Se indlæg
 Udskriv debat
2 år i Thailand (Til nu)
chaingmai
nu var det jo ikke ferie, jeg mente men når jeg bliver gammel og syg ja så må jeg tilbage til dk. for at blive, men jeg kunne jo også være så heldig, at det sker hurtigt og så er problemet løst.......naturligtLOL LOL

taxidriver990
Sorry Chaingmai....
Godt der er lang tid til du bliver gammel, unge mand Angel
Almindelig sund fornuft er ikke så almindelig endda

Bekymringer er som en gyngestol. De holder dig beskæftiget, men du kommer ingen vegne

Kernen i frihed er at tvivle på autoriteter

Kim Ludvigsen
chaingmai skrev:

hvad skulle forhindre mig i at rejse hjem............

og tror du folk lukker øjnene og ikke kan forholde sig til virkligheden..

Ja, du gør det i ovenstående. Det er ikke altid muligt at rejse hjem. Der kan fx være akut sygdom, der gør det umuligt at rejse, eller man kan komme ud for en ulykke og også dér være forhindret i at rejse.

I den slags tilfælde kan det være en rigtig god ide med en forsikring, der dækker den slags. Eller som dækker en dyr hjemrejse i de tilfælde, hvor man godt kan rejse, men hvor man ikke kan benytte en almindelig billet og derfor skal på en meget dyr billet til Danmark.

Det er absolut ikke for at være negativ, man skal blot have åbne øjne for, hvad der kan ske, og hvordan man sikrer sig bedst muligt. Det virker ikke som om, du har åbne øjne, men som om du mere har en det går nok-holdning, og Danmark er kun 10 timer væk i værste fald.

Det er også fint nok, så længe det går, men det kan være temmelig katastrofalt den dag, det ikke går. Og Danmark kan være meget længere væk end 10 timer.
Mvh. Kim
Ferie i Thailand:
http://rejse-til-...

http://rejse-til-thailand.dk
chaingmai
ok, jeg kan selvfølgelig blivekørt ned og på den måde ikke lige rejse hjem
forsikring, nu er jeg født i 1939 og har ikke fundet nogen der vil forsikre mig hvis der er selskaber der vil er jeg bange for ,at det er så dyrt, at jeg ikke kan betale,skulle det ske,at jeg skal på hospital,så må jeg jo nok ligge på stue med en 6-8 af de lokale og ikke i de luxus lejligheder dem der har en god forsikring,lægger sig ind på.jeg har lidt reservekapital og sparer lidt op hver mdr.og når jeg er rask nok, så må jeg hjem til dk..man må jo sommetider tage en risiko her i livet elles glider det jo bare forbi en...........LOL LOL

Kim Ludvigsen
Det kunne også være en blodprop eller anden pludselig opstået sygdom

Jeg siger ikke andet end, at man skal være opmærksom på, at der er en risiko, og at man i det omfang, det er muligt, bør tænke på at minimere risikoen.

Personligt ville jeg da gerne flytte til Thailand i mit livs efterår, men det kan ikke lade sig gøre af helbreds- og forsikringshensyn. Så jeg planlægger at bo i Thailand op til seks måneder om året i min alderdom, indtil det heller ikke kan lade sig gøre.
Mvh. Kim
Ferie i Thailand:
http://rejse-til-...

http://rejse-til-thailand.dk
Anonym Bruger
Kim Ludvigsen skrev:

Det kunne også være en blodprop eller anden pludselig opstået sygdom

Jeg siger ikke andet end, at man skal være opmærksom på, at der er en risiko, og at man i det omfang, det er muligt, bør tænke på at minimere risikoen.

Personligt ville jeg da gerne flytte til Thailand i mit livs efterår, men det kan ikke lade sig gøre af helbreds- og forsikringshensyn. Så jeg planlægger at bo i Thailand op til seks måneder om året i min alderdom, indtil det heller ikke kan lade sig gøre.

Ja jeg vil når den tid kommer også kun bo 6 måneder om året i Thailand ...kan fortælle at et ambulancefly med læge /sygeplejerske hjem til DK koster omkring 7-800.000 kr. Så det er ikke "bare at sætte sig på flyveren" hvis man bliver alvorligt syg

Her er en der var SVINEHELDIG...så vidt jeg ved er det eneste tilfælde hvor kommunen har betalt for hjemtransport
http://dknyt.dk/s...%20langvad

Redigeret af Anonym Bruger d. 19/02-2013 21:12

chaingmai
nej, men man kan også være så heldig, at man dør på stedet så er der jo ingen problem for mit vedkommende,men jeg har da fuld forståelse for dem der foretrækker og gå med livrem og seler,jeg sparer 5.000 kr. hver mdr. dem sætter jeg så ind på min ,,sygekonto" så må vi se hvor langt det rækker..........og så har jeg den indstilling, at jeg gør det i stedet for om nogle år og sidde på plejehjemmet og tænke ,,du skulle ha, gjort det.

men vi er alle forskellige, heldigvis.............men jeg tager altså chancen ........LOL LOL

Anonym Bruger
Tak for de "positive" svar der kom...
De varmer jo altid...

Skeptikeren jeg har sendt dig en mail, Tak for din pb.

Forsat en dejlig dag til jer alle sammen..

Mvh Badedyret..

Anonym Bruger
I næste uge skal jeg besøge en ny (ja ja han er jo ikke helt ung mere, he he) "ven" fra siden her også, som forhåbentlig udmønter sig i langt venskab også, da vi skrive og snakke sammen tit, og tro vi er meget "ens"

Hej.

Bare for at følge op på det, Hvis der skulle være nogle der gerne vil høre det, ja så !!!!

Det var en kanon ferie, og vi faldt bare i hak fra første håndtryk.
Sikker en rar person, stort hjerte, stort humør, masse af smil, latter og gas, Det er skønt når det lykkes at finde nye mennesker man kan samme med, Så der er en ny ven for livet der....

Skønt at en side som denne kan bringe sådan ting med sig...

Forsat en skøn dag til jer alle sammen..

Mvh Badedyret..

Spring til debat: