Se indlæg
 Udskriv debat
Telefonkort i Thailand?
clydehaumann
Hej John.
Nej priskrig paa telephones er der ikke ligefrem. Der er lidt forskellige priser alt efter hvor man koeber, men dog aldrig saa meget sparet at det kan betale sig at gaa efter det. Maaske et parr hundrede op eller ned paa samme model.
Noget helt andet som muligvis kan have interesse og det er at alle brugere af numre paa paa mobiler her skal registreres inden 1 september. Det kan ske paa en hver politi station eller ved det selskab der har udstedt nummeret. Der er et led i regeringens forsoeg paa at bekempe terror. ( bomber udloest ved hjelp af en mobil) Numre der ikke er registreret inden denne dato vil blive blokeret. Saa er der nogen der har et nummer og ikke skal herud saa er det om at faa familien her til at registrere det saa det ikke bliver blokeret.

Dansk Thai Sprogskole underviser i dansk på en måde der kan forståes. Har over 20 års erfaring i sprogundervisning.
Vi hjælper selvfølgelig gerne med visumansøgning og familiesammenføring. Har 8 års erfaring.
Visum Hjælp. GRATIS
Undervisning. SE VORES HJEMMESIDE.
http://thaidanishservice.com

https://www.facebook.com/groups/danskthaisprogskole/

clydehaumann
IDs to be mandatory for SIM cards

The government will make it mandatory for people to produce either national ID cards or passports when buying SIM cards for prepaid mobile phones in its latest effort to nail separatist bombers in the South.

In addition, all existing 21.5 million prepaid Thai and foreign mobile phone system users in Thailand will have to report their citizenship identification or passport numbers to their respective phone operators within six months.

Prime Minister Thaksin Shinawatra said the Information Communication Technology Ministry (ICT) had consulted with the National Telecommunications Commission (NTC) on tightening regulations on SIM cards in prepaid mobile phones that were often used by insurgents to remotely detonate bombs.

The measures were agreed on at a meeting yesterday hosted by the ICT. Joining the session were national security agencies, the Royal Thai Police Office, the NTC, TOT Corporation, CAT Telecom, Thai Mobile, the Telecommunications Association of Thailand, True Corporation and all private mobile phone operators.

Previously, prepaid phone users were not asked for their ID when they wanted SIM cards. They simply visited the nearest convenience store to buy one, no questions asked. Easy availability has seen SIM cards fall into the wrong hands. Separatist militants have bought SIM cards for phones used to set off bombs.

The government warned that phone services would be cancelled if users failed to meet the SIM card registration deadline.

The government decided on the ID measures so authorities could easily trace SIM card users. Current users will need to contact their network operators to provide ID information.

Mr Thaksin cautioned, however, that traceability must not undermine SIM card sales and customer privacy.

``For example, customers only have to produce the 13-digit serial number on their cards and nothing else. The data will be called up by computer to let the authorities know who bought the SIM card,'' he said.

Mr Thaksin said the government needed to locate bombers swiftly. He made it clear the regulation would serve only security purposes.

Kanawat Wasingsungworn, assistant to the ICT minister, said the SIM card database was designed to counter terrorism in the South. The government would seek cooperation from mobile phone service providers to institute the mandatory registration. Companies might consider airtime giveaways as an incentive.

Mr Kanawat said checking foreign-origin SIM cards brought into the country would not be difficult as roaming numbers could track masterminds in the event of separatist attacks.

TOT and CAT engineers would assist in background checks.

CAT Telecom said operators would like a law enacted to allow the deactivation of customers' mobile phones without infringing upon consumer rights.

The prime minister said the controls would apply nationwide rather than in specific locations to prevent potential saboteurs from buying cards elsewhere to launch attacks in separatist hotspots.

Deputy Prime Minister Chidchai Wannasathit said the regulation would be proposed in writing for Mr Thaksin to look at before it went into effect.

In practice, he said, SIM card buyers would most likely have to produce at least a photocopy of their national ID card for proper registration.

Submission of citizenship information would complement measures already in place to cut off phone signals at bomb sites to prevent secondary blasts.

Pol Gen Chidchai said the regulation would be one of many being drawn up to end the cycle of violence in the deep South. ``There will also be technical measures. This is only one piece of the puzzle,'' he said.

DTAC chief executive Vichai Bencha-rongkul said registration may inconvenience subscribers but his company was ready to cooperate. There would be no limit on how many SIM cards customers could buy.

Bangkok Senator Seri Suwannapanont was sceptical the controls would put an end to bomb attacks since copies of ID cards could be easily forged.
Denne artikkel er fra April og fristen er September,
Dansk Thai Sprogskole underviser i dansk på en måde der kan forståes. Har over 20 års erfaring i sprogundervisning.
Vi hjælper selvfølgelig gerne med visumansøgning og familiesammenføring. Har 8 års erfaring.
Visum Hjælp. GRATIS
Undervisning. SE VORES HJEMMESIDE.

https://www.facebook.com/groups/danskthaisprogskole/

jc
Hej Clydehaumann og alle i andre,

Jeg har netop haft 4 velfungerende uger med 1-2-call. Startsættet, som inkl 50 Baht taletid kan købes fra 250-350 Baht afhængig af forhandler. Skal man opnå billigste taletid til DK, dvs 7 Baht pr. påbegyndt minut skal der tastes 00845 eller 00945. 00145 giver en højere minutpris.

Jeg har opdateret med flere opfyldningskort uden problemer og ved afrejse fra Thailand var min lille restsaldo gyldig til 9 nov 2005.

1-2-call har lige lavet et nyt produkt - inaktivt nummer, så man for 60 Baht pr. måned kan beholde nummeret uden af bruge det og uden der er saldo på kontoen. Når man ankommer til Thailand ringer man til call centeret på 1175 og reaktiverer nummeret.

Alternativt er det billigere, hvis man er ligeglad med nummeret, at købe en nu startpakke på afrejsetidspunktet og vente med at aktivere nummeret til man kommer tilbage til Thailand. Nummeret skal blot aktiveres i udløbsmåneden, som ligger 11-12 måneder frem i tiden. Jeg har lige købt 07/2006.

Hvis nogen savner en dansk vejledning ved brug af nyt kort er det enkelt. Sæt kortet i din telefon, tænd og når der er forbindelse ringer du til 900121. Når du hører en thai stemme trykker du 2 (for engelsk) og afbryder. Så er kortet aktiveret. Nemt ik'?

Eneste ulempe jeg har haft var, at nettet ofte var overbelastet om aftenen (kun udenfor Bangkok) og så kunne det være svært at ringe efter en taxa, men det løses med lidt tålmodighed og 8-10 forsøg.

Boet i Bangkok 1980-1983.

christian-s
hej jc - jeg har lige købt mit første udenlandske SIM-kort (også 1-2-call som dig) og læser med interesse om "tilbudet" om at have inaktivt nummer for 60 bath om måneden.

Skal man tilmelde sig det inden man løber tør for "penge"? Eller ringer man bare næste gang man kommer ind i landet og så reaktiverer callcenteret nummeret?

Hvordan betales det - trækkes det fra den nye saldo når man køber nyt skrabekort med ny taletid?
Rejst i Thailand mange gange, 2005-2012 thai gift

jc
Hej christian-s

Som jeg forstår det, sætter du det nødvendige beløb ind på kortet (antal måneder x 60 Baht). Så ringer du til 1175 og siger de-aktiver mit nr. fra f.eks. torsdag og 5 måneder frem. Inden for de 5 måneder kommer du til Thailand, ringer til 1175 straks du kommer ud af flyet og aktiverer nummeret. Husk lige, at du skal have et opfyldningdkort med, når du rejser fra Thailand. Det skal du læse ind, når dit nummer igen er aktiveret. De gælder som regel 1-2 år frem i tiden.

Er du i tvivl, så ring 1175 inden du begynder og check proceduren hos en af de søde damer, som taler rimeligt godt engelsk.

mvh jc

noidam
hva skal man ringen til danmark for når man er på ferie i thailand,vi plejer at oprette ved 1 2 call, så kan min kone ringe til sin familie og sine venner, og det er det. beholde sit gamle nummer på en ferie man har haft, hvad skal man bruge det til.

noidam
p.s.
det kunne jo bruges hvis man er en vip indenfor den thailanske regering eller var en person der rejste til thailand sådan ca. 5 gange om året.
men for os alm. turister så kan det jo ikke betale sig.

jc
Hej noidam,

Du kunne jo vurdere, hvad du havde brug for og så lade andre vurdere, hvad de vil.

mvh jcCool

noidam
jamen det gør jeg så.

Suk Rak Ning
Før brugte jeg taletidskort når jeg ringede til DK, nu har jeg fået oprette fasnet pga. af internet, hvis jeg ringer 00945........ ringer jeg for 7 THB i minuttet " Orange, True ".
Net-forbindelse ADSL 1024/512 ...24 timer i døgnet 890 THB pr. md.
Den dyreste hedder 4096/512.....2.200 THB pr. md.

Men jeg kan godt nøjes........Cool

Hilsen Suk
i146.photobucket.com/albums/r270/Poolsawas/cooltext78887913.gif

Vogt dig for kopierne - jeg er en original

Spring til debat: