Se indlæg
 Udskriv debat
Thailanske ambassade i DK
jesperfrb
Synd for mig, jeg ikke havde fået læst den tråd,men nu er det jo næsten 5 år siden at datteren fik forlænget sit Pas, så jeg har bare tænkt: Det er lige så let som sidst!
Men nej, det er det ikke!
Redigeret af jesperfrb d. 09/04-2010 02:31
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!!

Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage

Himmelhunden
Den thailandske Ambassade i Hellerup skulle være det smilende Thailands ansigt ud ad til – men det er det ikke – langtfra. Magen til sure fjæs damen ved skranken kan stille op med, skal man lede længe efter. Servicen er 0, 0 og atter 0.

Det første man lægger mærke til når man kommer ind på visumkontoret er de mange plakater med ”ingen kopiservice”. Kopimaskinen står tydelig og glaner i baggrunden og man kunne vel bare beregne et gebyr, hvis uheldet var ude og man havde glemt en kopi. At man kun kan betale med kontanter og checks nævner jeg bare for fuldstændighedens skyld. Ingen visakort terminal og checks er oldnordisk. Selvfølgelig heller ingen fotoservice.

Efter at jeg for et par år siden var blevet gift thai skulle jeg for første gang have et årsvisum. Jeg var kommet lidt i tidsnød og da jeg skulle hente passet dagen før afrejsen, havde man opdaget at erklæringen på kopi af ægteskabsattesten fra min kone, om at vi stadig var gift, var for gammel. Jeg spugte om han ikke kunne ringe til min kone i Thailand fra min mobiltelefon. Afslag. Jeg spurgte så om hun kunne sende en fax direkte til ambassaden. Det kunne hun godt, men de ville ikke slippe papirerne før de havde erklæringen – og det var ikke sikkert at det kunne nåes inden lukketid.

Heldigvis havde min søster en fax. Jeg får ringet til kone. Hun fræser 8 km ind på et faxbureau og får sendt en fax med ny dato. Jeg når frem til ambassaden 5 min før lukketid efter at have overskredet fartgrænserne på ring III for mange tusinde kroner.

Ja....det gik godt, men summa summarum: Vær i god tid, check og dobbeltcheck reglerne og sikre dig at nogle af reglerne ikke er ændret – du skal ikke regne med nogen forståelse eller hjælp hos disse medarbejdere på ambassaden.

En bekendt nævnte for mig at mange københavnere bruger konsulatet i Hvide Sande af samme grund. (visum) Dels bryder jeg mig ikke om at sende et pas pr. post og det kan da ikke være rigtigt at man skal søge andre steder hen pga af sådan et par skrankepaver.

Jeg troede egenligt kun at det var langtidsturisterne de lod hånt om, men nu ved jeg så at det også gælder deres egne.

Til næste år slipper jeg for at belaste mit blodtryk med disse ambassadebesøg. Da bliver jeg folkepensionist og kan få et årsvisum på emmigrationen i Thailand. Desværre er det måske kun en ringe trøst, da servicen her ikke er meget bedre og man har endvidere korruptionen at slås med. Men jeg slipper da for at skulle ud hver 3. måned.

Jeg kan kun håbe at ambassadøren læser DTW....og ja – undskyld. Den sidste del af historien var
måske lidt af et sidespring.......men nu fik jeg da luft for min harme.

Med venlig hilsen
Himmelhunden

Jay
den ambassade stinker, glemmer aldrig mit første besøg da jeg skulle søge visum....

1) ingen svarer på mails, selvom det står på både dansk og engelsk.

2) ringe information. fx om lukkede dage, jeg cyklede fra Frederiksberg til Hellerup til en lukket dør, pga en helligdag i Thailand, som jeg jo ikke kunne vide noget om. (er blevet klogere)

3) Da jeg kom stod der to arrogante mennesker, én mand og én kvinde. Da jeg var uvidende omkring kopi af pas, fordi de andre lande jeg har søgt visum i, selv foretog dette, fik jeg hurtigt og koldt afvide at jeg mangler kopi af pas..og selvom stedet er fyldt med kopimaskiner og jeg var villig til at betale for kopi som ville tage 30 sek. og ét tryk på en maskine, fik jeg af vide at jeg måtte komme igen når jeg havde kopi...

hader det sted..

Sad

Spring til debat: