Se indlæg
 Udskriv debat
Russkie 767 Take Off
Geng-maak
Godt set af Gokinok så....he he....godt gået ...Smile, ....Jeg flyver i næste uge ...jeg foretrækker Gokinok som pilot fremfor AL48....Cheers
Redigeret af Geng-maak d. 20/12-2010 23:19

Gokinok
Thaitourist skrev:
NEJ,-ikke i forhold til en faglært, som du jo åbenbart er.
Men hvor kan du se den "venstre sidevind"???? Jeg kan ikke, men du har måske skjulte evner???Jeg skrev tydeligt i indlægget "efter min mening", og udtalte mig IKKE som fagmand.
Så tag og klap hesten, hvis tråden udelukkende er for Goggernok og "fagmænd", så hav den blot i fred

Grunden til at man kan se at vinden kommer fra venstre side er, at piloten drejer styrtøjet ( yorken) op i mod vinden. Når han gør dette vil krængeroret hæve sig på den side han drejer yorken til ( i dette tilfælde venstre side) og sænke sig i den modsatte side. På nogle fly bruges også spoiler til at aflaste krængeroret. Spoiler bruger altså både til at styre med, til at sænke farten i luften (Speedbrakes) og til at bremse flyet med ved landing, ved at ødelægge opdriften på vingen. Blot til orientering så bruger man pedalerne til at styre et fly under take off.

Jeps Jeg er PILOT

Tak for det Thaitourist, en rigitig prof forklaring.

Jeg vil anvende den procedure når jeg forvirret basker rundt i MS Flight Simulator X!

Doc Gonzo

Gokinok
Gad vide hvad de piloter her har indtaget?

Big eyes

Doc Grozynski

Gokinok skrev:
Thaitourist skrev:
Men hvor kan du se den "venstre sidevind"???? Jeg kan ikke, men du har måske skjulte evner???Jeg skrev tydeligt i indlægget "efter min mening", og udtalte mig IKKE som fagmand.
Så tag og klap hesten, hvis tråden udelukkende er for Goggernok og "fagmænd", så hav den blot i fred

Grunden til at man kan se at vinden kommer fra venstre side er, at piloten drejer styrtøjet ( yorken) op i mod vinden. Når han gør dette vil krængeroret hæve sig på den side han drejer yorken til ( i dette tilfælde venstre side) og sænke sig i den modsatte side. På nogle fly bruges også spoiler til at aflaste krængeroret. Spoiler bruger altså både til at styre med, til at sænke farten i luften (Speedbrakes) og til at bremse flyet med ved landing, ved at ødelægge opdriften på vingen. Blot til orientering så bruger man pedalerne til at styre et fly under take off.

Jeps Jeg er PILOT

Tak for det Thaitourist, en rigitig prof forklaring.

Jeg vil anvende den procedure når jeg forvirret basker rundt i MS Flight Simulator X!

Doc Gonzo

Ja, det er en udmærket forklaring, i går blev jeg bare lidt træt af Hr. AL 48, derfor gad jeg ikke svare ham.
Hvis jeg skulle udpensle Thaitourists forklaring en anelse, så vil jeg sige, at man jo ikke kan se, hvor vinden kommer fra. Men man kan se, at piloten giver krængeror til venstre, og enhver pilot ved, at det kun kan betyde, at der er sidevind, for hvis der ikke var det, ville der være en stor risiko for at havarere, når flyet letter.

Gokinok
Rigtigt, man kan ikke se hvor vinden kommer fra, kun at det blæser en halv pelikan!

Her en MS Flight Simulator X video, der ligner lidt..

Doc Gonzo
Redigeret af Gokinok d. 21/12-2010 08:18

jc
Thaitourist skrev:

Jeps Jeg er PILOT

Ja, det er kun på amerikanske katastrofefilm man bruger styrtøjet under landing, og man gør det konsekvent i alle film. Grin
Boet i Bangkok 1980-1983.

jc
AL 48 skrev:
Gokinok skrev:
God forklaring, tak hn!

Er du pilot?

Doc Gonzo

Tvivler på han er pilot.
Efter min mening er "spoilers" noget du finder på en bil eller lignende for at opnå bedre downforce.
Dem der bliver brugt her mener jeg er "bremseflaps", der bruges som en slags luftbremse for at justere fremdrift.
Nu ser vi jo kun ud af venstre sidevindue,- det heftige regnvejr er jo nok også på højre side, og flapsene er nok også brugt i denne side p.g.af vejret.
Så hvor han kan se kraftig sidevind fra, kan jeg ikke se. Men at de er brugt til at afbalancere flyet med kan jeg godt se, da "bæreflapsene" ikke bruges til dette. De er altid helt ude ved start og landing for at give flyet optimal opdrift.
Hej.

Nej de er ikke helt ude ved start. Flaps buges rigtig nok ved start og landing, men de en kun ca. 1/3 ude under start, da trykket på flaps under take-off er kraftigere end ved landing.
Boet i Bangkok 1980-1983.

AL 48
jc skrev:
AL 48 skrev:
Gokinok skrev:
God forklaring, tak hn!

Er du pilot?

Doc Gonzo

Tvivler på han er pilot.
Efter min mening er "spoilers" noget du finder på en bil eller lignende for at opnå bedre downforce.
Dem der bliver brugt her mener jeg er "bremseflaps", der bruges som en slags luftbremse for at justere fremdrift.
Nu ser vi jo kun ud af venstre sidevindue,- det heftige regnvejr er jo nok også på højre side, og flapsene er nok også brugt i denne side p.g.af vejret.
Så hvor han kan se kraftig sidevind fra, kan jeg ikke se. Men at de er brugt til at afbalancere flyet med kan jeg godt se, da "bæreflapsene" ikke bruges til dette. De er altid helt ude ved start og landing for at give flyet optimal opdrift.
Hej.

Nej de er ikke helt ude ved start. Flaps buges rigtig nok ved start og landing, men de en kun ca. 1/3 ude under start, da trykket på flaps under take-off er kraftigere end ved landing.

Takker for en sober og fornuftig forklaring.

AL 48
Thaitourist skrev:

Jeps Jeg er PILOT

Fin forklaring, der ikke nedvurderer nogen.-Mere af den slags!!Wink

AL 48 skrev:

Som man sår, så høster man ! Wink

AL 48
hn skrev:
AL 48 skrev:

Som man sår, så høster man ! Wink

Hvor er tråden??- Ingen personfnidder!!!
Her må John da vist hellere ind igen.
Redigeret af AL 48 d. 21/12-2010 11:17

Jeg var lidt i tvivl, om jeg skulle oprette en ny tråd under " sjove ting ", men jeg vælger at bringe indlægget her i denne tråd, som jo handler om flyvning i dårligt vejr:
De er nu lidt "sjove" dernede i EU:

EU kritiserer uacceptabelt lufthavnskaos:

EU's transportkommissær, Slim Kallas, langer voldsomt ud efter europæiske lufthavne og kritiserer trafikkaos.

Tirsdag den 21. december 2010, 13:17

EU-Kommissionen har tirsdag givet de europæiske lufthavne det glatte lag og kritiseret det uacceptable rejsekaos, der er opstået i kølvandet på de seneste dages voldsomme snefald.

- Jeg er ekstremt bekymret for niveauet for aflyste rejser på kryds og tværs af Europa som følge af det voldsomme snefald. Det er uacceptabelt og må ikke gentage sig, siger EU's transportkommissær, Slim Kallas, i en erklæring.

Kallas siger videre, at han i de nærmeste dage vil indkalde til et møde med lufthavnenes ledere for at få en ordentlig forklaring.

Han vil også kigge grundigt på, hvad det er nødvendigt at gøre for at sikre en større effektivitet under lignende vejrforhold i fremtiden

- Lufthavne må tage planlægningen af den slags ekstreme vejrforhold alvorligt, siger han.

/ritzau/AFP

http://www.berlin...thavnskaos

Måske bliver løsningen:

EU-ski severely dangerouski takeoffski in stormski weatherski! Big eyes

I så fald er jeg færdig med at flyve til og fra EU om vinteren !

AL 48
hn skrev:
Jeg var lidt i tvivl, om jeg skulle oprette en ny tråd under " sjove ting ", men jeg vælger at bringe indlægget her i denne tråd, som jo handler om flyvning i dårligt vejr:
De er nu lidt "sjove" dernede i EU:

EU kritiserer uacceptabelt lufthavnskaos:

EU's transportkommissær, Slim Kallas, langer voldsomt ud efter europæiske lufthavne og kritiserer trafikkaos.

Tirsdag den 21. december 2010, 13:17

EU-Kommissionen har tirsdag givet de europæiske lufthavne det glatte lag og kritiseret det uacceptable rejsekaos, der er opstået i kølvandet på de seneste dages voldsomme snefald.

- Jeg er ekstremt bekymret for niveauet for aflyste rejser på kryds og tværs af Europa som følge af det voldsomme snefald. Det er uacceptabelt og må ikke gentage sig, siger EU's transportkommissær, Slim Kallas, i en erklæring.

Kallas siger videre, at han i de nærmeste dage vil indkalde til et møde med lufthavnenes ledere for at få en ordentlig forklaring.

Han vil også kigge grundigt på, hvad det er nødvendigt at gøre for at sikre en større effektivitet under lignende vejrforhold i fremtiden

- Lufthavne må tage planlægningen af den slags ekstreme vejrforhold alvorligt, siger han.

/ritzau/AFP

http://www.berlin...thavnskaos

Måske bliver løsningen:

EU-ski severely dangerouski takeoffski in stormski weatherski! Big eyes

I så fald er jeg færdig med at flyve til og fra EU om vinteren !

Havde du nu fulgt med om baggrunden, i stedet for at lade dig sådan imponere over goggernok´s skrivemåde, så havde du nok opdaget, det ikke havde noget med storm at gøre,- men derimod manglende materiel til rydning af start/landingsbaner, samt nok vædske på lager til afisning af flyene.- En simpel ting, som de har i de mere nordlige lufthavne, der er mere vant til ekstreme kuldegrader og sne.
Og når du også forsøger at kopiere hans henvisningsevner,-hvorfor så til en tekst, du selv lige har skrevet af????
Du tror måske at alle herinde er så enfoldige, at de skal læse samme tekst 2 gange, for at de forstår den??
Redigeret af AL 48 d. 21/12-2010 18:12

Gokinok
hn: Ja, embedsvældet forstår sig åbenbart bedre på fly og sikkerhed end det uddannede personnel!

Typisk EU magtarrogance, de sku´ hellere bekymre sig lidt mere om deres skod-valuta.

AL48: Det er ret skræmmende sådan at møde sit "alter-ego" - øj, hvor er du altså rasende!

God jul...

Doc Grozynski
Redigeret af Gokinok d. 21/12-2010 20:14

Gokinok skrev:
hn: Ja, embedsvældet forstår sig åbenbart bedre på fly og sikkerhed end det uddannede personnel!

Typisk EU magtarrogance, de sku´ hellere bekymre sig lidt mere om deres skod-valuta.

AL48: Det er ret skræmmende sådan at møde sit "alter-ego" - øj, hvor er du altså rasende!

God jul...

Doc Grozynski

gokinok:
Jeg var på forhånd ret sikker på, at i det mindste du ville få en mening ud af mit indlæg, alt andet ville være skuffende. Smile

Det er en tendens i dagens verden, at vi moderne mennesker ikke vil acceptere, at naturen er større end os. det er vel lige før, man kan forvente et EU direktiv, der forbyder snefald, der ikke på forhånd er godkendt hos en -eller-anden EU kommisær.

AL 48 skrev:

Havde du nu fulgt med om baggrunden, i stedet for at lade dig sådan imponere over goggernok´s skrivemåde, så havde du nok opdaget, det ikke havde noget med storm at gøre,- men derimod manglende materiel til rydning af start/landingsbaner, samt nok vædske på lager til afisning af flyene.- En simpel ting, som de har i de mere nordlige lufthavne, der er mere vant til ekstreme kuldegrader og sne.
Og når du også forsøger at kopiere hans henvisningsevner,-hvorfor så til en tekst, du selv lige har skrevet af????
Du tror måske at alle herinde er så enfoldige, at de skal læse samme tekst 2 gange, for at de forstår den??

Helt ærligt, vil du virkelig have mig til at svare på det spørgsmål ?? Wink

Nå, men jeg vil da prøve at svare så godt og ærligt jeg kan uden at komme i karambolage med de mange regler for god opførsel herinde:

Nej, ikke alle, men - Grin

AL 48
hn skrev:
AL 48 skrev:

Nå, men jeg vil da prøve at svare så godt og ærligt jeg kan uden at komme i karambolage med de mange regler for god opførsel herinde:

Fin humorRolll

AL 48 skrev:
hn skrev:
AL 48 skrev:

Fin humorRolll

Nu, hvor vi er i godt humør vil jeg da gerne ønske en god jul til alle herinde.

Og så vil jeg oprette en ny tråd om at lave dansk julemad i Thailand, - kommer senere i dag.

"skrev hn, hvorpå han fløj ud til riskogeren for at undgå brændt Ris a´ La Mande " Wink
Redigeret af d. 22/12-2010 10:23

Lung Yao
hn skrev:
.................................................................................................
"skrev hn, hvorpå han fløj ud til riskogeren for at undgå brændt Ris a´ La Mande " Wink

Du mente nok: Ris(Riz) à l'amande ?Tuttelu Tralla
(Mais j'ai compris, ce que tu voulais dire Angel)

.
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

Lung Yao skrev:
hn skrev:
.................................................................................................

Du mente nok: Ris(Riz) à l'amande ?Tuttelu Tralla
(Mais j'ai compris, ce que tu voulais dire Angel)

.

bon! Et j'ai compris aussi. Joyeux Noël. Smile

Spring til debat: