Se indlæg|
Vestlige indvandrere bidrager mest
|
|
| Funnyboy |
Lagt på d. 07/08-2010 20:28
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 154 |
natty skrev: Kent27 skrev: Thaikurt1 skrev: Det er jeg også glad for at jeg gør bo i thailand for er skrabe og bukke man ikke for muslinerne som man gør i Danmark. Nu er det jo ikke hvad jeg fortager mig i thailand der er tråden emne med forskellen hvad det koste at havde vestlig og ikke-vestlig. udlændinge i Danmark Tja, det er da et godt spørgsmål, dutling68 stiller. "Hvad og hvordan bidrager fastboende farangs med til det thailandske samfund?", "Taler de sproget?" og så videre. Da Thailand ikke har noget socialt sikkerhedssystem modtager de selvfølgelig ikke noget, men ja hvad bidrager de med til det samfund? De bidrager vel ved at købe mad og drikke og køre taxa osv og på den måde sætter gang i hjulene. Betaler de skat? Nej det gør de sikkert ikke for de må jo ikke arbejde med mindre de har en arbejdstilladelse Bidrager de med noget kulturelt? Måske. Det er jo op til hver enkelt om man vil bidrage til noget kulturelt og ville aldrig komme til at kosten staten noget. Er de en del af Thaikulturen? Det kunne de sagtens være hvis de er gift med en thai som slæber dem med i tempel osv. Indordner de sig thaikulturen? Det tror jeg da de gør. Ellers ville de sikkert få problemer rimelig hurtig eller slet ikke bosætte sig der nede. Taler de Thai? Nogen gør vel. Imens andre ikke gør. Men det betyder vel i realiteten mindre så længe de ikke ligger samfundet til last på nogen måder og ikke laver problemer som mange af anden etnisk oprindelse gør her i landet. Bor de i enklaver? Nogen gør imens andre ikke gør. Skulle jeg bosætte mig i Thailand ville jeg nok forsøge at bo et sted hvor der ikke var andre danskere for på den måde at komme tættere på lokalbefolkningen og lære deres kultur og sprog. Og hvor mange bor integreret i det lokale samfund. Bor de lige som på Solkysten i små skandinaviske eller danske enklaver? Ville være interessant at få en statestik på. |
|
|
|
| natty |
Lagt på d. 07/08-2010 21:04
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3021 |
Funnyboy Du har ret i mange af dine svar, men synes sommetider det er godt at sætte tingene på spidsen. Jeg kender mange som kaster med sten selvom de bor i et glashus...men. synes nu den med kultur og blive slæbt i thaitempel er lidt nem for om man er en del af kulturen. Problemet er vel egentlig at administrationen i Thailand efterhånden per automatik mener at udlændinge, ligesom I danmark, er et problem, vi ved de strammer op hele tiden, nu får du som turist kun 15 dages stempel hvis du kommer tilbage over land. hmmm. er Thaier generelt racister....måske, er danskere...måske. Redigeret af natty d. 07/08-2010 21:14 |
|
|
|
| huratho |
Lagt på d. 07/08-2010 21:21
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 913 |
Hej "Hvad og hvordan bidrager fastboende farangs med til det thailandske samfund?", Alle faranger bidrager vel med et eller andet. Nogle sidder på en bar fra morgen til aften og bidrager dermed til at bar kan "køre" økomomisk set. Andre påtager sig samfunds belastede opgaver og delvis firtager staten for en stor byrde. Om man taler thai eller ej gør vel ikke den store forskel. Hilsen Hugo ![]() At leve let er ikke ret, at leve ret er ikke let. |
|
|
|
| Kent27 |
Lagt på d. 07/08-2010 21:26
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 107 |
Der er da ubestridt et had til farangs fra en stor del af Thailands befolkning. Vi ville jo også hade dem, hvis de kom til Danmark og opførte sig på samme måde (altså som stereotypen på en farang i Pattaya). |
|
|
|
| huratho |
Lagt på d. 07/08-2010 21:28
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 913 |
Hej Kent 27, hvis den var møntet på mig er den absolut misforstået. Hilsen Hugo ![]() At leve let er ikke ret, at leve ret er ikke let. |
|
|
|
| Kent27 |
Lagt på d. 07/08-2010 21:31
|
huratho skrev: Hej Kent 27, hvis den var møntet på mig er den absolut misforstået. Hilsen Hugo Det var den så ikke. Men jeg tror så der er langt flere farangs Pattaya style end der er farangs som hjælper som dig. |
|
|
|
| natty |
Lagt på d. 07/08-2010 21:37
|
Hvad jeg hører fra thailændere, er at den generelle thailandske holdning er at farangs ikke bidrager en skid til Thailand. Jo i de tilfælde hvor farangen sender penge hver måned til underhold. Det ses jo også på deres lovgivning. Fuldstændig som mange udlændinge gør fra Danmark, men det har mange jo også ondt i røven over. Den der med at man automatisk får respekt fordi man er hvid, glem det, det er historie. |
|
|
|
| vandango |
Lagt på d. 07/08-2010 21:54
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3980 |
huratho skrev: Hej "Hvad og hvordan bidrager fastboende farangs med til det thailandske samfund?", Alle faranger bidrager vel med et eller andet. Nogle sidder på en bar fra morgen til aften og bidrager dermed til at bar kan "køre" økomomisk set. Andre påtager sig samfunds belastede opgaver og delvis firtager staten for en stor byrde. Om man taler thai eller ej gør vel ikke den store forskel. Hilsen Hugo For hvad der angår Danskere........ Ja du har ret, og mange lever i Thailand og bruger penge der kommer fra Danmark, mange bygger huse og beskæftiger Thai'er, mange driver forretninger og beskæftiger mange Thailændere. Mange sender penge til Thailand, her i blandt Thailandske kvinder. Frivilligt arbejde som du laver.... Og jeg kunne blive ved med at nævne, hvordan Danskere beriger Thailand............ Så vidt jeg ved, får ingen Danskere penge fra den Thailandske stat......... Redigeret af vandango d. 07/08-2010 21:56 |
|
|
|
| vandango |
Lagt på d. 07/08-2010 22:05
|
|
Kent27 skrev: Der er da ubestridt et had til farangs fra en stor del af Thailands befolkning. Vi ville jo også hade dem, hvis de kom til Danmark og opførte sig på samme måde (altså som stereotypen på en farang i Pattaya). Jeg er da kommet godt rundt i Thailand efterhånden, har mødt gæstfrihed og venlighed fra befolkningen på landet og i byerne, har også gået godt til den i Pattaya. Jeg har kun haft gode oplevelser, hvor end jeg har færdes i Thailand. Hvad har du oplevet kent27? - og hvad skete der du da du fik nogle dårlige oplevelser? |
|
|
|
| Kent27 |
Lagt på d. 07/08-2010 23:02
|
vandango skrev: Kent27 skrev: Der er da ubestridt et had til farangs fra en stor del af Thailands befolkning. Vi ville jo også hade dem, hvis de kom til Danmark og opførte sig på samme måde (altså som stereotypen på en farang i Pattaya). Jeg er da kommet godt rundt i Thailand efterhånden, har mødt gæstfrihed og venlighed fra befolkningen på landet og i byerne, har også gået godt til den i Pattaya. Jeg har kun haft gode oplevelser, hvor end jeg har færdes i Thailand. Hvad har du oplevet kent27? - og hvad skete der du da du fik nogle dårlige oplevelser? Jeg skal ikke knuse dine illusioner. Hold du bare øjne og især ører lukkede. Det er simpel logik. Kom der kæmpe thai-matroner til Danmark og købte unge danske mænd og opførte sig som den typiske Pattaya-sexturist, så ville der nok også opstå et had til dem. Men lev du bare videre i din forestilling om LOS. |
|
|
|
| milex |
Lagt på d. 07/08-2010 23:03
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 830 |
Natty, - det meste af det du skriver er simpelthen uforståeligt. |
|
|
|
| Kent27 |
Lagt på d. 07/08-2010 23:05
|
milex skrev: Natty, - det meste af det du skriver er simpelthen uforståeligt. Hvorfor? For højt LIX-tal? Synes det er mere end klart, hvad han skriver/mener. |
|
|
|
| natty |
Lagt på d. 07/08-2010 23:12
|
vandango skrev: Kent27 skrev: Der er da ubestridt et had til farangs fra en stor del af Thailands befolkning. Vi ville jo også hade dem, hvis de kom til Danmark og opførte sig på samme måde (altså som stereotypen på en farang i Pattaya). Jeg er da kommet godt rundt i Thailand efterhånden, har mødt gæstfrihed og venlighed fra befolkningen på landet og i byerne, har også gået godt til den i Pattaya. Jeg har kun haft gode oplevelser, hvor end jeg har færdes i Thailand. Hvad har du oplevet kent27? - og hvad skete der du da du fik nogle dårlige oplevelser? Hej Vandango din swinger ![]() Jeg ved ikke hvad Kent27 har oplevet. Som dig har jeg også kun mødt venlighed og gæstfrihed, og elsker Thailand og thailænderne, men jeg har altså også oplevet under overfladen, hvordan der bliver talt ned om andre som ikke tilhører ens egen "stamme og klasse". Det er jo også et af de store problemer i Thailand idag. Der er Thaier, Laoter, Kinesere og Malayer osv og taler sgu ikke altid godt om hinanden. Nogen kalder de andre arrogante og andre kalder de samme for "low class" eller High Class eller "Arrogant." Som dansker har jeg oplevet thaier give "de andre" skylden, har blandt andet oplevet en rimeligt uddannet thaier udtale på perkekt engelsk at det var faranger og vestens skyld at det gik dårligt i Thailand poiltisk og økonomisk. Også at det var vores skyld med den udbredte prostitution. Så ja det er de andres skyld, som vi kender det her hjemmefra. Men jeg kommer da tilbage og føler mig fuldkommen velkommen ![]() |
|
|
|
| natty |
Lagt på d. 07/08-2010 23:16
|
milex skrev: Natty, - det meste af det du skriver er simpelthen uforståeligt. Det er jeg da ked af, prøver at gøre mig mere forståelig næste gang jeg skriver noget ![]() |
|
|
|
| b_j3ns3n |
Lagt på d. 07/08-2010 23:34
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1899 |
Måske er det kun mig men jeg kan se et mønster her, de samme profiler som tror alle thaiér hader faranger, er sørme også dem som i en anden tråd gav udtryk for at alle muslimer skal ud af danmark.. hvad er det man siger.. tyv tror hver mand stjæler. Når en fremmed bor som gæst i jeres land, må I ikke udnytte ham eller hende. Den fremmede, der bor som gæst hos jer, skal være som en af landets egne, og du skal elske ham eller hende som dig selv
|
|
|
|
| milex |
Lagt på d. 07/08-2010 23:44
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 830 |
Natty, refererer til flg. udsagn: 1. Han er ikke vestlig og de fleste taxaførere er ikke af vestlig herkomst, men per automatik bidrager de jo ikke med noget til landet. Hvis de så også er af muslimsk herkomst trækker de sikkert den skat de betaler fra i skat, jeg kender dem, de æder pizza, halal, sharwama og andet ulækkert "ikke dansk gris" fra en træmmestald. 2. Hvad er det nu også for noget? I deres hjemlande er det sikkert normalt at deres maddyr, går ude og skaber i jorden, underudviklede som de er, men her ved vi jo heldigvis at det er bedre at dyrene og f.eks. kyllingerne får syreødelagt deres "fødder" af gæret lort. Det gør nemlig ikke noget at dyrene bliver tortureret i levende tilstand, for det er meget mere humant end en halalslagtning, når dyret skal dø, jeg mener har jeg ikke ret?...det synes jeg godt man kunne tænke lidt over,.....host,,,.host ad 1. mig bekendt kan man ikke trække 'skat fra i skat'. Det kunne man for 40 år siden. Er desværre afskaffet med kildeskattens indførelse. Selvfølgelig bidrager de til DK i og med de lovligt arbejder her. ad 2. giver for mig ingen mening. Og lix-tallet er højere end EB's. :-) |
|
|
|
| natty |
Lagt på d. 07/08-2010 23:45
|
hej b_j3ns3n Måske har jeg givet et forkert indtryk, men jeg mener hverken at alle thaier hader faranger eller at muslimer skal ud af Danmark, troede jeg havde det gjort det klart i mine indlæg i forskellige tråde. Jeg prøvede faktisk at udtrykke det modsatte, men prøvede også at skrive at når man ikke kender hinanden, opstår der urationel fremmed og klassefrygt |
|
|
|
| vandango |
Lagt på d. 07/08-2010 23:48
|
|
Kent27 skrev: vandango skrev: Kent27 skrev: Der er da ubestridt et had til farangs fra en stor del af Thailands befolkning. Vi ville jo også hade dem, hvis de kom til Danmark og opførte sig på samme måde (altså som stereotypen på en farang i Pattaya). Jeg er da kommet godt rundt i Thailand efterhånden, har mødt gæstfrihed og venlighed fra befolkningen på landet og i byerne, har også gået godt til den i Pattaya. Jeg har kun haft gode oplevelser, hvor end jeg har færdes i Thailand. Hvad har du oplevet kent27? - og hvad skete der du da du fik nogle dårlige oplevelser? Jeg skal ikke knuse dine illusioner. Hold du bare øjne og især ører lukkede. Det er simpel logik. Kom der kæmpe thai-matroner til Danmark og købte unge danske mænd og opførte sig som den typiske Pattaya-sexturist, så ville der nok også opstå et had til dem. Men lev du bare videre i din forestilling om LOS. Jeg forstår dig ikke rigtig, måske har jeg en god dømmekraft, er mere og mere sammen med Thai'er nu, modsat tidligere hvor jeg har brugt de fastboende i Pattaya, som har givet mig mange gode råd. Samme betragter jeg som mine meget gode venner. Da jeg første gang kom som turist, har jeg fået fortalt fra de fastboende senere hen, at de har haft en fornemmelse af, at jeg slår mig ned der ude en dag, deraf måske også en ekstra god behandling af danskerne. Jeg har boet sammen med min ex. i et Thaiområde af Pattaya, vore naboer og lokale har behandlet mig perfekt, og jeg har følt mig meget velkommen. Vi har opholdt os meget ude i Landsbyen, uden for Sakon Nakhon sammen med familien og venner, de har været så pragtfulde, jeg savner dem meget. Jeg har mødt en ny kvinde siden, vi er totalt skudt i hinanden, ringer sammen mange gange hver dag når jeg ikke er i Thailand. Vi har kendt hinanden i så lang tid nu, at det er rigtigt at hendes familie møder mig, ellers har jeg talt i telefon med familien. Kent27 vi gifter os så hurtigt som muligt, hos myndighederne i Thailand, senere vil vi holde et Buddha bryllup for resten af familien, når vi syntes at tiden er rigtig, vi kan slet ikke holde ud at ikke at være gift. Min kommende hustru er velhavende, og solid millionær i danske kroner. Jeg må lide den tort, at mit liv i Thailand bliver på første klasse. Huse, business og store biler, og en lille sød pige på snart 8 år, som jeg glæder mig meget til at møde, og leve sammen med. Som du skriver noget om min forestilling af Thailand, næ næ min ven jeg fik muligheden for kærligheden, hvad du ellers må mene om Thailand, må stå for din egen regning. Jeg tror ikke at Thailand er noget sted for dig Kent27. Du svarede ikke på dette, derfor gentager jeg: Hvad har du oplevet kent27? - og hvad skete der du da du fik nogle dårlige oplevelser? Redigeret af vandango d. 07/08-2010 23:52 |
|
|
|
| Funnyboy |
Lagt på d. 07/08-2010 23:54
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 154 |
b_j3ns3n skrev: Måske er det kun mig men jeg kan se et mønster her, de samme profiler som tror alle thaiér hader faranger, er sørme også dem som i en anden tråd gav udtryk for at alle muslimer skal ud af danmark.. hvad er det man siger.. tyv tror hver mand stjæler. Tjaa. Om alle muslimer skal ud af landet eller ej er jeg såmænd lige glad med. Så længe de ikke laver ballade. Jeg forstå bare ikke regeringen ikke for længe siden har lavet love og regler der gør at man skal klare sig selv i de første 3-5-7-10 år man er i landet. Hvis man har betalt skat i xx antal år og ikke lavet noget ballade kunne der sikkert godt blive råd til at smide en portion kontanthjælp efter sådanne folk. Men folk der bare tror de kan flytte til danmark og får starthjælp eller hvad det nu kaldes har jeg ikke noget til overs for. Jeg syntes da det er fint nok at man gerne vil hjælpe danske statsborgere der har boet i udlandet i nogle år med at starte et liv op igen her i landet og at de på den måde kan få starthjælp. Men ellers mener jeg bare at pengekassen skal være lukket. Det kunne jo være der var nogen der overvejede en ekstra gang inden de pakkede bilen og kørte mod grænsen til landet. Jeg kan desværre ikke sige jeg har været vild meget rundt omkring i Thailand. Men de steder jeg har været og de gange jeg har været der og mødt nye mennesker er jeg altid blevet taget rigtig godt imod og der har aldrig været skyggen af folk der har kigget skævt til mig fordi jeg måske har spredt lidt for meget om mig med penge. Så at thaierne er racister tror jeg nu ikke så meget på. Ihvertfalde ikke så længe man opføre sig pænt. De har vel i bund og grund samme syn på sagen som vi har her i landet. Hvis der kommer en udlænding her til landet der tror han kan opføre sig som det passer ham uanset om han har penge eller ej så tror jeg de fleste danskere ville mene at han bare skulle pakke sin kuffert og smutte hjem igen. Men kommer den samme mand og opføre sig pænt ja så er de fleste danskere sikkert også klar til at sige pænt velkommen til ham. Det har helt noget med opførsel at gøre. Folk der kan indordne sig under de love og regler der er i det land man nu engang er i er velkommen. Hvis ikke man vil indordne sig kan man bare pakke sin kuffert og smutte hjem igen. |
|
|
|
| vandango |
Lagt på d. 08/08-2010 00:00
|
|
natty skrev: vandango skrev: Kent27 skrev: Der er da ubestridt et had til farangs fra en stor del af Thailands befolkning. Vi ville jo også hade dem, hvis de kom til Danmark og opførte sig på samme måde (altså som stereotypen på en farang i Pattaya). Jeg er da kommet godt rundt i Thailand efterhånden, har mødt gæstfrihed og venlighed fra befolkningen på landet og i byerne, har også gået godt til den i Pattaya. Jeg har kun haft gode oplevelser, hvor end jeg har færdes i Thailand. Hvad har du oplevet kent27? - og hvad skete der du da du fik nogle dårlige oplevelser? Hej Vandango din swinger ![]() Jeg ved ikke hvad Kent27 har oplevet. Som dig har jeg også kun mødt venlighed og gæstfrihed, og elsker Thailand og thailænderne, men jeg har altså også oplevet under overfladen, hvordan der bliver talt ned om andre som ikke tilhører ens egen "stamme og klasse". Det er jo også et af de store problemer i Thailand idag. Der er Thaier, Laoter, Kinesere og Malayer osv og taler sgu ikke altid godt om hinanden. Nogen kalder de andre arrogante og andre kalder de samme for "low class" eller High Class eller "Arrogant." Som dansker har jeg oplevet thaier give "de andre" skylden, har blandt andet oplevet en rimeligt uddannet thaier udtale på perkekt engelsk at det var faranger og vestens skyld at det gik dårligt i Thailand poiltisk og økonomisk. Også at det var vores skyld med den udbredte prostitution. Så ja det er de andres skyld, som vi kender det her hjemmefra. Men jeg kommer da tilbage og føler mig fuldkommen velkommen ![]() Ja men er det ikke det samme ævl og kævl vi kan levere på vore egne breddegrader, den kritik af prostitution, kan jeg jo kun give Thai'erne ret i. Den med politik og økonomi, har vi vist ikke så meget indflydelse på, den må de selv æde, veluddannet eller ej. Nåh ja er tidligere blevet inviteret op til solid politisk diskussion, men bed ikke på, da jeg ikke syntes at jeg var klædt nok på. Redigeret af vandango d. 08/08-2010 00:10 |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.