Se indlæg|
Bankoverførsel
|
|
| Lung Yao |
Lagt på d. 16/12-2011 10:20
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3992 |
L skrev: ........................................................................................... årh ok...tak, ja men så er der jo ingen problem med at at overføre feks 200.000 baht "Sølle" 37.000kr, skulle der ikke være noget problem ved, idet du holder dig indenfor "grænsen" for de 10.000€. Ved evt. "udforskning" ville du kunne gøre rede for at det er penge fra fx. salg af et eller andet, Lotto/Trav gevinst, arv fra onkel "Børge" eller simpelt hen ærlig opsparing efter hård arbejde som du allerede har betalt skat af.Så sov du bare roligt. ![]() . Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
|
| Peder1968 |
Lagt på d. 16/12-2011 17:59
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 852 |
Sålænge man har rent mel i posen, kan man overfører lige så mange penge man vil. Det får man ikke problemer med. De 10t Euro er max. beløbet for udførsel af kontanter uden pligt til at melde beløbet til offentlig myndighed.... |
|
|
|
| phom |
Lagt på d. 16/12-2011 19:32
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 282 |
Samtlige pengeoverførelser registreres af nationalbanken, bl.a. af den meget simple grund, at den eneste måde man kan sende netbaseret penge fra Danmark, er hvis de går igennem nationalbanken, som så hvis pengene fx skal til thailand, så sender pengene videre til den thailandske nationalbank, som så frigiver dem til den lokale bank i thailand. Der er ikke noget officielt max beløb, selvom ens danske bank forbindelse, sagtens kan have et max beløb, for at sikre sig mod misbrug. Men de helt store overførelser kigges der formentlig på, men der forgår mange tusindvis af daglige overførelser, nationalbanken kunne relativt enkelt lave et system, der kunne match penge overførselsbeløbene med ens skatte oplysninger, men sådan et system findes officielt ikke endnu, men det er nok kun et spørgsmål om tid til det findes. At overfører det der svarer til 400 000 eller 800 000 baht, som giver adgang til marry eller pension visa, burde ikke værre noget der vækker opsigt, dog kunne det tænkes at skattevæsnet en dag vil have en forklaring, for den manglende selvangivelse, hvis man er skattepligtig i Danmark. |
|
|
|
| Fido |
Lagt på d. 16/12-2011 23:34
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 994 |
Peder1968 skrev: Sålænge man har rent mel i posen, kan man overfører lige så mange penge man vil. Det får man ikke problemer med. De 10t Euro er max. beløbet for udførsel af kontanter uden pligt til at melde beløbet til offentlig myndighed.... Det er korrekt at man kan overføre ubegrænsede mængder af penge så længe man kan dokumentere at man er kommet retmæssigt til dem og der er betalt skat af dem. Dog skal overførsler af beløb over 100.000 kr indberettes ifølge Skattekontrolloven § 11 A stk 8: "§11 A Stk. 8. Pengeinstitutter og andre, der som led i deres virksomhed formidler pengeoverførsler, må kun overføre beløb til konti i udlandet tilhørende de i stk. 1, jf. stk. 2, nævnte personer, når det overfor pengeinstituttet m.v. dokumenteres, at kontoanmeldelse som nævnt i stk. 4, jf. stk. 2, er foretaget til told- og skatteforvaltningen, eller når pengeinstituttet m.v. selv anmelder kontoen til disse. Bestemmelsen i 1. pkt. finder ikke anvendelse på enkeltstående dispositioner på 100.000 kr. eller derunder, medmindre dispositionen er led i en samlet beløbsoverførelse, der overstiger 100.000 kr." One man's ceiling is another man's floor |
|
|
|
| ingolf |
Lagt på d. 17/12-2011 03:34
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1068 |
kaktus10 skrev: Mærkelig kommentar. Det er vel ikke unormalt at sende penge til husbyggeri. Iøvrigt har min kone rigtig godt job i DK og hun har selv betalt. Så dyr, det vil jeg da ikke sige. Måske er du eneforsørger. Det var faktisk en tråd jeg svarede på. Hvergang man skriver herinde kommer der efterhånden kun dumme svar. Det må du meget undskylle Kaktus, det var absolut ikke ondt ment--satte jo også en blinkende smile efter. Samtidligt er det jo et velkendt fenomen, at der sidder utallige mänd verden over og sender penge til käreste/kone i TH hver måned, og om de 500.000kr var sendt til dette formål, svarer det til 110-120.000bath om måneden, og det er dyrt. Mvh Ingolf
Svenske ord, stavelser og vendinger kan forekomme! |
|
|
|
| buster40 |
Lagt på d. 17/12-2011 08:03
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 210 |
Det kan godt være jeg spørger dumt nu, men kan man ikke bare sende frek. et TH hævekort til DK. hvor jeg freks. har 200000thb stående og så kan min danske familie hæve på det kort eller hvad ? og selvfølgelig lige så om vendt altså sende et dansk hæve kort her ned og så kun- ne hæve på det her ? jeg tænker for at spare overførsels gebyret som jeg syntes er meget højt her fra TH til DK. Venlig hilsen
Boonta |
|
|
|
| AL 48 |
Lagt på d. 17/12-2011 10:24
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 868 |
buster40 skrev: Det kan godt være jeg spørger dumt nu, men kan man ikke bare sende frek. et TH hævekort til DK. hvor jeg freks. har 200000thb stående og så kan min danske familie hæve på det kort eller hvad ? og selvfølgelig lige så om vendt altså sende et dansk hæve kort her ned og så kun- ne hæve på det her ? jeg tænker for at spare overførsels gebyret som jeg syntes er meget højt her fra TH til DK. Hej Buster40. Jeg kender ikke overførselsgebyret fra Thailand til DK,- men fra min bank i DK til Thailand er der gebyr på kr. 30 for hver hævetransaktion.- Altså en dårlig forretning i forhold til at overføre pengene,større beløb, til thai-bank. Hej |
|
|
|
| buster40 |
Lagt på d. 17/12-2011 11:02
|
|
AL 48 skrev: buster40 skrev: Det kan godt være jeg spørger dumt nu, men kan man ikke bare sende frek. et TH hævekort til DK. hvor jeg freks. har 200000thb stående og så kan min danske familie hæve på det kort eller hvad ? og selvfølgelig lige så om vendt altså sende et dansk hæve kort her ned og så kun- ne hæve på det her ? jeg tænker for at spare overførsels gebyret som jeg syntes er meget højt her fra TH til DK. Hej Buster40. Jeg kender ikke overførselsgebyret fra Thailand til DK,- men fra min bank i DK til Thailand er der gebyr på kr. 30 for hver hævetransaktion.- Altså en dårlig forretning i forhold til at overføre pengene,større beløb, til thai-bank. Hej ja og det er ca. det samme fra thai bank når der hæves i dk. men freks. da jeg skulle overføre 1200kr til min søn i DK. koster det 128kr og den pris stiger jo højre beløbet er du skal overføre freks. 16000kr vil koste 582kr og det er taget fra en gl. liste fra 2009 så det er helt sikkert steget nu, så jeg har freks. et lån hos en ven i dk. som jeg gerne vil betale ud, lånet er på 36000kr det vil koste mig små 1400kr at overføre fra TH, så der for mener jeg det vil være meget billiger for mig at sende et hævekort hvor på pengene er og så kan han selv hæve dem i dk. men jeg ved ikke om der er nogen love om at man ikke må gøre sådan.... Venlig hilsen
Boonta |
|
|
|
| Lung Yao |
Lagt på d. 17/12-2011 15:13
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3992 |
buster40 skrev: AL 48 skrev: [quote]buster40 skrev: Det kan godt være jeg spørger dumt nu, men kan man ikke bare sende frek. et TH hævekort til DK. hvor jeg freks. har 200000thb stående og så kan min danske familie hæve på det kort eller hvad ? og selvfølgelig lige så om vendt altså sende et dansk hæve kort her ned og så kun- ne hæve på det her ? jeg tænker for at spare overførsels gebyret som jeg syntes er meget højt her fra TH til DK. ............................................. ja og det er ca. det samme fra thai bank når der hæves i dk. men freks. da jeg skulle overføre 1200kr til min søn i DK. koster det 128kr og den pris stiger jo højre beløbet er du skal overføre freks. 16000kr vil koste 582kr og det er taget fra en gl. liste fra 2009 så det er helt sikkert steget nu, så jeg har freks. et lån hos en ven i dk. som jeg gerne vil betale ud, lånet er på 36000kr det vil koste mig små 1400kr at overføre fra TH, så der for mener jeg det vil være meget billiger for mig at sende et hævekort hvor på pengene er og så kan han selv hæve dem i dk. men jeg ved ikke om der er nogen love om at man ikke må gøre sådan.... Det kan han godt, bare han har kortet (skal være VISA) og PIN koden. Hvis jeg skulle hæve i et danske pengeautomat med mit Kasikorn Visakort, så ville banken også tage gebyr og det samme ville Kasikorn bank gøre. Men selvfølgeligt ikke i den størelsesorden du skriver vedr. overførelsen fra TH til DK. . Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
|
| phom |
Lagt på d. 17/12-2011 16:09
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 282 |
buster40 skrev: AL 48 skrev: buster40 skrev: Det kan godt være jeg spørger dumt nu, men kan man ikke bare sende frek. et TH hævekort til DK. hvor jeg freks. har 200000thb stående og så kan min danske familie hæve på det kort eller hvad ? og selvfølgelig lige så om vendt altså sende et dansk hæve kort her ned og så kun- ne hæve på det her ? jeg tænker for at spare overførsels gebyret som jeg syntes er meget højt her fra TH til DK. Hej Buster40. Jeg kender ikke overførselsgebyret fra Thailand til DK,- men fra min bank i DK til Thailand er der gebyr på kr. 30 for hver hævetransaktion.- Altså en dårlig forretning i forhold til at overføre pengene,større beløb, til thai-bank. Hej ja og det er ca. det samme fra thai bank når der hæves i dk. men freks. da jeg skulle overføre 1200kr til min søn i DK. koster det 128kr og den pris stiger jo højre beløbet er du skal overføre freks. 16000kr vil koste 582kr og det er taget fra en gl. liste fra 2009 så det er helt sikkert steget nu, så jeg har freks. et lån hos en ven i dk. som jeg gerne vil betale ud, lånet er på 36000kr det vil koste mig små 1400kr at overføre fra TH, så der for mener jeg det vil være meget billiger for mig at sende et hævekort hvor på pengene er og så kan han selv hæve dem i dk. men jeg ved ikke om der er nogen love om at man ikke må gøre sådan.... Selvom dit eksempel ikke helt kan sammenlignes så viser sagen om søren Hansen, at skat er opmærksom på at folk gemmer penge på udenlandske bankkonto og forbruger dem i Danmark, http://www.dr.dk/...113656.htm er man indkomst skattepligtig i Danmark skal man oplyse om indtægter fra udlandet herunder rentepenge som kommer på thaibankkontoer, ligesom ens formue ved årsskiftet skal oplyses. Thailand bliver for tiden ikke anses som et skattely, men det er kun et spørgsmål om tid, før skat også begynder at se på danskernes bankbøger ude i thailand. http://www.busine...r-skattely Skat afslører svindel for milliarder http://www.dr.dk/...172721.htm |
|
|
|
| buster40 |
Lagt på d. 18/12-2011 03:26
|
|
Lung Yao skrev: buster40 skrev: AL 48 skrev: [quote]buster40 skrev: Det kan godt være jeg spørger dumt nu, men kan man ikke bare sende frek. et TH hævekort til DK. hvor jeg freks. har 200000thb stående og så kan min danske familie hæve på det kort eller hvad ? og selvfølgelig lige så om vendt altså sende et dansk hæve kort her ned og så kun- ne hæve på det her ? jeg tænker for at spare overførsels gebyret som jeg syntes er meget højt her fra TH til DK. ............................................. ja og det er ca. det samme fra thai bank når der hæves i dk. men freks. da jeg skulle overføre 1200kr til min søn i DK. koster det 128kr og den pris stiger jo højre beløbet er du skal overføre freks. 16000kr vil koste 582kr og det er taget fra en gl. liste fra 2009 så det er helt sikkert steget nu, så jeg har freks. et lån hos en ven i dk. som jeg gerne vil betale ud, lånet er på 36000kr det vil koste mig små 1400kr at overføre fra TH, så der for mener jeg det vil være meget billiger for mig at sende et hævekort hvor på pengene er og så kan han selv hæve dem i dk. men jeg ved ikke om der er nogen love om at man ikke må gøre sådan.... Det kan han godt, bare han har kortet (skal være VISA) og PIN koden. Hvis jeg skulle hæve i et danske pengeautomat med mit Kasikorn Visakort, så ville banken også tage gebyr og det samme ville Kasikorn bank gøre. Men selvfølgeligt ikke i den størelsesorden du skriver vedr. overførelsen fra TH til DK. . Jeg har forhørt mig om dette hos danske bank og de på står hård nakket at de ikke tager gebyr hvis jeg vil hæve på et thai hævekort i dk, og Kasikorn bank siger de tager 150thb pr. gang, og jeg kan max. hæve 200000thb pr. dag så helt klart meget billiger hvis det er lovligt. Venlig hilsen
Boonta |
|
|
|
| buster40 |
Lagt på d. 18/12-2011 03:32
|
|
phom skrev: buster40 skrev: AL 48 skrev: buster40 skrev: Det kan godt være jeg spørger dumt nu, men kan man ikke bare sende frek. et TH hævekort til DK. hvor jeg freks. har 200000thb stående og så kan min danske familie hæve på det kort eller hvad ? og selvfølgelig lige så om vendt altså sende et dansk hæve kort her ned og så kun- ne hæve på det her ? jeg tænker for at spare overførsels gebyret som jeg syntes er meget højt her fra TH til DK. Hej Buster40. Jeg kender ikke overførselsgebyret fra Thailand til DK,- men fra min bank i DK til Thailand er der gebyr på kr. 30 for hver hævetransaktion.- Altså en dårlig forretning i forhold til at overføre pengene,større beløb, til thai-bank. Hej ja og det er ca. det samme fra thai bank når der hæves i dk. men freks. da jeg skulle overføre 1200kr til min søn i DK. koster det 128kr og den pris stiger jo højre beløbet er du skal overføre freks. 16000kr vil koste 582kr og det er taget fra en gl. liste fra 2009 så det er helt sikkert steget nu, så jeg har freks. et lån hos en ven i dk. som jeg gerne vil betale ud, lånet er på 36000kr det vil koste mig små 1400kr at overføre fra TH, så der for mener jeg det vil være meget billiger for mig at sende et hævekort hvor på pengene er og så kan han selv hæve dem i dk. men jeg ved ikke om der er nogen love om at man ikke må gøre sådan.... Selvom dit eksempel ikke helt kan sammenlignes så viser sagen om søren Hansen, at skat er opmærksom på at folk gemmer penge på udenlandske bankkonto og forbruger dem i Danmark, http://www.dr.dk/...113656.htm er man indkomst skattepligtig i Danmark skal man oplyse om indtægter fra udlandet herunder rentepenge som kommer på thaibankkontoer, ligesom ens formue ved årsskiftet skal oplyses. Thailand bliver for tiden ikke anses som et skattely, men det er kun et spørgsmål om tid, før skat også begynder at se på danskernes bankbøger ude i thailand. http://www.busine...r-skattely Skat afslører svindel for milliarder http://www.dr.dk/...172721.htm Nu er hele min indtægt fra DK. og der er også betalt skat af dem i DK. og mine penge står aldrig mere ind en dag i banken så thai renter kan der heller ikke blive tale om, så ud fra det du her skriver ville der ikke være noget ulovligt eller forkert i at sende penge til min søn eller afbetale evntuelt gæld på den måde jeg beskriver. Venlig hilsen
Boonta |
|
|
|
| NoiNarak |
Lagt på d. 18/12-2011 03:48
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 586 |
buster40 skrev: Lung Yao skrev: buster40 skrev: AL 48 skrev: [quote]buster40 skrev: Det kan godt være jeg spørger dumt nu, men kan man ikke bare sende frek. et TH hævekort til DK. hvor jeg freks. har 200000thb stående og så kan min danske familie hæve på det kort eller hvad ? og selvfølgelig lige så om vendt altså sende et dansk hæve kort her ned og så kun- ne hæve på det her ? jeg tænker for at spare overførsels gebyret som jeg syntes er meget højt her fra TH til DK. ............................................. ja og det er ca. det samme fra thai bank når der hæves i dk. men freks. da jeg skulle overføre 1200kr til min søn i DK. koster det 128kr og den pris stiger jo højre beløbet er du skal overføre freks. 16000kr vil koste 582kr og det er taget fra en gl. liste fra 2009 så det er helt sikkert steget nu, så jeg har freks. et lån hos en ven i dk. som jeg gerne vil betale ud, lånet er på 36000kr det vil koste mig små 1400kr at overføre fra TH, så der for mener jeg det vil være meget billiger for mig at sende et hævekort hvor på pengene er og så kan han selv hæve dem i dk. men jeg ved ikke om der er nogen love om at man ikke må gøre sådan.... Det kan han godt, bare han har kortet (skal være VISA) og PIN koden. Hvis jeg skulle hæve i et danske pengeautomat med mit Kasikorn Visakort, så ville banken også tage gebyr og det samme ville Kasikorn bank gøre. Men selvfølgeligt ikke i den størelsesorden du skriver vedr. overførelsen fra TH til DK. . Jeg har forhørt mig om dette hos danske bank og de på står hård nakket at de ikke tager gebyr hvis jeg vil hæve på et thai hævekort i dk, og Kasikorn bank siger de tager 150thb pr. gang, og jeg kan max. hæve 200000thb pr. dag så helt klart meget billiger hvis det er lovligt. Mener du ikke 20.000 baht pr. dag-men jeg ved at man i mange tilfælde kan hæve meget mere-har jeg selv gjort-hele min pension førhen. |
|
|
|
| buster40 |
Lagt på d. 18/12-2011 04:03
|
|
NoiNarak skrev: buster40 skrev: Lung Yao skrev: buster40 skrev: AL 48 skrev: [quote]buster40 skrev: Det kan godt være jeg spørger dumt nu, men kan man ikke bare sende frek. et TH hævekort til DK. hvor jeg freks. har 200000thb stående og så kan min danske familie hæve på det kort eller hvad ? og selvfølgelig lige så om vendt altså sende et dansk hæve kort her ned og så kun- ne hæve på det her ? jeg tænker for at spare overførsels gebyret som jeg syntes er meget højt her fra TH til DK. ............................................. ja og det er ca. det samme fra thai bank når der hæves i dk. men freks. da jeg skulle overføre 1200kr til min søn i DK. koster det 128kr og den pris stiger jo højre beløbet er du skal overføre freks. 16000kr vil koste 582kr og det er taget fra en gl. liste fra 2009 så det er helt sikkert steget nu, så jeg har freks. et lån hos en ven i dk. som jeg gerne vil betale ud, lånet er på 36000kr det vil koste mig små 1400kr at overføre fra TH, så der for mener jeg det vil være meget billiger for mig at sende et hævekort hvor på pengene er og så kan han selv hæve dem i dk. men jeg ved ikke om der er nogen love om at man ikke må gøre sådan.... Det kan han godt, bare han har kortet (skal være VISA) og PIN koden. Hvis jeg skulle hæve i et danske pengeautomat med mit Kasikorn Visakort, så ville banken også tage gebyr og det samme ville Kasikorn bank gøre. Men selvfølgeligt ikke i den størelsesorden du skriver vedr. overførelsen fra TH til DK. . Jeg har forhørt mig om dette hos danske bank og de på står hård nakket at de ikke tager gebyr hvis jeg vil hæve på et thai hævekort i dk, og Kasikorn bank siger de tager 150thb pr. gang, og jeg kan max. hæve 200000thb pr. dag så helt klart meget billiger hvis det er lovligt. Mener du ikke 20.000 baht pr. dag-men jeg ved at man i mange tilfælde kan hæve meget mere-har jeg selv gjort-hele min pension førhen. Nej 200.000thb og hvis du vil hæve mere kan du også det, men så skal du ringe til Kasikorn bank dagen før du vil hæve... Venlig hilsen
Boonta |
|
|
|
| NoiNarak |
Lagt på d. 18/12-2011 04:23
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 586 |
buster40 skrev: NoiNarak skrev: buster40 skrev: Lung Yao skrev: buster40 skrev: AL 48 skrev: [quote]buster40 skrev: Det kan godt være jeg spørger dumt nu, men kan man ikke bare sende frek. et TH hævekort til DK. hvor jeg freks. har 200000thb stående og så kan min danske familie hæve på det kort eller hvad ? og selvfølgelig lige så om vendt altså sende et dansk hæve kort her ned og så kun- ne hæve på det her ? jeg tænker for at spare overførsels gebyret som jeg syntes er meget højt her fra TH til DK. ............................................. ja og det er ca. det samme fra thai bank når der hæves i dk. men freks. da jeg skulle overføre 1200kr til min søn i DK. koster det 128kr og den pris stiger jo højre beløbet er du skal overføre freks. 16000kr vil koste 582kr og det er taget fra en gl. liste fra 2009 så det er helt sikkert steget nu, så jeg har freks. et lån hos en ven i dk. som jeg gerne vil betale ud, lånet er på 36000kr det vil koste mig små 1400kr at overføre fra TH, så der for mener jeg det vil være meget billiger for mig at sende et hævekort hvor på pengene er og så kan han selv hæve dem i dk. men jeg ved ikke om der er nogen love om at man ikke må gøre sådan.... Det kan han godt, bare han har kortet (skal være VISA) og PIN koden. Hvis jeg skulle hæve i et danske pengeautomat med mit Kasikorn Visakort, så ville banken også tage gebyr og det samme ville Kasikorn bank gøre. Men selvfølgeligt ikke i den størelsesorden du skriver vedr. overførelsen fra TH til DK. . Jeg har forhørt mig om dette hos danske bank og de på står hård nakket at de ikke tager gebyr hvis jeg vil hæve på et thai hævekort i dk, og Kasikorn bank siger de tager 150thb pr. gang, og jeg kan max. hæve 200000thb pr. dag så helt klart meget billiger hvis det er lovligt. Mener du ikke 20.000 baht pr. dag-men jeg ved at man i mange tilfælde kan hæve meget mere-har jeg selv gjort-hele min pension førhen. Nej 200.000thb og hvis du vil hæve mere kan du også det, men så skal du ringe til Kasikorn bank dagen før du vil hæve... Det var pokkers,jeg mener at Bangkok Bank har en regel med 20.000 om dagen-det har de ihvertfald haft-kan jo være det er lavet om,idet det jeg taler om, er godt 2 år siden. Chekkede lige og fandt dette,der stort set siger det samme som jeg-dog kan man lave individuelle aftaler med sin bank og dermed hæve beløbsgrænsen. https://www.googl....osb&cad=b [url][/url] Redigeret af NoiNarak d. 18/12-2011 04:35 |
|
|
|
| thaiback |
Lagt på d. 18/12-2011 06:56
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 8 |
NoiNarak skrev: buster40 skrev: NoiNarak skrev: buster40 skrev: Lung Yao skrev: buster40 skrev: AL 48 skrev: [quote]buster40 skrev: Det kan godt være jeg spørger dumt nu, men kan man ikke bare sende frek. et TH hævekort til DK. hvor jeg freks. har 200000thb stående og så kan min danske familie hæve på det kort eller hvad ? og selvfølgelig lige så om vendt altså sende et dansk hæve kort her ned og så kun- ne hæve på det her ? jeg tænker for at spare overførsels gebyret som jeg syntes er meget højt her fra TH til DK. ............................................. ja og det er ca. det samme fra thai bank når der hæves i dk. men freks. da jeg skulle overføre 1200kr til min søn i DK. koster det 128kr og den pris stiger jo højre beløbet er du skal overføre freks. 16000kr vil koste 582kr og det er taget fra en gl. liste fra 2009 så det er helt sikkert steget nu, så jeg har freks. et lån hos en ven i dk. som jeg gerne vil betale ud, lånet er på 36000kr det vil koste mig små 1400kr at overføre fra TH, så der for mener jeg det vil være meget billiger for mig at sende et hævekort hvor på pengene er og så kan han selv hæve dem i dk. men jeg ved ikke om der er nogen love om at man ikke må gøre sådan.... Det kan han godt, bare han har kortet (skal være VISA) og PIN koden. Hvis jeg skulle hæve i et danske pengeautomat med mit Kasikorn Visakort, så ville banken også tage gebyr og det samme ville Kasikorn bank gøre. Men selvfølgeligt ikke i den størelsesorden du skriver vedr. overførelsen fra TH til DK. . Jeg har forhørt mig om dette hos danske bank og de på står hård nakket at de ikke tager gebyr hvis jeg vil hæve på et thai hævekort i dk, og Kasikorn bank siger de tager 150thb pr. gang, og jeg kan max. hæve 200000thb pr. dag så helt klart meget billiger hvis det er lovligt. Mener du ikke 20.000 baht pr. dag-men jeg ved at man i mange tilfælde kan hæve meget mere-har jeg selv gjort-hele min pension førhen. Nej 200.000thb og hvis du vil hæve mere kan du også det, men så skal du ringe til Kasikorn bank dagen før du vil hæve... Det var pokkers,jeg mener at Bangkok Bank har en regel med 20.000 om dagen-det har de ihvertfald haft-kan jo være det er lavet om,idet det jeg taler om, er godt 2 år siden. Chekkede lige og fandt dette,der stort set siger det samme som jeg-dog kan man lave individuelle aftaler med sin bank og dermed hæve beløbsgrænsen. https://www.googl....osb&cad=b [url][/url] SCB lad mig faa op til 500.000 hver dag, men i DK der er jo lov omkring du ikke haeve 3.000kr mere hver dag, men du kan haeve 2.900 og lige efter goere haeve igen 2.900kr, jeg aner hvordan man kan goere det men jeg har det gjo rt selv, det samme i Tyskland, det omkring det haeve du maa omkring hver dag er 500 euro |
|
|
|
| hsn |
Lagt på d. 18/12-2011 07:02
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 307 |
thaiback skrev: SCB lad mig faa op til 500.000 hver dag, men i DK der er jo lov omkring du ikke haeve 3.000kr mere hver dag, men du kan haeve 2.900 og lige efter goere haeve igen 2.900kr, jeg aner hvordan man kan goere det men jeg har det gjo rt selv, det samme i Tyskland, det omkring det haeve du maa omkring hver dag er 500 euro Det er nu ikke en dansk lov. Men derimod dit kort der sætter begrænsningen. Buster > Danske Bank tager ikke gebyret ved din hævning, det gør banken i Thailand. |
|
|
|
| thaiback |
Lagt på d. 18/12-2011 07:36
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 8 |
hsn skrev: thaiback skrev: SCB lad mig faa op til 500.000 hver dag, men i DK der er jo lov omkring du ikke haeve 3.000kr mere hver dag, men du kan haeve 2.900 og lige efter goere haeve igen 2.900kr, jeg aner hvordan man kan goere det men jeg har det gjo rt selv, det samme i Tyskland, det omkring det haeve du maa omkring hver dag er 500 euro Det er nu ikke en dansk lov. Men derimod dit kort der sætter begrænsningen. Buster > Danske Bank tager ikke gebyret ved din hævning, det gør banken i Thailand. Jeg er ikke sikker paa det, jeg har er par haeve kort stykker fra Thailand, og jeg har spurgt i banken her i DK, og siger det samme og en ven lige kommet til DK fra US det er det samme. jeg har internet bank og min max 500.000 B men jeg ikke kan haeve mere end 3000kr, proev at se naeste haeve penge, hvis du trykker paa andet beloeb, ja saa siger den max 3.000 kr pr dag, men jeg ikke aner noget om det, har kun vaeret i DK i 3 maaneder |
|
|
|
| buster40 |
Lagt på d. 18/12-2011 08:03
|
|
hsn skrev: thaiback skrev: SCB lad mig faa op til 500.000 hver dag, men i DK der er jo lov omkring du ikke haeve 3.000kr mere hver dag, men du kan haeve 2.900 og lige efter goere haeve igen 2.900kr, jeg aner hvordan man kan goere det men jeg har det gjo rt selv, det samme i Tyskland, det omkring det haeve du maa omkring hver dag er 500 euro Det er nu ikke en dansk lov. Men derimod dit kort der sætter begrænsningen. Buster > Danske Bank tager ikke gebyret ved din hævning, det gør banken i Thailand. Ja og min thailandske bank tager kun 150thb Venlig hilsen
Boonta |
|
|
|
| ban-chang |
Lagt på d. 18/12-2011 13:21
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 173 |
Hej. AEON ATM tager ikke gebyr Jeg blev glad da jeg fandt en AEON ATM i Banchang, fordi de ikke tager 150B i gebyr hver gang jeg skal hæve på mit Danske hævekort. Den står på øverste etage i Tesco Lotus, Banchang, lige ved siden af fotografen. Iøvrigt er Paypal meget billigere at bruge til overførsler. Har tænkt på det når folk laver indsamlinger til forskellige formål. Jeg gider ikke at give flere penge til Bankdirektører, der først kører deres bank i sænk, og derefter snupper et gyldent håndtryk, som skatteyderne får lov at betale. Paypal er en af løsningerne. Ole [img]http://thailinks.dk/images/thailinks-logo.jpg[/img] is not a valid Image. http://thailinks.dk |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.