Se indlæg
 Udskriv debat
Kørekort i Thailand
Boes
Hej kurt. det var ikke noget særligt begavet råd.
Hvis man kan lase og skrive , ikke mindst engelsk, er det peanuts at tage et Thai kørekort regulart. Kostede mig 172 Bath for 8 ar siden. Men med kørekortet har jeg legitim ret at færdes på vejene samt legitim ID. Behøver altså ikke opvise pas eller kopi deraf.
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits."
Albert Einstein

Lung Yao
carstenj skrev:
..............................................................................................
men jeg skal ikke kunne sige om det nu kan lade sig gøre igen, men under alle omstændigheder er det jo ikke den rigtige og lovlige
måde at gøre det på, og så sent som igår læste jeg en artikkel i en thai-avis om falske kørekort som florerer i los, og at politiet var opmærksomme på netop disse kørekort.
så er det ikke det smarteste at gøre tingene på den rigtige og lovlige måde, for hverken teori, eller køreprøve er på nogen måde vanskelig.

Det samme har været gældende før vedr. ID kort, m.m.:

http://www.orient...-san-road/

[img]http://www.boingboing.net/2009/09/18/baht.jpg[/img] is not a valid Image.

Og af lidt nyere dato:

http://gm.bangkok...n-thailand

.
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

handy
Kim Ludvigsen skrev:
Jeg fatter slet ikke, at man vil købe og bruge et alternativt kort. Det er simpelthen for dumt!

Det er næsten gratis at erhverve kørekort i Thailand, og det tager ikke ret lang tid at få det. Jeg kunne måske forstå det, hvis det var i Danmark, og man ville spare 10.000 kroner og nogle måneder. Omend det også i det tilfælde ville være dumt med et falsk kort.

At købe et alternativt kort i Thailand svarer vel næsten til, at man løber fra en restaurantregning på 100 baht - men med meget større konsekvens, hvis det bliver opdaget i forbindelse med en alvorlig ulykke.
nu har det heller ikke været til at få non o visa som de også kræver over 50 eller thai gift.....det har jeg så nu....Smile

Wittaya
Igen kan loven/reglerne boejes. Mange af mine vener er ej gift, er under 50 og paa turist visa, de har alle Thailandsk koerekort og det er ikke det alternative kort.
Med venlig hilsen Wittaya.

Robert Kronberg
Hej handy,

Du skriver, at du ikke har EU-kørekort, og det fortolker jeg, som du ikke har kørekort?

Du kan få (købe) en adresse-attest på ambassaden i Bangkok.

Men hvis du ikke har kørekort, så vil jeg da nok opfordre til, at du også lige tager forbi en køreskole og får lidt køretimer.

Selvom jeg ikke kender kvaliteten af thailandske køreskoler, og de evt. sprogproblemer, der kan opstå mellem dig og læreren, så er det nok en god ide lige at få lidt træning.

Hilsen, Robert

http://www.danishschool.dk/thailand/
Udproperty
Hej jeg bor i Udon Thani, og her er en køre skole de tager 3,500 thb, hvis du har et udenlandsk kørekort, skal du blot bestå en teori prøve, det tager en lille time søndag formiddag, hvor du læser lidt teori og laver en prøve på en compurter.
Mandag eftermiddag henter de dig og tager dig med til Transport Office, og skolen kan bevise adress for dig, så du ikke behøver turen til samtlig offenlig kontor i provinsen.

3,500 thb
Kopi af pas
Foto
4 timer af dit liv
= Thai Kørekort

Venlig Hilsen Esben
[url]www.udproperty.com[/url]

Wittaya
3500 thb. hahahahahahahahaha den er da helt gal med dig, det er da en novice pris der vil noget....kom nu med lidt sandheder istedet for saadan en gang farang pladder.....

Med saadan en oplysning maa du absolut slette dit link til dit firma, ingen kan da tage dig alvorligt......
Redigeret af Wittaya d. 03/08-2011 05:19

Anonym Bruger
Jeg fik det tidlige i år da jeg flytte her ned, jeg er under de 50 år, men har ikke haft problemer med at få Non O Single fra Laos vientiane.

En læge erklæring , en stk adresse-attest fra ambassaden i Bangkok, de skrev så ind i de papir jeg har dansk kørekort til bil+mc, samt jeg har internationalt kørekort, som de så tog kopi af og hæfte ved deres attest til motor kontoret, da de sagde det var nemmer, og det viste sig at passe, for de folk ude på motor kontoret så på min internationalt kørekort og spurgte mig om hvad er det for noget, det havde de skam aldrig set i deres liv før, så det var godt jeg havde det hele med inde fra ambassaden. Mener jeg gav 1000 baht i alt inde på ambassaden.

Havde taget kopi med af det hele, til 2 stk kørekort, men jeg SKULLE købe kopi fra motorkontoret samt de beholdte de original papir fra sygehuset og ambassaden.

Stod man skulle havde 2 billeder med, men det skulle jeg ikke, da de tog billede der ude, som jeg så også skulle betale for...

Skulle ikke til nogle prøver er nogle slags....

Fik at vide at når mine kørekorte skulle fornys skulle jeg havde alle papir med igen, som var det første gang, nu er jeg dog flytte til et anden sted, så det vil jeg så tjekke op på, når den tid kommer, da det svinger meget med hvad man skal, ikke skal kan jeg forstå på mine venner her nede...

Boes
Wittaya
Det stemmer nok meget godt. Fruen i huset betalte THB 5.500 sidste år og det inkluderede 20 timers kørsel , opkørsel og kort.
I Krabi 2 år siden.
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits."
Albert Einstein

Udproperty
Wittaya skrev:
3500 thb. hahahahahahahahaha den er da helt gal med dig, det er da en novice pris der vil noget....kom nu med lidt sandheder istedet for saadan en gang farang pladder.....

Med saadan en oplysning maa du absolut slette dit link til dit firma, ingen kan da tage dig alvorligt......

Hmm jeg har en pige ansat, som har taget sit kørekort på samme skole, pris 3,500 thb inclusiv køre timer http://udondrivin... du kan jo ringe til dem om pris
[url]www.udproperty.com[/url]

Wittaya
Nu fremgik det jo ikke af dit lidt indlaeg at det er incl. 20 timer, det er dog stadigt helt ude i hampen, naa men saa laenge folk vil betale....

Jeg kender godt skolen i Udon.

Min kone har laert en del Thai'er og farang at koere bil, det sker paa den maade at hun klistre en skilt i bagruden " SKOLEVOGN " da det er venner og bekendte betaler de kun kun for det braendstof der bliver brugt......jeg tror ikke at et kort har kostet mere en ca. 500 baht.

At tage en tur paa banen behoever man jo altsaa heller ikke den store eksamen for at kunne klare.

Hvis man ikke selv er istand til at ordne papirer og hvad der ellers er, er man slet ikke berretiget til et kort !

Undre mig over hvordan man kan bruge 20 koeretimer ?
Redigeret af Wittaya d. 03/08-2011 06:52

Thjaa
lilleper skrev:
teoriprøve ha ha så får du da aldrig kørekort
hils mamse

du kan forsoeg 2 gang om dagen i 3 maander for de samme peng til du har klaret de 23 spoestmaal ud af 30

vi har en elder dame i landbyen hun gik op 72 gang til hun som hun selv udtrykt det enlig fik jeg de ragti lotto tal
Livet er forkort til store problemmer

Thjaa
handy skrev:
Har selv sådan et lidt alternativt et af slagsen....selv om du næsten er 99 procent sikker på at få skylden ved ulykke tror jeg man er noget bedre rustet hvis uheldet er ude....Angel

dem med at falanger altig faar skyllen er naade Gylle

baade da en koeret op i roeven paa min shopper og ind i sigen paa min bil var det thai der fik skyllen da det var hans skyl og ingen forsoegte at prasse skyllen over paa mig

og ingen af de 2 gang vil de se mit koerekort selom jeg har et til baade bil og MC
Livet er forkort til store problemmer

Wittaya
Boes skrev:
Wittaya
Det stemmer nok meget godt. Fruen i huset betalte THB 5.500 sidste år og det inkluderede 20 timers kørsel , opkørsel og kort.
I Krabi 2 år siden.

Min kone er lige kommet hjem....Undskyld, men hun griner stadig...

NoiNarak
Boes skrev:
Hej kurt. det var ikke noget særligt begavet råd.
Hvis man kan lase og skrive , ikke mindst engelsk, er det peanuts at tage et Thai kørekort regulart. Kostede mig 172 Bath for 8 ar siden. Men med kørekortet har jeg legitim ret at færdes på vejene samt legitim ID. Behøver altså ikke opvise pas eller kopi deraf.

Du SKAL til enhver tid have dit pas eller kopi heraf på dig.

Wittaya
NoiNarak.

Du har ret, ifoelge loven skal man have pas eller kopi, MEN, jeg har nu aldrig haft det i de knap 10 aar jeg har boet her, jeg er aldrig blevet bedt om at vise det....de 2 faerdselsuheld jeg har vaeret impliceret i, der var mit koerekort nok...men ja, du har ret....det er igen det med at det hele kan boejes..

Robert Kronberg
Wittaya skrev:
NoiNarak.

Du har ret, ifoelge loven skal man have pas eller kopi, MEN, jeg har nu aldrig haft det i de knap 10 aar jeg har boet her, jeg er aldrig blevet bedt om at vise det....de 2 faerdselsuheld jeg har vaeret impliceret i, der var mit koerekort nok...men ja, du har ret....det er igen det med at det hele kan boejes..

Jeg er både helt enig og helt uenig - man skal have ID på sig i Thailand, og som udlænding er ID en pas med gyldigt visum - kopi af et Thai-ID-kort eller et udenlandsk pas er ikke korrekt.

Når jeg alligevel er ganske enig og på din side, så er det, fordi jeg aldrig har mit pas på mig, og end ikke en kopi. Jeg har heller ikke min arbejdstilladelse på mig.

Ingen spørger til disse papirer, og i de få ekstreme tilfælde, hvor politiet sporadisk har spurgt til mit pas (eller arbejdstilladelse), så har jeg blot sagt, at de(t) er der hjemme.

Jeg har endda vadet ind i Cambodia uden pas og tilbage igen, om end jeg var lidt betænkelig på tilbagevejen, men begge grænsepoliti, der havde lovet, at det var lige meget, holdt ord på tilbagevejen - selv om begge parter kunne havde flænset mig.

Så i praksis (de facto) har du ret, men ikke juridisk (de jure), og husk nu, at jeg i en anden tråd lige er blevet beskyldt for at opfordre til ulovligheder, fordi jeg henviser til de facto og ikke de jure i Thailand.

Hilsen, Robert

http://www.danishschool.dk/thailand/
Allan73
Saa fik jeg fornyet mine koerekort.

Laege attest x 2 ved den lokale clinic = 200 B
Bopaels attest x 2 ved Immigration = 400 B
3 billeder + diverse kopier ca 100 B
Koerekort til bil og motorcykel gyldig frem til 26 oktober 2016 = 1060 B

Naar man skal have kortene fornyet skal man udover kopi af pas, laegeattest og bopaels attest odsaa have kopi af begge sider af de gamle kort.

Mvh Allan
Man skal ikke spise gul sne.

olejensen
Allan73 skrev:

Naar man skal have kortene fornyet skal man udover kopi af pas, laegeattest og bopaels attest odsaa have kopi af begge sider af de gamle kort.

Mvh Allan

Der er godt nok stor forskel på det her kørekort, sidst med fornyelse

lægeattest fra lokale hospital 50 baht
bopælsattest lavet af det lokale politi gratis.

ingen billeder

og ellers de normale kopier som jeg selv lavede. pas, gl. kørekort .

jeg laver alti et sæt ekstra kopier når jeg tager til et offentlig kontor, på grund af dårlig erfaring.

husker ikke lige hvad prisen var på kørekortkontoret.

buster40
Allan73 skrev:

Mvh Allan

Der er det jo så det er rart med den gule bog, så behøver man ikke til Immigrationen for at få en bopæls attest
Grin
Venlig hilsen
Boonta

Spring til debat: