Se indlæg|
Bliver man dum?
|
|
| AL 48 |
Lagt på d. 18/12-2010 16:25
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 868 |
Djan skrev: AL 48 skrev: Djan skrev: :"Men det er jo et udtryk for deres tro og skik" Nej, de tager pis på dig. Cigaretter ahahhahah.. De har haft det sjovt. Flere sjove? PS. Se lidt thai-komedier. Jamen, - det skinner jo tydeligt igennem hvad du oplever ![]() Pas på du ikke bliver slået med evig kløe i r...., og dine arme skrumper i samme tempo som din forstand og lever. Forklar mig venligst, hvad Buddha skal med cigaretter? Mai Pen rai Det fattede jeg sgu heller ikke,-især ikke da det var thailandske hjemmerullere med snor om. Men på den anden side, hvad skulle han med risene??- Fuglene havde ædt dem dagen efter. |
|
|
|
| Djan |
Lagt på d. 18/12-2010 16:39
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 176 |
AL 48 skrev: Djan skrev: AL 48 skrev: Djan skrev: :"Men det er jo et udtryk for deres tro og skik" Nej, de tager pis på dig. Cigaretter ahahhahah.. De har haft det sjovt. Flere sjove? PS. Se lidt thai-komedier. Jamen, - det skinner jo tydeligt igennem hvad du oplever ![]() Pas på du ikke bliver slået med evig kløe i r...., og dine arme skrumper i samme tempo som din forstand og lever. Forklar mig venligst, hvad Buddha skal med cigaretter? Mai Pen rai Det fattede jeg sgu heller ikke,-især ikke da det var thailandske hjemmerullere med snor om. Men på den anden side, hvad skulle han med risene??- Fuglene havde ædt dem dagen efter. Ris er positivt. En helt almindelig offergave. (thai åndetro) Cigaretter er negativt. Redigeret af Djan d. 18/12-2010 16:42 |
|
|
|
| Rawirot |
Lagt på d. 18/12-2010 16:58
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 352 |
Djan skrev: AL 48 skrev: Djan skrev: AL 48 skrev: Djan skrev: :"Men det er jo et udtryk for deres tro og skik" Nej, de tager pis på dig. Cigaretter ahahhahah.. De har haft det sjovt. Flere sjove? PS. Se lidt thai-komedier. Jamen, - det skinner jo tydeligt igennem hvad du oplever ![]() Pas på du ikke bliver slået med evig kløe i r...., og dine arme skrumper i samme tempo som din forstand og lever. Forklar mig venligst, hvad Buddha skal med cigaretter? Mai Pen rai Det fattede jeg sgu heller ikke,-især ikke da det var thailandske hjemmerullere med snor om. Men på den anden side, hvad skulle han med risene??- Fuglene havde ædt dem dagen efter. Ris er positivt. En helt almindelig offergave. (thai åndetro) Cigaretter er negativt. Ja det er nemt at grine af ting man ikke forstår baggrunden for. Thailænderne forstår heller ikke det med at vi er tilgivet vores synder da Jesus døde for os på korset. (efter deres mening kan andre ikke ved at dø sone vores synder)
Rawirot
Siamren . Flauenskjold-by.dk |
|
|
|
| AL 48 |
Lagt på d. 18/12-2010 17:33
|
Djan skrev: AL 48 skrev: Djan skrev: AL 48 skrev: Djan skrev: :"Men det er jo et udtryk for deres tro og skik" Nej, de tager pis på dig. Cigaretter ahahhahah.. De har haft det sjovt. Flere sjove? PS. Se lidt thai-komedier. Jamen, - det skinner jo tydeligt igennem hvad du oplever ![]() Pas på du ikke bliver slået med evig kløe i r...., og dine arme skrumper i samme tempo som din forstand og lever. Forklar mig venligst, hvad Buddha skal med cigaretter? Mai Pen rai Det fattede jeg sgu heller ikke,-især ikke da det var thailandske hjemmerullere med snor om. Men på den anden side, hvad skulle han med risene??- Fuglene havde ædt dem dagen efter. Ris er positivt. En helt almindelig offergave. (thai åndetro) Cigaretter er negativt. Åbenbart ikke i alle områder. Jeg har stadig billeder af "gaverne". Jeg kan fortælle, at i det værelse, som blev brugt til "indvielsen", bankede "overbudha-en" også en ordentlig pløk i vinduesrammen og hængte en pose jord på. Den pose må IKKE flyttes. Han fingermalede også dør og væg indvendig med "kridtvand",- det kunne gudskelov fjernes. Da jeg kom derned igen efter en tur til DK, havde han været på spil igen. Han havde været inde for at male underlige tegn over yderdørene, fordi madammen ikke brød sig om at bo der alene uden hegn om grunden. Men jeg kan jo kun fortælle, hvad jeg selv har oplevet med troende budhister. |
|
|
|
| Saendaeng |
Lagt på d. 18/12-2010 17:46
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1277 |
Djan skrev: Deres plan? hahahahaha! Du når dem ikke til sokkeholderne, makker! gokkinok - du er til grin! Hun griner ad dig. Med mindre hun er lige så udviklingshæmmet som dig. Ikke blive klippet om mandagen..hahahaha.. har du nogensinde snakket med en normal thai? Hvad er en normal thai? En der ikke er overtroisk? En der ikke tror på spøgelser? Har nu set den med hårklipningen før. Har hørt der ikke må fløjtes om aften. Specielle datoer at blive gift på. Ja alverden forskellige ting. Vi havde restaurant, Konen havde hørt fra spåmanden at min aura var stærkere en restauranten, så det kunne betyde mindre kunder.. Min kone er ikke lavt uddannet. Har selv været i Thailand i mange år og har set disse ting ofte. Men dog ikke kun i Thailand. Michael B Kristensen
|
|
|
|
| Bjarne |
Lagt på d. 18/12-2010 17:59
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 699 |
Gokinok skrev: [quote]Djan skrev: Ved du godt at jeg tager tykt p*s på dig, mester? ![]() Doc Gonzo Hvor er det dog pisseirriterende at få svar fra folk, som kan matche én selv, ikk'? Dog, PL, JD eller hva' du nu kalder dig. Herligt, herligt. Lad endelig matchen fortsætte. Doc PL-JD er smart, intelligent og rapkæftet. Men tilsyneladende er der kvalificeret mod-bud. Jeg læner mig tilbage og afventer. |
|
|
|
| Gokinok |
Lagt på d. 18/12-2010 18:11
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 578 |
Du kan jo bare bidrage selv, ikke? Det mest pinlige er da folk som dig selv der bare sidder på sidelinien og fryder sig. Djan er skarp og uhyre velformuleret, og det er da en fornøjelse at læse! Så pak dit skadefryds-lort sammen og kom ind i kampen. Doc Gonzo Redigeret af Gokinok d. 18/12-2010 18:12 |
|
|
|
| Bjarne |
Lagt på d. 18/12-2010 18:38
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 699 |
To be pinlig or not to be pinlig.... Jeg bidrager skam, min. ven. Ikke konstant for simpelthen at være på hele tiden. Men når tid er. Jeg kan anbefale sidelinjen. Hvilken fryd at opleve dumhederne inde på banen, uden selv at skulle kvaje sig. Det har man folk til. Ja, Djan er skarp og velforformuleret. Og - det glemte du i skyndingen: Pisseirriterende, når man selv er vant til at have teten. Skadefryd findes kun, hvis der er noget at have skadefryd over. Og så kan det sgu' være morsomt. |
|
|
|
| Gokinok |
Lagt på d. 18/12-2010 18:45
|
|
Øj, den var slem... Du tager virkelig det her infantile ævl alvorligt? Der har du kvajet dig, Herr Journalist Emeritus, du er da alt, alt for seriøs til det sjov her, synes du ikke? Sur gammel mand er du, ondskabsfuld ligeså, hvis der så bare var 1 gram af humor i de 4-5 linier du disker op med jævnligt, så ku´jeg forstå det... ![]() Doc Gonzo Redigeret af Gokinok d. 18/12-2010 18:47 |
|
|
|
| John |
Lagt på d. 18/12-2010 18:48
|
|
Administratorer ![]() Antal indlæg: 2171 |
I ved det jo godt! Lad os få en debat uden personfnidder. Admin john@dansk-thai.dk
|
|
|
|
| Djan |
Lagt på d. 18/12-2010 19:48
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 176 |
Saendaeng skrev: Djan skrev: Deres plan? hahahahaha! Du når dem ikke til sokkeholderne, makker! gokkinok - du er til grin! Hun griner ad dig. Med mindre hun er lige så udviklingshæmmet som dig. Ikke blive klippet om mandagen..hahahaha.. har du nogensinde snakket med en normal thai? Hvad er en normal thai? En der ikke er overtroisk? En der ikke tror på spøgelser? Har nu set den med hårklipningen før. Har hørt der ikke må fløjtes om aften. Specielle datoer at blive gift på. Ja alverden forskellige ting. Vi havde restaurant, Konen havde hørt fra spåmanden at min aura var stærkere en restauranten, så det kunne betyde mindre kunder.. Min kone er ikke lavt uddannet. Har selv været i Thailand i mange år og har set disse ting ofte. Men dog ikke kun i Thailand. Jeg er ligeglad med, om din kone er høj eller lav. Må vel sige det på den her måde så; min kæreste gør grin med overtro akkurat, som jeg gør med den danske ditto. Javel, det skader ikke at banke under bordet, men der stopper festen ligesom. Vi har jo lige så meget overtro som er/var helt ude i hampen: Juledag var også speciel for dyrene på en anden måde. For på denne ene årlige dag fik de muligheden for at tale. Og hvis de ikke var tilfredse med den behandling, de var udsat for, skulle de nok give udtryk for det. Så hvis jeres koner er meget overtroiske, så brug da selv den danske. Der er MASSER at tage af. Og sikke en fest det kan blive..hahaha! Eller find selv på noget - overtro skal de sgu ikke have patent på. Jaja, talende buffalo hahaha.. Og må du ikke klippes om mandagen, så sig til hende. at hun ikke må gå på toilettet hele onsdagen (dansk overtro - respekt for Odin) Eller torsdag.. Det styrer I selv.. Hun kan jo have dårlig mave om onsdagen (og så er det ikke sjovt), så passer torsdag lidt bedre måske. Ja, overtroen findes - men respektere den? No way. Kommer hun (hvilket hun har gjort tidligere) med "Thai-way to do this", så har jeg med beklagelse forklaret hende, at jeg aldrig bliver thai - hverken i hendes eller mine øjne ![]() Respekterer hendes buddhisme og kongetro. Redigeret af Djan d. 18/12-2010 20:09 |
|
|
|
| Saendaeng |
Lagt på d. 19/12-2010 02:12
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1277 |
Djan skrev: Saendaeng skrev: Djan skrev: Deres plan? hahahahaha! Du når dem ikke til sokkeholderne, makker! gokkinok - du er til grin! Hun griner ad dig. Med mindre hun er lige så udviklingshæmmet som dig. Ikke blive klippet om mandagen..hahahaha.. har du nogensinde snakket med en normal thai? Hvad er en normal thai? En der ikke er overtroisk? En der ikke tror på spøgelser? Har nu set den med hårklipningen før. Har hørt der ikke må fløjtes om aften. Specielle datoer at blive gift på. Ja alverden forskellige ting. Vi havde restaurant, Konen havde hørt fra spåmanden at min aura var stærkere en restauranten, så det kunne betyde mindre kunder.. Min kone er ikke lavt uddannet. Har selv været i Thailand i mange år og har set disse ting ofte. Men dog ikke kun i Thailand. Jeg er ligeglad med, om din kone er høj eller lav. Må vel sige det på den her måde så; min kæreste gør grin med overtro akkurat, som jeg gør med den danske ditto. Javel, det skader ikke at banke under bordet, men der stopper festen ligesom. Vi har jo lige så meget overtro som er/var helt ude i hampen: Juledag var også speciel for dyrene på en anden måde. For på denne ene årlige dag fik de muligheden for at tale. Og hvis de ikke var tilfredse med den behandling, de var udsat for, skulle de nok give udtryk for det. Så hvis jeres koner er meget overtroiske, så brug da selv den danske. Der er MASSER at tage af. Og sikke en fest det kan blive..hahaha! Eller find selv på noget - overtro skal de sgu ikke have patent på. Jaja, talende buffalo hahaha.. Og må du ikke klippes om mandagen, så sig til hende. at hun ikke må gå på toilettet hele onsdagen (dansk overtro - respekt for Odin) Eller torsdag.. Det styrer I selv.. Hun kan jo have dårlig mave om onsdagen (og så er det ikke sjovt), så passer torsdag lidt bedre måske. Ja, overtroen findes - men respektere den? No way. Kommer hun (hvilket hun har gjort tidligere) med "Thai-way to do this", så har jeg med beklagelse forklaret hende, at jeg aldrig bliver thai - hverken i hendes eller mine øjne ![]() Respekterer hendes buddhisme og kongetro. Ja, respektere deres tro. Det ligger helt stramt. Michael B Kristensen
|
|
|
|
| Gokinok |
Lagt på d. 19/12-2010 08:08
|
|
Djan skrev: "Respekterer hendes buddhisme og kongetro." Har-har! Hvordan kan du respektere det nonsens som "oplyst" rationel vesterlænding? Thai-buddhismen - som efter min mening er en degenereret version - er da fyldt med idiotisk overtro! Kongehuset? Hører da ikke hjemme i 2010, hverken i LOSG (Land of Smiling Gooks) eller i Danmark. Så din respekt er da hykleri, intet andet... Doc Gonzo Redigeret af Gokinok d. 19/12-2010 08:10 |
|
|
|
| keniko |
Lagt på d. 19/12-2010 08:17
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 543 |
Gokinok skrev: Djan skrev: "Respekterer hendes buddhisme og kongetro." Har-har! Hvordan kan du respektere det nonsens som "oplyst" rationel vesterlænding? Thai-buddhismen - som efter min mening er en degenereret version - er da fyldt med idiotisk overtro! Kongehuset? Hører da ikke hjemme i 2010, hverken i LOSG (Land of Smiling Gooks) eller i Danmark. Så din respekt er da hykleri, intet andet... Doc Gonzo Ja sørme da... Hellere en korrupt diktatorisk præsident til at styre de vantro hedninge af en pøbel.. ![]() K. Du skal ikke lægge puslespil hvis du ikke fatter en brik.
|
|
|
|
| helligaben |
Lagt på d. 19/12-2010 08:35
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 111 |
Personligt synes jeg ikke jeg bliver dummere af at være i thailand med min Thailandske pige, jeg bliver klogere af det jeg oplever og lærer, dog er det let at blive lidt mere dovent anlagt. hvilket vist ses ret ofte :-} Når det er sagt, som mange andre, ser jeg et ocean af muligheder, og sidder derfor ikke stille og venter på solen går ned. Der hersker ingen tvivl om at thaier ikke kommer fra samme skole som os, men hvis man kan være åben med den viden vi bringer med os hjemmefra, og komme med en ordenligt forklaring på hvorfor tingene ikke er som de tror, så er det ikke så slemt, og hvis nu den man snakker med ikke er på stoffer eller wiskey, og du ellers kan underbygge din forklaring så er der en reel chance for at det siver ind, til de har hørt andet :-] Når folk siger mytiske ting, som fks du ikke må blive klippet om mandagen, er det så ikke bare at trække på smilebåndet, som hvis et barn sagde, tandfeen kommer i nat, eller der er nisser på loftet :-] Det er da også lidt Kært, dog kan jeg godt se det upraktiske til tider. //J Long live the king !
[img]http://lh3.ggpht.com/_5MqBH1uljdI/TGP8k8UwMQI/AAAAAAAAAQ8/siTFo5veVIg/king.jpg[/img] is not a valid Image. |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 19/12-2010 09:55
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
Jeg tror, at man skal passe på med begreber som "dum", når man oplever en helt fremmed kultur. Forskellen mellem Spanien og Danmark er mindre, fordi romerretten og romerkirken har samlet det meste af den vestlige verden i et verdensbillede. Danmark og Thailand har derimod ikke et samlet billede. Dertil kommer, at vores "logik" heller ikke har samme rødder - vores vestlige logik er baseret på både romerret og græsk filosofi. Hvad er (over)tro? - et eksempel er dansk bordskik. Hvorfor er der så mange regler ved bordet i vesten, men næsten ingen i Thailand. Det er, fordi den vestlige bordskik har sit ophav i den sidste nadver. Set med thailandske øjne er det altså overtro, selvom vi sovser det ind i begreber som ordentlig opførelse. Juleaften og nytårsaften er også baseret på (over)tro, for ikke at tale om begravelser osv. Vi skal også passe på med at sige, at vi er klogere end dem, fordi vort skolesystem er bedre. Det er nemlig det samme som at sige, at folk i Danmark med højere uddannelse er klogere end dem i Danmark med lavere eller ingen uddannelse. Uddannelse giver derimod viden og værktøjer til en eller flere ting. Uddannelse giver derimod ikke danskere til at mene sig bedre eller mere vidende end thaiere. Hvis thaierne er dumme, hvorfor er der så over ti gange så mange theiere end der er danskere. Set i det store billede har de derved klaret sig bedre, da evolutionen ikke vægter viden, men overlevelse. Men jo, vi kan synes, at de er underlige, ligesom de kan synes, at vi er underlige, og det er jo hele charmen ved at møde en så fremmed kultur, hvor der åbner sig en helt ny verden, især for dem som har fået thailandske familier og prøvet at sidde i en landsby og vente på solen går ned, uagtet om det er forældrerne eller et andet familiemedlem, som bor i sådan en. Det giver nemlig tid til eftertanke. Der er derimod ikke tid til eftertanke, når man er på internettet altid, både på arbejdet og i fritiden samt via sin smartphone. Klogskab og manglende eftertanke fører nemlig ikke til visdom, men blot til en masse viden. Hilsen, Robert Klogskab har in |
|
|
|
| moon |
Lagt på d. 19/12-2010 09:56
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 211 |
Man bliver helt klart da ikke klogere at bo i Danmark det er da der mange her på DTW der har bevist borset fra det bliver man vel som man selv gør sig til jeg feks bliver mere og mere doven her i solenkan varmt anbefales efter hvad jeg hører om vejret i DK Mvh Moon ![]() |
|
|
|
| Payanak |
Lagt på d. 19/12-2010 10:19
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2597 |
Alt er relativt, men det er helt sikkert, at hvis man sætter sig ned på den lokale bodega, enten in DK eller i Thailand, så bliver man ikke klogere. Omvendt så tror jeg en brandert i ny og næ, er godt for hjernen, og jeg har personligt fået flere gode ideer i alkoholpåvirket tilstand. Man kan også sætte sig i skyggen, og filosofere over hvordan man er havnet i Thailand. Tror det er nemmere at acceptere forskellene, når man er fuldt tilstede rent åndeligt, i modsætning til hvis man er beskæftiget med arbejde. Jeg tror ikke jeg er blevet dummere hernede, jeg har snarere tilpasset mig et andet tempo og et andet regelsæt, og har fået det til at spille med mine forretninger. |
|
|
|
| Gokinok |
Lagt på d. 19/12-2010 10:36
|
|
"Bliver man dum" - lyder overskriften, og den er da vildt provokerende! Men jeg mener faktisk at et rimeligt niveau af sammenfaldende interesser og åndeligt fælleskab er ekstremt vigtige i et parforhold, både i DK og i Thailand. Jeg kan ikke se at det er muligt at tilfredsstille i et forhold hvor kvinden har max. 5 års skolegang, og den deraf helt naturlige begrænsning af viden som følger deraf. Nogle påstår at de ikke behøver diskutere eller ha´et intellektuelt fællesskab med kvinden, det har de venner til! Et underligt forhold efter min mening... Var jeg ung mand, ville jeg være yderst betænkelig ved at indgå i et forhold af den slags. Nu, som halvgammel sur og vrissen stodder, betyder det ingenting, jeg har det som moon, slapper herligt af med småsnak om yderst ligegyldige ting, bl.a. kvaliteten på forskellige rissorter, og hvilke planter man kan bruge som lægeurter! Andre skifter fruen ud når hun er blevet for "sat" og vranten, og ikke gider gøre sig pæn, lækker og indbydende med makeup, sætte hår etc. Så er det praktisk at man som imperialist i den 3. verden, ved hjælp af sine penge kan købe sig et nyt forhold, vældig praktisk... Doc Gonzo Redigeret af Gokinok d. 19/12-2010 10:37 |
|
|
|
| AL 48 |
Lagt på d. 19/12-2010 11:11
|
Gokinok skrev: "Bliver man dum" - lyder overskriften, og den er da vildt provokerende! Men jeg mener faktisk at et rimeligt niveau af sammenfaldende interesser og åndeligt fælleskab er ekstremt vigtige i et parforhold, både i DK og i Thailand. Jeg kan ikke se at det er muligt at tilfredsstille i et forhold hvor kvinden har max. 5 års skolegang, og den deraf helt naturlige begrænsning af viden som følger deraf. Nogle påstår at de ikke behøver diskutere eller ha´et intellektuelt fællesskab med kvinden, det har de venner til! Et underligt forhold efter min mening... Var jeg ung mand, ville jeg være yderst betænkelig ved at indgå i et forhold af den slags. Nu, som halvgammel sur og vrissen stodder, betyder det ingenting, jeg har det som moon, slapper herligt af med småsnak om yderst ligegyldige ting, bl.a. kvaliteten på forskellige rissorter, og hvilke planter man kan bruge som lægeurter! Andre skifter fruen ud når hun er blevet for "sat" og vranten, og ikke gider gøre sig pæn, lækker og indbydende med makeup, sætte hår etc. Så er det praktisk at man som imperialist i den 3. verden, ved hjælp af sine penge kan købe sig et nyt forhold, vældig praktisk... Doc Gonzo "Et underligt forhold" skriver du.- Nej, absolut ikke!! Det er da kun en fordel for visse personer, så opdager madammen da ikke så hurtigt hvilket plan man selv befinder sig på ![]() |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

Man bliver helt klart da ikke klogere at bo i Danmark
det er da der mange her på DTW der har bevist
borset fra det bliver man vel som man selv gør sig til