Se indlæg|
Thailandsk militær
|
|
| Trutidutten |
Lagt på d. 09/12-2010 20:00
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 102 |
Jo' den er gokinok ... øh.. go nok.![]() At about 03:00 on December 8, 1941, the 2nd Battalion, 143rd Infantry Regiment, 55th Division of the Imperial Japanese Army, under the command of Major Kisoyoshi Utsunomiya, began landing troops at Prachuab Khiri Khan. When informed of invasion, Wing Commander M. L. Prawat Chumsai of Kong Bin Noi (Squadron) 5 immediately gave orders to resist. The units on the airfield were equipped with six heavy and two light machine guns, which they immediately turned against the Japanese troops trying to surround the airfield. The small garrison of pilots and ground crew was reinforced by members of the constabulary and Yuwachon Thaharn (a quasi-military teenage auxiliary) who had managed to escape from the town of Prachuab Khiri Khan after the Japanese had captured the telegraph office and the police station. http://en.wikiped..._Khirikhan [img]http://s16.radikal.ru/i191/0910/9a/1cb4ead4de5d.gif[/img] is not a valid Image.
In Thailand you don't lose the girl, only your place in the queue ! |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 09/12-2010 20:19
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
keniko skrev: Lønnen i Thailand kender jeg ikke noget til, men mon ikke den er bedre end den sædvanlige risbondes løn? Nope. |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 09/12-2010 20:24
|
|
Trutidutten skrev: Jo' den er gokinok ... øh.. go nok. ![]() At about 03:00 on December 8, 1941, the 2nd Battalion, 143rd Infantry Regiment, 55th Division of the Imperial Japanese Army, under the command of Major Kisoyoshi Utsunomiya, began landing troops at Prachuab Khiri Khan. When informed of invasion, Wing Commander M. L. Prawat Chumsai of Kong Bin Noi (Squadron) 5 immediately gave orders to resist. The units on the airfield were equipped with six heavy and two light machine guns, which they immediately turned against the Japanese troops trying to surround the airfield. The small garrison of pilots and ground crew was reinforced by members of the constabulary and Yuwachon Thaharn (a quasi-military teenage auxiliary) who had managed to escape from the town of Prachuab Khiri Khan after the Japanese had captured the telegraph office and the police station. http://en.wikiped..._Khirikhan Tjaa, jeg troede de fleste havde set filmen : Bridge over the River Kwai. Hvem var det der tvang såvel vestlige som asiatiske krigsfanger i Kanchanaburi til at opføre broen og jernbanen? Hint: De talte ikke engelsk, men sagde i steder ting som: Konnichiwaa og Sayonara. |
|
|
|
| keniko |
Lagt på d. 09/12-2010 20:36
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 543 |
rinpoche skrev: Trutidutten skrev: Jo' den er gokinok ... øh.. go nok. ![]() At about 03:00 on December 8, 1941, the 2nd Battalion, 143rd Infantry Regiment, 55th Division of the Imperial Japanese Army, under the command of Major Kisoyoshi Utsunomiya, began landing troops at Prachuab Khiri Khan. When informed of invasion, Wing Commander M. L. Prawat Chumsai of Kong Bin Noi (Squadron) 5 immediately gave orders to resist. The units on the airfield were equipped with six heavy and two light machine guns, which they immediately turned against the Japanese troops trying to surround the airfield. The small garrison of pilots and ground crew was reinforced by members of the constabulary and Yuwachon Thaharn (a quasi-military teenage auxiliary) who had managed to escape from the town of Prachuab Khiri Khan after the Japanese had captured the telegraph office and the police station. http://en.wikiped..._Khirikhan Tjaa, jeg troede de fleste havde set filmen : Bridge over the River Kwai. Hvem var det der tvang såvel vestlige som asiatiske krigsfanger i Kanchanaburi til at opføre broen og jernbanen? Hint: De talte ikke engelsk, men sagde i steder ting som: Konnichiwaa og Sayonara. Selvfølgelig har jeg set den, har endog været der.... Mente også at thailand aldrig har været koloniseret eller været en kolonimagt... Men kunne da være interessant at vide hvad de værnepligtige får i Thailand? Har sat min kone på denne opgave... Desuden Rin.. er Malaria vel en meget almindelig mulighed at få derude , end i DK. K Du skal ikke lægge puslespil hvis du ikke fatter en brik.
|
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 09/12-2010 20:39
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
Danmark og Thailand var vist ikke reelt besat under anden verdenskrig? |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 09/12-2010 20:57
|
|
keniko skrev: Selvfølgelig har jeg set den, har endog været der.... Mente også at thailand aldrig har været koloniseret eller været en kolonimagt... Men kunne da være interessant at vide hvad de værnepligtige får i Thailand? Har sat min kone på denne opgave... Desuden Rin.. er Malaria vel en meget almindelig mulighed at få derude , end i DK. K Nu ændrer du din ordlyd fra at "blive besat" og til at "blive koloniseret". Jeg tror hurtigt at vi kan blive enige om, at der er en betragtelig forskel. Jeg kommenterede på de besættelser der var sket igennem tiden. Når man lever under kummerlige vilkår i grænseregionerne, så er risikoen for at pådrage sig malaria en faktor man skal regne med. Men det korte af det lange er, at du hævdede at du ville foretrække en thailandsk værnepligt på 2 år under disse forhold, frem for et 6 måneders lalle-ophold i klappe kage Danmark som værnepligtig?? Den tror jeg dæleme ikke du har tænkt helt igennem ![]() @ Robert. Det er meget muligt, at de lande der blev besat tyer til teknikaliteter for at "se bedre ud". Faktum tilbagestår: De blev besat, og så kan man råbe og skrige og gøre ved. Dette ændrer intet. Redigeret af rinpoche d. 09/12-2010 20:59 |
|
|
|
| thongsala |
Lagt på d. 09/12-2010 21:06
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 307 |
styx32 skrev: Hej Hvad gør man når ens søn fylder 18 år skal han så stå til rådighed for det thailandske militær ligesom vi danskere skal for det danske herhjemme ? Hvordan gør man så det når en opholdstilladelse kun er gyldig hvis man max opholder sig 12 mdr. i udlandet (Permanent opholdstilladelse). Der er godt nok en del år til endnu men kom lige til at tænke på det.. Min søn (nu 15 år) er født i Thailand,og har derfor naturligvis Thai pas.Han har her i Danmark også fået sig et dansk pas.Det er hans mors idè,at når vi rejser til Thailand skal det være med dansk pas ? Jeg synes,det er noget fis,og så skal vi på consulatet ,og betale for et Thaivisum til ham.Jeg tror det er noget snopperi fra hendes side? Kan ikke finde ud af det.Men jeg har fundet ud af,når han fylder 18,skal han vælge,da man her i Danmark ikke kan være dobbeltnational.Man han skal jo selv vælge. Har heller ikke selv tænkt over det med værnepligten,før jeg så dit indlæg. |
|
|
|
| Lung Yao |
Lagt på d. 09/12-2010 22:04
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3992 |
styx32 skrev: Nu er han ikke født her men kommet hertil fra Thailand så kan han vel ikke lige få fingre i et Dansk Pas ???? What do do ? Du kunne fx. have adopteret ham da han var yngre, da jeg går ud fra at han har boet nogle år i DK og så var det pot klaret. Min papsøn, nu på 22år og som har boet i DK siden han var 11, har været igennem hele "møllen", da han var 20. Han fik "Fri kort" (fritagelse for Thai værnepligt). Jeg skal nok spørge ham om detajlerne, for det eneste jeg erindrer var at han begrundede at han havde boet i mange år i DK og var under uddanelse her. Men det var også som andre har nævnt noget med at trække et "Frit nummer". Jeg poster hans svar senere. . Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
|
| Lung Yao |
Lagt på d. 09/12-2010 22:17
|
|
styx32 skrev: Hej Hvad gør man når ens søn fylder 18 år skal han så stå til rådighed for det thailandske militær ligesom vi danskere skal for det danske herhjemme ? Hvordan gør man så det når en opholdstilladelse kun er gyldig hvis man max opholder sig 12 mdr. i udlandet (Permanent opholdstilladelse). Der er godt nok en del år til endnu men kom lige til at tænke på det.. (Er din søn fyldt 18 ? eller følger han moderens opholdstilladelse til han bliver 18 og skal selv søge?)redigeret : så lige dit svar #6 . Et andet "problem" i DK kan blive aktuelt, m.h.t. varig opholdstilladelse som I skulle måske lige tænke over: Min papsøn som omtalt i forrige svar fik sit eget varig opholdstilladelse uden dikkedarer da han fyldte 18, efter at have søgt om den. Til gengæld var papdatteren som fyldte 18 i sidste måned lige til at være på den, idet der er kommet nogle "nye boller på suppen" , for nu SKAL unge mellem 17 og 19 enten være under uddanelse eller have et job for at kunne få varig opholdstilladelse selv om hun har boet i DK siden hun var 3½ år gammel. Heldigvis for hende, var hun lige blevet optaget på Kok skolen i Valby, efter at ikke lave noget siden hun afsluttede 10 klasse. . Redigeret af Lung Yao d. 09/12-2010 22:26 Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
|
| Lung Yao |
Lagt på d. 09/12-2010 22:58
|
|
L skrev: styx32 skrev: Med den nye invandre regler som der lige er kommet frem så bliver det nok svært nogensinde og opnå et dansk statsborgerskab. jeg betragter det ikke som svært men desværre som umuligt at opnå. ihvertfald hos os der har valgt at min kone går hjemme og passer børnene Endelig ikke hvis hun opfylder visse krav og ikke noget med at hun skal være "til rådighed for arbejdsmarkedet", men Selvforsørgelse Statsborgerskab ved naturalisation http://www.nyidan...tion.htm#6 Der stilles krav om, at du skal være selvforsørgende. Med selvforsørgende menes, at du ikke modtager eller inden for det seneste år har modtaget hjælp fra det offentlige efter lov om aktiv socialpolitik eller integrationsloven. Der stilles desuden krav om, at du skal have været selvforsørgende i 4½ ud af de sidste 5 år. Hermed menes, at du på det tidspunkt, hvor lovforslaget om indfødsrets meddelelse (meddelelse af statsborgerska fremsættes, ikke må have modtaget den nævnte offentlige hjælp i en periode på sammenlagt mere end 6 måneder inden for de sidste 5 år. Kravet indebærer, at du ikke må have modtaget kontanthjælp eller lignende ydelser i den pågældende periode. Modtager du således revalideringsydelse, vil du være afskåret fra at få indfødsret. Hvis du modtager f.eks. statens uddannelsesstøtte, førtids- eller folkepension eller forsørges af din ægtefælle, vil dette ikke afskære dig fra at få indfødsret og består : Indfødsprøven. http://www.nyidan...proeve.htm Mon det var Tidsubegrænset opholdstilladelse du tænkte på ? . Redigeret af Lung Yao d. 09/12-2010 23:20 Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
|
|
|
| Lung Yao |
Lagt på d. 09/12-2010 23:12
|
|
Lung Yao skrev: ........................................................................................... Min papsøn, nu på 22år og som har boet i DK siden han var 11, har været igennem hele "møllen", da han var 20. Han fik "Fri kort" (fritagelse for Thai værnepligt). Jeg skal nok spørge ham om detajlerne, for det eneste jeg erindrer var at han begrundede at han havde boet i mange år i DK og var under uddanelse her. Men det var også som andre har nævnt noget med at trække et "Frit nummer". Jeg poster hans svar senere. Rettelse: Jeg har lige talt med papsønen, og hans forklaring var sådan: - Han tog til Thailand og henvende sig på "Session kontoret" (hver Amphoe har et). - Han fortalte at HAN boede i Korat - besteforældrenes Tabien Baan(intet om ophold i udlandet). - Opholdes sig p.t. udenbys hvor han studerede (hvid løgn). - Kendt nogen som kendte nogle og som havde mange familie medlemmer i hæren. - Lidt "smørelse" (heldig med at slippe af med 10K, andre skulle give 40 og 50K) derfor intet om udlandsophold for så bliver taksten 10X . Og derfor bliver "frinumre" hurtige udsolgt, når fx. risbønderne sønner og andre "fattiglus" kommer til fadet. Unfair JA, men T . I . T - 14 dage senere modtog han papirer om "fritagelse for værnepligten" i Thailand. . Redigeret af Lung Yao d. 09/12-2010 23:17 Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
|
|
|
| thongsala |
Lagt på d. 09/12-2010 23:16
|
|
T.I.T.- ja bedre kunne det ikke beskrives.! |
|
|
|
| thongsala |
Lagt på d. 09/12-2010 23:19
|
|
Længe siden jeg har hørt det udtyk T.I.T. så sigende. |
|
|
|
| styx32 |
Lagt på d. 09/12-2010 23:31
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 311 |
Jeg kan stadig ikke helt forstå at han kan få sig et dansk pas. Min kone skal jo bestå en indfødsrets prøve for at komme i nærheden af noget der ligner et dansk pas. Hvor vil du få sådan et pas henne ? |
|
|
|
| Lung Yao |
Lagt på d. 10/12-2010 00:01
|
|
styx32 skrev: Jeg kan stadig ikke helt forstå at han kan få sig et dansk pas. Min kone skal jo bestå en indfødsrets prøve for at komme i nærheden af noget der ligner et dansk pas. Hvor vil du få sådan et pas henne ? Hvis dit spørgsmål er til Thongsala, så er højt sandsynligt at det er fordi faderen er Dansk statsborger (der er flere exampler som per "automatic" forudsat ansøgning får dobbelt statsborgskab. - Født i Thailand af Thai moder = Thai pas. - Født i Thailand med Dansk fader = Dansk pas.(registrere fødselen på den Danske Ambassade). - Født i DK med Dansk fader = Dansk pas. - Født i DK af Thai moder med Dansk fader = Ansøger og får Thai pas (bare spørg fx. Stampe). MEN, når barnet fylder 18 år skal han/hun vælge hvilket statsborgskab den ønsker at bibeholde. . Redigeret af Lung Yao d. 10/12-2010 00:03 Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
|
|
|
| claus31130 |
Lagt på d. 10/12-2010 03:47
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 966 |
rinpoche skrev: keniko skrev: Lønnen i Thailand kender jeg ikke noget til, men mon ikke den er bedre end den sædvanlige risbondes løn? Nope. Vi havde for noget tid siden en del soldater boende på farmen, i forbindelse med at de skulle lave noget med "self sufficience economy" landbrugs modellen ... Der fik jeg fortalt at en værnepligtig tjener ca. 70 baht om dagen , og ud af dm skal lægge lige over 50 baht i kassen igen til at blive bespist for pr. dag ... Det var så ikke de værnepligtige der fortalte det, det var en af de kontrakt ansatte der fortalte det. Soldaterne vi havde boende, hørte hjemme i Korat normalt, en eller anden artelleri bataljon. Så ud fra hvad jeg har hørt, så er lønnen for en værnepligtig absolut ikke noget at råbe hurra for |
|
|
|
| thongsala |
Lagt på d. 10/12-2010 11:04
|
|
Lung Yao skrev: [quote]styx32 skrev: Jeg kan stadig ikke helt forstå at han kan få sig et dansk pas. Min kone skal jo bestå en indfødsrets prøve for at komme i nærheden af noget der ligner et dansk pas. Hvor vil du få sådan et pas henne ? Hvis dit spørgsmål er til Thongsala, så er højt sandsynligt at det er fordi faderen er Dansk statsborger (der er flere exampler som per "automatic" forudsat ansøgning får dobbelt statsborgskab. - Født i Thailand af Thai moder = Thai pas. - Født i Thailand med Dansk fader = Dansk pas.(registrere fødselen på den Danske Ambassade). - Født i DK med Dansk fader = Dansk pas. - Født i DK af Thai moder med Dansk fader = Ansøger og får Thai pas (bare spørg fx. Stampe). MEN, når barnet fylder 18 år skal han/hun vælge hvilket statsborgskab den ønsker at bibeholde. Hvis spørsmålet er til mig? Altså ja,moderen er Thai. Faderen (mig) er dansk, Barnet født i Thailand. Da vi kom til Danmark giftede vi os. Gik på kommunen og fik et sygesikringsbevis til barnet. Og da vi så igen begyndte,at rejse til Thailand,var vi hos politiet,og få et dansk pas til barnet.Fordi moderen ville,at han skulle rejse på dansk pas, jeg ved til stadighed,ikke hvorfor hun ville have det sådan? Det hele gik utroligt nemt,og jeg har aldrig,hverken i Thailand eller Danmark,skullet bevise,at jeg var faderen! Nu må vi jo også huske på, at det er snart 15 år siden,det ville sikkert ikke gå så nemt i dag! Og så glemte jeg lige,at tilføje,at moderen,fik yderligt et barn,med mig som far,et års tid efter vi blev skilt! Dette barn kan dog ikke få Thai nationalitet! Moderen har aldrig søgt om dansk pas,har altid, været på bistandshjælp med forhøjet ditten og forhøjet datten,boligsikring og jeg skal komme efter dig.Derudover betaler jeg cash over 25.000 Kr. om året i børnepenge.Jeg har regnet ud,,at hun faktisk,har flere penge,om måneden,end jeg kan tjene på mit (nat)arbejde.Oh well,wellcome to Denmark. |
|
|
|
| AL 48 |
Lagt på d. 10/12-2010 14:10
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 868 |
thongsala skrev: Lung Yao skrev: [quote]styx32 skrev: Jeg kan stadig ikke helt forstå at han kan få sig et dansk pas. Min kone skal jo bestå en indfødsrets prøve for at komme i nærheden af noget der ligner et dansk pas. Hvor vil du få sådan et pas henne ? Hvis dit spørgsmål er til Thongsala, så er højt sandsynligt at det er fordi faderen er Dansk statsborger (der er flere exampler som per "automatic" forudsat ansøgning får dobbelt statsborgskab. - Født i Thailand af Thai moder = Thai pas. - Født i Thailand med Dansk fader = Dansk pas.(registrere fødselen på den Danske Ambassade). - Født i DK med Dansk fader = Dansk pas. - Født i DK af Thai moder med Dansk fader = Ansøger og får Thai pas (bare spørg fx. Stampe). MEN, når barnet fylder 18 år skal han/hun vælge hvilket statsborgskab den ønsker at bibeholde. Hvis spørsmålet er til mig? Altså ja,moderen er Thai. Faderen (mig) er dansk, Barnet født i Thailand. Da vi kom til Danmark giftede vi os. Gik på kommunen og fik et sygesikringsbevis til barnet. Og da vi så igen begyndte,at rejse til Thailand,var vi hos politiet,og få et dansk pas til barnet.Fordi moderen ville,at han skulle rejse på dansk pas, jeg ved til stadighed,ikke hvorfor hun ville have det sådan? Det hele gik utroligt nemt,og jeg har aldrig,hverken i Thailand eller Danmark,skullet bevise,at jeg var faderen! Nu må vi jo også huske på, at det er snart 15 år siden,det ville sikkert ikke gå så nemt i dag! Og så glemte jeg lige,at tilføje,at moderen,fik yderligt et barn,med mig som far,et års tid efter vi blev skilt! Dette barn kan dog ikke få Thai nationalitet! Moderen har aldrig søgt om dansk pas,har altid, været på bistandshjælp med forhøjet ditten og forhøjet datten,boligsikring og jeg skal komme efter dig.Derudover betaler jeg cash over 25.000 Kr. om året i børnepenge.Jeg har regnet ud,,at hun faktisk,har flere penge,om måneden,end jeg kan tjene på mit (nat)arbejde.Oh well,wellcome to Denmark. Bravo Thongsala!!-Jeg håber da, at du er rigtig stolt af dig selv.-At kvaje sig med endnu et barn efter skilsmissen, og så være forarget over at samfundet går ind og hjælper når du ikke selv kan/vil. Du er da en af dem, der aldrig burde have haft din forlovede/konen til Danmark. Ikke nok med at du har lært hende, hvordan hun kan omgå regler og så opnå socialhjælp, men ud fra dine indlæg kan jeg se, at du også synes det er fint at børnene ikke yder noget (værnepligt).-Husk nu at fortælle din eks-kone, at hun skal huske at framelde sig på kommunen inden hun evt. tager på ferie i Thailand. ![]() |
|
|
|
|
Lagt på d. 10/12-2010 14:26
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
keniko skrev: Jo men vel bedre at blive indkaldt til det thailandske militær end det danske... Her i Dk er vi jo i krig, og en del soldater er døde. Thailand er det eneste land i verden der aldrig har været besat, eller har været en besættelsesmagt!! Jeg ville nok personligt vælge mig som værnepligtig i Thailand. K. Her er facts:Fra Thailands historie. Wars of Siam, until 1782 1238 1250es 1350 1352-1353 1431 1438 1444 1473 1529 1538 1545 1548-1549 1556 1564 1569 1574 1583 1584-1592 1587 1593-1594 1603 1607-1618 1610-1612 1622 1630-1636 1634 1660-1662 1664 1685 1687 1688 1709-1710 1714-1717 1733 1764-1769 1769-1773 1775-1776 1779 Sukhothai rebelled against Khmer rule Sukothai independent of Khmer rule Ayutthaya independent of Khmer rule First Ayutthayan siege of Angkor (Khmer Empire) Ayutthayan conquest of Angkor Sukhothai annexed by Ayutthaya Siamese sack of Angkor Siamese invason of Cambodia War with Burma War with Burma Campaign against Lan Na War with Burma Burmese conquest of Chiangmai (Siam) Burmese invasion of Siam War with Burma; Burmese sack of Ayutthaya Siamese conquest of Pegu Siamese invasion of Cambodia War with Burma War wih Cambodia War with Cambodia, Burma Siamese conquest of Kelantan Principalities War with Burma Civil War War with Cambodia Civil War Siamese punitive expedition against Patani War with Burma Dutch blockade of Chao Phraya River, to force a more favourable trade treaty French military expedition to Siam Anglo-Siamese War Anti-Western popular revolt Siamese invasion of Malay peninsula War with Cambodia Civil War War with Burma; Ayutthaya sacked by Burmese 1767 War with Vietnam; 1772 Siamese invsion of Cambodia War with Burma Siamese interference in Cambodian succession Wars of Siam, 1782-1909 1785-1792 1789 1791 1795 1804 1808 1811-1812 1821 1825 1826-1829 1831 1831-1834 1838 1841-1845 1852 1854 1857-1863 1887 1893 War with Burma Patani rebellion against Siamese overlordship Patani rebellion against Siamese overlordship Siamese interference in Cambodian affairs; annexion of provinces Mongkolborei, Sisophon, K'orat Siamese attempt to conquer Kengtung (Shan States) Patani rebellion, suppressed; Sultanate of Patani abolished Cambodian Rebellion Siamese expedition into Kedah Siamese expedition into Perak War with Kgd. of Vientiane Rebellion in Kedah, Patani War with Cambodia Rebellion in Kedah, Patani War with Vietnam; Siamese protectorate over Cambodia est. 1844 Siamese attempt to conquer Kengtung (Shan States) Siamese attempt to conquer Kengtung (Shan States) Pahang Civil War; Siamese fleet routed by the British 1862 Siamese invasion of Luang Prabang Franco-Siamese War Wars of Siam / Thailand since 1909 1933 1941-1945 1958 since 1959 1975-1979 1979-1988 1984 1987-1988 2003- Royalist Revolt World War II; Thailand a reluctant Japanese ally Thai-Cambodian border clash communist insurgency border war with Kampuchea border war with Vietnamese-occupied Cambodia Thai-Laotian border incident Thai-Laotian border clashes Insurgency of Thai Muslims (Patani) brianmarinus. |
|
|
|
| Thjaa |
Lagt på d. 10/12-2010 20:45
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 644 |
keniko skrev: Jo men vel bedre at blive indkaldt til det thailandske militær end det danske... Her i Dk er vi jo i krig, og en del soldater er døde. Thailand er det eneste land i verden der aldrig har været besat, eller har været en besættelsesmagt!! Jeg ville nok personligt vælge mig som værnepligtig i Thailand. K. Thailand har da lige sendt soldater til irak god nok i Fn navn men stati Livet er forkort til store problemmer
|
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.