Se indlæg
Side 2 af 2: 12
|
|
SKAL FARANG BETALE HØJERE BØDER.?
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 27/10-2013 11:25
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5534 |
DK skrev: hugoboerge skrev: DK skrev: Jeg blev igår stoppet af Politiet, for at køre over for gult (jo det var gult), ved et trafik lys. Der stod ca. 10-15 B.B.'er 100 meter efter krydset og jeg blev selvfølgelig viftet ind til siden, hvor den meget aggressive Police off. nappede mit Thai-kørekort, og fortalte at der sad en mand med walkie talkie ved krydset, som havde set og rapporteret forseelsen. Efter hans prædiken, fik jeg bøden med beskeden om, at jeg næste dag kunne betale på stationen og få min driver licens tilbage. Fint nok. Prisen var 1.000 Bht. Thai'er fortæller mig at det for dem, kun ville blive 400 bht. for denne forseelse og kun fordi, at jeg er farang, skal betale så meget. Min kæreste fortæller, at hvis hun havde kendt en politimand, havde det kun kostet 100 bht. Er det ok.? Det er sgu et råddent system. ![]() Hvad er hele historien ? Beholdt politiet dit koerekort ? Har betalt på stationen og fået kortet tilbage... Men jeg går stadig med følelsen af, at der ikke er faste takster, for de enkelte forseelser. Har tidligere oplevet, hvordan man efter at være standset af Politiet, bliver "målt og vurderet" .... Hvad kan jeg "trække ud af ham farangen her blikket" . Det værste var den gang en betjent som var alene, bad mig tage mit ur af...! Da jeg meget fast i mælet sagde NEJ, forsøgte at få fat i pengene i min brystlomme. Han må ha' manglet til huslejen. Du har garanteret betalt ifoelge tariffen. Hvis du havde stukket betjenten THB 100.- istedet for havde du undgaaet ulejligheden. |
|
|
|
| lek |
Lagt på d. 27/10-2013 11:45
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 299 |
Du har garanteret betalt ifoelge tariffen. Hvis du havde stukket betjenten THB 100.- istedet for havde du undgaaet ulejligheden. he he nogen gange koster det 200,- Der er frit valg betal på gaden eller spil smart og tag med på stationen og betal hvad det koster. Men det er meget dyrere. |
|
|
|
| thomasksmed |
Lagt på d. 27/10-2013 11:47
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 27 |
Longway skrev: hvad er det med snavs at og fordomme at gøre måske er det bare sandheden som der er nogle der vælger at være totalt blind for her og jeg trods alt set lidt på de 10år jeg har boet her så måske er det ikke fordomme alt sammen du.thomasksmed skrev: om man så kender en politimand eller ej det kan da godt være en thaipige kan få det for 100baht og en shot time 555. . Der skulle lige lidt snavs og fordomme ud mellem sidebenene..hva' ? |
|
|
|
| thomasksmed |
Lagt på d. 27/10-2013 11:55
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 27 |
JS skrev: thomasksmed skrev: Vi er lige blevet stoppet jeg havde styrthjelm på min thai kæreste havde ikke hun fik en bøde på 400baht som skulle betales på politistationen. så jeg går ud fra den rigtige pris er 400baht. jeg vil nok slutte af med at sige omkring at køre uden styrthjelm her er ikke noget at spøge med og det der med at lige smutte over for gult eller rødt er livsfarligt selv har jeg været ved at blive slået ihjel da jeg kørte frem for grønt lys men det er tit thaier kører over selv om den er rød husk det. hav en god dag. og alligevel valgte du som den gentleman du er at tage hjelmen på og lade din kæreste kører uden... ![]() mht. tråden kan det vel ikke komme bag på nogen at thai systemet er råddent....politiet på gaden er blot en ubetydelig brøkdel af den råddenskab der hersker i Thailand. så ja, du skal som udlænding betale mere... faktisk har hun en helt ny hjelm ikke en fra Tesco men hun gider simpelthen ikke at tage den på og hun er faktisk 36år og jeg gider ikke at blive ved med at fortælle hende hvor vigtigt det er med en hjelm derfor hvade hun ingen hjelm på den dag gentelman eller ej det er nok ikke noget du kan udtale dig om ikke sandt. |
|
|
|
| Longway |
Lagt på d. 27/10-2013 14:06
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1079 |
Nu kender jeg ingen normale thaier som yder en smule sex for penge/boede, jeg kender heller ingen normale thaier som ikke gider at bruge hjelm, ergo vi omgaaes ikke det samme klientel ! Men jeg haaber da at din kaereste/kone overlever hvis der skulle ske et uheld, det behoever jo bestemt ikke at vaere hendes skyld i saafald...Men jeg synes da at du skal tage en alvorlig snak med hende. Hvis min kone koere uden hjelm bliver jeg rasende og omvendt, saa her i straahytten er der intet at diskutere mere ang. hjelm eller ej ! Om man har boet her i 1 aar. eller 40. er for mig underordnet, det kommer helt an paa hvad man suger til sig. Jeg kender folk som har boet her i mange aar, de aner stadigt intet om thailand. Saa poej poej... Redigeret af Longway d. 27/10-2013 14:13 Mvh. Chiliposen.
At vaere kritisk, er ikke det samme som at vaere negativ. ผมอาจจะยังไม่เชื่่อ แต่ไม่ได้หมายความว่าไม่เชื่อ อะไรก็ตามต้องคิดก่อนเสมอ |
|
|
|
| bannok |
Lagt på d. 27/10-2013 14:33
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 364 |
Det er ikke I orden at betale mere I bøde selv om man e farang, og 1000 bath er en stor bøde for at køre uden hjelm, men jeg mener at bøderne er steget til 400 bath, hvis du kører uden hjelm, og uden kørekort. jeg bliver stoppet mange gange af politiet, bade på motorcykel og bil, jeg er blevet stoppet for fart mange gange, og alt efter hvor hurtig du kører er bøden fra 200 til 400 bath med kvittering, uden kvittering er det det halve, det er standard her på egnen også I Bangkok området på de store brede veje, nå du bliver fanget med deres lasar/radar. Nå de udskriver en bøde er de meget flinke, de giver konen bøden selv om deter mig der kører, some de selv siger det er ingen grund til at komme i politiets register når men er udlœnding. Hvis man bliver stoppet af en enkelt betjent, og man ikke ser andet politi eller pilitibiler etc. I nœrheden er det sikkert en der er ude på egen hand, jeg har set det nogle gange, og Thaierne stopper altså ikke for sådan en. |
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 27/10-2013 14:56
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1131 |
thomasksmed skrev: JS skrev: thomasksmed skrev: Vi er lige blevet stoppet jeg havde styrthjelm på min thai kæreste havde ikke hun fik en bøde på 400baht som skulle betales på politistationen. så jeg går ud fra den rigtige pris er 400baht. jeg vil nok slutte af med at sige omkring at køre uden styrthjelm her er ikke noget at spøge med og det der med at lige smutte over for gult eller rødt er livsfarligt selv har jeg været ved at blive slået ihjel da jeg kørte frem for grønt lys men det er tit thaier kører over selv om den er rød husk det. hav en god dag. og alligevel valgte du som den gentleman du er at tage hjelmen på og lade din kæreste kører uden... ![]() mht. tråden kan det vel ikke komme bag på nogen at thai systemet er råddent....politiet på gaden er blot en ubetydelig brøkdel af den råddenskab der hersker i Thailand. så ja, du skal som udlænding betale mere... faktisk har hun en helt ny hjelm ikke en fra Tesco men hun gider simpelthen ikke at tage den på og hun er faktisk 36år og jeg gider ikke at blive ved med at fortælle hende hvor vigtigt det er med en hjelm derfor hvade hun ingen hjelm på den dag gentelman eller ej det er nok ikke noget du kan udtale dig om ikke sandt. korrekt, jeg ved ikke om du er en gentleman el. ej.....jeg gjorde dig sådan set bare til offer for mine fordomme om udlændinge der sidder bagpå deres thaikærester scooter med hjelm på i frygt for at blive knaldet af politiet imens pigen ikke har hjelm på. Typisk hører der én hjelm til en scooter, men sjældent to, og sjovt nok ender farang altid med hjelmen på, typisk i frygt for politiet der lugter guld når de kan knalde en farang...alt dette uden at tænke på kvindens sikkerhed...selvom de fleste undskyldninger for en hjelm ikke er meget værd i en ulykke.. men det ville se lidt dumt ud i nyhederne efter et uheld....'farang m. hjelm overlever trafikulykke, kæresten uden hjelm døde' Jeg ville i hvert fald have dårlig samvittighed resten af livet uanset hvad, hvis fx hun døde el. blev hjerneskadet og jeg selv slap uskadt..... du kunne jo fx nægte at køre med hende med mindre hun tog hjelm på osv...jeg mener ikke der er nogle undskyldninger... |
|
|
|
Side 2 af 2: 12
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.