Se indlæg|
Artikel: Dansk Thailandske ægteskber
|
|
| Bjarne |
Lagt på d. 24/10-2011 19:20
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 699 |
Det er et imponerende debatniveau, du holder. Nej, jeg kan selv tygge.Men hvis jeg har paratviden, der kan være til nytte og/eller glæde for andre, har jeg intet som helst imod at dele den. Tværtimod. |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 24/10-2011 19:34
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
sudsakhon skrev: @Bjarne De statistikker er ikke udefinerede. Du kan starte her. http://www.dst.dk...6/indv.pdf Problemet er, som vi har talt om før, at denne statistik (fra side 67) ikke tager forbehold for, at danske par ikke bare sådan bliver gift, og end ikke behøver at blive gift for at bo sammen, hvilket et thai-dansk forhold for det meste er nødt til. Dette nævner statistikken overhovedet ikke i sine forbehold, og end ikke i en fodnote, mens den nævner andre forbehold. De, som har lavet denne statistik, har altså ikke helt kigget på reglerne og baggrundene for familiesammenføring, herunder almene menneskelige ønsker om og behov for at være sammen med sin kæreste i et eller andet dagligt eller i al fald jævnligt omfang. Statistikken fortæller, hvad statitikken skal fortælle, men overser en faktor, der burde nævnes i et forbehold eller i det mindste i en fodnote. Hilsen, Robert |
|
|
|
| sudsakhon |
Lagt på d. 24/10-2011 19:48
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2675 |
Det har du ret i Robert. Min umiddelbare tanke angående årsagen til dette kunne være, at statistikken i så fald ikke er politisk neutral. En anden grund kunne være, (og det hænger sammen med ovenstående) at det jo nok kræver en ny undersøgelse for at hævde, at der skulle være statisk signifikans i det udsagn.. Selvom at ”det må være logik for burhøns”, at det forholder sig sådan. Statistik benytter sig jo af matematiske operatorer, og ikke subjektive kriterier. Med det nævnt, så synes, jeg at spørgsmålet om skilsmisserater er underordnet i den igangværende debat. Så har man speciel interesse for statistisk materiale, (som af indlysende grunde jo aldrig kan være paratviden ) foreslår jeg, at man bruger tid på interessen andetsteds |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 24/10-2011 20:03
|
sudsakhon skrev: Det har du ret i Robert. Min umiddelbare tanke angående årsagen til dette kunne være, at statistikken i så fald ikke er politisk neutral. En anden grund kunne være, (og det hænger sammen med ovenstående) at det jo nok kræver en ny undersøgelse for at hævde, at der skulle være statisk signifikans i det udsagn.. Selvom at ”det må være logik for burhøns”, at det forholder sig sådan. Statistik benytter sig jo af matematiske operatorer, og ikke subjektive kriterier. Med det nævnt, så synes, jeg at spørgsmålet om skilsmisserater er underordnet i den igangværende debat. Så har man speciel interesse for statistisk materiale, (som af indlysende grunde jo aldrig kan være paratviden ) foreslår jeg, at man bruger tid på interessen andetsteds Hej sudsakhon, Enig. En statistik er er en matematisk statistik, og intet mere eller mindre. Eksempel: Hvor mange køber softice i dette eller hint område? 10 % der og 20 % her. Korrekt, men man glemte lige at tage forbehold for udbudet af softice, for er der ingen kiosk til at sælge softice, så falder købet velsagtens. Derfor benytter man ikke statistikker helt rådt for usødet inden for erhverv, men benytter feasibility studies. Hilsen, Robert Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
|
| Bjarne |
Lagt på d. 24/10-2011 20:08
|
Info til evt. andre interesserede: Da denne tråd blev startet på blandt andet et udsagn om, at skilsmisseraten skulle være specielt stor blandt dansk-thailandske ægteskaber, har det affødt det logiske spørgsmål fra flere: Hvor stor er raten så? Juridisk kyndige har med et link henvist til statistik - i stedet for servicemæssigt at fortælle andre brugere essensen af statistikken. Det er nu lykkedes mig at følge linket http://www.dst.dk... - hvor jeg angiveligt skulle kunne finde svar på mit og andres logiske spørgsmål. SPILD IKKE TID PÅ DETTE LINK OG PÅ AT GENNEMTRAVLE DENNE STATISTIK. Den nævner ikke Thailand en eneste gang under det relevante afsnit om skilsmisser!!!!!!! Der var med andre ord - som måske forventet - igen blot tale om mange fine ord og intet reelt indhold. Henviseren henviste til noget, han åbenlyst ikke kendte indholdet af. Det synes set før. |
|
|
|
| sudsakhon |
Lagt på d. 24/10-2011 21:30
|
|
@Bjarne Når du nu interesserer dig så meget for delspørgsmålet om skilsmisserater, så kan du vel bare finde noget selv. Det er du blevet opfordret til flere gange. Du fik ovenikøbet en statistik, du kunne starte med. Så må du vel selv kunne finde ud af at søge videre, med det emne der ligger dig så meget på sinde. Dine slet skjulte hentydninger til, at udsagn fra, f.eks. juridisk kyndige, skulle have mindre validitet fordi der ikke synes at kunne samle interesse om din egen lille private kæphest, er også fuldstændigt underordnet her. Når du nu har så meget indsigt i hvad der er "fine" ord og hvor der mangler indhold og indsigt, kunne man jo undre sig over hvad dit formål så egentligt var.. Men, i din iver over at forfølge et tilsyneladende andet formål end det udmeldte, kunne jeg forestille mig, at du også kunne have brugt tiden mere fornuftigt. Som f.eks. at Google spørgsmålet. Da jeg forstår, at du afskyr brugen af "fine" ord (hvad det så end omfatter i denne sammenhæng), giver jeg gerne det hint, at du selv kan finde kildematerialet under hver faktaboks: OG: Hvis du mener, at jeg ikke ved hvad jeg udtaler mg om, her eller i andre spørgsmål, foreslår jeg, at du retter henvendelse via PB, hvis der er noget du ikke forstår. Den slags forsøg på at opildne til personfnidder, på grund af egen manglende faglige formåen, vil jeg gerne skåne dig for at du udstiller yderligere http://www.pressw...Oesten.pdf Redigeret af sudsakhon d. 24/10-2011 21:56 |
|
|
|
| Bjarne |
Lagt på d. 25/10-2011 00:44
|
tsk-tsk-tsk. Vi lader det stå et øjeblik og håber, at nogen kan få noget ud af det. Kernespørgsmålet står fortsat hen i det uvisse, fordi nogen i arrogance ikke ønsker at dele deres ekspertise med den jævne del af publikum. |
|
|
|
| sudsakhon |
Lagt på d. 25/10-2011 09:03
|
|
Nej, Bjarne. Det er ganske tydeligt, hvad dit formål med dine nævenytte indlæg er. Men, nu har da du har det statiske materiale, som du ønsker, kan det jo undre, at du stadig ikke formår at læse det. Men jeg tror skam ikke, at du ikke KAN forstå. Jeg tror, at du ikke VIL. For som skrevet, har din modvilje intet med statistikken at gøre. |
|
|
|
|
Lagt på d. 25/10-2011 10:27
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Hej Bjarne Nu skal du lige prøve selv at kigge i statistikken, det er faktisk meget sjovt. Jeg blev helt grebet af at kigge, det tager godt nok lidt til at stave sig igennem, men prøv selv. |
|
|
|
| sudsakhon |
Lagt på d. 25/10-2011 10:38
|
|
@girobank Man behøver skam ikke at pløje så mange tal igennem. Det hele ligger, som nævnt på Danmarks statistik. Faktaboks: Hvem skilles danske mænd oftest fra fra udlandet? Køn Nationalitet Skilsmisser 2009 (2005 i parentes) Danske mænd 1. Thailand 150 (136) 2. Polen 50 (66) 3. Norge 49 (45) 4. Tyskland 47 (45) 5. Filippinerne 47 (53) Kilder: Vielser efter manden og kvindens oprindelsesland og tid, Danmarks Statistik. http://www.statis...asp?w=1366 Problemet med f.eks. Bjarne, er at han ikke er reelt interesseret i tallene. det er ikke det, der er hans dagsorden. Der var med andre ord - som måske forventet - igen blot tale om mange fine ord og intet reelt indhold. Henviseren henviste til noget, han åbenlyst ikke kendte indholdet af. Det synes set før. Her ses jo nemt, hvad der i virkeligheden er dagsordenen. |
|
|
|
| Bjarne |
Lagt på d. 25/10-2011 11:10
|
Hej Girobank Problemet med statistikker er, at de tager tid at hitte rundt i, når man ikke er statistik-haj. Derfor har jeg efterlyst en lille håndsrækning fra andre, som tilsyneladende allerede har været inde at kigge på tallene. Men du har ret. Det kan godt være lidt sjovt at kigge statistik, når man tager sig den fornødne tid. Og man kan finde de rigtige indgange. Under forudsætning af, at jeg har kigget rigtigt, har jeg netop bemærket, at der ikke har været så få skilsmisser mellem danske mænd og thailandske kvinder som i 2010 i dette årtusinde! Ja, faktisk er tallet for 2010 det laveste i de 12 år (tilbage til og med 1999), som jeg har kunnet finde. Det er da lidt interessant i betragtning af baggrunden for tråden. Jeg har ikke haft tid til at sammenligne med andre nations-blandinger og kan derfor stadig ikke se, om skilsmisseraten er specielt høj for dansk-thailandske ægteskaber i forhold til andre mix. Men jeg mener altså at kunne se, at den faktisk aldrig (de seneste 12 år) har været lavere end nu. Tak for dit hint. |
|
|
|
| Thjaa |
Lagt på d. 25/10-2011 11:43
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 644 |
jeg kan hurti sige grunden til min foeste skilsmisses med et thai dame.... jeg hade en forstor P** saa simple var det vi var samlever i 3 maander og saa smuttet hun der gik der gik ca 14 dage inden jeg fik en forklaring at hun holte ragti meget af mig men jeg var alt forstor naar vi hykket os sammen selom vi gjoe det stelle og rolig var jeg desvere bare alt forstor... saa nu har du din histaare hvorfor at saa thai dansk forhaald gik i stoekker........ Livet er forkort til store problemmer
|
|
|
|
| patirak |
Lagt på d. 25/10-2011 11:56
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 739 |
Thjaa skrev: jeg kan hurti sige grunden til min foeste skilsmisses med et thai dame.... jeg hade en forstor P** saa simple var det vi var samlever i 3 maander og saa smuttet hun der gik der gik ca 14 dage inden jeg fik en forklaring at hun holte ragti meget af mig men jeg var alt forstor naar vi hykket os sammen selom vi gjoe det stelle og rolig var jeg desvere bare alt forstor... saa nu har du din histaare hvorfor at saa thai dansk forhaald gik i stoekker........ Sådan! - det forklarer jo den højere skilsmisseprocent !!! og det er jo også statisktisk bevist at danske mænd har langt større p***e end Thai-mænd (Cocktail pølser). Det kan min kæreste også bekræfte.... Det betyder vel så også at vi mænd der ikke er blevet skilt fra vores Thai-kvinde har små p***e.... ![]() Konklusion: Hvis du er dansk og har en stor p*k, så gift dig ikke med en Thai....
Redigeret af patirak d. 25/10-2011 12:13 |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 25/10-2011 13:30
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5534 |
Det er da ikke nogen ordentlig grund. Der maa vaere noget andet. |
|
|
|
| bk |
Lagt på d. 25/10-2011 13:44
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 64 |
hugoboerge skrev: Det er da ikke nogen ordentlig grund. Der maa vaere noget andet. Der findes et utal af grunde til at diverse forhold ikke holder.......og de fysiologiske årsager er da ligeså god grund som så meget andet ...... ![]() |
|
|
|
| Thjaa |
Lagt på d. 25/10-2011 17:14
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 644 |
hugoboerge skrev: Det er da ikke nogen ordentlig grund. Der maa vaere noget andet. Faktis var det 100% den enste grund til at hun gik fra mig.. hun kunne ikke klare min p** og viste ikke vordan hun skulle faa det sagt til mig saa hins enste loesning paa problemmet var at proeve at lokke hins kusine paa mig og saa bruge dette som unskyling til at hun kunne smutte da hins famile ikke saa serlig godt paa at hun gik fra mig men da det ikke loekket at faa mig til at hoppe paa hins kusine da sige spring ikke lige naade jeg staar klar til .. smuttet hun bare ca 14 dage efter fik jeg forklaret det hele og hvorfor hun hade proevet at faa kusinen paa mig da hun hade foedt et barn og kunne klare en snable..... Livet er forkort til store problemmer
|
|
|
|
| milex |
Lagt på d. 25/10-2011 18:04
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 830 |
Og her går alle vi andre med mindreværdskomplekser. Hm - måske er vi alligevel de heldige. |
|
|
|
| iThai |
Lagt på d. 25/10-2011 20:00
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 86 |
Jeg synes der bør oprettes en afstemning! Hvorfor blev du skilt fra din thaikone? 1) Min tissetrold var for stor for hende. 2) Andre årsager. P.S. Jeg er pt. selv i et forhold, hvor samme problemstilling foreligger
ithaiuthai@hotmail.com
|
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 25/10-2011 20:03
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
goldfireson skrev: Hej alle brugere, Jeg søger stadig casepersoner til en artikel om brudte dansk-thailandske ægteskaber Det var dejligt i svarede på min forrige tråd, og jeg kan forstå, at det er et emne, der lægger jer meget på hjerte. Blot for at bidrage til din sproglige og grammatiske kompetence, som vel et eller andet sted burde være en journalists adelsmærke, så kan jeg oplyse, at det hedder:"Ligger jer meget på hjerte". At "lægge" er et transitivt verbum. |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 25/10-2011 20:33
|
iThai skrev: Jeg synes der bør oprettes en afstemning! Hvorfor blev du skilt fra din thaikone? 1) Min tissetrold var for stor for hende. 2) Andre årsager. P.S. Jeg er pt. selv i et forhold, hvor samme problemstilling foreligger ![]() Naturligvis er det ofte et problem, da thaiere tit er små, så det siger sig selv, at livmoderhalsen kan få et problem, og det kræver ikke, at man er specielt veludstyret. Hilsen, Robert |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

Det betyder vel så også at vi mænd der ikke er blevet skilt fra vores Thai-kvinde har små p***e....