Se indlæg|
Penge til Thailand
|
|
| SteenJ |
Lagt på d. 17/06-2010 11:15
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 743 |
De 240 kr, er det ikke bath, for jeg kan ikke finde nogen der tager så stor gebyr, medmindre det er ekspres. Send penge via netbank, 40,00 ikke mere, men der er selvfølgelig gebyr i modtagerbank, typisk 200 bath. mvh. Steen Redigeret af SteenJ d. 17/06-2010 11:20 |
|
|
|
| ingolf |
Lagt på d. 17/06-2010 11:56
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1068 |
Funnyboy skrev: Tak for jeres input. Nu er det sådan at jeg har fået sendt penge til kurs 18.81. Det syntes jeg er rigtig lavt i forhold til at hvis jeg tøffer i banken for at veksle pengene til Bath så får jeg kurs 19.23. Det gør da ihvertfalde en forskel syntes jeg. Og efter råd fra danske banks telefon service kom jeg af med et gebyr på 240 kr da jeg fik af vide at jeg skulle vælge den der hedder at jeg betaler alle udgifter. Og også at det var smartest at vælge overførsel i Bath istedet for kr. Hejsan! Du er gået lige i fälden ang. bankens måde--läs fupnumre-- at tjene penge på!! Först har de vekslet dine danske penge til baht--det tjäner de godt på--så har de givet dig det dårlige råd, at du betaler alle omkostninger--det koster dig lige 200kr istedet for 200baht!! Du skal selv sende pengene over nettet---sende danske kroner, og krydse i hvor afsender og modtager deler på afgiften!! Mvh Ingolf
Svenske ord, stavelser og vendinger kan forekomme! |
|
|
|
| hsn |
Lagt på d. 17/06-2010 11:59
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 307 |
Funnyboy skrev: Tak for jeres input. Nu er det sådan at jeg har fået sendt penge til kurs 18.81. Det syntes jeg er rigtig lavt i forhold til at hvis jeg tøffer i banken for at veksle pengene til Bath så får jeg kurs 19.23. Det gør da ihvertfalde en forskel syntes jeg. Og efter råd fra danske banks telefon service kom jeg af med et gebyr på 240 kr da jeg fik af vide at jeg skulle vælge den der hedder at jeg betaler alle udgifter. Og også at det var smartest at vælge overførsel i Bath istedet for kr. Du får IKKE kurs 19,23 ved at veksle Baht. Du skal derimod AF med kurs 19,23 hvis du veksler DKK til THB. Danske Bank tager fast et gebyr på DKK 200,- ved at du vil betale alle udgifter. Det er en fast pris. Alle priserne står også i deres netbank. Det er selvfølgelig beklageligt du bliver anbefalet at sende Baht, for det kan altid betale sig at sende DKK, så de bliver omvekslet dernede. Deres kundesupport er ikke bankfolk, så ved ikke om du har snakket med dem der tager afdelingsnumrene eller dem der tager netbank kald. |
|
|
|
| ingolf |
Lagt på d. 17/06-2010 12:07
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1068 |
Forsögte at redigere mit indläg, men blev lige smidt af nettet---kurs 18.81 er da bedre end 19.23--at betale 18.81kr for 100baht, er vel bedre end 19.23--eller??
Mvh Ingolf
Svenske ord, stavelser og vendinger kan forekomme! |
|
|
|
| Jake |
Lagt på d. 17/06-2010 12:20
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 380 |
Hvis prisen for en netbankoverførsel står til fx 40 kr bliver der vel ikke lagt 180 kr oveni fordi man vælger Ja til at betale alle omkostninger selv? |
|
|
|
| hsn |
Lagt på d. 17/06-2010 12:30
|
Jake skrev: Hvis prisen for en netbankoverførsel står til fx 40 kr bliver der vel ikke lagt 180 kr oveni fordi man vælger Ja til at betale alle omkostninger selv? Nej... Kr. 200,- Bankerne kan ikke vide, hvilket gebyr modtagerbanken tager. Derfor har de angivet et fast gebyr på Kr. 200,- Og ja... Der er faktisk nogle lande, som tager mere for at modtage. Hvis man ved hvad modtagerbanken tager, kan man med fordel blot overføre det mere, og så deles om omkostningerne. |
|
|
|
|
Lagt på d. 17/06-2010 12:35
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Det er helt korrekt som Ingolf skriver, fremsendt altid penge til Thailand i Danske kroner! Afsender og modtager deler gebyret, er den billigste og beste løsning. Husk på som andre også skriver, bestiller du baht i din overførsel, så køber banken jo baht til dig og de koster kursen på købstidspunktet incl. en fortjeneste til banken! husk derfor altid at bestille overførslen i danske kroner (via din netbank) |
|
|
|
| MM |
Lagt på d. 17/06-2010 13:59
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 293 |
Jeg kan gætte mig til det også vil gælde for Svenske kroner?, altså sende SEK og ikke baht.
|
|
|
|
| Peder1968 |
Lagt på d. 17/06-2010 14:20
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 852 |
hsn skrev: Funnyboy skrev: Tak for jeres input. Nu er det sådan at jeg har fået sendt penge til kurs 18.81. Det syntes jeg er rigtig lavt i forhold til at hvis jeg tøffer i banken for at veksle pengene til Bath så får jeg kurs 19.23. Det gør da ihvertfalde en forskel syntes jeg. Og efter råd fra danske banks telefon service kom jeg af med et gebyr på 240 kr da jeg fik af vide at jeg skulle vælge den der hedder at jeg betaler alle udgifter. Og også at det var smartest at vælge overførsel i Bath istedet for kr. Du får IKKE kurs 19,23 ved at veksle Baht. Du skal derimod AF med kurs 19,23 hvis du veksler DKK til THB. Danske Bank tager fast et gebyr på DKK 200,- ved at du vil betale alle udgifter. Det er en fast pris. Alle priserne står også i deres netbank. Det er selvfølgelig beklageligt du bliver anbefalet at sende Baht, for det kan altid betale sig at sende DKK, så de bliver omvekslet dernede. Deres kundesupport er ikke bankfolk, så ved ikke om du har snakket med dem der tager afdelingsnumrene eller dem der tager netbank kald. Du skal vælge afsender og modtager deles om gebyr. Min kollega siger der kun er en af hans overførelser hvor modtageren har betalt noget. Det var i størrelsesorden 100 baht. Men er der andre der har fundet en metode der er bedre og billigere? Jeg bliver nok selv ramt af det en dag, desværre eller heldigvis ![]() |
|
|
|
| hsn |
Lagt på d. 17/06-2010 14:50
|
Peder1968 skrev: Du skal vælge afsender og modtager deles om gebyr. Min kollega siger der kun er en af hans overførelser hvor modtageren har betalt noget. Det var i størrelsesorden 100 baht. Men er der andre der har fundet en metode der er bedre og billigere? Jeg bliver nok selv ramt af det en dag, desværre eller heldigvis ![]() Præcis det jeg skrev... Det er ved betaling af alle omkostninger, der bliver pålagt Kr. 200,- |
|
|
|
| Peder1968 |
Lagt på d. 17/06-2010 16:29
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 852 |
Undskyld hsn Jeg ville svare på Funnyboys indlæg ![]()
Redigeret af Peder1968 d. 17/06-2010 16:30 |
|
|
|
| peterengelbrecht |
Lagt på d. 29/06-2010 12:51
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 18 |
Hej. Jeg har sent lige sent 5000 dk. til Bangkok Bank og så fundet ud af konto nr. er forkert , resten er korrekt. Pengene er sent til thailand for 10 dage siden og jeg prøvet at tale med Bangkok Bank men ingen hælp der jeg skal bare vente så kommer de nok til bage til min danske bank. Det er surt og bare vente selv om jeg ved godt det er min egen fejl øv øv Skal jeg stole på det og har nogen prøvet lignende. Jeg har skiftet til Bangkok Bank da Siam Bank sidst tog 1000 Bath for at mod tage et lignende beløb som jeg godt sendte i Thai Bath hvilket måske også var en fejl. Peter |
|
|
|
|
Lagt på d. 29/06-2010 13:09
|
|
og det er NETOP derfor jeg bruger western union! Det er ikke sikkert de kommer tilbage, normalt vil banken se at konton ikke findes, og hvis ikke banken har sådan et system, koster det et sygt gebyr når du får dem igen. før i tiden fik jeg altid trussler om at det ville koste 500 hvis der var fejl i informationerne. så holdte jeg op med at bruge banken, de vil jo helst ikke lave noget for pengene. |
|
|
|
| Saendaeng |
Lagt på d. 29/06-2010 13:25
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1277 |
peterengelbrecht skrev: Hej. Jeg har sent lige sent 5000 dk. til Bangkok Bank og så fundet ud af konto nr. er forkert , resten er korrekt. Pengene er sent til thailand for 10 dage siden og jeg prøvet at tale med Bangkok Bank men ingen hælp der jeg skal bare vente så kommer de nok til bage til min danske bank. Det er surt og bare vente selv om jeg ved godt det er min egen fejl øv øv Skal jeg stole på det og har nogen prøvet lignende. Jeg har skiftet til Bangkok Bank da Siam Bank sidst tog 1000 Bath for at mod tage et lignende beløb som jeg godt sendte i Thai Bath hvilket måske også var en fejl. Peter Nu har jeg sendt penge fra Jyske Bank til Kasikorn eller Krungsri bank i Thailand de sidste mange år. Kun et par få gange har der været problemer. Bedre kurs og billigere gebyr. Samt det kan komme inden for en dag. Du kan få din afsender bank til at tilbagekalde det sendte .Der er bare nogle formaliteter de skal gøre via systemet så skulle det gå iorden. Plus du har sendt til forkert konto nummer, så passer det jo ikke sammen og så vil banken i thailand sende tilbage. Det koster nok et mindre gebyr. Og altid send i Dkr.!! Redigeret af Saendaeng d. 29/06-2010 13:27 Michael B Kristensen
|
|
|
|
|
Lagt på d. 29/06-2010 13:51
|
|
brug aldrig western union, det er alt for dyrt. har du fået ny konto i en thai bank, så kan du evt. overfør et mindre beløb første gang, på få 100 kroner, eller evt et par 1000 baht. så du kan se at pengene gør ind som de skal. gem modtageren som fast modtager i din netbank, så der ikke sker fejl i fremtiden. |
|
|
|
|
Lagt på d. 29/06-2010 14:31
|
|
BKK Du kan da ikke sige, Brug aldrig western union, som om det er dårligt. Gå aldrig i Irma, fordi det er dyrt......... Western union fungere og du har dine $ 1 minut senere, korrekt det koster flere penge end med Banken, men der går også 4-5 dage+ du får et los i kuglerne hvis du laver fejl. |
|
|
|
| hsn |
Lagt på d. 29/06-2010 15:32
|
donis5 skrev: BKK Du kan da ikke sige, Brug aldrig western union, som om det er dårligt. Gå aldrig i Irma, fordi det er dyrt......... Western union fungere og du har dine $ 1 minut senere, korrekt det koster flere penge end med Banken, men der går også 4-5 dage+ du får et los i kuglerne hvis du laver fejl. Lad os da få på banen, hvad det koster at overføre via Western Union. Så kan folk vurdere, om de vil bruge de ekstra penge eller hellere vente ![]() Nu er det jo ikke alle, der taster fejl i kontonummer ![]() |
|
|
|
|
Lagt på d. 29/06-2010 15:39
|
|
Brug altid en bank til overførsler til udlandet, billigt via netbank ca. 40 kr. og modtageren betaler omkring 200 baht. Jeg kan godt vente 3-4 dage,som det tager for en standardoverførsel. Har prøvet det med forkert navn eller kontonummer, gik i banken og det blev klaret for et mindre gebyr! Så Donis5, stop det ævl med at wu er bedst, ja det er nogle kraftige gebyrer i.f.t.banken. Men jeg ved jo nok heller ingenting om penge-jfr. mit alias! |
|
|
|
| pophaar |
Lagt på d. 29/06-2010 15:39
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 37 |
SteenJ skrev: De 240 kr, er det ikke bath, for jeg kan ikke finde nogen der tager så stor gebyr, medmindre det er ekspres. Send penge via netbank, 40,00 ikke mere, men der er selvfølgelig gebyr i modtagerbank, typisk 200 bath. mvh. Steen Det er vist mange år siden du har overført penge via din bank. for de 40 kr er mange år siden, det er dyrere end via WU som koster 135 kr ved beløb over 1500kr, skal du over mindre er det 95 kr.Via bank koster det over 200 DKR. Mange hilsner Fra en der sender penge afsted hver måned. |
|
|
|
| Saendaeng |
Lagt på d. 29/06-2010 15:48
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1277 |
pophaar skrev: SteenJ skrev: De 240 kr, er det ikke bath, for jeg kan ikke finde nogen der tager så stor gebyr, medmindre det er ekspres. Send penge via netbank, 40,00 ikke mere, men der er selvfølgelig gebyr i modtagerbank, typisk 200 bath. mvh. Steen Det er vist mange år siden du har overført penge via din bank. for de 40 kr er mange år siden, det er dyrere end via WU som koster 135 kr ved beløb over 1500kr, skal du over mindre er det 95 kr.Via bank koster det over 200 DKR. Mange hilsner Fra en der sender penge afsted hver måned. Normal transfer 3 hverdage koster 40,00 Dkr i min bank(Jyske Bank) Eskpress transfer koster 140 Dkr. Og det er beløb op til 100000 Dkr. Og der bliver overført hver mdr. Redigeret af Saendaeng d. 29/06-2010 15:49 Michael B Kristensen
|
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.