Se indlæg
 Udskriv debat
OVERLEVELSES ERKLÆRING
Kim Ludvigsen
Conrad skrev:
Borgere er tvunget til at have e-boks, men myndigheder kan aabenbart goere som de har lyst til.

Og kan de saa det?

Ja, der blev desværre ikke angivet en tidsfrist for myndighedernes brug af e-boks. Der er ingen tvivl om, at de gerne vil bruge e-boks, men det bliver når engang, deres IT-folk får det op at stå. Mon ikke det er på plads næste år. Andre afdelinger/funktioner er allerede på plads, fx sker meldepligten for længerevarende rejser for danskboende pensionister via nettet.
Mvh. Kim
Ferie i Thailand:
http://rejse-til-...

http://rejse-til-thailand.dk
Conrad
@Kim Ludvigsen,

Nej, jeg tror ikke at IPOS gerne vil bruge e-boks, for de skriver til mig, at da mange af deres kunder ikke har Nem-ID, saa vil de ikke sende til e-boks.

De vil aabenbart ikke vaere behjaelpelig med at deres kunder kan opfylde de krav, som de stiller til dem.

sudsakhon
Conrad.
Kim har svaret ganske fyldestgørende på dit spørgsmål.

Men som kommentar til din oplysning om at det er svært at huske, kan jeg kun være enig. Desværre er det ikke et forhold som myndighederne lægger afgørende vægt på.
Om de burde, er et politisk spørgsmål, hvor der nok er lige så mange meninger som mennesker.
Den juridiske forklaring er også skrevet i indlæg 148.

Udenfor emne, tror jeg ikke at det ændres, uanset om det er rød eller blå stue som har nøglerne til Statsministeriet

https://en.wikipedia.org/wiki/Phra_Aphai_Mani
chaingmai
fik leveattest i går, har sendt den i dag i den svarkuvert der var sendt med.......sværere var det ikke.................LOL LOL

sudsakhon
Det behøver heller ikke at være så svært 😁

Men en grundigere indsigt, udover at kunne læse et billede med tekst under, og så være overbevist om at man har gennemskuet situationer, hvor det ikke er således, kunne være relevant at overveje a86;

Men mon ikke dette er ved at være ret indlysende for næsten alle

https://en.wikipedia.org/wiki/Phra_Aphai_Mani
Mukke
Som en afslutning på mit indlæg, vil jeg lige sige, at jeg sendte min leveattest indscannet per e.mail til styrelsen torsdag i sidste uge og fik hurtigt accept og godkendelse af samme, så leveattest kan altså også sendes per e.mail.
Redigeret af Mukke d. 23/02-2015 17:01

hugoboerge
Mukke skrev:

Som en afslutning på mit indlæg, vil jeg lige sige, at jeg sendte min leveattest indscannet per e.mail til styrelsen torsdag i sidste uge og fik hurtigt accept og godkendelse af samme, så leveattest kan altså også sendes per e.mail.

@Mukke - tillykke med det. Jeg er dybt imponeret over at du fik hurtigt svar. Jeg har sendt en forespoergsel per e-mail den 9. februar og sendt en rykker den 20. februar og de svar jeg faar er:

Tak for din henvendelse
Vi sender din henvendelse til den rette sektion, som vil svare dig hurtigst muligt.
Du kan ikke svare på denne besked, da det er et autosvar.

Thank you for your message
We will forward your message to the relevant department, and you will receive a reply as soon as possible.
You cannot reply to this message as it is an auto-reply.

Venlig hilsen - Best regards,

Hvis du har modtaget samme svar som ovenstaaende betyder det ikke at det er en godkendelse eller akcept.

Saa nu vil jeg ogsaa fremsende min leveattest per e-mail.

Mukke
HB denne besked fik jeg også fra den automatiske svar maskine fredag, men mandag fik jeg svar fra en person i den venlige styrelse et helt klart svar, at leveattesten var modtaget og godkendt, så min pension vil være uændret det næste år.....

hugoboerge
Mukke skrev:

HB denne besked fik jeg også fra den automatiske svar maskine fredag, men mandag fik jeg svar fra en person i den venlige styrelse et helt klart svar, at leveattesten var modtaget og godkendt, så min pension vil være uændret det næste år.....

Eminent.

Bade-Dyr
Jeg har ikke modtaget nogle brev i år igen. (kun 1 ud af de 5 gange er der kommet brev)

Så jeg hente den fra borger.dk, fik den udfyldt, scan ind, sendt til dem igennem E-Box.

Da jeg ingen bekræftelse har modtaget på jeg har sendt den, Selv om jeg bad om det i min besked til dem.
Ja så valgte jeg at Ringe hjem nu her idag.

Og alt var okay sagde den flinke dame i røret.

Bare en update herfra.

Forsat god dag der ude..Sunflower

OleH
Bade-Dyr skrev:

Jeg har ikke modtaget nogle brev i år igen. (kun 1 ud af de 5 gange er der kommet brev)

Så jeg hente den fra borger.dk, fik den udfyldt, scan ind, sendt til dem igennem E-Box.

Da jeg ingen bekræftelse har modtaget på jeg har sendt den, Selv om jeg bad om det i min besked til dem.
Ja så valgte jeg at Ringe hjem nu her idag.

Og alt var okay sagde den flinke dame i røret.

Bare en update herfra.

Forsat god dag der ude..Sunflower

De er da ikke spor flinke hos Udbetaling Danmark(UD) !

Hvis de var flinke, havde de sendt dig en bekræftelse via E-Boks med det samme.
Den tid, den "flinke dame" brugte på at tale med dig og finde din sag frem, kunne hun have brugt på at sende bekræftelsen, så havde du sparet tid og penge.

Med andre ord: God service kender man ikke til i UD.

Bade-Dyr
Vel nu tro jeg ikke det er den samme person jeg snakke med i telefonen, Som har modtaget min mail igennem E-Boks, Så ingen grund til at var sur over det.

Hun var hjælpsom og flink, Så det er fint.

Det tog 18 min at ringe hjem fra jeg var i kø til samtalen var over = 54 baht.

Man kan passe på med at gå i for små sko OleH !!!!! LOL LOL

Mukke
Hvem er det der siger, de ikke er flinke hos UdbetalingDanmark...

Jeg har lige fået en mail fra en sød dame, som siger jeg har glemt at sætte kryds i ruderne om jeg er gift eller ikke på min mail fremsendte overlevelseserklæring...

Hun var så sød at sige, at man godt var klar over, at uanset hvad så vil jeg få den samme pension, men hvis jeg var blevet alene inden for det sidste år, ville de gerne have en mail. Hvis ikke skulle bare glemme hendes henvendelse..

Det kalder jeg da service.

hugoboerge
Mukke skrev:

Jeg har lige fået en mail fra en sød dame, som siger jeg har glemt at sætte kryds i ruderne om jeg er gift eller ikke på min mail fremsendte overlevelseserklæring...

Hun var så sød at sige, at man godt var klar over, at uanset hvad så vil jeg få den samme pension, men hvis jeg var blevet alene inden for det sidste år, ville de gerne have en mail. Hvis ikke skulle bare glemme hendes henvendelse..

Jeg sendte en forespoergsel den 9. februar plus en rykker 11 dage senere og endnu en rykker i dag.

Mukke
Engang imellem tror jeg også det bunder i hvordan man formulere sig over for etaten, men ved det selvfølgelig ikke, for jeg har aldrig haft problemer med udbetalingDanmark endnu.... efter at jeg er begyndt at bruge positive vendinger i mine mails til denne styrelse... Ja det samme er jeg begyndt med overfor skat, og har nu fået en person tilknyttet til klaring af eventuelle problemer...

hugoboerge
Mukke skrev:

Engang imellem tror jeg også det bunder i hvordan man formulere sig over for etaten, men ved det selvfølgelig ikke, for jeg har aldrig haft problemer med udbetalingDanmark endnu.... efter at jeg er begyndt at bruge positive vendinger i mine mails til denne styrelse... Ja det samme er jeg begyndt med overfor skat, og har nu fået en person tilknyttet til klaring af eventuelle problemer...

Jeg henvender mig paent og hoefligt. Hvad skat angaar kunne man tidligere sende personlige e-mails men det kan man desvaerre ikke mere.

OleH
hugoboerge skrev:

Mukke skrev:

Jeg sendte en forespoergsel den 9. februar plus en rykker 11 dage senere og endnu en rykker i dag.

Har du fået svar, hugoboerge ?

Conrad
I dag mandag d. 9. marts 2015 har jeg stadig ikke modtaget brev med leveattest, er der andre som heller ikke har modtaget den?

Er der nogen, som har modtaget pensionsmeddelelse for i aar?

Hilsen
Conrad

Yonok
Jeg har fået pensions meddelelse men ingen leve attest-har selv lige downloadet en.

hugoboerge
Conrad skrev:

I dag mandag d. 9. marts 2015 har jeg stadig ikke modtaget brev med leveattest, er der andre som heller ikke har modtaget den?

Er der nogen, som har modtaget pensionsmeddelelse for i aar?

Hilsen
Conrad

Jeg har modtaget begge dele for et paent stykke tid siden.

Det der er interessant ved pensionsmeddelelsen er at der vedlagt et skema til opgoerelse af indtaegter baade for een selv men ogsaa for ens hustru.

Jeg har paataenkt at udfylde skemaet og oggoere min hustrus indtaegt til 0 og indsende skemaet og saa eventuelt haabe paa skat vil akceptere denne "Paa tro og love" erklaering til brug for hustrufradrag.

Spring til debat: