Se indlæg
Thailand Portalen (version 2004) » Visum, indrejse og ophold i Thailand » Generelt omkring visum og indrejse
 Udskriv debat
Brugsanvisning til retirement/marriage visa
PeterS
Bjarke85 skrev:

PeterS skrev:

Bjarke

Det har jeg svært ved at tro, når der dertil også kommer forsikringer og alt muligt andet..

Hvem er det der påstår folk med kun grundbeløb har forsikring?

Så jo man kan nemt leve for 30 - 35.000 baht, hvis man vil.

Det er dig der blander alt muligt ind i leveomkostningerne.

Og det er ikke ulovligt at låne penge, og sætte dem ind på ens konto, og så levere dem tilbage dagen efter man har lavet visum.

Jeg mindes at kunne huske, at hugo har skrevet tidligere han har forsikring. Og hvis man har 5713kr og forsørger sig selv, kone osv. plus har forsikring, så virker det rimelig urealistisk hvis du spørger mig. Men fair nok hvis det kan lade sig gøre Smile men der kan da godt nok ikke være plads til særlig meget sjovt.

Desuden er 5713kr nærmere 28-30.000 end 35 Smile

Lad nu være med, at blande endnu mere ind i debatten, (Hugo og forsikring) manden er død og begravet, og husker jeg ret var manden førtidspensionist.

Men mon ikke en almindelig pensionist har arbejdet i DK, så han også får lidt ATP,

så jo beløbet er faktisk ca. 37.000 med dagens kurs.

Husk hvis man har 2 personfradrag betaler man slet ikke skat af grundbeløbet, men lidt af beløbet fra ATP.

Og husk Bjarke mange ældre gider ikke fjante rundt i de dyre turist områder, men slapper af der hvor de nu har valgt deres otium.

Bjarke85
hugoboerge skrev:

Bjarke85 skrev:

PeterS skrev:

Bjarke

Det har jeg svært ved at tro, når der dertil også kommer forsikringer og alt muligt andet..

Og det er ikke ulovligt at låne penge, og sætte dem ind på ens konto, og så levere dem tilbage dagen efter man har lavet visum.

Jeg mindes at kunne huske, at hugo har skrevet tidligere han har forsikring. Og hvis man har 5713kr og forsørger sig selv, kone osv. plus har forsikring, så virker det rimelig urealistisk hvis du spørger mig. Men fair nok hvis det kan lade sig gøre Smile men der kan da godt nok ikke være plads til særlig meget sjovt.

@Bjarke85. Du har fuldstaendig ret der er ikke plads til meget sjov. Men nu forholder det sig saaledes at man kan spare op, man kan have en firmapension f.eks. via PFA og naar det hele taelles sammen ser det nogenlunde fornuftigt ud. Jeg har tegnet en forsikring og den var dyr, men jeg syntes ikke jeg havde raad til at lade vaere.

Men Bjarke85 du maa vaere 27 eller 28 saa bare begynd at spare op mht pension, sygeforsikring og evt tegn en sygeforsikring nu og hvis du ikke fejler noget slemt saa soerg for at der ikke kommer exclusions og loadings osv sidenhen. Bare et godt raad.

Saa med bare et grundbeloeb kan det vaere svaert at holde den gaaende.

Ahh så misforstod jeg? Jeg fik det indtryk at du KUN lever for grundbeløbet. Se så er det selvfølgelig en helt anden sag Smile

Men du har helt ret, jeg er også igang med at spare op allerede nu. Regner med at have en million kr. med til Thailand om 2-2½ år. Og forsikring tegner jeg skam også med det samme, ingen grund til at vente til man bliver gammel og det så er dyrt, eller man bliver syg og det så er forsent. Smile Så tak for rådet.

hugoboerge
Bjarke85 skrev:

hugoboerge skrev:

Bjarke85 skrev:

PeterS skrev:

Bjarke

@Bjarke85. Du har fuldstaendig ret der er ikke plads til meget sjov. Men nu forholder det sig saaledes at man kan spare op, man kan have en firmapension f.eks. via PFA og naar det hele taelles sammen ser det nogenlunde fornuftigt ud. Jeg har tegnet en forsikring og den var dyr, men jeg syntes ikke jeg havde raad til at lade vaere.

Men Bjarke85 du maa vaere 27 eller 28 saa bare begynd at spare op mht pension, sygeforsikring og evt tegn en sygeforsikring nu og hvis du ikke fejler noget slemt saa soerg for at der ikke kommer exclusions og loadings osv sidenhen. Bare et godt raad.

Ahh så misforstod jeg? Jeg fik det indtryk at du KUN lever for grundbeløbet. Se så er det selvfølgelig en helt anden sag Smile

Men du har helt ret, jeg er også igang med at spare op allerede nu. Regner med at have en million kr. med til Thailand om 2-2½ år. Og forsikring tegner jeg skam også med det samme, ingen grund til at vente til man bliver gammel og det så er dyrt, eller man bliver syg og det så er forsent. Smile Så tak for rådet.

Det er vel formaalet med dette forum at vi skal hjaelpe hinanden med gode raad istedet for at jorde hinanden.

Bjarke85
hugoboerge skrev:

Bjarke85 skrev:

hugoboerge skrev:

Bjarke85 skrev:

PeterS skrev:

Bjarke

Det er vel formaalet med dette forum at vi skal hjaelpe hinanden med gode raad istedet for at jorde hinanden.

Helt enig Smile og det kunne vi bruge mere af.

Longway
Er det et must at man kun finder en kaereste/kone som ikke arbejde ?

I taler om at forsoerge hele tiden. Er jeg den eneste som har en kone som er selvstaendig og har en loen langt over hvad en dansk pension kan byde.

Og som selvstaendig er der stadig tid til mig... Smile

Det er ikke forbudt for en thai at have et job, heller ikke selvom hun har en farang !
Mvh. Chiliposen.

At vaere kritisk, er ikke det samme som at vaere negativ.

ผมอาจจะยังไม่เชื่่อ แต่ไม่ได้หมายความว่าไม่เชื่อ อะไรก็ตามต้องคิดก่อนเสมอ

http://www.isaan-house.com
Bjarke85
Longway skrev:

I taler om at forsoerge hele tiden. Er jeg den eneste som har en kone som er selvstaendig og har en loen langt over hvad en dansk pension kan byde.

Det er ikke forbudt for en thai at have et job, heller ikke selvom hun har en farang !

Det er rigtigt :-) du har helt ret.

Men det er nok ikke flertallet der har en kone/kæreste der har en løn langt over pensionen. Da den er omkring 30.000 baht, og gennemsnits lønnen i Thailand er 7000 baht mener jeg.. Og så dertil at du skriver langt over? Så det er 40-50.000 baht din kone har ? Det er sku et godt job i Thailand må man sige.

Så nej, du er nok ikke den eneste i verden, men tror heller ikke der er mange af dem Smile

hugoboerge
Longway skrev:

Hvorfor skulle det vaere et must ? Rent vaas.
Hvem taler om at forsoerge ?
Godt der er tid til Longway.
Korrekt, det er ikke forbudt at have et job selvom hun har en farang.

milex
@bjarke85,

Du er helt ude i skoven. 7.000 bath i gennemsnitsløn?. Formoder vi taler månedsløn.

7.000 bath er absolut minimumsløn.

Men nu kender jeg åbenbart kun de 'rige' thai'ere, og de kan kan sagtens have en løn på 40k-50k pr. måned.

PeterS
Ja ja, min kone er nu bedre end jeres koner.

Og hun hjælper mig at tørre røven, hvis jeg har ondt i røven.

Men det var godt med lidt visa snak.

hugoboerge
PeterS skrev:

Jeg mener ikke at dette indlaeg har noget at goere med traaden.

Bjarke85
milex skrev:

@bjarke85,

Du er helt ude i skoven. 7.000 bath i gennemsnitsløn?. Formoder vi taler månedsløn.

Men nu kender jeg åbenbart kun de 'rige' thai'ere, og de kan kan sagtens have en løn på 40k-50k pr. måned.

Du aner intet åbenbart Milex.. Min svogers ene kusine er politibetjent og har 12-15.000 baht.. Er du fabriks arbejder har du 5000-7000 baht.. En del håndværkere har 6000-8000 baht..

http://www.thaigu...hverv.html her er lidt om det..

(kilde : National Statistical Office of Thailand

PeterS
hugoboerge skrev:

PeterS skrev:

Jeg mener ikke at dette indlaeg har noget at goere med traaden.

Hvorfor ikke nu når hun er bedre?

tråden er alligevel total løbet af sporet, når vi igen igen skal høre på hvor dygtig
konen er.

Og mon ikke alle efterhånden ved hvem konen er.

Longway
Laes nu traaden, der bliver bl.a. skrevet om, hvordan kan man saa forsoerge kone/kaereste og evt. boern. En saetning som jeg foroevrigt ofte falder over.
Mvh. Chiliposen.

Longway
Bjarke85 skrev:

milex skrev:

@bjarke85,

Og har du en groentbod, 2 ansatte, saa kan du stikke omkring 60. i lommen pr. md...saare simpelt.

Min kone har en UNI. der er Min. loennen 15. hva' skal man bruge det til, sammenholdt med de timer man saa arbejder...Lyder det som Goeg og Gokke ? Det er det ikke !

Du aner intet åbenbart Milex.. Min svogers ene kusine er politibetjent og har 12-15.000 baht.. Er du fabriks arbejder har du 5000-7000 baht.. En del håndværkere har 6000-8000 baht..

http://www.thaigu...hverv.html her er lidt om det..

(kilde : National Statistical Office of Thailand

Mvh. Chiliposen.

Longway
Er man paa en lille pension, saa er en indtaegt fra ens sammenlever vel ogsaa noget vaerd.

Det har da intet at goere med hvem der har en " dygtig " kone eller ej, det er vel et spoergsmaal om at man som par kan hjaelpe hinanden.

At mange bliver beroeringsangste naar de hoere om en thai kvinde som kan tjene penge, det kommer jeg aldrig til at forstaa, jeg bliver stolt over at kvinderne kan klare sig selv !

De fleste kvinder i danmark tjener vel ogsaa penge, saa hvad er forskellen ?

For at holde den paa sporet, saa er 2 indtaegter jo en mulighed for visa, forsikring osv. Ikk' ?

Men et forum er som den virkelige verden, man skal ikke sige for meget positivt.

Jeg forstaar det dog ikke......Hmmmmmm

Jeg tier nu, i denne traad.
Mvh. Chiliposen.

Bjarke85
Longway skrev:

Er man paa en lille pension, saa er en indtaegt fra ens sammenlever vel ogsaa noget vaerd.

Det har da intet at goere med hvem der har en " dygtig " kone eller ej, det er vel et spoergsmaal om at man som par kan hjaelpe hinanden.

At mange bliver beroeringsangste naar de hoere om en thai kvinde som kan tjene penge, det kommer jeg aldrig til at forstaa, jeg bliver stolt over at kvinderne kan klare sig selv !

De fleste kvinder i danmark tjener vel ogsaa penge, saa hvad er forskellen ?

For at holde den paa sporet, saa er 2 indtaegter jo en mulighed for visa, forsikring osv. Ikk' ?

Men et forum er som den virkelige verden, man skal ikke sige for meget positivt.

Jeg forstaar det dog ikke......Hmmmmmm

Jeg tier nu, i denne traad.

Jeg tror du overreagere lidt. Ja hvis man er svært stillet økonomisk, så ville jeg da også gerne have min kone arbejder.

Men nu, f.eks. Hvor jeg har rigeligt økonomisk overskud, så vil jeg ikke kræve hun arbejder for 1200kr om måneden, hvis hun hellere vil være sammen med familien.

Og så kommenterede jeg bare, at jeg ikke tror det er helt så normalt at thaier tjener 30-40-50k baht om måneden. Når gennemsnits lønnen er omkring 8000, og rigtig mange erhverv er helt nede i 3500-8000, og mellemindkomsterne er 10-15000... Så er der sku lang vej op til de 30-40-50.

mobbe
Med hesyn til månedlig indtægt for thaier er den fra 6000 for de dårligst lønnede og mindst uddanede,
men kan man bare lidt er det nemt 20000- 50000 vi snakker om, selvfølgelig ikke i rismarken.

Med hensyn til koner/kærester der ikke arbejder, de fleste som jeg kender har en kone som gerne
vil arbejde.

Men der findes jo også en del rige faranger hvor konen ikke arbejder, men hvis hun skulle det og ikke
fik hvad hun ønskede var hun nok skredet, hun er der som regel kun for pengene. ATM come here

Bvdrrrrrr

Bjarke85
mobbe skrev:

Med hesyn til månedlig indtægt for thaier er den fra 6000 for de dårligst lønnede og mindst uddanede,
men kan man bare lidt er det nemt 20000- 50000 vi snakker om, selvfølgelig ikke i rismarken.

Med hensyn til koner/kærester der ikke arbejder, de fleste som jeg kender har en kone som gerne
vil arbejde.

Men der findes jo også en del rige faranger hvor konen ikke arbejder, men hvis hun skulle det og ikke
fik hvad hun ønskede var hun nok skredet, hun er der som regel kun for pengene. ATM come here

Bvdrrrrrr

Hvis du nu læste mit indlæg, og klikkede på det link, som har kilde : National Statistical Office of Thailand (som man må gå ud fra er rigtige data) Så er gennemsnits lønnen omkring 8000 baht, og de laveste erhverv er ikke 6000, men 3500, og der er en del, hvis du kigger på listen, der er under 6000.

Og med en gennemsnits løn, det er altså et gennemsnit af alle lønningerne, på ca. 8000, er der ikke mange, og det er ingenlunde normalt at tjene 20-50.000 om måneden..

Dem der kommer op i de lønninger, er Fly personale, bank ansatte, advokater osv. Som kun udgør en ret lille del af den samlede befolkning.

farmere/fiskere ,bartendere, tjenere, hotel personale generelt, håndværkere, myndigheder som politi/brændvæsen og andet socialt arbejde, tjener alle sammen mellem 3500-15000. Hvilket udgør klart størstedelen af befolkningen.

Jeg tror nu mere på tal fra National Statistical Office of Thailand, end fra folk der kender folk med den og den lønning eller har en så og så dygtig kone osv.

milex
Den med statistikker har vi været inde på før.
Kan ikke bruges til ret meget.

Men @bjarke, jeg forstår ikke du mener det skulle være et problem at leve for 30-35k pr. måned i thai, hvis gennemsnitslønnen blot er omkring 8k?

Det giver jo ingen mening.

Bjarke85
milex skrev:

Den med statistikker har vi været inde på før.
Kan ikke bruges til ret meget.

Men @bjarke, jeg forstår ikke du mener det skulle være et problem at leve for 30-35k pr. måned i thai, hvis gennemsnitslønnen blot er omkring 8k?

Det giver jo ingen mening.

Jo Milex, det giver mening. For i modsætning til Danmark, der har regler og regulativer, hvor du skal kunne både have råd til en bolig, og udgifter/mad. Så er det ikke sådan i Thailand.

Rigtig mange familier bor sammen, hvor hver især tjener de der 5-8000 baht, så husstanden tilsammen har en del mere end bare 5-8000.

Du kan ikke sammenligne farang og thaier. De fleste thaier lever ikke som os, og de ting vi tager for givet, ville være en luksus for dem.

Med 28-30k, ikke 35 har jeg jo sagt til dig, men du vil bare gerne gøre beløbet højere. Der vil du leve meget snævert med husleje, sundheds forsikring som gammel, og med 2 voksne (og evt. børn) for 28-30.000, og så som farang, der har computer og internet som hugo jo har. Der kan jeg ikke se det helt realistisk.

Men hvorfor bringe det op ? Han sagde jo at han har privat opsparing og pension. Så han lever ikke for det beløb. Så at bringe det op igen, er jo fuldstændig tåbeligt.

Ja statestikken omkring IQ, var forkert, det indrømmede jeg. Men jeg tror nu på den her statestik som kommer fra Thai myndigheder. Ligesom Danmarks statistik..

Og så min personlige viden omkring lønninger siger mig også, at de tal er rimeligt rigtige. Jeg ved selv hvad min kone fik på fabrik og på resturant, og jeg ved hvad nogle i min svogers familie tjener.

Men tro i bare at thaier normalt tjener 30-50.000 baht om måneden. Hvis det var tilfældet, så ville der sku nok ikke være så mange farangs i Thailand skal du se Wink

Spring til debat: