Se indlæg
Side 2 af 2: 12
|
|
bekræftelse af Adresse i Thailand?
|
|
| chaingmai |
Lagt på d. 25/08-2013 19:40
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 811 |
susakhon nu er der jo ikke så længe siden, at der kom nogle falske men velligenede meddelelser fra skat, så om nogen prøvede noget med f.eks. fra den danske bank, er vel tanke man kan få.............ja jeg ved godt ,at det står i dine lovbøger, at det må man ikke.......og når alle officielle instanser i danmark godtager michaels ads. så kan man da godt studse over,at en privat bank ikke gør.................![]() |
|
|
|
| Bjarne |
Lagt på d. 25/08-2013 19:50
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 699 |
Hej Michael Blot opklarende: Er det et "almindeligt" brev med frimærke, postvæsen m.v., du har modtaget fra din danske bank (det fornemmer jeg). Eller er der tale om en mail? Hvis mail, bør du kontakte banken og høre, om den overhovedet har sendt noget til dig. Jeg modtager ofte mails, som ligner noget fra bank, forsikringsselskab eller lignende, men som en nærlæsning så afslører som fup og fidus. Meningen er, at jeg skal bekræfte dit eller dat ved at afgive nogle oplysninger, som modtagerne så kan anvende til lyssky transaktioner. Så - hvis mail: Kontakt banken og spørg, om de har sendt. |
|
|
|
| sudsakhon |
Lagt på d. 25/08-2013 20:01
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2675 |
Michael Andersen Hvis det er blevet vedtaget i en ny terror lov er det jo alle som skal bekræfte deres adresse? Ikke nødvendigvis. Du kunne klikke på linket og læse hvad der står i loven. det er ligetil. clydehaumann's forslag fik også mig til at smile. Det ville jeg også have skrevet til banken, omend det ikke løser "problemet", idet adressen skal være dokumenteret af myndighederne. man kan jo sagtens modtage post på midlertidig lånt postadresse for nemheds skyld, uden at man ellers har andet forhold til denne end poste restante. Så at man modtager post på en given adresse beyder kke andet end at brevet er nået frem. men jeg er sikker på, at det løser sig i morgen ved kontakt til banken. De skal jo bare have et eller andet officielt, der dokumenterer bopælen. Så er det underordnet hvorfra oplysninger om denne stammer. Så er banken glad, for de har overholdt loven, og din bankengagement fortsætter som det plejer PS. Jeg går i mine svar ud fra, at der er tale om en reel henvendelse, alså ikke en fupmail. Det er oplyst, at der har været kontakt med banken allerede, derfor er fupmailelementet ikke interessant her. Men naturligves er det selvfølgelig altid en rigtig god ide at være på vagt. Redigeret af sudsakhon d. 25/08-2013 20:08 |
|
|
|
| natty |
Lagt på d. 25/08-2013 20:52
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3021 |
Jeg synes nu ikke det virker så mærkeligt, at du ikke kan finde andre som har modtaget dette brev, det kaldes stikprøvekontrol, hvis som andre skriver, at det ikke er scam. Banker får påbud om mange slags kontroller af deres kunder, og den slags foregår dagligt, mange gange vilkårligt. Jeg kan da nævne nogle få fra myndighedernes side: levnedsmiddelkontrol, kontrol af kiosker, kontrol af kørerkort, om man er reel enlig, kontrol af hvidvaskning og meget mere. Mange af disse foregår uden at der nødvendigvis er mistanke om ulovligheder, men de opdages så. Man kan så, med rette, diskuterer rimeligheden i dette. Hvorfor det netop er dig som er blevet udpeget, ville jeg ikke bryde min hjerne med, men jeg tror godt at du kan udelukke en eller anden form for jalousi fra en bankansat. Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 25/08-2013 21:41
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
Hvis man har modtaget brevet (og svare), så det er vel, som mange har sagt i tråden, en adresse-bekræftelse? Google sender dog en kode per brev-post, som man skal svare på. Hvis jeg fik sådan et brev, ville jeg skrive tilbage til banken: Goddav, Jeg hedder nn, har cpr.nr. nn og kontonummer nn hos jer. Jeg har modtaget et brev fra jer, hvor jeg skal bekræfte min adresse, men hvordan gør jeg det? Hilsen, nn Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 26/08-2013 11:45
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 302 |
Først vil jeg sige mange tak for alle de svar, som jeg har fået, dernæst kommer så her afgørelsen fra Danske Bank som lige er blevet modtaget! Hej Michael, Jeg har nu undersøgt dit spørgsmål nærmere. Det er således, at lovgivningen kræver 1 stk 1.klasses legitimation samt offentlig dokumentation fra det land man er bosiddende i, hvori der skal være påført Tin-kode samt adresse. Vi er dog blevet opmærksom på, at Thailand ikke anvender den form for borger-registrering, så vi godtager den legitimation du har fremsendt. Jeg beklager ulejligheden og håber at du kan bruge dette svar. Med venlig hilsen Anja Larsen-Lindgren |
|
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 26/08-2013 15:43
|
|
Superadministrator ![]() Antal indlæg: 6782 |
Ok, søgte lige på TIN-kode af nysgerrighed og fandt følgende: TIN-kode står for Tax Identification Number og er dit CPR nummer i det land du bor i. I USA er det altså dit Social Security Number du skal oplyse. Danske Bank havde i øvrigt også et hit (hvis man kan kalde det sådan i dette tilfælde): http://www.danske...-kode.aspx I følgende PDF-fil ser man f.eks. en TIN-kode for en person bosat/tilmeldt i Danmark: - Faktablad: Danmark (DK) Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
|
| Bjarne |
Lagt på d. 26/08-2013 18:58
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 699 |
Nok en anelse i kanten af emnet. Men nu, da vi har været lidt inde på fup-mails, lige et frisk eksempel ankommet i min mailboks i dag. Angiveligt skal jeg have en sjat penge tilbage fra Skat. Men bemærk det gebrækkelige sprog, som øjeblikkelig får alarmklokkerne til at ringe og umiddelbart efter pegefingeren til at sige "Delete" Her er fupperiet, som er stort set identisk med bunker af foregående: Dato: 26 Aug 2013 Meddelelse om tilbagebetaling af skat for år 2012 Kære skatteyder, Jeg sender denne e-mail for at annoncere: Efter den sidste årlige beregning af din finanspolitiske aktivitet, vi har fastslået, at du er berettiget til at modtage en tilbagebetaling af skat af: DKK1,134.56 At modtage din refusion, kan du udfylde og indsende den afgiftsgodtgørelse form. Klik her for at få adgang til din refundere |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 26/08-2013 20:26
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
Jeg har da også en TIN-kode i Thailand, som står på mit skattekort, men adressen på skattekortet skiftes ikke ud, når jeg flytter. Hilsen, Robert Webmaster skrev:
Ok, søgte lige på TIN-kode af nysgerrighed og fandt følgende: TIN-kode står for Tax Identification Number og er dit CPR nummer i det land du bor i. I USA er det altså dit Social Security Number du skal oplyse. Danske Bank havde i øvrigt også et hit (hvis man kan kalde det sådan i dette tilfælde): http://www.danske...-kode.aspx I følgende PDF-fil ser man f.eks. en TIN-kode for en person bosat/tilmeldt i Danmark: - Faktablad: Danmark (DK) Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
|
Side 2 af 2: 12
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.