Se indlæg
Side 2 af 2: 12
|
|
DR1 Mandag 21:25 Horisont: Ballade i Bangkok
|
|
|
Lagt på d. 12/05-2010 11:53
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Suk skrev: Kurt. Der er valg d. 14/11. Hva' med alle de forretningsdrivende der ikke faar saa meget som 1 satang ind, fordi der en flok idioter der opfoere sig som vilde dyr, og de vil have magt, gudfade bevars..........fed maade at vaere demokratisk paa...hva' ? Ioevrigt er jeg sikker paa, at mange af de roede er med, bare for at vaere med, de er jo 1/2 menneske og 1/2 dyr. Det er ved at vaere paa tide, at magasinet bliver sat i boessen........og for alvor bliver brugt, ikke flere gummie kugler.... Ioevrigt var udsendelsen " Horisont " en tynd kop te. At ham fra gul stue ikke ville tale med ham fra roed stue er da helt forstaaeligt, man kan ikke stole paa de roede, de er snu og udspekulerede + de taler jo overhovedet ikke samme sprog, man kan da ikke diskutere politik med folk der er saa underbemidlet med alm. sund fornuft....... Godt, at det ikke rammer lille Ina Filine. Det er et ualmindelig trist og forkvaklet menneskesyn, du her giver udtryk for ! Nu har du (forhåbentlig) nået bunden, så kan det kun gå fremad for dig ! |
|
|
|
| Bjarne |
Lagt på d. 12/05-2010 11:57
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 699 |
Tak for din glimrende beretning, Natty. Så vidt, jeg fanger essensen, er den, at de "almindelige" thaier faktisk gerne vil have fred og ro. Stemmer fint overens med min opfattelse: Der er mere rød og gul ballade i sagen end egentlige ønsker om revolutioner blandt det store flertal. Hvis andre vil forsøge at læse og forstå, hvad der skrives, kan vi i øvrigt undgå mange konfronterende indlæg, som virker noget afsporede. Der er jo en afart af den med den blinde høne: Blind høne skider også i nælderne. Bjarne |
|
|
|
| Nixon |
Lagt på d. 12/05-2010 11:58
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 189 |
Og nu vi skal være personlige så må det da være dig som er ensporet ved at aflede ud af dins vens historie at det er de røde som er skyld i hans og hans families ulykkeligheder. Ser man på hvad der sker her og nu så er det selvfølgelig de rødes skyld men ser man lidt mere nuanceret på det så ville man måske også se hvorfor de røde er i gaderne og så kan man så diskutere om det er de røde skyld. Det jeg prøvede at henvise din opmærksomhed på i det indlæg. Nej 2 gange uret gør ikke tingene bedre. Først fratager man befolkningen deres folkevalgte og så censur, undtagelsestilstand og så sætter man hæren ind. Nej 2 gange uret fra de gule/pad/regeringen løste ikke problemet. hilsen
Nixon Meninger har jeg mange af. Dermed ikke sagt at du kan lide at høre dem. |
|
|
|
| thaikurt1 |
Lagt på d. 12/05-2010 12:08
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2882 |
Suk Jeg forstå ikke din menneskesyn, og at du tro at ved at bruge vold at man af den vej få en løsning på problemet. ![]() |
|
|
|
| Nixon |
Lagt på d. 12/05-2010 12:21
|
|
Bjarne forstår udemærket din henvisning men nu var det nu engang Natty som kom med konklusionen om at de røde var skyld i hans vens ulykkeligheder. Det jeg ville frem til er at historien altså går længere tilbage end de sidste 4-5 uger. Det kan du så finde afsporede lige så tosset du vil men tvivler på at forståelsen og en løsning af problemerne kan finde sted så længe man bare forkaster alt snak om hvad der skete før de røde begyndte på deres demonstrationer. Dermed ikke sagt at vores forståelse eller manglende forståelse herinde gør nogen som helst forskel på situationen i Thailand. hilsen
|
|
|
| natty |
Lagt på d. 12/05-2010 12:23
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3021 |
Det er selvfølgelig forkert at blive personlig. Jeg ville bare berette hvad jeg havde set og oplevet. Ting som er sagt til mig personligt, ikke af nogen rige bangkok indbyggere, men af mennesker fra fattige vilkår. Men jeg bliver sur når det så straks bliver vendt til at mine bekendte så er gule fascister som ikke ønsker det godt for den fattige del af befolkningen som de selv kommer fra. Det bliver også ligefremt suspekt at de tjener penge som lavtlønnede i Bangkok og derfor kan sende penge hjem af deres usle løn. Det er da for galt når nu ikke alle kan gøre det. De bliver jo nærmest udråbt som klasseforredere, fordi de tillader sig det. Der er sådan lidt Pol Pot agtigt over den tankegang. |
|
|
|
| Nixon |
Lagt på d. 12/05-2010 12:33
|
|
Natty, nu også mere pga din afsluttende konklusion i indlægget at det var de røde skyld der gjorde at jeg antog du talte om en gul ven. Sorry. Iøvrigt prisværdigt gjort af de ven at sende penge hjem. Tror mange andre i Thailand gerne ville have samme mulighed eller muligheden for at sende mere hjem end de hidtil har været i stand til da de har tilhørt "underklassen".
Redigeret af Nixon d. 12/05-2010 12:34 hilsen
|
|
|
| PL |
Lagt på d. 12/05-2010 12:38
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1424 |
Suk skrev: Kurt. Der er valg d. 14/11. Hva' med alle de forretningsdrivende der ikke faar saa meget som 1 satang ind, fordi der en flok idioter der opfoere sig som vilde dyr, og de vil have magt, gudfade bevars..........fed maade at vaere demokratisk paa...hva' ? Ioevrigt er jeg sikker paa, at mange af de roede er med, bare for at vaere med, de er jo 1/2 menneske og 1/2 dyr. Det er ved at vaere paa tide, at magasinet bliver sat i boessen........og for alvor bliver brugt, ikke flere gummie kugler.... Ioevrigt var udsendelsen " Horisont " en tynd kop te. At ham fra gul stue ikke ville tale med ham fra roed stue er da helt forstaaeligt, man kan ikke stole paa de roede, de er snu og udspekulerede + de taler jo overhovedet ikke samme sprog, man kan da ikke diskutere politik med folk der er saa underbemidlet med alm. sund fornuft....... Godt, at det ikke rammer lille Ina Filine. Igen: Denne kommentar kunne ligeså vel være møntet på De Gule! Der er ingen forskel, intet, de er ens, de splitter landet ad, og hvis det er hvad de har brug for, så lektien om diktatur kontra demokrati kan læres en gang for alle, SO BE IT! Let there be blood... PL |
|
|
|
| Suk |
Lagt på d. 12/05-2010 12:41
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 712 |
Thaikurt1 skrev: Suk Jeg forstå ikke din menneskesyn, og at du tro at ved at bruge vold at man af den vej få en løsning på problemet. ![]() Den roede poebel har da ellers ingen problemer med at vaere voldige. Det eneste der kan stoppe disse vanvittige individer er aabenbart magt. Hver gang poeblen faar indfriet et oenske, saa finder de lige paa noget andet.......du ved, saadan lidt en pinocchiokugle-effekt. Nu maa det vaere nok, nu maa dette vanvid stoppe ! |
|
|
|
| Suk |
Lagt på d. 12/05-2010 12:49
|
|
Jamen PL, saa faar de gule da ogsaa lige en snudedasker her fra. Hele paletten er jo ved at splitte landet ad, naa men jeg kan jo vaere ligeglad, jeg kan jo bare pakke mine sydfrugter og flytte til et andet land.....Thailand er sq ved at vaere for syg ! Nogen kalder Thailand for et himmerige, vorherre bevars, det er roev og noegler. Haabet at du hygger dig i Viby, men det goer du jo naeppe, Danmark er jo ogsaa blevet roev og noegler... Ikke et ord mere fra mig om TH politik, jeg fatter jo ikke en meter af det alligevel, jeg holder mig til orgasmefarvet stue, saa gaar det ikke helt galt.. ![]() Dem der fatter TH politik, kan hvis taelles paa 1 haand. Redigeret af Suk d. 12/05-2010 13:07 |
|
|
|
| PL |
Lagt på d. 12/05-2010 13:09
|
Nemlig, det hedder anarki, alle mod alle, og det bliver ikke bedre, løbet er kørt efter min mening... Følgende kommentar udenfor tråd, beklager... Så måske du sku' melde dig ind i Viby Andelsboligforening og få en 2'er i Vibystan? Mens jeg har været på ferie har kommunen placeret en "Brian-type" i lejligheden nedenunder. Han lider af ADHD, og musikken kværner døgnet rundt, og når "bong-kammeraterne" er på visit, så stinker der af den fede i hele opgangen! Så vil jeg hellere ha' lugten og stemningen af Bangkok, anytime... ![]() PL Redigeret af PL d. 12/05-2010 13:10 |
|
|
|
| Suk |
Lagt på d. 12/05-2010 13:11
|
|
|
|
|
|
| mai rou |
Lagt på d. 12/05-2010 16:08
|
|
Begynder ![]() Antal indlæg: 3 |
PL skrev: Nemlig, det hedder anarki, alle mod alle, og det bliver ikke bedre, løbet er kørt efter min mening... PL a) Eller osse hedder det Politik = alles kamp mod alle (Hunter ville ha' forstået ;-) ) b) Tråden illustrerer vist, ho ho, at ikke kun thaier kan blive fanatiske og opføre sig som fodboldhooligans, der slår hjernen fra. c) Chang noi har i øvrigt, og traditionen tro, et tankevækkende perspektiv [url] http://www.nation...28512.html [/url] |
|
|
|
| Jay |
Lagt på d. 12/05-2010 16:14
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 261 |
hehe denne diskussion viser tydeligt hvad der er styrende for hele konflikten og mange andre konflikter i verden... money money money... MEN HUSK PÅ BEGGE parter mister penge på denne ballade...rød som gul, og glem ikke hvem der lukkede lufthavnen i sin tid...det er da en direkte måde at holde turister væk er lidt træt af folk som giver de røde skylden for det hele, de kæmper en kamp om at blive hørt i et land hvor den slags kommunikation er udelukket...regeringen, politiet, millitæret, de gule m.m. kaster ligeså meget brænde på bålet som de røde hvad angår at skræmme turisterne. ..så måske skulle man overveje hvad der ligger bag...og hvilken følelser og krafter der er involveret her...i allersidste ende handler det om økonomi og levevilkår og fordelingen af disse...og dette gælder igen for alle farver i sagen...og at gøre de røde ansvarlige for dårlig økonomi er forvrængede, da det netop er eliten som i årevis har undertryk og udnyttet de fattige i landbefolkningen. at en velhavende hotelejer i Bangkok piver over manglende indtægt pga fald i turismen, mens han har 10 underbetalte isan nisser til at lave arbejdet....får sgu ikke vandet til at koge i min kedel... Redigeret af Jay d. 12/05-2010 16:33 |
|
|
|
| PL |
Lagt på d. 12/05-2010 16:53
|
mai rou skrev: PL skrev: Nemlig, det hedder anarki, alle mod alle, og det bliver ikke bedre, løbet er kørt efter min mening... PL a) Eller osse hedder det Politik = alles kamp mod alle (Hunter ville ha' forstået ;-) ) Tråden illustrerer vist, ho ho, at ikke kun thaier kan blive fanatiske og opføre sig som fodboldhooligans, der slår hjernen fra.c) Chang noi har i øvrigt, og traditionen tro, et tankevækkende perspektiv [url] http://www.nation...28512.html [/url] Ah! Endelig en her i kravlegården der ved hvem Hunter er. ![]() "In a nation run by swine, all pigs are upward-mobile and the rest of us are fucked until we can put our acts together; not necessarily to win, but mainly to keep from losing completely." HST Ganske udmærket kommentar fra Chang Noi... Tankevækkende hvad Arisman havde bedt gruppen fra Chiang Mai gøre: "Weeks before the event began, Arisman explicitly urged a Chiang Mai crowd to go to Bangkok and burn it to the ground" Man gør klogt i ikke at undervurdere hvor meget kraft der er i det nuværende oprør. Folk er rasende, de fik en smag af flere muligheder under Thaksin, kald det populisme eller hvad i vil, hovedsagen var at folk FIK noget, det havde de aldrig prøvet før... De muligheder blev så brutalt fjernet ved et militærkup i 2006, støttet af småborgerlige, gule og royale buttkissers! De ligger som de har redt, gør de sgu´ - som nam naa. ![]() PL Redigeret af PL d. 12/05-2010 16:57 |
|
|
|
| Suk |
Lagt på d. 12/05-2010 17:22
|
|
Maa man byde paa et stykke musik til aftenkaffen...Toselli, Serenade. Naa ja, der er ogsaa lidt billeder til. |
|
|
|
| thaikurt1 |
Lagt på d. 12/05-2010 18:03
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2882 |
Så skal det være når jeg se et rød flag ![]() |
|
|
|
Side 2 af 2: 12
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.