Se indlæg
Side 2 af 2: 12
|
|
Sakon Nakhon
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 19/10-2011 19:17
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
vandango skrev: rinpoche skrev: vandango skrev: bk skrev: Ved sgu ikke lige om det er almindeligt man spiser hund på landet...... kæresten bor på landet og jeg har ihvertfald ikke stødt på noget i den retning. Men en gang jeg spurgte om det at spise hund, fortalte hun at hun har en veninde i Sakon Nakhon der lever af at sælge hunde og katte, så jeg kunne bare sige til hvis det er noget jeg vil prøve............ Og for at gøre det rigtig nemt så står veninden for partering og klargøring som en naturlig del af servicen........... Ha ha det er fuldstændig rigtigt, det er kun i Sakon Nakhon de spiser hunde, alle de thailændere jeg taler med rundt omkring bekræftiger dette. . For enhver thailænder er Sakon Nakhons claim to fame: At de der altid har spist hunde. Når jeg fortæller thailændere at jeg har boet der, så får jeg uværgeligt stukket spørgsmålet ud ledsaget af et fnis: Har du så spist hund? I vores husstand blev der jævnligt serveret hundekød før i tiden. Det var fordi det var billigere end noget andet. Ikke fordi de havde stor preference herfor. I takt med en øget velstand spiser de det ikke mere. Men det er der andre der stadig gør. Det har været/er sikkert mere eller mindre udbredt over det meste af Isan. Jo men det der undrer mig er, at jeg betalte 600-800 bath for en hund fra hundefarmen, hvordan i alverden kan de producere en hund så billigt, mener at jeg gav 600 baht? når jeg tænker efter? En hund koster 20 baht, der hvor jeg spiste hund. Jeg husker ikke, om det var for en hel hund eller blot noget af det. Hilsen, Robert |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 19/10-2011 21:16
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
Altså, Robert, hvad tror du selv? ![]() |
|
|
|
| iThai |
Lagt på d. 20/10-2011 14:03
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 86 |
Hahaha...det var en af de bedre. 20 Bht...hahaha!
ithaiuthai@hotmail.com
|
|
|
|
| ABS |
Lagt på d. 20/10-2011 14:24
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 310 |
Må sgu have røget en del Singha beer ned, siden man ikke kan huske om der kom en hel hund på bordet eller kun en tallerken med en smule hund og så til 20 bath.
We aim to achieve excellence in everything that we do.
|
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 20/10-2011 15:14
|
ABS skrev: Må sgu have røget en del Singha beer ned, siden man ikke kan huske om der kom en hel hund på bordet eller kun en tallerken med en smule hund og så til 20 bath. ![]() Det var nu Beer Chang. Hilsen, Robert |
|
|
|
| vandango |
Lagt på d. 20/10-2011 15:42
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3980 |
Robert Kronberg skrev: ABS skrev: Må sgu have røget en del Singha beer ned, siden man ikke kan huske om der kom en hel hund på bordet eller kun en tallerken med en smule hund og så til 20 bath. ![]() Det var nu Beer Chang. Hilsen, Robert Så tror pokker du ikke kan huske det, der er noget mere ryk i Elefanterne........ |
|
|
|
| iThai |
Lagt på d. 20/10-2011 15:49
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 86 |
Lagt på d. 20/10-2011 02:17 Æh var det også Chang du drank, da du skrev det midt om natten? ithaiuthai@hotmail.com
|
|
|
|
| bk |
Lagt på d. 20/10-2011 15:53
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 64 |
iThai skrev: Lagt på d. 20/10-2011 02:17 Æh var det også Chang du drank, da du skrev det midt om natten? 02:17 = 7:17.......... aner ikke hvorfor dansk/Thai registerer i danskklokkeslæt ;-) |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 20/10-2011 16:14
|
iThai skrev: Lagt på d. 20/10-2011 02:17 Æh var det også Chang du drank, da du skrev det midt om natten? Vi er nogen her, der må holde nattevagt, hvis det pludselig vælter ind med vand på kontoret. Og så er der lige kloakdækslet i baglokalet... Vandstanden her skal blot blive 1 cm højere, end den kan bliver under et voldsomt regnvejr, og med 8 milliader kubikmeter vand på vej, så skal man være optimist, hvis man skal sove rigtigt godt... 40 cm over gulvet + det ekstra ned til vejen via fortovet burde dog ikke påvirke elektriciteten, men jeg kan nok ikke holde liv i internettet, og så er der vist nogle ting, der skal evakueres op på næste etage... I gaden her sætter de sandsække op og banker plastikplader op foran dørerne, men jeg kan ikke finde sandsække, og konen har lige være på indkøb, og hun kom hjem med ingenting, da alt det, som hun skulle købe, var hamstret, så det var en billig indkøbstur. To flere distriker i indre Bangkok er lige blevet udråbt til risikozoner... Hilsen, Robert |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 20/10-2011 17:38
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
Robert Kronberg skrev: ABS skrev: Må sgu have røget en del Singha beer ned, siden man ikke kan huske om der kom en hel hund på bordet eller kun en tallerken med en smule hund og så til 20 bath. ![]() Det var nu Beer Chang. Hilsen, Robert I så fald, Robert, er du undskyldt, at du ikke kunne huske dette ![]() mvh rinpoche |
|
|
|
Side 2 af 2: 12
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.