læser I andre indlæg end jeres egne eller overser I bare det der ikke rigtig passer Jer? Jeg tror ikke-og har skrevet det før,at ret mange-selv de røde har været i tvivl om at en ny regering uden Yingluck/Thaksin og uden Abhisit og Suthep er nødvendig...endog mange røde her fra nord-et af deres hoved sæder mener det er det rigtige. Så langt havde de gule folk med sig,men mistede hele molevitten ved at lade en fanatisk ballademager kører løbet ud over alle grænser,samtidig med han prøvede at kalde det demokrati - der hoppede kæden af tror jeg for de fleste. Jeg tror bare ikke at man kan bruge den slags metoder mere i Thailand-heller ikke Thaksin kommer til det mere,tror jeg,hvilket er helt fint med mig-ud med begge parter og en frisk regering der vil Thailand og Thailænderne. en frisk regering der vil Thailand og Thailænderne.[/b Takker det er nemlig helt rigtigt. Det er det der er brug for. Er det ikke det som Suthep vil ? Jeg laeser ogsaa de andre indlaeg og kan ikke undlade at bide maerke i at nogle medlemmer her i vores forum er paavirket af koner og kaererster. Heldigvis er jeg ikke paavirket af min kone og hun skal have sin mening og jeg har min. |
|
|
|
| Yonok |
Lagt på d. 09/12-2013 11:07
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 442 |
Muligt at det er det han vil...han gør det bare helt forkert efter min mening...han kan da ikke påberåbe sig alle modstandernes fejl osv.-og så bare lave en masse ulovligheder selv og tro at det er ok-så kan de sgu da ligeså godt beholde dem der sidder der. |
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 09/12-2013 11:33
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 641 |
hugoboerge skrev: en frisk regering der vil Thailand og Thailænderne.[/b Takker det er nemlig helt rigtigt. Det er det der er brug for. Er det ikke det som Suthep vil ? Øhh nej, han vil have et "people's council" som skal udpeges ikke vælges. Kort sagt han og hans venner skal styre landet uanset hvad flertallet af landets befolkning vil have. Han vil sikre sin og overklassens magt på bekostning af de fattiges. http://www.bangko...ncil-goals Det kan jeg naturligvis godt forstå mange falang har sympati overfor, for så er der ingen udvikling for de fattige og det betyder at der vil være en stadig strøm af billig arbejdskræft så de kan leve deres komfortable liv. Det ville jo være forfærdeligt hvis diverse europæiske pensionister skulle sænke deres levestandard. Føj siger jeg bare. |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 09/12-2013 11:43
|
TomDK skrev: hugoboerge skrev: en frisk regering der vil Thailand og Thailænderne.[/b Takker det er nemlig helt rigtigt. Det er det der er brug for. Er det ikke det som Suthep vil ? Øhh nej, han vil have et "people's council" som skal udpeges ikke vælges. Kort sagt han og hans venner skal styre landet uanset hvad flertallet af landets befolkning vil have. Han vil sikre sin og overklassens magt på bekostning af de fattiges. http://www.bangko...ncil-goals Det kan jeg naturligvis godt forstå mange falang har sympati overfor, for så er der ingen udvikling for de fattige og det betyder at der vil være en stadig strøm af billig arbejdskræft så de kan leve deres komfortable liv. Det ville jo være forfærdeligt hvis diverse europæiske pensionister skulle sænke deres levestandard. Føj siger jeg bare. Jeg mener ikke det er helt rigtigt mht bekostning af de fattige. Det som regeringen har gjort mht rice pledging scheme er ved at koere landet i saenk og har det hjulpet de fattige ? Det har hjulpet politikerne og mellemmaend i saerdeleshed. |
|
|
|
| Gamba |
Lagt på d. 09/12-2013 12:13
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 191 |
Jeg syndes også det lyder underlig med "people's council" da jeg er ”vestlig” demokratisk opdraget. Men igen, det er Thailand med et underlig demokrati. I bund og grund drejer det sig om at rykke en korrupt regering op med rod og få en midlertidig nu og senere få en valgt en “rigtig” regering. De er bange for at den siddende regering laver flere numre inden næste valg eller måske samme mennesker kunne fortsætter efter valg med at ødelægge landet. Min kone og jeg har haft en del diskussion om hvad demokrati er for en størrelse men får ingen forståelse. Tror Nærmere det er et demokratur de ønsker. Jeg er nok midt imellem. |
|
|
|
| Longway |
Lagt på d. 09/12-2013 12:46
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1079 |
Demokratur er jo netop regeringens lod, derfor kan de lyve og bedrage i stor stil uden at de lavest uddannede opdager det, de pipper blot med den fugl som synger. At haabe paa et 100% demokratisk samfund vil nok vaere naivt, det er landet vel slet ikke gearet til. En mild blanding ville nok vaere det bedste for alle. Mvh. Chiliposen.
At vaere kritisk, er ikke det samme som at vaere negativ. ผมอาจจะยังไม่เชื่่อ แต่ไม่ได้หมายความว่าไม่เชื่อ อะไรก็ตามต้องคิดก่อนเสมอ |
|
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 09/12-2013 15:43
|
|
Superadministrator ![]() Antal indlæg: 6782 |
hugoboerge skrev: Igen har OleH en kort hukommelse. Jeg har naevnt tidligere hvordan dele af Bangkok blev futtet af og det ignoreres fuldstaendigt. De roedes ledere sad paa deres podie og raabte og skreg "Braend Bangkok" og den roede sanger Arisman foreslog at hvis hver enkelt roed rejste til Bangkok og tog en flaske petroleum med saa ville der rigtig komme fut i byen. Se det var boeller. Men det er der nogen der glemmer fuldstaendigt. Ja de gjorde i 2010 hvad de havde set de gule havde haft held med i 2008. Reaktionen fra de gule, som da var indsat mod folkets vilje på magten, på balladen i stil med den de selv havde udført 2 år forinden var massemord i Bangkok's gader. Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 09/12-2013 15:48
|
|
Gamba skrev: Jeg syndes også det lyder underlig med "people's council" da jeg er ”vestlig” demokratisk opdraget. Men igen, det er Thailand med et underlig demokrati. I bund og grund drejer det sig om at rykke en korrupt regering op med rod og få en midlertidig nu og senere få en valgt en “rigtig” regering. Du får det til at lyde som om den politiske situation i Thailand er i orden uanset om det så er et demokrati, demokratur eller et diktatur blot fordi det er under østlige himmelstrøg. Så kan du vel også acceptere en vis mængde korruption som endda også er almindeligt udbredt også under vestlige himmelstrøg. Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 09/12-2013 15:51
|
|
Vi må vist hellere se at finde en anden farve smileys end røde og gule herinde ;-) [img]http://www.orkutplus.net/blog/wp-content/uploads/2009/03/smileyblack.jpg[/img] is not a valid Image. Med venlig hilsen
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 09/12-2013 15:56
|
Webmaster skrev: hugoboerge skrev: Igen har OleH en kort hukommelse. Jeg har naevnt tidligere hvordan dele af Bangkok blev futtet af og det ignoreres fuldstaendigt. De roedes ledere sad paa deres podie og raabte og skreg "Braend Bangkok" og den roede sanger Arisman foreslog at hvis hver enkelt roed rejste til Bangkok og tog en flaske petroleum med saa ville der rigtig komme fut i byen. Se det var boeller. Men det er der nogen der glemmer fuldstaendigt. Ja de gjorde i 2010 hvad de havde set de gule havde haft held med i 2008. Reaktionen fra de gule, som da var indsat mod folkets vilje på magten, på balladen i stil med den de selv havde udført 2 år forinden var massemord i Bangkok's gader. Jeg ved ikke om jeg har en kort hukommelse, men massemord i Bangkoks gader i 2008 ? |
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 09/12-2013 16:02
|
hugoboerge skrev: Jeg ved ikke om jeg har en kort hukommelse, men massemord i Bangkoks gader i 2008 ? Nej det var i 2010, de røde prøvede blot det samme som de gule havde gjort i 2008. I 2008 resulterede det i regeringen blev sat fra magten og en masse mennesker fik forbud mod at deltage i politik. i 2010 da de røde forsøgte det samme blev de slagtet. |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 09/12-2013 16:09
|
TomDK skrev: hugoboerge skrev: Jeg ved ikke om jeg har en kort hukommelse, men massemord i Bangkoks gader i 2008 ? Nej det var i 2010, de røde prøvede blot det samme som de gule havde gjort i 2008. I 2008 resulterede det i regeringen blev sat fra magten og en masse mennesker fik forbud mod at deltage i politik. i 2010 da de røde forsøgte det samme blev de slagtet. Det jeg refererer til er massemord i Bangkoks gader i 2008, det saetter jeg spoergsmaal ved. |
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 09/12-2013 16:12
|
hugoboerge skrev: Det jeg refererer til er massemord i Bangkoks gader i 2008, det saetter jeg spoergsmaal ved. Jeg prøvede jo og forklare det, men du må vist læse teksten igen og huske reglen om indskudte sætninger. referencen til 2008 er er de gules lukning af lufthavnen. De gules svar på noget lignede i 2010 var skarpe kugler. |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.