Se indlæg
 Udskriv debat
Ville i dele en millon bil med hele thai faml,???
Boes
Så har familjen gennem søsterens investering altså aktier i køretøjet og dermed også en vis brugsret.....set med mine øjne.
Jeg ville nok købe søsteren ud og registrere køretøjet i mit eget navn, hvilket du udmærket kan hvis du har non immigrant visum.
Alternativt stoppe betalingerne , hvis du ikke risikerer helbredetAngry
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits."
Albert Einstein

PATINYA
det visum har jeg men ikke lige 400.000 bt PT.cooll cahs

moerk5002
PATINYA skrev:

det visum har jeg men ikke lige 400.000 bt PT.cooll cahs

Det er bare mere skidt. Klart de har brugsret til bilen når de har betalt udbetalingen...! Er der afdragsordning til søsteren?

Jeg vil som de andre sige stop de månedlige betalinger, så kan de jo sælge den og få de 400.000 tilbage. Køb evt en nyere brugt bil i stedet, med mindre udbetaling. Få den skrevet i dit eget navn, eller en god ven som du kan stole på. Farang vel og mærket......!

PATINYA
Uha moerk den vil ikke falde i go jord , jeg har truet med det et par gange og så meget som vi kører og bor på landet skal v jo brge et køretøj.

moerk5002
PATINYA skrev:

Uha moerk den vil ikke falde i go jord , jeg har truet med det et par gange og så meget som vi kører og bor på landet skal v jo brge et køretøj.

Stadig ville jeg insisterer på at sælge den. Fortæl du ikke har råd til sådan et dyrt køretøj. Jeg har set masse af udemærket brugte biler til nogle få hundrede tusind og så kunne det blive din alene. Men jeg kender dig jo godt PATINYA, du er jo lidt blød indenvendig og det er en helvedes svær situation. Men du har jo selv bragt dig i den, ved at modtage penge fra familien og love at betale afdrag.

Mon ikke de vil forstå dig, hvis du siger du ikke kan betale mere, men de kan selv overtage afdragene...! Ved det ikke selvfølgelig, kender ikke din dames familie, men har jo mødt din dame og hun er jo en bestemt dame Wink Forstået på den gode måde.

PATINYA
ja moerk du kender mig meget godt, men jeg har pengene til at betale, jeg vil bare ikke have det skal være en "offentlig" familie bil.
og ja du kender også min dame, og JA hun er bestemt.

moerk5002
PATINYA skrev:

ja moerk du kender mig meget godt, men jeg har pengene til at betale, jeg vil bare ikke have det skal være en "offentlig" familie bil.
og ja du kender også min dame, og JA hun er bestemt.

Det muligt du har pengene, men du skal sige du ikke har mere.......... Det var det jeg mente. Med hensyn til familie bil så er det jo en sådan. De har været med til at betale udbetalingen og det giver dem selvfølge en vis brugsret i deres øjne, ligegyldig hvad aftalen lyder på med tilbagebetalingen til søsteren.

Kommer du iøvrigt snart til badebyen så vi kan mødes til en lille en??

PATINYA
yes moerk jeg kommer den19., jeg ringer lige inden. håber dit helbrd har det bedre/det går fremad.Wink

Saendaeng
PATINYA skrev:

Hej moerk, ja jeg betaler afdrgenede g forsikringen,, ca 22,000 bht pr md men jeg betalte ikke de 400,000bht i ubetakling så jeg tvivler på jeg kang gøre noget, indtil nu har jeg betalt ca en kvart mill af på den, så jeg tror ærligtalt jeg er magtesløs, og udbetalingen kom fra søsterens konto.............hmmmmmmmmFrown

PS. den har allerede sine "skavanker", en af underne har lejet autopolere med en håndfuld sand hende ved bencindækslet, tøsen har været så genial at ridse tonefilmen på front og siderude på indersiden med en pirclips, og til bage til knægten skulle han ds lige fedte hele bilen incl siderude og bakspejl in i de snaskede lyserøde pølser men kan købe på spyd , Og iøvrigt smager af helleved til, og hun selv har selvfølgelig lavet en kamperids nej to på for kofangerren, godt knægten ikke er mihan var blevet slået ihjel, og vask nej nej det er kun når jeg tar initiativ, og forestil dig en sort bil med alt det støv vi har Thailand

Ja Patinya,

Med den deal du har lavet der har du ikke noget at sige. Du har ikke betalt udbetalingen og betaler kun afdragene samt forsikring.
Så med mindre du betaler alt ud, så du kan sige det er din bil. Så glem alt om at fortælle dem hvordan de skal behandle bilen.
Michael B Kristensen

http://www.globalwindservice.com
PATINYA
ved godt inderst inde du har ret¨, men hvad med den dag jeg har afdraget mere end udbetalingen var kan jeg så sige bai loy til søsteren, nej vel???

Anonym Bruger
hehehehehe skip bilen og din pige ,så er du ude af det problem.

PATINYA
Har du flere af de goe sonny, for elles hold din kæft , ja undskyld ordvalget web.

sony
Desværre må man give sonny ret. Det er skruen uden ende efter bilen kommer der noget andet og tredje
Savner KB Fusioner er for kujoner fck står for frederiksbeg cykel klub

Fodbold vor, du som er i Valby idrætspark Hellige vorde i FREM´s navn komme dit rige, ske din vilje på banen, således også i tabellen,giv os i dag vor 3 point, thi FREM er min klub, mit hjerte & min sjæl, i al evighed Forza.!!!

PATINYA
er den ikke det tit i los???

PATINYA
og iøvrigt syntes jeg sonny skal holde sig ude af sådane debatter hvis han ikke her noget konstuktivt at sige.

Lung Yao
PATINYA skrev:
Har du flere af de goe sonny, for ellers hold din kæft , ja undskyld ordvalget web.

Det kan han desvære ikke .
Utroligt at han ofte kommer med sådan "gylle" om andres adfærd :
Os andre sølle svage mænd
. Men tror Du ikke at Sonny måske taler om egne erfaringer.Pfft
Har du prøvet at sige fra.
Ja jeg ved de fleste mænd ikke tør sige deres koner imod.
Og bare siger ja til alt.

.
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

Lung Yao
Løsningen med 1 persons forsikring er ikke brugbar, for enten Dig eller svigerinde skal undvære at køre i den. Men det som Jeg frygter er at DU i sidste end ville stå med regningen hvis der skulle ske noget med bilen og i værste tilfælde ved 3de parts person skade.

.
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

flyer
Så er vi på vej "derned" igen, slap nu af d´herreAngel

@PATINYA, Jeg tror desværre at det er lidt din egen skyld at det er kommet dertil med en delebil, kan godt se det er ærgeligt og nu sidder du i saksen og den er ikke nem at slippe ud af igen og jeg ved godt at man ikke bare lige hiver en mil op af lommen og køber en ny bil til sig selv.
Måske skal der en bilhandel til for at du kan slippe nogenlunde ud af det, men jeg tænker at du/I sælger jeres nuværende fine bil til to mindre fine, sådan at familien selv kan klare udgifterne til deres egen brugte bil, det kan du nok leve med et stykke tid og så kan du senere give dig mindre fine bil i bytte for en ny, altså hvis du har økonomi til det.

Jeg selv er så heldig at konen ikke under nogen omstændighedder vil dele bil med familien, men den ene bror har oz selv en bil som de kan "låne" med chaufføre, for han låner absolut ikke sin Nissan Pick-Up fra 1990 ud til nogen!

Vi var så heldige at den bil vi havde bestilt ikke kunne leveres pga. "vand i thailand"!! Det er nok den bedste undskyldning de har haft i mange år, så nu lejer vi bare en bil hver gang vi er der indtil vi flytter derned, nu ved jeg ikke om du bor der fast, men uanset det må du igang med at handle.

Som sagt tror jeg du selv har været ude om det, så nu må du selv komme ud af det så godt som mulig, med æren og respekten i behold, held og lykke!
Vær mod andre som du ønsker de skal være mod dig

ทำดีได้ดี ทำชั่วได้ชั่ว

Watching You

PATINYA
flyer skrev:

@PATINYA, Jeg tror desværre at det er lidt din egen skyld at det er kommet dertil med en delebil, kan godt se det er ærgeligt og nu sidder du i saksen og den er ikke nem at slippe ud af igen og jeg ved godt at man ikke bare lige hiver en mil op af lommen og køber en ny bil til sig selv.
Måske skal der en bilhandel til for at du kan slippe nogenlunde ud af det, men jeg tænker at du/I sælger jeres nuværende fine bil til to mindre fine, sådan at familien selv kan klare udgifterne til deres egen brugte bil, det kan du nok leve med et stykke tid og så kan du senere give dig mindre fine bil i bytte for en ny, altså hvis du har økonomi til det.

Jeg selv er så heldig at konen ikke under nogen omstændighedder vil dele bil med familien, men den ene bror har oz selv en bil som de kan "låne" med chaufføre, for han låner absolut ikke sin Nissan Pick-Up fra 1990 ud til nogen!

Vi var så heldige at den bil vi havde bestilt ikke kunne leveres pga. "vand i thailand"!! Det er nok den bedste undskyldning de har haft i mange år, så nu lejer vi bare en bil hver gang vi er der indtil vi flytter derned, nu ved jeg ikke om du bor der fast, men uanset det må du igang med at handle.

Som sagt tror jeg du selv har været ude om det, så nu må du selv komme ud af det så godt som mulig, med æren og respekten i behold, held og lykke!

du har da ret men jeg vil da stadig ikke dele, det er der problmet ligger, hele familien har sgu ikke en gang i inkomst pr 1md hvad jeg her pr, 8 dag

flyer
PATINYA skrev:

flyer skrev:

du har da ret men jeg vil da stadig ikke dele, det er der problmet ligger, hele familien har sgu ikke en gang i inkomst pr 1md hvad jeg her pr, 8 dag

Ja det forstår jeg, det er også derfor I skal købe hver en mindre fin bil til at starte med, senere kan du så udskifte din egen mindre fine til en finer ny vogn, så har familien deres og du dinTuttelu Tralla
Vær mod andre som du ønsker de skal være mod dig

ทำดีได้ดี ทำชั่วได้ชั่ว

Watching You

Spring til debat: