Se indlæg
 Udskriv debat
Pris for transport
milex
I så fald kan du tage Air Link/City Line til Phaya Thai.
Der skifte til Skytrain mod Ratchathewi - 1 station.
Det giver vel totalt:
City Line 6X45 baht, og Skytrain vel 6x10baht.

Olsen99 skrev:

Mon ikke van/bus er det samme ?

Jeg skriver ikke TBH, men baht " THB " sorry...Wink

Det kunne jo godt være at du mente en af de SUV agtige taxi's der kører rundt i Bangkok

Jeg øver mig lige: THB-THB-THB-THB-THB-THB-THB-THB-THB-THB-THB-THB-THB-THB-THB, og sådan vil jeg skrive i fremtiden Wink

(tager forbehold for eventuelle tastefejl)

Mvh. Labri
Redigeret af d. 25/01-2012 12:05

Frank
Helle fra Aalborg skrev:

Tak for svar, men håber ingen er blevet alt for uenige blot fordi de skulle svare mig.
Det ville jeg være ked af at være skyld i.

Vi skal i første omgang bo på asia Hotel, Bangkok som ligger direkte ud til Skytrain (Ratchathewee skytrain station, Siam)
Det var derfor jeg tænkte om det billigste ville være at tage skytrain fra Bangkok lufthavn direkte til hotellet

Det billigste er at gå.Wink Spøg til side.

Jeg tror de færreste vil synes det er en spøg at skulle gå med baggage fra det ene sted til det andet i Bangkok.

I vil måske kunne spare 20-25 kr. pr. person. Bevares det er også penge, men jeg forstår ikke dem som betaler tusindvis af kroner til fly og hotel lige vil spare 25 kroner på det sidste stykke.Smile

Men god fornøjelse!

Olsen99
Jeg taenkte nu mere paa tid, jeg hader at sider i en taxi 2- 3 timer, naar det kan goeres paa under 30. min.

Eller for mig selv..at koere selv, det gider jeg ikke !
Olsen99.

Pas paa, der er altid en sulten grib, som kigger dig over skulderen.

hugoboerge
Olsen99 skrev:

Jeg taenkte nu mere paa tid, jeg hader at sider i en taxi 2- 3 timer, naar det kan goeres paa under 30. min.

Nu tager det heller ikke 2 - 3 timer at komme ind til byen fra lufthavnen via tollroad, mindre kan goere det.

Olsen99
Kom med guldkornet HB. Hvor langt tid tager det saa ?

Og tidspunkt, tak.........
Olsen99.

Olsen99 skrev:

Herr. Olsen99:

Tillad mig her at være bramfri.

Det virker som om at du stsdigvæk lever i 70-80erne.

Thailand er komme med siden dengang, og infrastrukturen er blevet væsentligt forbedret siden.

Ligeledes er priserne naturligvis også steget.

For mig virker det som om, at du lever i din egen lille verden.

Mvh. Labri
Redigeret af d. 25/01-2012 12:50

Olsen99
Vi taler tid nu, kom med et bud istedet for hvad du tror og mener om mig.

Venter spaendt.

Hvor langt tid : Airport / Bkk. / Sky kontra Taxi !
Olsen99.

Olsen99 skrev:

Vi taler tid nu, kom med et bud istedet for hvad du tror og mener om mig.

Venter spaendt.

Hvor langt tid : Airport / Bkk. / Sky kontra Taxi !

Alt imellem 45 min. og 1 døgn

mvk. Labri

Olsen99
Grin
Olsen99.

Frank
Olsen99 skrev:

Når vi lander om morgenen, så tager det ca. 45 minutter med taxi til hotellet.

hugoboerge
Olsen99 skrev:

Der er ikke noget guldkorn. Traffikken i Bangkok er vanskelig at forudsige og det burde du ogsaa vide med din "store" erfaring her i landet.

Jeg mene det tager omkring en times tid at komme ind til asia hotel under ideelle forhold.

En vaesentlig detalje er ogsaa komfort. Hvis man har siddet i et fly i lidt over 10 timer, siddet i en lufthavn foer afgang i gud hvor mange timer, ventet paa at komme igennem den haabloese immigration i lufthavnen her og saa maaske ogsaa vente paa bagagen, hvem i alverden gider bakse med bagage for at spare et par kroner ? Som tidligere naevnt, nul bagage saa er skytrain ideelt.

Olsen99
Bkk. er stor...Jeg opgiver.
Redigeret af Olsen99 d. 25/01-2012 13:19
Olsen99.

Frank
hugoboerge skrev:

Olsen99 skrev:

Der er ikke noget guldkorn. Traffikken i Bangkok er vanskelig at forudsige og det burde du ogsaa vide med din "store" erfaring her i landet.

Jeg mene det tager omkring en times tid at komme ind til asia hotel under ideelle forhold.

En vaesentlig detalje er ogsaa komfort. Hvis man har siddet i et fly i lidt over 10 timer, siddet i en lufthavn foer afgang i gud hvor mange timer, ventet paa at komme igennem den haabloese immigration i lufthavnen her og saa maaske ogsaa vente paa bagagen, hvem i alverden gider bakse med bagage for at spare et par kroner ? Som tidligere naevnt, nul bagage saa er skytrain ideelt.

Det kan godt være at køerne kan være lange ved immigrationen, men jeg har endnu til gode at kommer efter baggagen til kuffertbåndet.Smile

hugoboerge
Webmaster skrev:

Olsen99 skrev:

Labri.

Jeg skrev :

Med med en mini van taxi skal man vel regne med 3-400 baht. afh. af trafik.

Laes dog for helvede hvad jeg skriver, og stop dit pis imod mig hvergang jeg ytre mig.

Hugoboerge.

Nu ved jeg ikke hvor du har den trippet pris fra, tvivler paa, at du har brugt Sky-train. Jeg skrev ogsaa ang. bagage.....

UTROLIGT !Shock Vaagn dog op !!!

Visse folk vil kun aevle, faa jer en hobby, eller saet jer ind i Thailand...Bare et godt raad. VORHERRE BEVARS !

Til de kloge, forklar venligst hvordan man kommer fra A-hal til Sky.......Jeg skal sq ikke ha' fingrene i maskinen. Jeg er jo heller ikke Thaifare, jeg er kun fast.Tuttelu Tralla

Jeg vil gøre opmærksom på at herinde snakker vi ordentligt til hinanden. Så stop venligst den skarpe tone.
I tilfælde af tvivl om hvordan tingene foregå her på siden, så kan jeg kun opfordre til at man kaster et blik i reglementet før man poster sine indlæg.

Tak

- Admin -

Tak Webmaster, formaalet herinde er at hjaelpe andre og under disse forsoeg kommer der eder og forbandelser fra
bedrevidende som naar det kommer til stykket ikke ved noget som helst paa trods af at de paastaar at de er fastboende osv osv.

Mvh

hugoboerge
Til Helle fra Aalborg. Det bedste raad (synes jeg) kommer her:

Tak kontakt med Asia Hotel og bed hotellet om at arrangere transport. Saa vil der staa en person med jeres navn(e) ved meeting point og saa skulle det koere derfra.

Hvis i kommer fra Aalborg har i en lang tur foran jer og hvis i ikke har vaeret her foer vil det ikke vaere det mest sjove og rende rundt med bagage osv. Hvis i saa ogsaa har boern med saa er de garanteret traette og det er i voksne ogsaa.

Hotellerne plejer at arrangere transport til rimelige priser.

God rejse. Mvh.

Olsen99
hugoboerge skrev:

Webmaster skrev:

Olsen99 skrev:

Labri.

Jeg skrev :

Med med en mini van taxi skal man vel regne med 3-400 baht. afh. af trafik.

Laes dog for helvede hvad jeg skriver, og stop dit pis imod mig hvergang jeg ytre mig.

Hugoboerge.

Nu ved jeg ikke hvor du har den trippet pris fra, tvivler paa, at du har brugt Sky-train. Jeg skrev ogsaa ang. bagage.....

UTROLIGT !Shock Vaagn dog op !!!

Visse folk vil kun aevle, faa jer en hobby, eller saet jer ind i Thailand...Bare et godt raad. VORHERRE BEVARS !

Til de kloge, forklar venligst hvordan man kommer fra A-hal til Sky.......Jeg skal sq ikke ha' fingrene i maskinen. Jeg er jo heller ikke Thaifare, jeg er kun fast.Tuttelu Tralla

Jeg vil gøre opmærksom på at herinde snakker vi ordentligt til hinanden. Så stop venligst den skarpe tone.
I tilfælde af tvivl om hvordan tingene foregå her på siden, så kan jeg kun opfordre til at man kaster et blik i reglementet før man poster sine indlæg.

Tak

- Admin -

Tak Webmaster, formaalet herinde er at hjaelpe andre og under disse forsoeg kommer der eder og forbandelser fra
bedrevidende som naar det kommer til stykket ikke ved noget som helst paa trods af at de paastaar at de er fastboende osv osv.

Mvh

jeg kom med 2 forslag, og blev derefter haglet ned..

jeg bruger selv sky train ca. 4 gange om ugen, derfor svarede jeg paa traaden.

Du skriver ogsaa, at De paastaar at de er fastboende, hvorfor give udtryk for det, hvis det er loegn, det er da en underlig indstilling at have, Aage ! !......Kick you

Jeg holder mig selvfoelgelig fra dens slags indlaeg fremover...UNDSKYLD !
Redigeret af Olsen99 d. 25/01-2012 15:08
Olsen99.

hugoboerge
jeg kom med 2 forslag, og blev derefter haglet ned..

jeg bruger selv sky train ca. 4 gange om ugen, derfor svarede jeg paa traaden.

Du skriver ogsaa, at De paastaar at de er fastboende, hvorfor give udtryk for det, hvis det er loegn, det er da en underlig indstilling at have, Aage ! !......Kick you

Jeg holder mig selvfoelgelig fra dens slags indlaeg fremover...UNDSKYLD ![/quote]

Jeg kan ikke se du er blevet haglet ned for dine 2 forslag var der ikke noget i vejen med.
el
Mht fastboende saa er det mit indtryk at du bor her fast ? Saa det er en underlig kommentar at komme med.

Jeg haaber Helle fra Aalborg faar en god tur til Thailand og selv kan finde ud af hvad der er bedst baseret paa de forslag der er kommet frem.

Men Olsen99 hvis du ellers har fundet ud af om du bor i Bangkok eller Samut Prakan saa hav det godt. Hvis din postadresse er 105xx saa er det Samut Prakan og hvis det er 101xx saa er det Bangkok.

Olsen99
Jeg bor i Bkk. og ja, rigtig god tur til Helle.

Og nej, fasboende ved intet.

Clyde staver forkert

Robert ved heller intet, trods firma i flere aar.

Jeg ved heller intet, jeg er bare bedrevidende.

Nae, skal man have guldkorn, saa skal man have fat i BATH turisterne.

Tak her fra.

Rolll

Nu vil jeg rulle min koerestol over til sengen, Godnat til alle !
Redigeret af Olsen99 d. 25/01-2012 15:46
Olsen99.

Lung Yao
Helle fra Aalborg skrev:
Tak for svar, men håber ingen er blevet alt for uenige blot fordi de skulle svare mig.
Det ville jeg være ked af at være skyld i.
Vi skal i første omgang bo på asia Hotel, Bangkok som ligger direkte ud til Skytrain (Ratchathewee skytrain station, Siam)
Det var derfor jeg tænkte om det billigste ville være at tage skytrain fra Bangkok lufthavn direkte til hotellet

Det har DU ingen grund til , du stillede et seriøst spørgsmål og forventede seriøse svar.
Men desvære er det "OS" andre (tossede hoveder) som farer i hovedet på hinanden når vi bliver modsagt. Kedeligt: Ja og det har været kendetegnet for omgangmåden her på siden.
Fx. har Olsen99 ret i at Sky train er et godt og billigt alternativ FORUDSAT at du er alene (måske 2 pers.) og med kun en kuffert eller rygsæk.
Derimod de andre har også ret hvis I er flere der rejser sammen og ovenikøbet med små børn (står i det uviste). Så var der diskutionen om Mini-van og Mini-bus, som skyldes at den ene part bruger den engelske betegnelse og de andre bruger den danske.
M.h.t. priserne kan Jeg kunne give besyv for mit eget oplevelse :
Da vi returnede fra Chiang Mai, skulle vi (3 voksne + 1 min tøs på 14) blive en dag i BKK , og derfor skulle bruge en taxa da vi også havde 3 kufferter+attaché mappe+bærbare.
Vi kunne i starten ikke bruge disse Toyota Corrola til 400 baht, da de har en gas tank i baggagerummet, så baggagen kunne ikke være der. Vi spurgte om en størere bil og blev henvist til en anden kø hvor der holdt disse SUVer (Isuzu - Nissan Patrol) men de skulle have 700 baht uden taxameter Sad
Det endte med at vi massede os i en Corrolla, baggagen blev proppet i baggagerummet med bagklappen fastnet med elastikker, og de "små genstande" havde vi på skødet.
Det tog 30 min. så var vi på hotellet ikke langt fra Pratunam, og flyveturen fra Chiang Mai varede kun 1 time.

Tilgengæld da vi skulle tilbage til DK, 3 uger senere og efter en nat på hotellet i BKK, så tog vi en SUV fra hotellet til BKK lufthavn for 400Baht, med 2 "betingelser" a) ingen taxameter og b ) jeg skulle give ham penge i hånden når vi entrerede lufthavns området.
Dette "historie" var bare for at belyse at vi er forskelige og har allesammen vores egne oplevelser og derfor kan være(bliver ofte) uenige.

Håber at denne episode har ikke "afskrækket" dig fra at stille andre spørgsmål, du skal ikke holde tilbage, for her på DTW er det ikke :
" Stilheden før Stormen, men Stilheden EFTER Stormen " Guitar .

.
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

Spring til debat: