Se indlæg
 Udskriv debat
Familien / Nære venner kommer !!!!
Peder1968
Badedyr skrev:

Hej alle sammen..

Ja jeg har lige haft besøg af søster...
Det har sat lidt tanker igang her ved mig...

Efter at havde været "guide" for hende, finde på oplevelser for hende, og praktikstal sørger for alt i de 14 dage, er jeg total uden power i kroppen....
Samt har levet 14 dage, som jeg ikke helt bryder mig om...
Brugt en helves masse penge på ingen ting....
Og det har da taget lidt på vores ellers så gode forhold til hinanden...

Det var jo taxi rundt hele tiden..

Maden SKULLE være på de lidt finer steder, hun ville ikke spise de små dejlig steder...

Der var jo en del indgang biletter der skulle indløse..

Osv Osv...

Men hvad gøre i andre ??
Hvor meget/lidt kan man sige man vil stå model til ??

Nu gjorde jeg så alt pga det var søster, og den første besøg fra den nære familie jeg har haft her nede...

Men kan man (Jeg) sige til de næste der komme, at selv om de er her i 14 dage (eller hvor længe de nu kommer) , Må i altså klare jer selv i perioder af deres ferie, oplever noget på egen hånd ??

Kan man siger at HVIS man skal vise dem rundt, bliver det på "MIN" metode, altså piggy car, åben bus, frem for taxi, privat chauffør (lejet bil) osv osv ??

Kan man forlange at hvis de ønsker at se nogle steder med indgang pris, at de skal betale for en ?? (Jo ikke sikkeret jeg gider ind og se det igen, overhovedet gider se det)

Kan man siger det er ok at de går ind de noget dyre steder og spiser, MENS jeg spiser på de små steder ??
Ser altså ingen grund til at give 200-300 baht for en gang mad der er dårlige end det ude på vejen til 30-40 baht..

Hvordan klare i andre det der ude, der jo nok har prøvet det mere end mig ??

Hvad siger i der kommer på ferie her nede, og besøger folk rundt omkring ??

1000 tak på forhånd..
Mvh Badedyret...

Normalt er det gæsterne der betaler i Thailand med mindre de ikke har penge til det.
Men som jeg læser det har du / din kone inviteret gæsterne ud til spisning og udflugter. Når man invitere betyder det at du / din kone skal betale.
Så jeg er bange for at det du har oplevet er et ægte dansk / thai kultur sammenstød.

En anden ting er at den nære familie er meget større end en dansk familie. Familie i Thailand indbefatter også arbejdskollegaer, naboer og andre venner Smile

Ud over at tage en snak med din kone om det er mit råd til dig er at næste gang der kommer familie på besøg så lad være med at være den udfarende. Du skal være passiv. Som dansker kan det godt føles uhøfligt men det virker.

Fido
"Så jeg er bange for at det du har oplevet er et ægte dansk / thai kultur sammenstød."

Peder, der var tale om et besoeg af en soester fra DK Wink
One man's ceiling is another man's floor

Peder1968
Fido skrev:

"Så jeg er bange for at det du har oplevet er et ægte dansk / thai kultur sammenstød."

Peder, der var tale om et besoeg af en soester fra DK Wink

Undskyld jeg har læst forkert Smile

-----------------
Dansker der opfører sig på den måde. Ufatteligt Kick you
Normalt deles man da om udgifterne Hammer

Spring til debat: