Se indlæg
Side 2 af 2: 12
|
|
Haevning i ATM uden ekstra gebyr...
|
|
| Payanak |
Lagt på d. 13/09-2010 17:15
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2597 |
Angående thailandske hævekort og Visa Electron mm. så er det kommet på tale, at gebyret man betaler når man hæver i en anden provins end der hvor kontoen og kortet hører hjemme, skal afskaffes. Det er dog ikke vedtaget endnu. |
|
|
|
| natty |
Lagt på d. 13/09-2010 18:32
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3021 |
kiml skrev: Ja hold kæft hvor de laver Kassen, en Thaiers dagsløn ( Ca. ) for at hæve i deres maskiner Ja det er rent rip-off og scam. Derfor bruger jeg også AEONs ATM, som ikke tager gebyr, hvis der er en i det område jeg opholder mig i og det er på min vej, f.eks. er der masser i Bangkok. Her er et link, hvorfra man kan søge på hvor de findes i hele landet. Når du kommer til Purpose, skal du søge på både Cach Dispenser og Cash Dispenser/Deposit, ellers kommer de ikke alle frem. Håber det kan bruges http://www.aeonth...nchATMForm |
|
|
|
| jh |
Lagt på d. 06/11-2010 21:04
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 700 |
Har været mange steder i Thailand,men altid det samme 150 Bath for at hæve i deres penge automater.Og når man kommer hjem ser man på kontoudskrift at man også betaler 30 kr for at bruge kortet.En dyr fornøjelse at hæve penge dernede. Mit råd tag Dansk valuta med derned og kik lidt på kurserne de forskellige steder. |
|
|
|
| natty |
Lagt på d. 06/11-2010 21:35
|
Sammenligningen kræver et nærmere check, da kursen på kontakter er dårligerere end kursen på kort. De 30 kr. er et Visa gebyr, mens det koster 50 kr, på Mastercard. Der er jo også spørgsmålet om sikkerhed. Jeg rejser altid meget rundt når jeg er i Thailand, og vil ikke bryde mig om at have en for thailandske forhold, "formue" i kontanter på mig. På andre forums har jeg set anbefalet at man tager sit kort og pas ind i banken, eller vekselkontoret og hæver som i gamle dage, så skulle man slippe for det thailandske ATM gebyr. Men ellers vil jeg stadig anbefale AEONs ATMs, hvis de er der hvor man opholder sig. Der er ikke gebyrer på dem. Man skal selvfølgelig stadig betale Visa gebyret til den danske bank. |
|
|
|
| hsn |
Lagt på d. 06/11-2010 21:38
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 307 |
De tager ikke gebyr på American Express kort, det er en fordel for os, som ikke betaler hævegebyr i Danmark ![]() |
|
|
|
| natty |
Lagt på d. 06/11-2010 21:55
|
hsn skrev: De tager ikke gebyr på American Express kort, det er en fordel for os, som ikke betaler hævegebyr i Danmark ![]() Intet hverken thai eller dansk gebyr på American Express hævning i Thailand? Interessant. Jeg betaler nu heller ikke hævegebyr i Danmark med min bankforbindelse. Lige meget hvilken bank jeg hæver i. Men lige så snart jeg kommer over grænsen gør jeg. http://www.americ...privatkort Med dit American Express kort kan du hæve op til 15.000 kr. pr. løbende 30 dage. Du kan bruge kortet i Danske Banks over 900 pengeautomater i Danmark og i mere end 650.000 pengeautomater verden over. På rejser kan du også hæve kontanter på American Express’ lokale rejsebureauer og servicekontorer. Ved kontanthævning opkræves et gebyr på 4% (minimum 25 kr.). Redigeret af natty d. 06/11-2010 22:02 |
|
|
|
| hsn |
Lagt på d. 07/11-2010 11:00
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 307 |
natty skrev: hsn skrev: De tager ikke gebyr på American Express kort, det er en fordel for os, som ikke betaler hævegebyr i Danmark ![]() Intet hverken thai eller dansk gebyr på American Express hævning i Thailand? Interessant. Jeg betaler nu heller ikke hævegebyr i Danmark med min bankforbindelse. Lige meget hvilken bank jeg hæver i. Men lige så snart jeg kommer over grænsen gør jeg. http://www.americ...privatkort Med dit American Express kort kan du hæve op til 15.000 kr. pr. løbende 30 dage. Du kan bruge kortet i Danske Banks over 900 pengeautomater i Danmark og i mere end 650.000 pengeautomater verden over. På rejser kan du også hæve kontanter på American Express’ lokale rejsebureauer og servicekontorer. Ved kontanthævning opkræves et gebyr på 4% (minimum 25 kr.). Det gebyr betaler jeg heller ikke ... Men undersøg lige vedr. gebyr for hævning i DK igen...For jeg gætter på du har et grønt AMEX kort. Og så betaler du gebyr (ingen kan fritages...). |
|
|
|
Side 2 af 2: 12
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.