Se indlæg
Side 2 af 2: 12
|
|
Leje af lejligh/værelse Thailand
|
|
| ALMMAN |
Lagt på d. 23/01-2011 17:21
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 43 |
Robert Kronberg skrev : Moo, dvs. landsby, er et levn fra da Pattaya var en landby. Mit gæt er, at Moo kan og bør udelades i storbyer. 463 er husnummeret. I lejlighedsbyggerier er nummeret efter "/" lejlighedsnummeret, men skråstregen benyttes også, hvis man er løbet tør for numre til huse. I den soi, hvor jeg bor har alle husene nr. 69, så derfor er der lavet en skråstreg med et nummer bagefter, så jeg bor i nr. 69/52. mange tak,. god forklaring, ![]() men hvis tallet '463' er nummeret på ejendommen (hotellet) som ligger på second road (2 rd) hvordan kan et hotel så have værelsenr. 79,.. ? jeg mener,... hele ejendommen er jo ét hotel,. ![]() og når værelser i en ejendom benævnes med et nr, så kan ikke se fx hvilken etage lejligheden befinder sig på, eller hvad,.. ? |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 23/01-2011 17:51
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
ALMMAN skrev: Robert Kronberg skrev : Moo, dvs. landsby, er et levn fra da Pattaya var en landby. Mit gæt er, at Moo kan og bør udelades i storbyer. 463 er husnummeret. I lejlighedsbyggerier er nummeret efter "/" lejlighedsnummeret, men skråstregen benyttes også, hvis man er løbet tør for numre til huse. I den soi, hvor jeg bor har alle husene nr. 69, så derfor er der lavet en skråstreg med et nummer bagefter, så jeg bor i nr. 69/52. mange tak,. god forklaring, ![]() men hvis tallet '463' er nummeret på ejendommen (hotellet) som ligger på second road (2 rd) hvordan kan et hotel så have værelsenr. 79,.. ? jeg mener,... hele ejendommen er jo ét hotel,. ![]() og når værelser i en ejendom benævnes med et nr, så kan ikke se fx hvilken etage lejligheden befinder sig på, eller hvad,.. ? Nej, i dette tilfælde er der tale om hus nr. 79 på husnr. 463, altså en udvidelse af husnr. 463, måske fordi de har bygget bagud af matriklen. Condominiums og appartment har ofte også skråstreg-adresser, så første nummer er bygningen og andet nummer lejligheden, MEN mange steder står disse ikke på døren. Her har de i stedet for gjort som på hoteller, hvor første ciffer angiver etagen. Jeg har boet i en lejlighed, som hed 711 (for syvende etage), men den officielle adresse var 1/243 (så vidt jeg husker), hvilket gav vilde problemer med bla. UBC-TV. Hilsen, Robert |
|
|
|
| HOJ |
Lagt på d. 23/01-2011 22:49
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 131 |
Hej igen var lige inde og tjekke en Thai mægler jeg har brugt ved hus handel, på Teperasit Road de taler godt Engelsk og var meget ærlige da de fortalte mig om forskellige muligheder så de havde lejligheder fra 5000 bath og opefter i Jomtiern http://www.condoi... Web: HOJ
|
|
|
|
| ALMMAN |
Lagt på d. 24/01-2011 18:10
|
|
Robert Kronberg skrev : Nej, i dette tilfælde er der tale om hus nr. 79 på husnr. 463, Hmm,.. gad vide hvor de 78 andre huse befandt sig,... dem så jeg ikke noget til, Nå,. men man må formode at postbudene kan finde rundt i det, det ser trods alt ud til at fungere på en eller anden måde. |
|
|
|
| ALMMAN |
Lagt på d. 24/01-2011 18:13
|
|
’HOJ’ Tak for linket, der er også mange gode tilbud, så det er nok alligevel ikke så vanskeligt at finde en rimelig bolig i området. ![]() |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 24/01-2011 18:23
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
ALMMAN skrev: Robert Kronberg skrev : Nej, i dette tilfælde er der tale om hus nr. 79 på husnr. 463, Hmm,.. gad vide hvor de 78 andre huse befandt sig,... dem så jeg ikke noget til, Nå,. men man må formode at postbudene kan finde rundt i det, det ser trods alt ud til at fungere på en eller anden måde. Se det, skal jeg ikke gøre mig klog på... :-) Måske er de revet ned? Hilsen, Robert |
|
|
|
| ALMMAN |
Lagt på d. 25/01-2011 12:44
|
|
Robert Kronberg skrev : Se det, skal jeg ikke gøre mig klog på... :-) Måske er de revet ned? Hilsen, Robert Ja,...... væk var de ihvertfald... ![]() men bortset fra det,.. kan du så fortælle mig hvorfor Thailand har så mange ledninger og kabler hængende langs,. (og på tværs af) vejene, ? jeg har forsøgt at tælle dem,.. som regel er der vel 30 - 50 ledninger i forskellig tykkelser, jeg har aldrig set sådan et virevar af ledninger andre steder / lande. |
|
|
|
| keniko |
Lagt på d. 25/01-2011 12:55
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 543 |
ALMMAN skrev: Robert Kronberg skrev : Se det, skal jeg ikke gøre mig klog på... :-) Måske er de revet ned? Hilsen, Robert Ja,...... væk var de ihvertfald... ![]() men bortset fra det,.. kan du så fortælle mig hvorfor Thailand har så mange ledninger og kabler hængende langs,. (og på tværs af) vejene, ? jeg har forsøgt at tælle dem,.. som regel er der vel 30 - 50 ledninger i forskellig tykkelser, jeg har aldrig set sådan et virevar af ledninger andre steder / lande. I Thailand graver man ikke kabler ned, det er jo super enkelt at hænge nye op. Ved denne lejlighed gør man sig heller ikke besværet med at fjerne gamle kabler. Men enig, rimelig "imponerende" syn med de mange kabler... . Specielt i regnvejr..... Men det fungerer...som oftest.K. Du skal ikke lægge puslespil hvis du ikke fatter en brik.
|
|
|
|
Side 2 af 2: 12
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

. Specielt i regnvejr..... Men det fungerer...som oftest.