Se indlæg
Thailand Portalen (version 2004) » Helbred, sundhed, velvære og sygdom » Vaccinationer og medicin
 Udskriv debat
Dengue feber
ingolf
Frank skrev:
.........den myggebalsam, jeg havde med fra Thailand til Danmark, virket strålende i Danmark. Smile

Ja, det er stärke sager--det er nok ikke alt i den balsam/spray som er lige sundtFrown

Man skal nok ikke smörre/spreje sig for meget med disse sager, for så ligger man vel snart som myggene med benene i vejret Dead
.
Mvh Ingolf

Svenske ord, stavelser og vendinger kan forekomme!

Frank
ingolf skrev:
Frank skrev:
.........den myggebalsam, jeg havde med fra Thailand til Danmark, virket strålende i Danmark. Smile

Ja, det er stärke sager--det er nok ikke alt i den balsam/spray som er lige sundtFrown

Man skal nok ikke smörre/spreje sig for meget med disse sager, for så ligger man vel snart som myggene med benene i vejret Dead
.

Det tror jeg, du har ret i. Smile

rinpoche
Jeg tror at jeg kommer til at trække min tidligere påstand tilbage om, at "man som turist godt nok skal være uheldig for at pådrage sig dengue feber"

Endnu en kollega (og så mange har jeg altså heller ikke) kom for 7 dage siden hjem fra Phuket.
Han havde også fået dengue, havde aldrig hørt om det før.
Det tog ham 7 dage at komme over det, herunder en dags tid på hospitalet med drop.

VIP
Blev for 14 dage siden inviteret sammen med flere venne par til Ko Samet!

Sagde pænt nej tak til besøg på øen efter, at have læst om alle de problemer TV værten Jacob Kjeldberg fra Robinson
har gennemgået. Han 'røg' ind i en Dengue feber på den sidste ekspedition. Og det var alvorligt.

Dette sammenlagt med, oplysninger om, at Ko Samet er et højrisiko område i denne sammenhæng, forstærkede min beslutning
om, at holde mig væk.

Har også i omgangskredsen en ven i Thailand, som pådrog sig 'Dengue'n' for et års tid siden. Det var ikke sjovt.
Hospitalsophold en uges tid. Og udsigten til en endnu værre oplevelse (goodbye) ved en ny smitte.
>>>>>>>Glem ikke at være glad<<<<<<<<

rinpoche
Koh Samet er det mest myggeinfesterede område jeg nogensinde har oplevet i Thailand.

Heldigvis er de så at sige overhovedet ikke til stede om dagen, men som regel kun en times tid omkring solnedgang og solopgang.
Men der er de også så talrige, at man så at sige ikke kan sidde udenfor.
Og jeg har endda kun været der i den "kolde" årstid, ikke i regntiden.

Og du har helt ret, i denne provins Rayong har der i regntiden adskillige gange været udstedt epidemi-varsler pga udbredt forekomst af dengue.

Jeg tror også, at jeg ville have takket nej, ikke mindst i lyset af mine kollegers nylige oplevelser.

Better safe than sorry.

mvh
rinpoche

Spring til debat: