Se indlæg
Side 2 af 2: 12
|
|
Jahh, de faranger er nogen varre nogen...
|
|
| natty |
Lagt på d. 19/05-2013 14:28
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3021 |
patirak skrev: Jeg tror dog ikke på at to fremmede personer bare kan aftale, at nu elsker de hinanden og skal giftes. Tror ikke på at det holder i længden og jeg tror også at det er derfor så mange Dansk/Thai forhold går i stykker. Enig, og derfor tror jeg også at mange forhold ender galt. Jeg forstår rigtigt godt manden fra Danmark som væltes over ende. Jeg har valgt en anden udvej, jeg elsker Thailand og hvis der sker noget som siger fjong, er jeg på. Jeg kommer i forskellige thai "klasser" og respekterer dem alle. Ja jeg kan endda blive forelsket. Jeg mener faktisk, at jeg modtager stor respekt af samme grund. Men jeg tror heller ikke på, at man kan aftale at man elsker hinanden, det tager tid. Nu tager jeg en gammel traver op, men hvad fanden skal en Thai lave i Thy andet end at sige "I love you dear" , det var nok ikke Vestenvinden og det kolde vejr som trak ham eller hende til Danmark. Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
|
| Longway |
Lagt på d. 19/05-2013 14:52
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1079 |
Selvfoelgelig kan man ikke aftale at nu er vi forelskede, det er jo logik, men mange maend har aabenbart skjulte evner....tror de. Og ja. derfor gaar forholdet ikke. James i historien burde ogsaa have set, at naar kvinden gaar med til sex med det samme, saa er der noget som ulmer ! De fleste thaikvinder ved godt hvad de vil have, og ved isaer hvad de ikke vil have. De kvinder som tager for at tage, det er som regel dem som er farlige...og de maend som tager hvad de kan faa bliver mange gange fattige. Syntes at man efterhaanden har set det til bevidstloeshed. Mvh. Chiliposen.
At vaere kritisk, er ikke det samme som at vaere negativ. ผมอาจจะยังไม่เชื่่อ แต่ไม่ได้หมายความว่าไม่เชื่อ อะไรก็ตามต้องคิดก่อนเสมอ |
|
|
|
| flyer |
Lagt på d. 19/05-2013 14:56
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 688 |
Vi har jo nok bevæget os lidt væk starten, men der er nu kommet mange gode synspunkter på det med damerne og farangen, grønt græs, omsorg og sex, jeg ved ikke lige hvad for en jeg skulle"citere" så her bare min oplevelse: Konen og jeg blev faktisk for fire år siden næsten enige om at elske hinanden, der var jo ikke rigtig noget at miste! Jeg ville gerne have en thaikone igen, med alt hvad det indebar og konen skulle ligesom have et opholdsgrundlag, dvs. det skulle hun faktisk ikke alligevel for efter jeg havde leget deltidsadvokat i et halvt år, bla. pga. vold fra hendes ex. fik hun opholdstilladelse uden ægteskabssammenføring eller hvad det nu hedder ![]() Men vi kom heldigvis til at elske hinanden, jeg vil ikke påstå at man kan hvis man vil, men det er tæt på, ellers har vi måske bare været heldige Happy happy....God pinse... Vær mod andre som du ønsker de skal være mod dig
ทำดีได้ดี ทำชั่วได้ชั่ว Watching You |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 19/05-2013 15:11
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5534 |
En gang imellem er det nok bedre at betale kontant ved kasse 1. |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 19/05-2013 15:17
|
flyer skrev: Vi har jo nok bevæget os lidt væk starten, men der er nu kommet mange gode synspunkter på det med damerne og farangen, grønt græs, omsorg og sex, jeg ved ikke lige hvad for en jeg skulle"citere" så her bare min oplevelse: Konen og jeg blev faktisk for fire år siden næsten enige om at elske hinanden, der var jo ikke rigtig noget at miste! Jeg ville gerne have en thaikone igen, med alt hvad det indebar og konen skulle ligesom have et opholdsgrundlag, dvs. det skulle hun faktisk ikke alligevel for efter jeg havde leget deltidsadvokat i et halvt år, bla. pga. vold fra hendes ex. fik hun opholdstilladelse uden ægteskabssammenføring eller hvad det nu hedder ![]() Men vi kom heldigvis til at elske hinanden, jeg vil ikke påstå at man kan hvis man vil, men det er tæt på, ellers har vi måske bare været heldige Happy happy....God pinse... Flyer det du skriver er interessant. For 4 aar siden blev i naesten enige om at elske hinanden. Maaske tager det tid, men det jeg tror paa er at det man goer i dagligdagen naar man gaar op og ned ad hinanden vil fremme kaerligheden idet man beviser at man staar ved det man paa et tidspunkt har lovet og sagt. Jeg tror det kommer ganske langsomt og helt af sig selv. Min kone og jeg har paa intet tidspunkt givet udtryk for at NU er vi enige om at vi elsker hinanden. Det er gaaet helt naturligt i vores dagligdag. Fortsat god Pinse. |
|
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 19/05-2013 15:46
|
|
Superadministrator ![]() Antal indlæg: 6782 |
hugoboerge skrev: Flyer det du skriver er interessant. For 4 aar siden blev i naesten enige om at elske hinanden. Maaske tager det tid, men det jeg tror paa er at det man goer i dagligdagen naar man gaar op og ned ad hinanden vil fremme kaerligheden idet man beviser at man staar ved det man paa et tidspunkt har lovet og sagt. Jeg tror det kommer ganske langsomt og helt af sig selv. Min kone og jeg har paa intet tidspunkt givet udtryk for at NU er vi enige om at vi elsker hinanden. Det er gaaet helt naturligt i vores dagligdag. Fortsat god Pinse. Var der ikke engang et ordsprog som lød noget i stil med: - Kan du ikke få den du elsker, så må du elske den du får. Engang har det vel også i Danmark været meget almindeligt at man ikke altid blev giftet med den man holdte af, men den som det var mest praktisk/formålstjenesteligt at blive gift med - og ofte var det vel også andre f.eks. forældre der fandt ud af hvad og hvem som var mest praktisk/formålstjenesteligt . Og så måtte kærligheden så komme hen ad vejen. Ja, jeg tør næsten vædde på at der stadigvæk findes sådanne ældre ægtepar herhjemme da jeg har på fornemmelsen at det ikke var helt så ualmindeligt helt op i 50'erne. Et fornuftsægteskab hed den vel dengang (link). Blandt ny-danskere ses lignende også af og til. I nogle familier med gode velmenende råd og i andre desværre med direkte tvang. Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 19/05-2013 15:54
|
Webmaster skrev: hugoboerge skrev: Flyer det du skriver er interessant. For 4 aar siden blev i naesten enige om at elske hinanden. Maaske tager det tid, men det jeg tror paa er at det man goer i dagligdagen naar man gaar op og ned ad hinanden vil fremme kaerligheden idet man beviser at man staar ved det man paa et tidspunkt har lovet og sagt. Jeg tror det kommer ganske langsomt og helt af sig selv. Min kone og jeg har paa intet tidspunkt givet udtryk for at NU er vi enige om at vi elsker hinanden. Det er gaaet helt naturligt i vores dagligdag. Fortsat god Pinse. Var der ikke engang et ordsprog som lød noget i stil med: - Kan du ikke få den du elsker, så må du elske den du får. Engang har det vel også i Danmark været meget almindeligt at man ikke altid blev giftet med den man holdte af, men den som det var mest praktisk/formålstjenesteligt at blive gift med - og ofte var det vel også andre f.eks. forældre der fandt ud af hvad og hvem som var mest praktisk/formålstjenesteligt . Og så måtte kærligheden så komme hen ad vejen. Ja, jeg tør næsten vædde på at der stadigvæk findes sådanne ældre ægtepar herhjemme da jeg har på fornemmelsen at det ikke var helt så ualmindeligt helt op i 50'erne. Et fornuftsægteskab hed den vel dengang (link). Blandt ny-danskere ses lignende også af og til. I nogle familier med gode velmenende råd og i andre desværre med direkte tvang. Jeg tror det stadigvaek eksisterer i Thailand hvor man ser "fornuftsaegteskaber" familier i mellem. Det seneste hi-so bryllup her er PMs niece gift med Cambodia PMs soen. Om det er kaerlighed skal jeg ikke kunne sige men i billedet fra avisen her til morgen saa de meget glade ud. |
|
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 19/05-2013 15:59
|
|
Arrangerede ægteskaber kendes i Danmark for blot få generationer tilbage, hvor ægteskabet tilsvarende skulle sikre fordelingen af jorden, og at bedriften kunne videreføres eller forøges i næste generation. Mange førstegenerationsindvandrere, som kommer til Danmark fra fx tyrkiske eller pakistanske landbrugsområder, er bærere af denne tradition, som for dem stadig er naturlig og relevant, men som for danskere har mistet sin relevans ved landbrugssamfundets gradvise forsvinden. Sakset fra: http://www.densto...A6gteskab) Citatet er fundet i en beskrivelse om arrangeret ægteskab. Og man kunne næsten få lyst til at spørge om det med at lære at elske hinanden fremfor kærlighed ved første øjenkontakt er mere udbredt blandt dem som kommer fra landet end dem som kommer fra storbyerne. Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 19/05-2013 16:05
|
Der er et udtryk "At blive ramt af lynet" og jeg tror det sker for mange maend som ankommer til Thailand. |
|
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 19/05-2013 16:08
|
|
hugoboerge skrev: Der er et udtryk "At blive ramt af lynet" og jeg tror det sker for mange maend som ankommer til Thailand. Jeps, helt sikkert :-) Og hvis teorien holder så vil pigen som ofte kommer fra landet være mere kulturelt indstillet på at indgå i et ægteskab uden kærligheden nødvendigvis er til stede fra start af. Med venlig hilsen
|
|
|
| flyer |
Lagt på d. 19/05-2013 17:34
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 688 |
Njaaa.... Det var selvfølgelig ikke noget vi aftalte eller blev enige om, men jeg er da sikker på at vi begge tænkte: "Det her prøver vi og håber det går godt!" Selvfølgelig var der da noget vi hver især kunne lide ved hinanden, jeg blev forelsket med det samme, men jeg tæker nok konen har tænkt lidt mere, for jeg fortalte hende allerede gang nr. 2 at jeg ikke havde nogle penge, tværtimod skyldte jeg en del, så mon ikke der må være andre ting jeg så har gjort rigtigt, for det går endnu og det ser da stadig meget lovende ud
Vær mod andre som du ønsker de skal være mod dig
ทำดีได้ดี ทำชั่วได้ชั่ว Watching You |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 21/05-2013 09:29
|
http://www.bangko...of-b190000 Her er en anden Thai dame som foeler sig snydt. |
|
|
|
| Boes |
Lagt på d. 21/05-2013 13:41
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2688 |
Scammed - yes - big time! Hvor dum kan man vare ? "The difference between stupidity and genius is that genius has its limits."
Albert Einstein |
|
|
|
| patirak |
Lagt på d. 21/05-2013 18:42
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 739 |
Genialt og god humor, når man tænker på de Thai-kvinder, der kun tænker på hurtige og nemme penge. Her er åbenbart en der har fundet ud af at udnytte den svaghed.
Redigeret af patirak d. 21/05-2013 18:48 |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 24/05-2013 18:36
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
natty skrev: patirak skrev: Jeg tror dog ikke på at to fremmede personer bare kan aftale, at nu elsker de hinanden og skal giftes. Tror ikke på at det holder i længden og jeg tror også at det er derfor så mange Dansk/Thai forhold går i stykker. Enig, og derfor tror jeg også at mange forhold ender galt. Jeg forstår rigtigt godt manden fra Danmark som væltes over ende. Jeg har valgt en anden udvej, jeg elsker Thailand og hvis der sker noget som siger fjong, er jeg på. Jeg kommer i forskellige thai "klasser" og respekterer dem alle. Ja jeg kan endda blive forelsket. Jeg mener faktisk, at jeg modtager stor respekt af samme grund. Men jeg tror heller ikke på, at man kan aftale at man elsker hinanden, det tager tid. Nu tager jeg en gammel traver op, men hvad fanden skal en Thai lave i Thy andet end at sige "I love you dear" , det var nok ikke Vestenvinden og det kolde vejr som trak ham eller hende til Danmark. Nope, men jeg har nu til min afgrundsdybe forbløffelse set mange halvgamle dansk/thailandske ægtepar going 15 years + strong. Og det på trods af, at de indledningsvist ikke havde noget sprogfællesskab. Aldeles forbløffende. Men det bunder måske i, at begge parters muligheder er noget begrænsede. Det skal jeg lade være usagt .... og så sagde jeg det alligevel ![]() |
|
|
|
| Frank |
Lagt på d. 24/05-2013 18:59
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2141 |
rinpoche skrev: natty skrev: patirak skrev: Jeg tror dog ikke på at to fremmede personer bare kan aftale, at nu elsker de hinanden og skal giftes. Tror ikke på at det holder i længden og jeg tror også at det er derfor så mange Dansk/Thai forhold går i stykker. Enig, og derfor tror jeg også at mange forhold ender galt. Jeg forstår rigtigt godt manden fra Danmark som væltes over ende. Jeg har valgt en anden udvej, jeg elsker Thailand og hvis der sker noget som siger fjong, er jeg på. Jeg kommer i forskellige thai "klasser" og respekterer dem alle. Ja jeg kan endda blive forelsket. Jeg mener faktisk, at jeg modtager stor respekt af samme grund. Men jeg tror heller ikke på, at man kan aftale at man elsker hinanden, det tager tid. Nu tager jeg en gammel traver op, men hvad fanden skal en Thai lave i Thy andet end at sige "I love you dear" , det var nok ikke Vestenvinden og det kolde vejr som trak ham eller hende til Danmark. Nope, men jeg har nu til min afgrundsdybe forbløffelse set mange halvgamle dansk/thailandske ægtepar going 15 years + strong. Og det på trods af, at de indledningsvist ikke havde noget sprogfællesskab. Aldeles forbløffende. Men det bunder måske i, at begge parters muligheder er noget begrænsede. Det skal jeg lade være usagt .... og så sagde jeg det alligevel ![]() I bund og grund viser det jo, at det er det, som stærke ægteskaber er gjort af. ![]() |
|
|
|
| FCKdk |
Lagt på d. 27/05-2013 22:06
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 927 |
Robert Kronberg skrev: Det mest komiske er, at det er en breakingnews på en landsdækkende avis. Dette citat er det sjoveste: "Mr Nathee said the incident had tarnished the dignity of Thai women. He would seek justice for the victim from the US embassy and ask police to take action against "James", he added." Så ambassaden antages straks at ringe til denne mand og tale ham til rette ... Spørgsmålet er i øvrigt, hvorfor manden droppede forholdet. Måske kunne det tænkes, at kvindens dagsorden fra starten af var en urealistisk høj sinsort. Hvis manden blot ville have haft sex, så havde han vel ikke betalt for en annonce. Hilsen, Robert Jaja, agurketid kendes vel over det meste af verden????
__________________________________ ....jeg klattede det hele væk i Thailand!!!! ....ikke en dråbe spildt eller fortrudt!!!! ....og det fortsætter jeg med!!!! FCKdk Dem der ikke lyver, behøves ikke at huske hvad de sagde tidligere.... .Those who doesn't lie, doesn't need to remember what they've said before... |
|
|
|
Side 2 af 2: 12
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

Happy happy....