Se indlæg
Side 2 af 2: 12
|
|
Chinatown
|
|
| Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 15/09-2011 17:22
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2627 |
rinpoche skrev: Men det korte af det lange er som så, hvis man på de mest besøgte turiststeder i specielt BKK bliver antastet af folk som tilbyder deres "hjælp", så er det lige så sikkert som amen i svømmehallen er de er ude efter at mele deres egen kage og intet andet. Jeg er blevet "antastet" tre gange, hvor de to af gangene var hjælpsomme mennesker, der ikke var ude på at mele egen kage. Selvom der var tale om et udsalg hos en regeringsguldsmed/-skrædder. Det tredje tilfælde var foran et tempel, hvor jeg blev tilbudt transport til et andet tempel. Jeg har stærkt på fornemmelsen, at dette var et amen i svømmehallen. |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 15/09-2011 18:21
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
Hmm, Kim. Undskyld mig. Men jeg tror at du lider lidt af mangel på virkelighedsfornemmelse. Udsalg hos en guldsmed/skrædder? Antastet af en tilfældig "hjælpsom" thailænder? I rest my case. Jeg skal hermed ophøre med at sige mere. mvh rinpoche |
|
|
|
| Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 15/09-2011 19:07
|
|
rinpoche skrev: Hmm, Kim. Undskyld mig. Men jeg tror at du lider lidt af mangel på virkelighedsfornemmelse. Jep, jeg ved, hvordan det lyder, men den er god nok. rinpoche skrev: Udsalg hos en guldsmed/skrædder? Antastet af en tilfældig "hjælpsom" thailænder? I rest my case. Jeg var i tvivl om, hvilken vej jeg skulle ved det store vejkryds ved CentralWorld. En ældre dame stoppede for at hjælpe mig. Da jeg fortalte, at jeg blot var på gåtur for at se forskellige centre, fortalte hun om et udsalg i en government store med guldsmed/skrædder. Ja, jeg har hørt alle historierne om dette. Men dels havde jeg faktisk set reklamer om udsalget på busser eller lignende, og dels fulgte hun mig ikke på vej, men skrev blot navnet ned på et stykke papir. På vej derhen blev jeg i tvivl om vejen, en mand spurgte, hvor jeg skulle hen. Jeg viste ham papiret. Han insisterede på at følge mig derhen i stedet for blot at pege. Han fulgte mig ikke derind, men fortsatte til et busstoppested, fordi han egentlig skulle den anden vej. Jeg var nødt til at gemme mig, indtil bussen kom, for det tog kun et minut at se, at stedet ikke var noget for mig. Og det var jo lidt pinligt, at han havde spildt sin tid på at følge mig derhen. Jeg må åbenbart se meget forvirret ud, når jeg ikke kan finde vej :-) |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 15/09-2011 19:11
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
Kim Ludvigsen skrev: rinpoche skrev: Men det korte af det lange er som så, hvis man på de mest besøgte turiststeder i specielt BKK bliver antastet af folk som tilbyder deres "hjælp", så er det lige så sikkert som amen i svømmehallen er de er ude efter at mele deres egen kage og intet andet. Jeg er blevet "antastet" tre gange, hvor de to af gangene var hjælpsomme mennesker, der ikke var ude på at mele egen kage. Selvom der var tale om et udsalg hos en regeringsguldsmed/-skrædder. Det tredje tilfælde var foran et tempel, hvor jeg blev tilbudt transport til et andet tempel. Jeg har stærkt på fornemmelsen, at dette var et amen i svømmehallen. Der findes altså ikke regeringsguldsmede og -skræddere. Hilsen, Robert |
|
|
|
| Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 15/09-2011 19:16
|
|
Ok, det kan være jeg husker forkert med government-delen.
|
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 15/09-2011 19:58
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
Kim Ludvigsen skrev: Ok, det kan være jeg husker forkert med government-delen. Nææ, jeg er bange for, at du ikke husker forkert, men at du har ret i, at det er, hvad de har fortalt dig. Hilsen, Robert |
|
|
|
| Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 15/09-2011 20:31
|
|
De to fik som sagt ikke noget ud af det.
|
|
|
|
| Annette N |
Lagt på d. 15/09-2011 21:23
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 13 |
Robert Kronberg skrev: Annette N skrev: Så forstår jeg bedre - mange tak skal du ha' ![]() Hvordan er vejret forøvrigt dernede lige nu :-) Æh, det vælter ned, om end Bangkok stadig er skånet. På vej hjem fra Lao via Isaan oplevede jeg dog igår, at en hovedvej til Bangkok var spærret pga. oversvømmelser. Hilsen, Robert Ej Robert - det siger du bare ikke At det ligefrem vælter ned kunne jeg godt være foruden, øv. Ved godt at det kan regne dernede på denne årstid meeeeen, havde nu håbet på bare lidt bedre vejr. Har det stået på i mange dage og er der slet ikke et lille håb forude? Tænker på, om der er ophold i regnen og bare en lille solstråle Nu skal vi godt nok videre til Phuket. Håber det ser lidt bedre ud der Forøvrigt et rigtig godt link vedr. Scam, Milex ![]() |
|
|
|
| John |
Lagt på d. 15/09-2011 21:43
|
|
Administratorer ![]() Antal indlæg: 2171 |
Du kan følge med i vejret her: http://www.tmd.go...RegionID=3
john@dansk-thai.dk
|
|
|
|
Side 2 af 2: 12
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

At det ligefrem vælter ned kunne jeg godt være foruden, øv. Ved godt at det kan regne dernede på denne årstid meeeeen, havde nu håbet på bare lidt bedre vejr. Har det stået på i mange dage og er der slet ikke et lille håb forude? Tænker på, om der er ophold i regnen og bare en lille solstråle