Se indlæg
Side 2 af 2: 12
|
|
Hunde med tæger... hvad er løsningen
|
|
| jimmikoldenborg |
Lagt på d. 23/08-2011 11:21
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 504 |
tror ikke du bare kan lade lagenet ligge, men ved det ikke. Du kan også tage lagenet over hovedet og skære hul til øjnene, og så gå rundt på fællesarealet. Kl skal helst være ca 00. Så skal der nok ske ting og sager, men om det hjælper på tægerne ved jeg ikke
Man skal være ved andre, som man gerne vil have de skal være mod en selv.
|
|
|
|
| Boes |
Lagt på d. 23/08-2011 15:49
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2688 |
Hvis jeres område er indelukket og ingen andre hunde har adgang. Hundene ikke kommer udenfor indelukket, ja så skal i se efter andre pattedyr som bærere, f.ex mus, rotter, katte, flagermus..... Good hunt herfra "The difference between stupidity and genius is that genius has its limits."
Albert Einstein |
|
|
|
| helligaben |
Lagt på d. 23/08-2011 18:59
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 111 |
lindegaard skrev: helligaben skrev: jimmikoldenborg skrev: Især hvide hunde er meget modtagelige for tæger. Jeg har 2 schæfere og en indvandrer Hul i Hækken hund fra Chiang Mai (vi bor i Danmark). Indvandreren er hvid og får mange mange flere tæger end schæferne. for det første skal du give dine hunde noget mod tæger i nakken. Det tager toppen af problemet, men det er desværre ikke altid nok. Her følger en metode som virker vanvittig, men som faktisk virker:-) Du tager et stort hvidt lagen. Du holder i den ene ende og Får en til at holde i den anden ende. Så går I langsomt haven igennem og lader lagenet trække over græsset/jorden mm. Hvis der er mange tæger vil de hoppe på lagenet og du kan smide dem ad h.... til. Du skal gentage dette flere gange om ugen. Held og lykke med det! Vh Jimmi Kan vi ligge lagenet på fliserne og så går de over på det ?, der er ik sååå meget græs lige her, og hvis jeg går ud på fælles arealet og slæber rundt med et lagen.........så tror jeg nok thaierne i området får noget at tale om haha Men tak for forslaget, jeg tænker på om man kan sprøjte med noget effektivt, måske man kan tilkalde en proff, lige som dem der sprøjter myg, og så give HELE gården møbler og planter en ordenlig tur. Helligaben der findes jo de der midler mod lopper lus og flåter... måske de fungerer også mod tæger... f.eks Frontline, eller advantage vet... det er jo forsøget værd... lige et indspark.. : konen har hest, og dyrlægen sagde at man godt kunne anvende frontline "til små hunde", når vores piger uundgåeligt kom hjem fra skolen med LUS... et lille dryp i hovedbunden oppe og et lille dryp i nakken.. virker det, ja for satan da.. ingen lus her i månedsvis... dyrlægen sagde der ikke var noget skadeligt i det ?? men så kan man syntes det er mærkeligt det ikke findes til mennesker... he he vi har brugt det flere gange, og tøserne fungerer fint.. teenage dumme, men det er vist helt normalt ![]() er produktet i thailand ? det vil jeg prøve Jeg har købt en spray i BigC som de har fået ind i pelsen nu ser vi, Hellig aben Long live the king !
[img]http://lh3.ggpht.com/_5MqBH1uljdI/TGP8k8UwMQI/AAAAAAAAAQ8/siTFo5veVIg/king.jpg[/img] is not a valid Image. |
|
|
|
| helligaben |
Lagt på d. 23/08-2011 19:01
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 111 |
jimmikoldenborg skrev: tror ikke du bare kan lade lagenet ligge, men ved det ikke. Du kan også tage lagenet over hovedet og skære hul til øjnene, og så gå rundt på fællesarealet. Kl skal helst være ca 00. Så skal der nok ske ting og sager, men om det hjælper på tægerne ved jeg ikke ![]() Ha ja jeg kan prøve skræmme dem væk. godt forslag, Idag var vi på jagt, med en spray i gården, jeg gav op da vi havde "skudt" 50 styks. Long live the king !
[img]http://lh3.ggpht.com/_5MqBH1uljdI/TGP8k8UwMQI/AAAAAAAAAQ8/siTFo5veVIg/king.jpg[/img] is not a valid Image. |
|
|
|
Side 2 af 2: 12
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.