Se indlæg
 Udskriv debat
Betaling på bla. Restauranter
tuktuk
med de avancer vi kører med hos os, JA så vil prisen kontant være 9700 Baht, vi informerer om at man kan betale med kort, men det koster 3 %, ellers kan man betale med Kontant, de tider hvor vi fejer gebyret af banen er når vi har en stor ordre, eller et meget lille køb...

Jeg vil lige tilføje at vi har aldrig haft folk der brokkede sig over dette, men vi har af og til folk der går ud og betaler gebyret i en ATM i stedet, og betaler kontant....

Vi tjener IKKE på dette gebyr, og hvorfor skal folk der kommer ind og betaler kontant Straffes med at betale 3 % mere for samme vare ???

Som mange også skriver herinde er der steder uden gebyr, disse steder ligger så bare gebyret oven i alle priser også til dem der betaler kontant, dette kedner jeg fra flere af de 3-5 stjernede hoteller i Hua Hin og omegn... Fair ??? det synes jeg ikke !!!
med venlig hilsen

Martin Kaiser-Nielsen
Tuk Tours - Thailand

http://www.tuktou...

www.tuktours.dk
jc
Mister du kontanter er de tabt, men ved misbrug af kreditkort dækkes man ind af kortudstederen.

Min kone betalte en hotelregning i ´Bangkok med MastarCard og to dage efter skete der tre træk i Hong Kong, ialt ca. kr. 20.000 selvom hun var i Danmark med kortet. Det viste sig senere, at informationerne blev kopieret, mens data blev transmiteret fra hotel til MasterCard Thailand.

Hendes kort blev lukket samme dag som de tre transaktioner uden vi nåede at få noget at vide, og beløbene blev tilbageført. Eneste ulempe var at hun fik nyt kort med nyt kortnummer, hvis det da er en ulempe.

Derfor er kort mere sikkert end kontanter!
Boet i Bangkok 1980-1983.

Robert Kronberg
natty skrev:
Derfor ville jeg heller ikke bruge mine kort i "små" butikker. Kun i departmentstores eller hoteller hvor jeg tilgengæld aldrig har betalt mere end hvad står på prisskiltet, selvom jeg har betalt med det ene eller andet.
Tuktuk, hvad hvis jeg kom ind i jeres butik eller hvad det er du ejer, og ville købe for 10000 tbh på kort, men kun hvis du ikke lagde de 3% oveni prisen, ville du bare miste handelen og ikke sælge til mig? Er det ikke lidt som at prutte om prisen? Hvis jeg nu gik min vej, ville nogen så komme efter mig og sige, jeg vil hellere have 9700 bht, ind på kontoen end slet ingen penge ind.?

Jeg vil faktisk godt holde hånden over Tuktuk, for der er ikke kæmpe høje kommissioner/profitter inden for rejsebrancen, ofte kun 10 %, og hvis så en tredjedel af det skal gå til gebyr, og der samtidig skal betales moms af de 10 %, for ikke at glemme, at det også koster noget at betalie sin underleverandør.

Hvis de, som betaler med kort, ikke vil betale 3 % ekstra, så må den omkostninger fordeles ud på alle kunderne, hvilket betyder, at de, der betaler kontant, kommer til at betale en del om kreditkortgebyrerne for de andre kunder...

Desuden kan det godt være, at Tuktur får 9.700 baht ind på sin konto, men ud af disse går de fleste som sagt videre til leverandøren, told og skat etc...

Hilsen, Robert

http://www.danishschool.dk/thailand/
Frank
tuktuk skrev:
med de avancer vi kører med hos os, JA så vil prisen kontant være 9700 Baht, vi informerer om at man kan betale med kort, men det koster 3 %, ellers kan man betale med Kontant, de tider hvor vi fejer gebyret af banen er når vi har en stor ordre, eller et meget lille køb...

Jeg vil lige tilføje at vi har aldrig haft folk der brokkede sig over dette, men vi har af og til folk der går ud og betaler gebyret i en ATM i stedet, og betaler kontant....

Vi tjener IKKE på dette gebyr, og hvorfor skal folk der kommer ind og betaler kontant Straffes med at betale 3 % mere for samme vare ???

Som mange også skriver herinde er der steder uden gebyr, disse steder ligger så bare gebyret oven i alle priser også til dem der betaler kontant, dette kedner jeg fra flere af de 3-5 stjernede hoteller i Hua Hin og omegn... Fair ??? det synes jeg ikke !!!

Det er en god, redelig betalingspolitik I fører. Om I er en af de få undtagelser ved jeg ikke, men jeg kan ikke huske nogen steder, hvor der har været forskel på prisen alt efter om jeg betalte med kort eller kontanter. Eller også har jeg ikke opdaget det, hvilket også kunne være en mulighed.Smile

Frank
Robert Kronberg skrev:
natty skrev:
Derfor ville jeg heller ikke bruge mine kort i "små" butikker. Kun i departmentstores eller hoteller hvor jeg tilgengæld aldrig har betalt mere end hvad står på prisskiltet, selvom jeg har betalt med det ene eller andet.
Tuktuk, hvad hvis jeg kom ind i jeres butik eller hvad det er du ejer, og ville købe for 10000 tbh på kort, men kun hvis du ikke lagde de 3% oveni prisen, ville du bare miste handelen og ikke sælge til mig? Er det ikke lidt som at prutte om prisen? Hvis jeg nu gik min vej, ville nogen så komme efter mig og sige, jeg vil hellere have 9700 bht, ind på kontoen end slet ingen penge ind.?

Jeg vil faktisk godt holde hånden over Tuktuk, for der er ikke kæmpe høje kommissioner/profitter inden for rejsebrancen, ofte kun 10 %, og hvis så en tredjedel af det skal gå til gebyr, og der samtidig skal betales moms af de 10 %, for ikke at glemme, at det også koster noget at betalie sin underleverandør.

Hvis de, som betaler med kort, ikke vil betale 3 % ekstra, så må den omkostninger fordeles ud på alle kunderne, hvilket betyder, at de, der betaler kontant, kommer til at betale en del om kreditkortgebyrerne for de andre kunder...

Desuden kan det godt være, at Tuktur får 9.700 baht ind på sin konto, men ud af disse går de fleste som sagt videre til leverandøren, told og skat etc...

Hilsen, Robert

Nu gik det ikke så meget på hvor stor avance tuk-tuk har ved et salg på 10.000 baht, men om der var forskel på prisen alt efter om det var kontanter eller kort. Altså om prisen ville blive sænket til 9.700 baht hvis man tilbød kontanter. Men jeg håber avancen er mere end 300 baht ved et salg på 9.700 baht. Smile

Robert Kronberg
Frank skrev:
Robert Kronberg skrev:
natty skrev:

Hilsen, Robert

Nu gik det ikke så meget på hvor stor avance tuk-tuk har ved et salg på 10.000 baht, men om der var forskel på prisen alt efter om det var kontanter eller kort. Altså om prisen ville blive sænket til 9.700 baht hvis man tilbød kontanter. Men jeg håber avancen er mere end 300 baht ved et salg på 9.700 baht. Smile

Korrekt, teknisk set må man ikke lægge 3 % på (det har man skrevet under på, da man fik maskinen i banken), og derfor er der nogle, som fremfor at lægge 3% på, giver 3% i kontantrabat, dvs. alle priser er 3% højere.

Ulempen ved dette er dog, hvis konkurrenten først lægger 3%, men ikke siger det, før man skal betale, så kommer konkurrenten til at virke billigere...

Hilsen, Robert

http://www.danishschool.dk/thailand/
Lung Yao
natty skrev:

Desvære er din logik ikke brugbare alle steder. Fx. er jeg ved flere lejligheder især på restaurant vel og mærke efter at man har spiste og skal betale, for så at få at vide at de ville lægge 3% oveni på regningen når man har lagt sit VisaDK kort frem.(dog aldrig når det var den fra Kasikorn Bank). Hvad gører man så ? enten betale de "pebernøder" (50 til 150B= 9-28kr) der blev lagt oveni, hviket jeg gjorde eller betale kontant.
Jeg ved ikke om Mastercard har stadigt den politik om at opkrævning af % oveni vareprisen ved brug af deres kort skulle rapporteres?
Som kuriosium, kan jeg lige oplyse at udenlandske turister i DK får også lagt nogle forskelige % oveni, afhængig af hvilken kort og land de er fra (oplevede i går i TIVOLI), og værste er det at intet er oplyst på deres hjemmeside, står kun på skiltet ved fx. billetlugen. Sad
.
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

milex
Selvfølgelig er der 'nogen' der betaler for brug af kredit-kort. Intet er gratis, stadig en fordel med - slipper for at gå rundt med kontanter.

Selv bruger jeg kun kort på hoteller/supermarkeder/carefour etc.- eller ved bestilling af hotel via internet.

Og så når jeg skal have kontanter i ATM'er.

Har aldrig haft problëmer, men mit Diners bliver konsekvent skiftet ud - på Diners foranledning - hvis jeg har brugt det i Thailand.

Mener ikke at jeg hæfter for misbrug, blot jeg jeg har alle kvitteringer, og iøvrigt rapporterer når jeg mener der er uberettigede hævninger.

.

Saendaeng
Jeg betaler tit benzin og diesel med Master eller Visa.
Har også mange gange brugt kort i Tesco og Big C.
Har aldrig haft nogle problemer med dette og ingen gebyr. Dog vil hoteller gerne lægge gebyr på.
Michael B Kristensen

http://www.globalwindservice.com
Spring til debat: