Se indlæg
Side 2 af 2: 12
|
|
30 dage ophold + 50min
|
|
| TG950 |
Lagt på d. 14/10-2010 21:27
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1670 |
Robert Kronberg skrev: Det er egentlig en interessant tråd - hvornår forlader man et land: ved paskontrollen eller ved take-off? teknisk set så forlader man vel landet ved paskontrollen. Robert Kronberg skrev også: Da jeg engang gik gennem en afsidig og relativ ukendt grænsepost mellem Thailand og Cambodia, så jeg adskillige huse liggende mellem de to grænseposter, og her spurgte jeg mig selv om, hvilket land disse huse lå i... tjah, ingenmandsland vel ![]() Et ingenmandsland er et område mellem to stater (som det f.eks. findes ved grænsen mellem Thailand og Cambodia) eller langs fronten mellem to krigsførende magter. Da området ikke er underlagt nationale lovbestemmelser, gælder i stedet internationale retsregler og Genevekonventionen.
Redigeret af TG950 d. 14/10-2010 21:28 Den, der vil gøre drøm til virkelighed, må vågne op først. både store & små stavefejl kan forekomme ![]() livet forståes forlæns, leves baglæns. Brug ikke dagen på at se dig tilbage, Du skal alligevel ikke den vej..... Lev med de beslutninger du tager, også selv om andre ikke acceptere det Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel.. |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 14/10-2010 22:16
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
TG950 skrev: Robert Kronberg skrev: Det er egentlig en interessant tråd - hvornår forlader man et land: ved paskontrollen eller ved take-off? teknisk set så forlader man vel landet ved paskontrollen. Robert Kronberg skrev også: Da jeg engang gik gennem en afsidig og relativ ukendt grænsepost mellem Thailand og Cambodia, så jeg adskillige huse liggende mellem de to grænseposter, og her spurgte jeg mig selv om, hvilket land disse huse lå i... tjah, ingenmandsland vel ![]() Et ingenmandsland er et område mellem to stater (som det f.eks. findes ved grænsen mellem Thailand og Cambodia) eller langs fronten mellem to krigsførende magter. Da området ikke er underlagt nationale lovbestemmelser, gælder i stedet internationale retsregler og Genevekonventionen. Men så behøver man vel ikke visum, opholdstilladelse eller arbejdstilladelse for at være der? Måske man kan drive forretninger derfra, men hvilket land skal man så angive... Et hypotetisk, men interessant spørgsmål i forhold til den grænsen, som jeg gik igennem. Hvad ville der ske, hvis jeg valgte at bo der og måske ligefrem drive virksomhed. Eller hvis man var på pension, hvor bor man så, og kan man blot bo der, fordi det er ingenmandsland, og så blot gå over grænsen til Thailand, når man skal på indkøb (dog kan det ikke ske hver dag, men hvis man vil gå den anden vej til Cambodia, hvor søger man så visum...)? Hilsen, Robert |
|
|
|
| Funnyboy |
Lagt på d. 14/10-2010 22:45
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 154 |
Altså det er jo sådan med "vidst nok" alle stor internationale lufthavne at der behøver man jo ikke visum for at mellemlande da man jo i realiteten ikke er i landet men på gennemrejse. Flyver man eks. over Moskva til BKK skal man jo ikke søge om visum til Rusland med mindre man vil ud af lufthavnen. Ang. de hus du har set på grænsen mellem Cambodja og Thailand ku jeg forestille mig at der er en grænsetråd imellem det et sted. Lidt lige som der er ved den dansk/tyske grænse i sønderjylland. Der kan jo sagtens ligge 2 huse med kort mellem som måske endda bruger samme lille grusvej for at komme ned til dem hvor den ene ligger i DK og den anden i danmark. Der er faktisk en lille by der nede som ligger lige på grænsen. Der er tegnet en hvis streg midt over vejen hvor grænsen den går. Og andre steder der ligger den tyske bondes jord i Danmark og omvendt andre steder. Så tror faktisk at de fleste civilicerede lande sagtens kan komme overens hvad angår grænser. Så længe man bruger de alm. grænseovergange hvis man skal ind og udrejse af et land. Og det betegnes ikke som udrejse hvis bonden skal ud og pløje sin mark så han må gerne krydse grænsen tværs over en mark. |
|
|
|
| Allan73 |
Lagt på d. 15/10-2010 00:22
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 66 |
Hej Thaikai og andre Sam har ret i #18. Hvis immigrations officeren ligger mærke til afrejsedagen på boarding kortet vil han stemple denne dato i passet. Det er dog ikke altid de kigger efter. En dags overskridelse koster ikke en bøde, men man får et stempel ekstra i passet. Om det ekstra stempel vil have nogen praktisk betydning ved jeg ikke, men det ser vel ikke så godt ud hvis man senere skal søge visa eller lignende. Mvh Allan |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 15/10-2010 10:03
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
Allan73 skrev: Hej Thaikai og andre Sam har ret i #18. Hvis immigrations officeren ligger mærke til afrejsedagen på boarding kortet vil han stemple denne dato i passet. Det er dog ikke altid de kigger efter. En dags overskridelse koster ikke en bøde, men man får et stempel ekstra i passet. Om det ekstra stempel vil have nogen praktisk betydning ved jeg ikke, men det ser vel ikke så godt ud hvis man senere skal søge visa eller lignende. Mvh Allan Netop derfor SKAL man altid huske at skrive sit visum-nummer i ankomstkortet (hvis man har visum), som man afleverer sammen med sit pas i paskontrollen. Bagefter skal man ALTID tjekke, om betjenten har skrevet den korrekte maksimale opholdslængde i det stempel i passet, som han har givet. Hvis det er forkert, og man ikke fik det tjekket og rettet ved ankomst, så skal man snarest henvende sig til nærmeste Immigration for at få det rettet. I Bangkok har Immigration en særlig skranke for forkerte datoer. Det har ingen betydning for et senere visum med et (mindre) overstay. Min kone har haft overstay og har senere fået visa O uden problemer, og jeg kender også andre, der har haft overstay og heller ikke oplevet problemer senere hen. Det er kun "Major Offence", som giver det berygtede røde stempel i passet. Hilsen, Robert |
|
|
|
| SteenJ |
Lagt på d. 15/10-2010 10:10
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 743 |
bkk skrev: ved 42 dage der falder hammeren, og bangkok hilton er en mulighed, man kan naturligvis også give den flinke mand ved paskontrollen, en stor håndfuld lommepenge Jeg tror ikke den flinke man er der ved paskontrollen. Der tror jeg du skriver MEGET forkert... |
|
|
|
| Peder1968 |
Lagt på d. 15/10-2010 14:34
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 852 |
Du skal prøve at give dem nogle penge og se hvor flinke de så er....... ![]() (jeg tør ikke, tør du?) |
|
|
|
| Payanak |
Lagt på d. 15/10-2010 15:36
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2597 |
SteenJ skrev: bkk skrev: ved 42 dage der falder hammeren, og bangkok hilton er en mulighed, man kan naturligvis også give den flinke mand ved paskontrollen, en stor håndfuld lommepenge Jeg tror ikke den flinke man er der ved paskontrollen. Der tror jeg du skriver MEGET forkert... Den flinke mand vil sætte sig selv i en vanskelig situation, hvis han 'overser' et overstay, da alt naturligvis er elektronisk og kan ses hele vejen igennem systemet. Alarmerne ringer allerede i systemet inden vedkomne dukker op i lufthavnen. |
|
|
|
| Humi |
Lagt på d. 31/07-2011 23:30
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 124 |
Robert Kronberg skrev: Sam skrev: De kigger på den dag, du rejser. Rejser du efter midnat, tæller det for 1 dag mere. Jeg har selv prøvet det. I lufthavnen kræver de dog ikke betaling for en enkelt dags overstay, men du får et ekstra stempel i passet. Jeg siger ikke, at du har uret, da jeg ikke har erfaringer med længere rejser til Thailand, men det undrer mig, hvis de ikke tager betaling for overstay i lufthavnen, hvis man har et overstay. Når du siger, at man får et ekstra stempel, men ikke får en bøde, når man er i denne, lad os kalde det en, gråzone, så tyder det på, at man de jure har overstay, men ikke de facto. Underforstået, så er det, uagtet et eller to stemple i passet, datoen, hvor man går gennem paskontrol, der er væsentlig, MEN var det ved udrejse for en thai fra Denmark/Schengen, så ville jeg absolut ikke anbefale denne praksis... Det er egentlig en interessant tråd - hvornår forlader man et land: ved paskontrollen eller ved take-off? Da jeg engang gik gennem en afsidig og relativ ukendt grænsepost mellem Thailand og Cambodia, så jeg adskillige huse liggende mellem de to grænseposter, og her spurgte jeg mig selv om, hvilket land disse huse lå i... Hilsen, Robert Jeg tror at jeg har svaret. Jeg bestilte bevidst min billet 30 dage + 1time 20min(eller lign). Da jeg ankom ved paskontrollen ind til Thailand, blev jeg gjort opmærksom på at jeg skulle tjekke ud ved paskontrollen før midnat. Hvilket jeg nåede selvom der var opbygning i lufthavnen og der var ingen problemer ved at paskontrollen ud af Thailand ![]() |
|
|
|
| Lung Yao |
Lagt på d. 01/08-2011 01:27
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3992 |
Funnyboy skrev:
................................................................ ................................................................. Ang. de hus du har set på grænsen mellem Cambodja og Thailand ku jeg forestille mig at der er en grænsetråd imellem det et sted. Lidt lige som der er ved den dansk/tyske grænse i sønderjylland. Der kan jo sagtens ligge 2 huse med kort mellem som måske endda bruger samme lille grusvej for at komme ned til dem hvor den ene ligger i DK og den anden i danmark. Møjn-Møjn du hvor skal du hen ?Der er faktisk en lille by der nede som ligger lige på grænsen. Der er tegnet en hvis streg midt over vejen hvor grænsen den går. Og andre steder der ligger den tyske bondes jord i Danmark og omvendt andre steder. ............................................... Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
|
| jesperfrb |
Lagt på d. 01/08-2011 11:09
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2357 |
Du checker ind før midnat og går gennem paskontrollen, så har du forladt Thailand, har gjort det mange gange! Og teknisk set har du ikke overstay, da du har forladt Thailand!
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!! Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage |
|
|
|
| Lung Yao |
Lagt på d. 01/08-2011 12:42
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3992 |
Humi skrev: ...................................................................................................... Jeg tror at jeg har svaret. Jeg bestilte bevidst min billet 30 dage + 1time 20min(eller lign). Da jeg ankom ved paskontrollen ind til Thailand, blev jeg gjort opmærksom på at jeg skulle tjekke ud ved paskontrollen før midnat. Hvilket jeg nåede selvom der var opbygning i lufthavnen og der var ingen problemer ved at paskontrollen ud af Thailand ![]() Næsten. Du glemmer lige i din regnstykke at du ankommer til TH. dagen EFTER at din rejse påbegyndes i DK. Ergo på udrejsen checker du ind i BKK lufthavnen dag 29 (før midnat) og flyver dag 30, som Jesperfrb osgå påpegede, så ingen overstay. Medmindre at du havde en billet som fx. fra d. 31-7-2011 til den 31-8-2011.(30 dage+1.20), og stadigt ingen fare da du skal check ind 2-3 timer før afrejsen. Og som svar til en anden "undrende", så er transit området : "Internationalt farvand" for lige så snart at du har fået dit Udrejsestempel i passet så har du "officielt" forladt Kongedømmet/territoriet.(og derfor at du har Tax Free shops der og du behøver ikke visa hvis du er på transitrejse og skal fx. vente til næste dag for at flyve videre, noget som kan være "problematisk" som fx. i Istanbul hvor bl.a. Thai statsborgere IKKE kan købe en midlertidig (24T-48T) transitvisa ved ankomsten (var det også ikke det samme i Dubai?). http://www.b.dk/d...nmandsland . Redigeret af Lung Yao d. 01/08-2011 13:01 Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
|
| Frank |
Lagt på d. 01/08-2011 13:03
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2141 |
Efter at have tænkt 10 måneder ( ) over sagen hælder jeg til, at flyets afgangstidspunkt er underordnet. Passerer man immigration/paskontrol på den sidst gyldige dato er det ok. Så er det ligegyldigt, hvornår flyet afgår. |
|
|
|
Side 2 af 2: 12
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.