Se indlæg
 Udskriv debat
Hvorlænge venter i på bankoverførsel
Allan73
Bruger Danske netbank til Kasikorn.
Standard overfoersler tager som regel 2 bankdage, dog kan belob over ca. 75000,- DKK godt tage en dag mere.
Man skal ikke spise gul sne.

Girobank
det kommer jo helt an på hvordan man tæller: debiteringsdagen=afsendelsesdagen og 2 dage frem er beløbet uanset størrelsen fremme i afsenderbankens korresspondentbank i Thailand. (standardoverførsel)

Sådan virker SWIFT i hele verden.
Mae Phim, Klaeng, Rayong
www.maephimproperty.com

Lung Yao
Girobank skrev:

det kommer jo helt an på hvordan man tæller: debiteringsdagen=afsendelsesdagen og 2 dage frem er beløbet uanset størrelsen fremme i afsenderbankens korresspondentbank i Thailand. (standardoverførsel) Sådan virker SWIFT i hele verden.
Mon ikke du skulle korrigere det til : 2 arbejdsdage (mandag til fredag).
For overfører du fx. penge Fredag kl. 16:45 eller senere så ville din debiteringsdag være følgende Mandag og krediteringsdag ville så blive Onsdag.

Handy skrev,
og ska nu åbenbart vente over 3 dage da der ikke er landet noget her eftermiddag onsdag og pengene sendt fra dk fredag

.
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

Girobank
Hr. L Y, nu er du jo inde i ordkløverbranchen- det er bankdage,jeg snakker om og ikke arbejdsdage/søn eller helligdage.

hvorfor gør det let, når man kan gøre det med totalforvirring på Dansk Thai Website-way.

Som du nok ved, så har de forskellige pengeinstitutter en deadline for seneste tidspunkt for afsendelse via netbank-samme dag.

Så derfor, tæl som jeg har skrevet tidligere.

Beklager, selv efter mange år i en bank, så kan du nok bedre huske hvordan tingene er.

Men generelt har banker en lille tendens til ikke at forhaste sig med bogføringen i modtagerbanken, der er jo penge at tjene ved at være langsom.

Men prøv selv at kontroller ved næste overførsel, så har man beviserne!
Et det forståelig nu?
Mae Phim, Klaeng, Rayong
www.maephimproperty.com

Lung Yao
Girobank,
Intet ordkløveri fra min side kun et forsøg på at undgå forviring hos andre læsere.
For JA, både DU og Jeg (og selvfølgeligt andre) ved at de er tale om bankdage (som er lige med arbejdsdage) , men der er desvære mange som "fejlagtigt" tror at når man siger 2-3 dage og især når de selv laver arbejdet via Netbanking, så er det fra det øjeblik de trykker på send knappen at "taxameteren" starter.
Nogle Netbanking sider gører dig opmærksom på at du skal vælge en anden dag, enten p.g.a. tidspunktet eller lige før en weekend. Men nogle går bare videre med transaktionen og ændrer automatisk selv Debiteringsdatoen og derfor ledet til at tror at det er NU.
Kender også alt for godt til "forhalingen" hos bankerne, for mange år siden var fx. min løn overført til banken d.25.xx, men den stod først til rådighed for mig d. 29.xx. Angry
Da det drejede om et anselig beløb så fik Ombudsmanden stoppet denne traffik, hvor bankene scorede millioner ved at forrente lønninger i få dage.
Forsat go' aften.

.
Redigeret af Lung Yao d. 05/09-2012 20:06
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

handy
Lung Yao skrev:

Girobank,
Intet ordkløveri fra min side kun et forsøg på at undgå forviring hos andre læsere.
For JA, både DU og Jeg (og selvfølgeligt andre) ved at de er tale om bankdage (som er lige med arbejdsdage) , men der er desvære mange som "fejlagtigt" tror at når man siger 2-3 dage og især når de selv laver arbejdet via Netbanking, så er det fra det øjeblik de trykker på send knappen at "taxameteren" starter.
Nogle Netbanking sider gører dig opmærksom på at du skal vælge en anden dag, enten p.g.a. tidspunktet eller lige før en weekend. Men nogle går bare videre med transaktionen og ændrer automatisk selv Debiteringsdatoen og derfor ledet til at tror at det er NU.
Kender også alt for godt til "forhalingen" hos bankerne, for mange år siden var fx. min løn overført til banken d.25.xx, men den stod først til rådighed for mig d. 29.xx. Angry
Da det drejede om et anselig beløb så fik Ombudsmanden stoppet denne traffik, hvor bankene scorede millioner ved at forrente lønninger i få dage.
Forsat go' aften.

.
...mine penge ankom idag torsdag efter 4 bankdage......Angel

bentmj
Jeg bruger netbank på SparNord i DK, og de bruger normalt 7 bankdage til at overføre mine penge til SCB her i Surin og det koster 40 kr.
Jeg synes 7 dage lyder voldsomt når i andre skriver om 2-3 dage.
Mandag eftermiddag klokken 14 dansk tid overførte jeg penge, og tirsdag fik jeg en bekræftelse på min e-boks, men jeg forventer ikke at se pengene på min konto her i Surin før efter weekenden.
Lidt en skodbank efter min mening.

Skeptikeren
Bentmj, jeg havde samme problem da jeg startede for så mange år siden, fandt så ud af at jeg havde gjort en fejl ved at oprette min konto på hovedkontoret i Bk, d.v.s. pengen blev først sendt til Bk og så overført til min konto her i Pattaya. Da jeg fk det rettet var jeg nede på normal overførsel, så prøv at tjekke din bankadresse.

Skeptikeren

http://www.jumplink.dk/somrak
Girobank
BentMJ, tror ikke din påstand er rigtig, undersøg om Sparnord har egen korrespondentbank i Thailand? eller om de bruger en omvej.
Mae Phim, Klaeng, Rayong
www.maephimproperty.com

bentmj
Girobank, hvad i alverden bilder du dig ind at skrive at du ikke tror min påstand er rigtigt, hvordan kan du tillade dig at skrive at det er løgn? Er du på noget stærkt eller er der noget galt med de små grå?
Jeg har nu overført penge de første 10 gange med min netbank, og hver eneste gang tager det 7 dage eller mere, sidste gang faktisk 10 dage. SparNord oplyste da jeg rykkede at 7 bankdage er normalt.
Læs mit indlæg hvis du ellers kan stave dig igennem og læs at jeg lavede min sidste overførsel i mandags og pengene er ikke på min konto i SCB endnu, og til din oplysning er det tordag i dag.

Peder1968
Girobank skrev:

BentMJ, tror ikke din påstand er rigtig, undersøg om Sparnord har egen korrespondentbank i Thailand? eller om de bruger en omvej.

For hver bank pengene skal igennem skal man regne med 2 til 3 dage ekstra da bankerne skorer renterne i disse dage.
Derfor er det ikke uvæsentligt om pengene skal igennem en ekstra bank i DK og måske også en i Thailand Frown

Girobank
Bent-nu ikke hidse dig op, jeg siger bare at det ikke er efter reglerne at en SWIFT-overførsel tager så lang tid.

Jeg kontrollerer også altid mine overførsler, og de har aldrig taget mere end 3 dage.

Bruger selv Danske Bank til SCB.

Men prøv at forstå: har "din"bank en korresspondentbank i Thailand eller ej, hvis ikke så vil en overførsel tage længere tid,idet overførslen skal gå f.eks gennem Nordea eller Danske Bank, som så overfører til deres korresspondentbank i Bangkok,der så igen overfører til "din" banks hovedkontor i Bangkok og derfra igen til "din" afdeling.

Så slap bare af, sådan virker det bare-uanset at alt foregår elektronisk og overførslen reelt er på plads, men som skrevet står, der tjenes jo gode renter på at vente!
Mae Phim, Klaeng, Rayong
www.maephimproperty.com

Klovn
nordea netbank standard overførsel 40 kr overfører altid i DK. det tar 3 dage,nogle gange to,alt efter om de er overført før eller efter kl-13:00 Read the rules

Lung Yao
bentmj skrev:
Jeg bruger netbank på SparNord i DK, og de bruger normalt 7 bankdage til at overføre mine penge til SCB her i Surin og det koster 40 kr.
Jeg synes 7 dage lyder voldsomt når i andre skriver om 2-3 dage.
Mandag eftermiddag klokken 14 dansk tid overførte jeg penge, og tirsdag fik jeg en bekræftelse på min e-boks, men jeg forventer ikke at se pengene på min konto her i Surin før efter weekenden.
Lidt en skodbank efter min mening.
Ville kun give dig ret i det, for de lever ikke op til deres slogan: SPAR NORD tættere på (på hvad? ikke Surin Tuttelu Tralla)
Iflg. SN hjemmesiden tager mellem 2 til 4 dage bare for overførelser til EU/EØS landene.
Og som Girobank har allerede påpeget så har SN ingen korrepondance(sammarbejdspartner) i Thailand (jeg kunne kun finde banker i EU/EØS), så derfor højt sandsynligt at pengene ville gå : Spar Nord - DDB/Nordea - BKKbank/XX - SCB Surin. = og dermed 6+ dage før du får din penge i Surin.

.

Lung Yao
Skeptikeren skrev:

Bentmj, jeg havde samme problem da jeg startede for så mange år siden, fandt så ud af at jeg havde gjort en fejl ved at oprette min konto på hovedkontoret i Bk, d.v.s. pengen blev først sendt til Bk og så overført til min konto her i Pattaya. Da jeg fk det rettet var jeg nede på normal overførsel, så prøv at tjekke din bankadresse.
Skeptikeren
Jeg havde det modsat oplevelse med BKK Bank for nogle år siden. Fremgangs måden var DDB-BKKBk-BKKbkorat, og være var det at de tog gebyr begge steder udover den i DK. Da jeg så skiftede til Hovedkontoret på Silom Rd. så var mine penge der 2 bankdage efter afsendelsen fra DK. Eneste "hage" ved det er at man betaler xtra gebyr hver gang man bruger Visa elektron i ATM i andre byer i landet.(men ikke ved handel i butikker/varehuse m.m.)

.

Girobank
m.h.t. gebyr ved hævning i ATM med Thai-mastercard, så kan jeg hæve 3 gange pr. måned gebyrfrit og derefter koster det et 15 B pr. hævning.

bruger SCB.
Mae Phim, Klaeng, Rayong
www.maephimproperty.com

Lung Yao
Girobank skrev:

m.h.t. gebyr ved hævning i ATM med Thai-mastercard, så kan jeg hæve 3 gange pr. måned gebyrfrit og derefter koster det et 15 B pr. hævning.
bruger SCB.
Gælder det overalt i TH og i hvilken som helst banks ATM ?

.

Girobank
NEJ, nøjagtig som i lille Danmark, så tager de gebyr,hvis man bruger andre bankers ATM.

altså, det gælder kun ved brug af kortsudsteders ATM!

Husk bankerne lever efterhånden kun af gebyrer!

Service=en by i rusland.
Mae Phim, Klaeng, Rayong
www.maephimproperty.com

TG950
Girobank skrev:

Husk bankerne lever efterhånden kun af gebyrer!

Service=en by i rusland.

så sandt, så sandt og det enda sagt af en bankmand, gad vide om din fortsatte vil synes om denne kommentar Wink

p.s. jeg skal nok lade være med at sladre Angel
Den, der vil gøre drøm til virkelighed, må vågne op først.

Bvdrrr både store & små stavefejl kan forekomme BVDr

livet forståes forlæns, leves baglæns.

Brug ikke dagen på at se dig tilbage,
Du skal alligevel ikke den vej.....
Lev med de beslutninger du tager,
også selv om andre ikke acceptere det

Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel..

Girobank
TG950

du kan være ganske rolig,de kender min mening.

Men jeg er gået på pension nu,så jeg kan godt tillade mig at sige det.

Har iøvrigt kigget efter de nogle bankers hjemesider for at finde ud af hvad der loves, og det er som sædvanligt skrevet noget kryptisk.

Men jeg ved at reglerne stadig er som jeg har beskrevet i tidligere indlæg.

Husk bankerne er til for dig og ikke omvendt-ved godt at man siger, at man står med hatten i hånden i banken!
Mae Phim, Klaeng, Rayong
www.maephimproperty.com

Spring til debat: