Se indlæg
 Udskriv debat
FAMILIENS HOLDNING TIL MÆNDS LIV I THAILAND
Nahm
TomDK skrev:

DK skrev:

Sådan er det desværre ikke mere. Nu, har jeg pludselig en kæreste (gennem flere år) og han vil hverken se eller møde hende.
Han vil bevare billedet af sin far, sammen med hans mor, og enhver, kan jo se hvad det går ud på fra kærestens side, som han udtrykker det. Selvom han ikke har mødt hende.

Jeg formoder at han faktisk er voksen idag men han lyder altså somom han ikke er nået videre end 10 års alderen. Jeg tror han trænger til at få noget realitets sans og det tror jeg altså ikke andre end du kan give ham.

Sønnen vil det jo selvfølgelig godt for "DK", men denne søn har jo selvfølgelig stadig ikke viden og erfaringen endnu, og denne søn er jo nok også som så mange andre unge desværre blevet fyldt op med alverdens fordomme overfor thaipiger/damer, det er jo bare synd...men man må jo håbe sønnen en dag ikke bare tror på alle de dårlige historier medierne ofte giver fra Thailand, men i stedet også kan åbne sine øjne og se det gode i piger fra Thailand, for de findes jo selvfølgelig også derude i det smukke Thailand.

"DK" , du må snakke med sønnen, good luck Wink
Mvh,
Nahm

Longway
Ej Nahm, det er sq da tilladt og taenke lidt selv for disse unge mennesker, samt skelne mellem latterlige udsendelser hvor totalt dumme mennesker udstiller sin totalt forvraengede viden om hvad en thaikvinde er, du maa du altsaa lige stoppe lidt...Jeg mener, hvor svaert kan det dog vaere, skal faedre nu til at sleske for boern som intet har forstaaet, nej, disse faedre skulle have opdraget deres boern, men det har de saa aabenbart ikke gjort...

Hvorfor skal alt goeres saa besvaerligt blandt farang ?

At bo i Thailand, det er altsaa ingen videnskab !
Redigeret af Longway d. 14/08-2013 20:35
Mvh. Chiliposen.

At vaere kritisk, er ikke det samme som at vaere negativ.

ผมอาจจะยังไม่เชื่่อ แต่ไม่ได้หมายความว่าไม่เชื่อ อะไรก็ตามต้องคิดก่อนเสมอ

http://www.isaan-house.com
Nahm
Longway skrev:

Ej Nahm, det er sq da tilladt og taenke lidt selv for disse unge mennesker, samt skelne mellem latterlige udsendelser hvor totalt dumme mennesker udstiller sin totalt forvraengede viden om hvad en thaikvinde er, du maa du altsaa lige stoppe lidt...Jeg mener, hvor svaert kan det dog vaere, skal faedre nu til at sleske for boern som intet har forstaaet, nej, disse faedre skulle have opdraget deres boern, men det har de saa aabenbart ikke gjort...

Hvorfor skal alt goeres saa besvaerligt blandt farang ?

At bo i Thailand, det er altsaa ingen videnskab !

Jeg tror desværre det er mega svært el. måske umuligt for helt unge at skelne skidt fra kanel i disse udsendelser ? især når de er så unge og påvirkelige, selv voksne mennesker der ikke har rejst i Thailand har nogle gange en opfattelse af at alle piger derude er "ikke så gode" hvilket jo også er ret skræmmende ?

Hvis en mand tager alene på ferie i Thailand, hvad tror folk så om ham ?? same same....

Desværre mange fordomme, jeg har selv oplevet det lidt i Dk førhen med min tidligere thaikone...., men det var nok mest misundelse fra mændene der måtte nøjes med deres fede danske kone Smile og fra kvinderne var det også misundelse, de ville nok gerne bytte ud...og hvorfor havde jeg valgt en pige fra Thailand...de tænker sikkert, han har jo en god bil, job osv?? og er helt forbavsede lol

Ja, hvorfor en thaipige ? fordi de er så søde og mega smukke Smile det er let at svare på Wink
Mvh,
Nahm

Longway
Ja Nahm, vi er helt sikkert inde i noget misundelse....og til tider er boern sikkert bange for at gaa glip af en evt. arv, for hende den frygtelige thai, hun skal ikke suge min fars penge.

Men jeg mener nu ogsaa, at har man en soed og kaerlig pige som er fra Thailand, ja det har vi vil alle, saa maa ungerne da kunne set at hun er en god pig og far er lykkelig, ja og pigen ligesaa.

Det er en svaer ting at diskutere, derfor floej jeg ogsaa lige lidt op.

Men det er stadig ingen videnskab. Dog har en del farang det med at goere det saa kompliceret som de overhovdet kan..Jeg forstaar det NADA !

Smile
Mvh. Chiliposen.

Kim Ludvigsen
Jeg tror ikke, det altid drejer sig om misundelse eller frygten for at gå glip af en arv. Det kan også være, at de er bange for, at faderen/familiemedlemmet/vennen bliver udnyttet og såret. Altså, at de vil det bedste for personen.
Mvh. Kim
Ferie i Thailand:
http://rejse-til-...

http://rejse-til-thailand.dk
Longway
Jamen Kim, det kan du da have ret i, der findes jo ogsaa en del farang som bliver plukket....Men for nu at holde mig til DK's indlaeg, saa laeser jeg at han og hustru besoeger danmark af og til, ja jeg gaar ud fra at pigen er med, ergo maa de da have moedt hende, de har vaeret sammen i flere aar kan man laese..Og saa er det jeg ikke kan forstaa at boern ikke kan acceptere.

DK. jeg laeste blot dit indlaeg, tag det ikke personligt.
Mvh. Chiliposen.

Nahm
Kim Ludvigsen skrev:

Jeg tror ikke, det altid drejer sig om misundelse eller frygten for at gå glip af en arv. Det kan også være, at de er bange for, at faderen/familiemedlemmet/vennen bliver udnyttet og såret. Altså, at de vil det bedste for personen.

Ja, det har du da ret i, sønnen vil netop det bedste, nemlig at undgå at "DK" - "faderen" bliver skuffet, såret, og udnyttet mm, men nu synes jeg at læse igennem flere el. adskillige indlæg at "DK" er temmelig erfaren i det Thailandske og endda bor der nu !, så det må være sønnen der skal have ændret sin opfattelse af Thailand og "DK" s pige.
Mvh,
Nahm

PeterS
Skaber vi ikke mange gange selv den negative holdning, til vores valg
når vi fortæller at alle danske mænd er misundelige og danske kvinder er
tykke ulækre kvinder.

Så først skal vi nok feje for egen dør og så lade andre selv bestemme hvad de mener er pænt.

At vi elsker det asiatiske udseende er altså ikke ensbetydende med andre har det på samme måde.

Der hvor jeg har mødt det mest negative, er da i egne rækker, hvor det er en kamp om de pæneste piger og de flest penge, guld og statussymboler.

Skeptikeren
Qua udtalelser i min bog så er der senere dukket nogle svar op fra diverse "kilder" i DK. Det har betydet at jeg er blevet bekræftet i at jeg havde ret.

Det er svigerdøtrene der har påvirket mine to sønner sammen med deres mødre. Først var det min X-kone, som jo nu er død, der prægede min ældste via hans kone og svigermor. Senere efter mange besøg her af min yngste søn og hans familie, er det helt entydigt at der min svigerdatter og hendes mor der har truffet afgørelsen om at frastøde mig.

Mest af alt er det helt tydeligt at det er drømmen om at skulle arve huset her i Pattaya der var det afgørende, da de fandt ud af det står i min hustrus navn og de intet ville få, og mens de var her blev vore sidste penge jo stjålet, så de gruede jo for at blive bedt om "lidt hjælp" i ny og næ.

Venner i DK, de bliver færre og færre, dels er de jo blevet ældre og den der med "ude af øje ude af sind" holder stadig vand. Der er dog nogle få jeg er i ugentlig kontakt med via mail, de sender mig store pakker i ny og næ med krydsord. Jeg holder mig bevidst langt fra diverse Facebook og lignende, skal ikke registreres i USA/Pentagon, slet ikke efter at have læst nogle af Snowden's dokumenter.

Vi landede her i Bangkok 30. august 2003, det var sidste gang jeg/vi forlod DK. Min hustru savner det lidt ind imellem, måske nok mest den dejlige lejlighed og så det vekslende klima. Jeg selv ønsker overhovedet ikke at komme til DK, der er intet der trækker, og som skrevet i en anden tråd af
patirak
så bare tanken om at familien ikke ville se mig gør det så enkelt at nyde tilværelsen så meget som muligt her blandt kærlige thaier.

Somrak
Bogen: En Roskildedrengs Erindringer (1939-2000)
Kan hentes på: www.jumplink.dk/somrak

Bogen: Mit nye liv i Thailand (2001-2012)
Kan hentes på: www.jumplink.dk/somrak2

Måtte Buddha stænke velduftende vande på din vej!

http://www.jumplink.dk/somrak
Spring til debat: