Se indlæg
 Udskriv debat
Frigivelse af garenti
sudsakhon
Forståelsen løber formodentligt af sporet fordi der er tvivl om den statskontrollerede prøve.

Man bliver student når man har f.eks. har bestået ”studentereksamen” eller ”HF”
(uanset hvor mange år man har været om det)

Man består ”folkeskolens afgangseksamen”. Efter prøveaflæggelse på et niveau, der svarer til 9. klasse
(uanset hvor mange år man har været om det)

Og… Man består danskuddannelsen når man har f.eks. har bestået ”Prøve i Dansk 1”, ” Prøve i Dansk 2” eller ” Prøve i Dansk 3”.

”Prøve i Dansk X” er altså navnet på den statskontrollerede prøve, ligesom studentereksamen er navnet på en anden statskontrolleret prøve.

Beståelse af ” Prøve i Dansk X” er altså kravet, som skal opfyldes før der kan ansøges om tilbagebetaling af den stillede anfordringsgaranti jf. BEK nr. 1405 af 30/11/2010 (Bekendtgørelsen, hvori tilbagebetalingen er beskrevet mere detaljeret)

Disse prøver hjemlet i en lovbekendtgørelse: LBK nr 1010 af 16/08/2010
(beklager det kedelige lov stof, men det er her man søger de relevante oplysninger)

Her den, for tråden, interessante del:

§ 9.
Danskuddannelse 1 og Danskuddannelse 2 afsluttes med henholdsvis Prøve i Dansk 1 og Prøve i Dansk 2. Danskuddannelse 3 afsluttes med prøver på to niveauer, henholdsvis Prøve i Dansk 3 og Studieprøven.

https://en.wikipedia.org/wiki/Phra_Aphai_Mani
bruno
TG950 skrev:
girobank skrev:
TG 950- nu vrøvler du jo også lidt.

Det er jo som anført kun en test fruen skal op til efter 8 måneder og derfor ikke en prøve, så der er ikke mulighed for en nedsættelse af garantibeløbet endnu.

Det kommer efter bestået danskPRØVE.

Så desværre lidt ventetid endnu.

Okay, jeg prøver at skære det ud i pap, en udlænding der har genemgået dansk uddanelsen på 3 år og kun har bestået
dansk 1 har ret til at få nedsat garantien med det halve, det er der flere eksempler på som jeg har kendskab til, så hvis du mener at det er forkert så prøv at forklar kommunen at de tager fejl.

Det er også sådan jeg har fået det af vide af kommunen.

http://gj-blog.dk/
kylling
Jeg var på komunen idag,kun søde og hjælpsomme mennesker,jeg menes kun jeg har været på komuen 2 gange før,men alt i alt en positiv oplevelse.
De skriver til min bank om at frigive 50o/o af garentien

Når det nu er på den måde i DK, yder kommunen en god service

Jeg oplevet idag som eneste ednisk dansker hvor utilfreds dem med anden ednisk baggrund er,råben og skrigen samt høj tale i deres mobiltelefon.

Det er kun lidt af min oplevelse i borgerservice.

Jeg var der kun 15 min.
Så 8 timer fuck

TG950
kylling skrev:
Jeg var på komunen idag,kun søde og hjælpsomme mennesker,jeg menes kun jeg har været på komuen 2 gange før,men alt i alt en positiv oplevelse.
De skriver til min bank om at frigive 50o/o af garentien

Når det nu er på den måde i DK, yder kommunen en god service

Jeg oplevet idag som eneste ednisk dansker hvor utilfreds dem med anden ednisk baggrund er,råben og skrigen samt høj tale i deres mobiltelefon.

Det er kun lidt af min oplevelse i borgerservice.

Jeg var der kun 15 min.
Så 8 timer fuck

jamen Tillykke, så er det med at få pakket suitcase'en og komme afsted til drømmehuset, god tur.
Den, der vil gøre drøm til virkelighed, må vågne op først.

Bvdrrr både store & små stavefejl kan forekomme BVDr

livet forståes forlæns, leves baglæns.

Brug ikke dagen på at se dig tilbage,
Du skal alligevel ikke den vej.....
Lev med de beslutninger du tager,
også selv om andre ikke acceptere det

Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel..

Spring til debat: