Se indlæg
Side 2 af 2: 12
|
|
Ban Gaw 1
|
|
| mugge |
Lagt på d. 17/08-2012 20:20
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 389 |
Kære Lung Yao. Jeg aner ikke hvem du er,og kommer heller aldrig nogensinde til at vide det...men venligst lad være med at vide hvad jeg og mine "veninder" foretager os og hvor vi går hen - og hvilken grund skriver du mine "veninder" i kursiv ? De to episoder er to helt forskellige, kun een af de "veninder" var med på begge restaurant besøg. Jeg behøver ikke et krak kort -jeg kender udemærket city og ved hvad som ligger hvor. -tilbage til tråden-jeg ville også ønske alle restauranter et godt og lykkeligt salg. Men det er åbenbart ikke tilladt at tilkendegive sine mening og oplevelse offentligt. Men jeg vil lade tvivlen komme restauranten -ja altså lille Istedgade 7 tilgode. Næste gang jeg skal hente mine "veninder" fra deres lay over vil jeg endnu engang tage dem dér.Hvis de altså vil og hvis det er ok med dig selvfølgelig. - Måske du også skulle nedskrive hvilke hovedretter mine "veninder" KUN må spise ![]() |
|
|
|
| kro90 |
Lagt på d. 17/08-2012 20:38
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 561 |
Lung Yao skrev: sonny skrev: ...................................................... Ved du hvad... selv min kone anede ikke hvad vi fik. det skulle ha været tom yang gung,,stavefejl kan forekomme da det kun smagte af sukker....Så måske ved jeg ikke hvad thaimad er.. men jeg ved da at det ikke skal smaskes ind i sukker. Men ok jeg bor jo ikke i thailand,og min kone er kun født i thailand så hun ved intet om thaimad.. Men det vi får i thailand smager 1000 gange bedre,og ikke af sukker.. Jeg har nu ikke sagt at der ikke skal lidt sukker i thaimad. så natty læs lige rigtigt før du svarer..... Enig, og sukker er ikke billigt i Thailand, så nok derfor at de bruger MSG i stedet for. Var det ikke p.g.a. din sygdom at du ikke kan tåle så "meget sukker" i maden ? Jeg bryder mig heller ikke om Pad Piaw Wan med masser af sukker i, da hvis der er kommet Ananas i, så skulle der være sødt nok. . Jeg ved ikke hvorfor eller hvordan du kan sammenligne Sukker og MSG til madlavning, det er 2 helt forskellige ting MSG: http://www.alun.d.../msg.html# Hvad er helt præcist det tredje krydderi (glutamat, mononatriumglutamat, MNG, natriumsalt af glutaminsyre, E-620 – E-625, MSG)? I 1908 blev det tredje krydderi opfundet. Japaneren Kikunae Ikeada var manden, der identificerede denne naturlige, smagsforstærkende substans i havtang. Ved at ekstrahere en lille del fra denne substans blev han i stand til at skabe det syntestiske tilsætningsstof ”det tredje krydderi”, og sammen med en partner startede han firmaet Ajinomoto, som i dag er verdens største producent af dette krydderi (og som interessant nok også er medicinalproducent). Det tredje krydderi virker ved at snyde din tunge med en stort set ukendt femte smagsoplevelse: Umami. Umami er smagen af glutamat og er en yndet aroma fundet i mange japanske fødevarer, bacon og altså også i det giftige tilsætningsstof ”det tredje krydderi”. Det skyldes smagen af umami, at fødevarer med det tredje krydderi for mange mennesker smager bedre end fødevarer uden dette tilsætningsstof. Sukker : http://www.madkla...orside.htm Hvad er sukker? Sukker kommer fra sukkerroer eller fra sukkerrør og er et naturligt produkt. Men selv om det er naturligt, er sukker ikke sundt. For det indeholder ingen af de vitaminer eller mineraler, som du har brug for, for at kunne fungere. Sukker er det, man kalder for tomme kalorier – det er ren energi, som du skal sørge for ikke at få for meget af. Hvis du spiser for meget sukker, kommer du til at mangle plads til sund mad, som for eksempel kød eller grønsager, der indeholder de næringsstoffer du skal bruge. Kim
|
|
|
|
| prasat |
Lagt på d. 17/08-2012 23:12
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 660 |
vi gider ikke spise på thai reasturanter i københavn mere, alle steder er det fyldt op med sukker. så thai mad laver konen og når vi spiser ude er det dansk mad. jeg har den fornemmelse at thaier når de bruger mindre af det 3 kryderi bruger de som kompensation mere sukker. og det for maden til at smage af slik og hvis det var det jeg ville have besøgte jeg bon bon land prasat |
|
|
|
| sank |
Lagt på d. 18/08-2012 10:33
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1131 |
Ja vi spiser vel 3 - 4 gange om året på Ban Gaw Halmtorvet og har altid været godt tilfreds med mad og betjening og rigelig mængde Men vi må jo tage os sammen og besøge den nye i lille Istegade. |
|
|
|
| Lung Yao |
Lagt på d. 20/08-2012 16:17
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3992 |
kro90 skrev: ................................................................................................................... Jeg ved ikke hvorfor eller hvordan du kan sammenligne Sukker og MSG til madlavning, det er 2 helt forskellige ting MSG: http://www.alun.d.../msg.html# Det er jeg fulstændigt klar over, og det har tidligere været diskuteret her Dansk Thai Website, men udmærket læsning for dem som ikke viste hvad MSG var/stod for. Men min bemærkning var simpelt hen som Prasat skrev i alt sin enkelthed: jeg har den fornemmelse at thaier når de bruger mindre af det 3 kryderi bruger de som kompensation mere sukker : - MSG = + Sukker. Jeg mener også at det koster på Smileys kontoen hvis der bliver fundet MSG i de Asiatiske køkkener ved fødevarekontrols rutine check . . Redigeret af Lung Yao d. 20/08-2012 16:23 Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
|
| natty |
Lagt på d. 20/08-2012 18:28
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3021 |
Lung Yao skrev: Jeg mener også at det koster på Smileys kontoen hvis der bliver fundet MSG i de Asiatiske køkkener ved fødevarekontrols rutine check . . Hvorfor det? Så vidt jeg ved er det da ikke ulovligt at bruge i Danmark. Det må bare ikke tilsættes økologisk mad. Iøvrigt findes MSG naturligt, har jeg læst mig til, i en del fødevarer bl.a. tomater og ost. Jeg tror iøvrigt ikke at det er så skadeligt, hvis man indtager det med måde. Så ville der godt nok være mange med hovedpine og depression i Sydøstasien. Jeg har ikke kunne finde nogen videnskabelige artikler som viser at de skulle være så farligt, ved ikke overdreven brug. Derfor kan der jo godt være en del som er allergiske overfor stoffet, men det er jo en anden sag. Redigeret af natty d. 20/08-2012 18:37 Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
|
Side 2 af 2: 12
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

kontoen hvis der bliver fundet MSG i de Asiatiske køkkener ved fødevarekontrols rutine check .