Se indlæg
Side 2 af 2: 12
|
|
Thai's Premium Economy
|
|
| natty |
Lagt på d. 21/05-2012 00:13
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3021 |
[quote]bimmelim skrev: Kan se at man med Norweigan også har mulighed for internet osv. De han ingen strømstik i premium på CPH-BKK.[/quote] Nok fordi de ikke flyver CPH-BKK.
Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 21/05-2012 00:15
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 641 |
Det var lidt hvad jeg regnede med og i tråd med hvad jeg har fundet ud af andre steder. Generelt kan man vel sige at det er en rigtig god economy premium de har bredere sæder og meget mere benplads end feks SAS economy extra. Men jeg har en bærbar der kan klare ca 4 timer video og hvis jeg så lægger et par film og serier på min telefon og har min PSP med mig så går det nok :-) |
|
|
|
| Lung Yao |
Lagt på d. 21/05-2012 12:11
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3992 |
bannok skrev: Jeg er lige (den 15. maj 2012) rejst fra København til Bangkok med Thaiair og jeg spurgte om jeg kunne opgradere til business med Eurobonus, det kunne jeg ikke med Thaiair, sagde de, det er kun med SAS du kan gøre det var svaret jeg fik, jeg har et SAS Eurobonus kort, jeg ved ikke om det kan have noget med sagen at gøre, selv om alle flyselskaberne er medlem af Staralliance, så er det ikke lige meget hvad for et bonuskort du har, for at få del i rabatter og andre fordele. Ja, det er rigtigt at der er mange selskaber i Star Alliance, men den "alliance" gælder kun m.h.t. transport af hinandens passagerer. Når der kommer til "frynsegoder", så er en himmel forskel hvad DE selv forlanger for dem: - Indtjening af bonusmiles på samme strækning. Har ikke undersøgt hvad andre selskaber giver. - Takspriser for de diverse extra ydelser,fx. : Opgradering TG fra økonomi til premium= 25K , SAS= 30K. - Afregning selskabernes indbyrdes= hvor meget de selv forlanger at andres selskabers bonus miles for en given ydelse. JA, det er en jungle uden lige. Jeg har selv efter år erfaringer opgivet at finde ud at det og nøjes med evt. opgradering med det selskab som jeg nu flyver med og hvis jeg har bonusmiles hos dem. Reglerne bliver alligevel ændret hele tiden. . Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
|
| natty |
Lagt på d. 21/05-2012 14:06
|
Lung Yao skrev: - Takspriser for de diverse extra ydelser,fx. : Opgradering TG fra økonomi til premium= 25K , SAS= 30K. - Afregning selskabernes indbyrdes = hvor meget de selv forlanger at andres selskabers bonus miles for en given ydelse. . Fra økonomi til økonomi ekstra (premium???) på SAS 10K, fra økonomi til business 30K, ved check-in/gate som Eurobonus medlem. Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
|
| Lung Yao |
Lagt på d. 22/05-2012 15:11
|
|
natty skrev: .......................................................... Fra økonomi til økonomi ekstra (premium???) på SAS 10K, fra økonomi til business 30K, ved check-in/gate som Eurobonus medlem. Tak, jeg kendte ikke til "tarifen" hos SAS for opgradering. Har det altid været 10K eller er det også en del af deres "charme kampagne" i lighed med belønning af V-W klasse billet med fulde optjening af Eurobonusmiles?. . Redigeret af Lung Yao d. 22/05-2012 15:20 Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
|
| natty |
Lagt på d. 22/05-2012 15:46
|
Lung Yao skrev: natty skrev: .......................................................... Fra økonomi til økonomi ekstra (premium???) på SAS 10K, fra økonomi til business 30K, ved check-in/gate som Eurobonus medlem. Tak, jeg kendte ikke til "tarifen" hos SAS for opgradering. Har det altid været 10K eller er det også en del af deres "charme kampagne" i lighed med belønning af V-W klasse billet med fulde optjening af Eurobonusmiles?. . Sådan har det altid været siden de introducerede Economy+ for vel 10 år siden. De prøvede for nogen år siden at hæve "tariffen" men der kom et ramaskrig fra deres medlemmer. De prøvede også at indføre olietillæg på bonusbilletter, som de fleste andre flyselskaber har indført, det fjernede de også igen. Mth. "belønningen" er der nu fuld optjening på alle klasser også dem under V og W. Her kan man se båden den nye og gamle optjeningstabel. http://www.flysas...AS/Chart/# Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
|
| SteenJ |
Lagt på d. 22/05-2012 18:29
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 743 |
Jeg vil godt vide, hvordan det er med tiden til flyskift i VIENNA airport, Østrig. Der er ventetid i Østrig på 1,5 time. Er det tid nok? Hilsen Steen HUSK..Du SKAL redde dig selv, før du kan redde andre.
|
|
|
|
| natty |
Lagt på d. 22/05-2012 18:38
|
SteenJ skrev: Jeg vil godt vide, hvordan det er med tiden til flyskift i VIENNA airport, Østrig. Der er ventetid i Østrig på 1,5 time. Er det tid nok? Hilsen Steen Der er masser af tid, men nu er vi vist ved at komme helt væk fra emnet: Thai's Premium Economy. Beklager at jeg selv har været med til det.
Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
|
| THansen |
Lagt på d. 30/06-2012 07:49
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 393 |
TomDK skrev: bimmelim skrev: Thaiairways skulle få nyrenoverede fly på ruten CPH-BKK sidst på året. Dem de flyver med nu er også håbløs forældet efter min mening. Har fløjet meget med Thai de sidste 8 mdr. CPH-BKK på netop Premium Economy. Servicen er meget god, maden er også god, men sæderne sover man bestemt ikke godt i hvis man ser på prisen, entertainment systemet er også meget ringe i forhold til mange andre flyselskaber. På Premium og buisness er 1. juni skilledagen, der får vi de nyrenoverede fly. 16 august er economy også opgraderet. hvordan fungerer entertainment systemet på premium i de nuværende fly? er det bare fælles video der vises på egen skærm? Faktisk ville det ikke bekymret mig så meget med IFE hvis bare der var et strøm stik så min bærbare kunne køre i 10 timer. Sædet er klart ikke det bedste at sove i men nu sover jeg generelt meget dårligt i fly (underligt da jeg fint kan sove i tog) men selv på natflyvningerne er det sjældent jeg kan sove. Jeg fløj til Bangkok fra København i onsdags (den 27. juni) på Premium (1. sal) og syntes ikke at sæderne så ud til at være nye. Der var da en personlig skærm i armlænet, men det var der også på en flyvning sidste år. Nogen der ved, om sæderne rent faktisk er blevet udskiftet, eller om der er tale om en 747'er som tidligere har fløjet på anden rute? |
|
|
|
| jens |
Lagt på d. 30/06-2012 09:10
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 810 |
Det er de sikkert ikke da PE og FIRST har haft IFE i sæderne nogen år nu, så de har sikkert nøjes med at upgrade economy kabinen. Og det er jo også lidt ligemeget da PE jo forsvinder fra næste år når de begynder at flyve med B777-300ER som kun har 2 klasser economy og business. B777 er iøvrigt et meget mere komfortabelt fly at flyve med mht støj ifht de gamle 747. og det bliver jo så helt nye fly der skal operere på CPH da de B777-300ER de har i flåden nu alle er med 3 klasser og iflg planespotters.net har de kun 2 i ordre. |
|
|
|
| THansen |
Lagt på d. 30/06-2012 09:30
|
jens skrev: Det er de sikkert ikke da PE og FIRST har haft IFE i sæderne nogen år nu, så de har sikkert nøjes med at upgrade economy kabinen. Og det er jo også lidt ligemeget da PE jo forsvinder fra næste år når de begynder at flyve med B777-300ER som kun har 2 klasser economy og business. B777 er iøvrigt et meget mere komfortabelt fly at flyve med mht støj ifht de gamle 747. og det bliver jo så helt nye fly der skal operere på CPH da de B777-300ER de har i flåden nu alle er med 3 klasser og iflg planespotters.net har de kun 2 i ordre. Jeg undrede mig bare lidt, da man på Thai's danske side kan læse, at der skulle være kommet helt nye sæder på Premium Economy. THAI's B747-flyflåde undergår i disse måneder en større opgradering. Den 1. juni kunne vi således præsentere helt nye sæder på både Premium Economy og Business Class. http://www.thaiai...geNo=26798 Jeg er nu godt tilfreds med de gamle 747'ere, og foretrækker nu lidt mere benplads på økonomi fremfor egen skærm i sæderne og lavere støjniveau. Jeg plejer at sidde bagerst i flyet og synes ikke at støjniveauet dernede er noget problem - foretrækker motorstøj mv fremfor støj/larm fra medpassagerer. Jeg frygter også at 'alt det underholdning' vil betyde mere uro/støj i flyet. Det ser så ud til at 747'erne bliver bevaret på Stockholm - Bangkok. Måske man skulle tage den rute til næste år. |
|
|
|
| jens |
Lagt på d. 30/06-2012 15:24
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 810 |
Der er billeder her og åbenbart skulle der også være nye sæder i PE/business delen. Men det er jo ikke sikkert at de har nået alle fly endnu og dem der allerede har entertainment system i sæderen på PE/business og First er jo nok ikke dem der får nye sæder først. http://www.thaiai...s.asp?id=8 |
|
|
|
| jc |
Lagt på d. 01/07-2012 04:13
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 597 |
PE er langt fra skiftet på de seks fly. Thai har netop meddelt, at det er gamle sæder på flyet fra BKK 6/7 01:20, som jeg skal med. De lover tilsyneladende mere end de kan holde. Så mon economy er klar 16/8?
Boet i Bangkok 1980-1983.
|
|
|
|
| Frank |
Lagt på d. 01/07-2012 11:10
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2141 |
Efter at have læst denne http://www.dansk-...dmore=1606 artikel i januar, havde jeg en klar forventning om, at flyene nu ville være opgraderet på alle klasser. Hvis det ikke er sket endnu, så er det ved nærmere eftertanke ikke noget som forbavser mig. ![]() |
|
|
|
| Lung Yao |
Lagt på d. 03/07-2012 11:10
|
|
jens skrev: ...................................................................................................................... B777 er iøvrigt et meget mere komfortabelt fly at flyve med mht støj ifht de gamle 747. og det bliver jo så helt nye fly der skal operere på CPH da de B777-300ER de har i flåden nu alle er med 3 klasser og iflg planespotters.net har de kun 2 i ordre. Jeg undrer mig at ingen havde omtalte en væsentlig detalje m.h.t. sædekomfort på B777. Der har især været fokoceret på "drøjden" og mindre på højden. Med mine 188cm var jeg positivt overrasket over benpladsen på Emirates B777 til Dubai, og det største plus var at den ubehaglighed som jeg og andre har været udsat for på fx. TG 747 er når foransiddende passager vipper ryglænen således at man fik den i knæene (eller bagved siddende "møgunge" der sparkede een , lige i nyreregionen ).Det problem eksisterer ikke i B777 idet hele sædet "vipper", ryggen vipper tilbage og sædet rykkes frem. TV skærmen kan så derefter også vippes til en ny lodret position. . Redigeret af Lung Yao d. 03/07-2012 11:16 Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
|
|
|
| Lung Yao |
Lagt på d. 03/07-2012 11:22
|
|
THansen skrev: ................................................................. Jeg er nu godt tilfreds med de gamle 747'ere, og foretrækker nu lidt mere benplads på økonomi fremfor egen skærm i sæderne og lavere støjniveau. Jeg plejer at sidde bagerst i flyet og synes ikke at støjniveauet dernede er noget problem - foretrækker motorstøj mv fremfor støj/larm fra medpassagerer. Jeg frygter også at 'alt det underholdning' vil betyde mere uro/støj i flyet. ............... Hvis du mener at flere skærme ville give mere støj, så er det ikke tilfælde idet hvert passager kan kun høre lyden fra den film han/hun ser via høretelefoner. Så jeg glæder mig til næste år at flyve med dem med en "opgraderet økonomi class" og ikke kun Premium E. . Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
|
|
|
| THansen |
Lagt på d. 03/07-2012 13:14
|
Lung Yao skrev: THansen skrev: ................................................................. Jeg er nu godt tilfreds med de gamle 747'ere, og foretrækker nu lidt mere benplads på økonomi fremfor egen skærm i sæderne og lavere støjniveau. Jeg plejer at sidde bagerst i flyet og synes ikke at støjniveauet dernede er noget problem - foretrækker motorstøj mv fremfor støj/larm fra medpassagerer. Jeg frygter også at 'alt det underholdning' vil betyde mere uro/støj i flyet. ............... Hvis du mener at flere skærme ville give mere støj, så er det ikke tilfælde idet hvert passager kan kun høre lyden fra den film han/hun ser via høretelefoner. Så jeg glæder mig til næste år at flyve med dem med en "opgraderet økonomi class" og ikke kun Premium E. . Jeg mente ikke støj fra underholdningssystemet, og er godt klar over at lyden kommer fra hovedtelefoner og derfor ikke bidrager til støjniveauet i flyet. Jeg mente støj/larm/uro fra passagererne og mener(frygter) at støjniveauet i flyet vil stige, hvis folk vælger at se en film i stedet for at sove (som de sikkert vælger at gøre i dag). En enkelt eller to som ser film betyder nok ikke det helt store. |
|
|
|
| natty |
Lagt på d. 03/07-2012 15:51
|
Lung Yao skrev: Det problem eksisterer ikke i B777 idet hele sædet "vipper", ryggen vipper tilbage og sædet rykkes frem. TV skærmen kan så derefter også vippes til en ny lodret position. Så jeg glæder mig til næste år at flyve med dem med en "opgraderet økonomi class" og ikke kun Premium E. . Sædernes indretning og øvrige funktioner bestemmer flyselskabet jo suverænt, så det er ikke sikkert, at Thai vælger samme sæder som Emirates. Jeg har læst et sted at de Boing 777 fly som indsættes på CPH-BKK kun er med to kabiner, business og økonomi, så måske forsvinder Premium E, helt fra ruten, men vi må jo vente og se. Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
|
| birkedhoj |
Lagt på d. 03/07-2012 16:01
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 738 |
Som jeg forstår det, er det sidste chance for at flyve med Thai på PE kommende vinter sæson fra københavn. Ellers skal man flyve fra Arlanda Sverige, hvor der stadig flyves med B747 (og forbenhåblig opgraderede maskiner) Kommer der kun 2 klasser på B777, må jeg finde på noget andet, da jeg ikke magter økonomi og ikke har råd til buisness. Så sidste udkald, må snart bestille næste tur.
Flyver PE med THAI altid
|
|
|
|
Side 2 af 2: 12
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

).