Se indlæg
 Udskriv debat
kontrol af konti.
Peder1968
Peder1968 skrev:
sabai sabai skrev:
Mon ik' .. det næste bliver at førtidspensionister i udlandet (Thailand), bliver kaldt hjem for at arbejde med tilbagevirkende kraft ? ... I et håbløst forsøg på at få Danmark på ret kurs igen. Pibe

Den nuværende regering har faktisk på et tidspunkt snakket om ændring af loven således alle FP skal være af begrænset periode.
F.eks. kun 5 år af gangen. Herefter skal der søges om FP igen.

Undskyld mit indlæg, jeg har ikke givet et input til tråden som handler om kontrol af konti.

Hvis kontrollen er et led i at undersøge socialt bedrageri el.lign. synes jeg det er helt i orden.
Jeg har ikke meget til overs for dem der bevidst snyder det danske samfund.
Redigeret af Peder1968 d. 19/06-2010 14:28

sabai sabai
Nåh.. PL , der er kommet "liv" i dig igen, he he

Kan se at du er smuttet videre til Dicken , har du nu også behørig parkeringstilladelse til indkøbsvognen ?

[img]http://1.bp.blogspot.com/_ETbqIomDU0g/SezW4olwg-I/AAAAAAAAAjE/FplDA6BRic0/s400/handi.JPG[/img] is not a valid Image.

Ser ellers ud til at være et hyggeligt sted , den der Dick.Cheers

Citat :

Det er total fedt på Dicken, især når lille Kurt, Lortemund og Ruben Kyed er på pletten. Bartenderne er også seje især hende den sure og ham med det lange nakkehår som hele tiden drikker mens han er på arbejde.....

Læs mere:
http://www.mangos...z0rIl3luKc

[img]http://s16.radikal.ru/i191/0910/9a/1cb4ead4de5d.gif[/img] is not a valid Image.

Vil man ikke åbne sine øjne , må man jo åbne sin pung !

sabai sabai
Tilbage til tråden..

Førtidspensionister holder for næste gang !

Regeringen varsler nye reformer til efteråret af førtidspensionssystemet og det rummelige arbejdsmarked.

- Antallet af personer på førtidspension og i fleksjob er steget mere end forudsat. Den nye reform skal sikre, at færre, specielt unge, tilkendes førtidspension og fleksjob, og at flere opnår og fastholder ordinær beskæftigelse, hedder det i aftaleteksten mellem VK-regeringen og Dansk Folkeparti.

De studerende skal hurtigere gennem deres uddannelse, og det vil regeringen også fremlægge forslag til i efteråret.

Skal holde nulvækst
Regeringen regner med at kunne hente en del af de sidste fem milliarder kroner, der skal findes for at skabe balance i økonomien i 2015, gennem de nye reformer.

Aftalen mellem VKO, som blev indgået tirsdag, omfatter de 24 milliarder kroner, som den offentlige økonomi ifølge regeringen skal styrkes med for at opfylde kravet i euroreglerne.

Hjørnestenene i de 24 milliarder er, at regeringen skal holde nulvækst i de offentlige udgifter i årene 2011-13. Det giver de 13,5 milliarder kroner. Flere skattekroner op af danskernes lommer giver i alt 8,3 milliarder kroner. Halvering af dagpengeperioden og et loft på 3000 kroner over fradrag for faglige kontingenter giver tilsammen tre milliarder kroner. VKO-aftalen giver 24,8 milliarder kroner i konsolidering - det er lidt mere end regeringen i første omgang havde regnet sig frem til.

Kilde:
http://ekstrablad...z0rInts0bL

[img]http://s16.radikal.ru/i191/0910/9a/1cb4ead4de5d.gif[/img] is not a valid Image.

Vil man ikke åbne sine øjne , må man jo åbne sin pung !

Thjaa
det er bestemt ikke ok at de offentlige myndiheder bare kan gaa ind paa din bangkonto og snage som det passer dem og er bestemt et brud paa menskeredhid og pravat livet frad

maa jeg samline det med at politigen bare kan smutte ind i din hjem og se alt hvad du har i huset uden at have en dommerkendse tink vis det blev sordan at de maate det alsaa bare brasse ind i dit hus uden nogen grund andet at du moske kom ned paa den lokale bodega hvor en tyv ogsaa kom det goer dig vel ikke til tyv bare fordi du har varet i lokale med en og det goer dig vel heller ikke til snyder bare fordi du modtager pangsjon saa bestemt nej det skal de ikke have lov til uden en grundet mistanke om at du er snyder og med en dommerkendse i haanden
du er vel stati uskylti til den dag du er doemt skylti eller er det en politistat danmark er blevet til vor pravate livet frad bare kan blive traat paa som det passer staden
Redigeret af Thjaa d. 19/06-2010 15:25
Livet er forkort til store problemmer

FCKdk

Hvis en FP evner at tjene penge... så skal han straffes.

Kunne det tænkes at en FP ikke kunne klare et normalt job som opvasker eller cykelrytter, som var de eneste ledige jobs i skabet. men måske kunne lave noget på nettet og tjene lidt penge.... sikkert nok.. men nok til at kunne opsige pension, næppe for det kræver en mellemstor omsætning, når man har været igennem skatte moms møllen, og husk revisor advokater og de andre grippe der skal plukke.

det er ikke muligt for de "små" uden million kapital at tjene egne penge med mindre man er ansat et sted, og jeg næppe størstedelen af FPer selv har valgt det.

PS, jeg tror 99% alle der stemmer Nej er FPer
og 99% der stemmer Ja ikke er FPer

//J

Webmaster
hsn skrev:
Hvis du ikke selv giver tilladelse, og de ikke har fået tilladelse gennem Skat / anden retslig instans, ja så er det jo svært/ulovligt.

Det skal lige bemærkes at Skat og andre offentlige myndigheder i lighed med borgerne, som eventuelt svindler, står til ansvar overfor domstolene.

"Smart" at gøre det hele til en administrativ sag når lovbrud sker. Det burde rettelig stadigvæk være politimyndigheden og anklagemyndigheden som står for at opklare, efterforske og sigte folk for forbrydelser og domstolene som dømmer dem.

En frygtelig glidebane Danmark er kommet ud i Hammer

Lige et passende link til Retsplejeloven
Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
Webmaster
donis5 skrev:
PS, jeg tror 99% alle der stemmer Nej er FPer
og 99% der stemmer Ja ikke er FPer

Jeg er så én af dem som har stemt nej til at det er i orden at diverse offentlig myndigheder har lov til checke kontier efter forgodtbefindende og jeg er ikke på førtidspension.

Ikke at jeg ikke mener at det er forkasteligt hvis nogle snyder og bedrager og at det skal stoppes. Men det bør alene være anklagemyndigheden/politimyndigheden som kan og har ret til at opklare og efterforske forbrydelser, selvfølgelig under ansvar overfor domstolene - ligesom i enhver anden straffesag.
Med venlig hilsen

Webmaster

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

hsn
Webmaster skrev:
Det skal lige bemærkes at Skat og andre offentlige myndigheder i lighed med borgerne, som eventuelt svindler, står til ansvar overfor domstolene.

"Smart" at gøre det hele til en administrativ sag når lovbrud sker. Det burde rettelig stadigvæk være politimyndigheden og anklagemyndigheden som står for at opklare, efterforske og sigte folk for forbrydelser og domstolene som dømmer dem.

En frygtelig glidebane Danmark er kommet ud i Hammer

Lige et passende link til Retsplejeloven

Muligt. Men Skat har også deres egen efterforskningsenhed. Og de har i mange år kunne gøre udlæg gennem bankerne, så længe dokumentation var forelagt.

Men uanset hvad synes jeg det er fint. Der findes folk der snyder og hvorfor skal de have lov til det... Der findes også ærlige førtidspensionister. Men det er jo nok en grund, til de lige anmærker dem...
Redigeret af hsn d. 19/06-2010 16:13

Webmaster
hsn skrev:
Muligt. Men Skat har også deres egen efterforskningsenhed. Og de har i mange år kunne gøre udlæg gennem bankerne, så længe dokumentation var forelagt.

Men uanset hvad synes jeg det er fint. Der findes folk der snyder og hvorfor skal de have lov til det... Der findes også ærlige førtidspensionister. Men det er jo nok en grund, til de lige anmærker dem...

Ja og også i orden at de har en efterforskningsenhed. Men kontrol af bankkontier er i min verden et ligeså stort overgreb/krænkelse som husundersøgelser, krænkelse af brevhemmeligheden, telefonaflytning osv.

Lad da endelig deres efterforskningsenheder finde frem til eventuelle lovovertrædere, men når de så er fundet så burde sagen overgives til politiet/anklagemyndigheden som derfra forestår den videre efterforskning under gældende lovgivning og med ansvar overfor domstolene. Det er fuldstændigt sindsygt at en offentlig myndighed på egen hånd og uden en dommerkendelse kan checke folks bankkontier i stikprøver, på formodet mistanke og alm. nysgerrighed.

Hvad bliver det næste Skat, kommunerne og andre offentlig myndigheder får lov til ??? Telefonaflytninger ???
Med venlig hilsen

Webmaster

hsn
Webmaster >> Jeg tror aldrig vi bliver enige, så lad os bare lade den ligge her...

WEB Jeg har også selv stemt Nej, jeg synes heller ikke det er iorden,

jeg er bare bekymret over antallet der vælger JA.

Det er lidt lige som dem der stikker naboen for at sælge honning på markedet efter 25 år, får han lige en rekort bøde at skat, så han kan afleverer hans hus til staten og flytte på plejehjem.

Webmaster
hsn skrev:
Webmaster >> Jeg tror aldrig vi bliver enige, så lad os bare lade den ligge her...

Vi er i hvert fald enig så langt til at snyderi og bedrageri er noget svineri og selvfølgelig skal stoppes Smile
Bare metoden vi ikke er enig om.
Med venlig hilsen

Webmaster

Web

Jeg går naturligvis ikke ind for svindel, udnyttelse og undergravelse af demokratiet og systemet,

men jeg mener personligt godt der kan være en bagatelgrænse. for hvornår man skal på knæ, og have prygl, og dobbelt undersøges/kontrolleres. af myndighederne.

hsn
donis5 skrev:
Web

Jeg går naturligvis ikke ind for svindel, udnyttelse og undergravelse af demokratiet og systemet,

men jeg mener personligt godt der kan være en bagatelgrænse. for hvornår man skal på knæ, og have prygl, og dobbelt undersøges/kontrolleres. af myndighederne.

Nu er det jo sikkert helle ikke ment sådan, at de vil kræve alle på FP skal indlevere kontoudtog...

Webmaster
Nu er det jo ikke sådan at de vil bede om at se kontoudtog men citat "tjekke dine bankkonti og indhente oplysninger uden først at skulle bede om tilladelse".

Altså en ren administrativ manøvre udenom det etableret retsvæsen.
Med venlig hilsen

Webmaster

hsn not yet :-}

Men det er et skridt mere på vejen til at alle mennesker skal aflevere alt inden de går i netto..

Jeg forslår alle får en chip, og myndighederne har fri adgang til alt de skal bruge, PersonDatalovgivningen ændres således myndighederne har fri adgang. Ala patriot act.

Ps. jeg er ikke Pensionist, jeg synes bare vores myndigheder er begyndt at have lidt mange sjove ideer.

Nu kommer der jo også NEMid til næste år, det kunne være sjovt hvis PET og andre nu fik adgang til ALT man brugte NEMid på.

/J

hsn
Webmaster skrev:
Nu er det jo ikke sådan at de vil bede om at se kontoudtog men citat "tjekke dine bankkonti og indhente oplysninger uden først at skulle bede om tilladelse".

Altså en ren administrativ manøvre udenom det etableret retsvæsen.

Som jeg nævnte før, har de kunne gøre udlæg i indestående i flere år. Også uden dommer erkendelse.

hsn
donis5 skrev:
hsn not yet :-}

Men det er et skridt mere på vejen til at alle mennesker skal aflevere alt inden de går i netto..

Jeg forslår alle får en chip, og myndighederne har fri adgang til alt de skal bruge, PersonDatalovgivningen ændres således myndighederne har fri adgang. Ala patriot act.

Ps. jeg er ikke Pensionist, jeg synes bare vores myndigheder er begyndt at have lidt mange sjove ideer.

Nu kommer der jo også NEMid til næste år, det kunne være sjovt hvis PET og andre nu fik adgang til ALT man brugte NEMid på.

/J

Jeg kører allerede NemID, som fungerer overfor det offentlige ligesom Digital Signatur (OCES). Der bliver ikke lavet om i "indsigts vilkårene".

det er da heller ikke sikkert de fortæller dig om det .-}

hsn
donis5 skrev:
det er da heller ikke sikkert de fortæller dig om det .-}

Jamen så er svaret jo: Det du ikke ved, har du ikke ondt af Smile

Spring til debat: