Se indlæg
 Udskriv debat
Problemer
Saendaeng skrev:

Nu hvor det ikke er kontanter du har mest af og køber en billet hjem,Derefter for at miste den ved at de anholder dig i lufthavnen.
Så har du lige pludselig brug for yderlige penge til ny billet!!'
Nyder det skam ikke. Men du kender åbenbart mere til mig.

Jeg må være ærlig og sige at der er noget der stinker.

Michael, bygger du bare din formodning om anholdelse på det, manse fra svendborg skrev, eller har du det fra andre kilder også ?

2focus
milex skrev:

Hej Kenneth,

Kan faktisk ikke se problemet med Frank.

Han beder om kontakt-mulighed til 'din' malermester - som, hvis jeg forstår det ret, du selv har haft kontakt til for ganske nylig.
Og, det er vel ikke noget prroblem at Frank skal have udført arbejde som kan komme din 'malermester' tilgode.
Kunne jo være at 'malermester''så blev mere positivt stemt for dig.
(at han så ikke skal blande sig i arv etc. giver jeg dig ret i).

Synes du igen bliver skinger i din tone.

Du kan jo heller ikke forvente 'kontant hjælp' med mindre man ved hvem du er.

Alt i alt - hvis din historie er sand - har du bragt dig selv i en uholdbar situation.

Jeg forstår dog stadig ikke - selv om du har været ude af DK i ca. 8 år - at du ikke kender en eneste i DK - være sig venner eller tidligere kolleger, der er ikke villige til at tilbyde et lån på det trods alt lille beløb, det koster at komme ud af Thailand.

Iøvrigt synes jeg det er en usandsynlig dårlig ide at oprette en tråd der redegør for hvem der har sendt dig penge.

Hvis jeg selv havde sendt nogle ville jeg have mig frabedt at blive udstillet der.

Men - jeg ved ikke om din historie er sand eller ej.

Mvh. Milex

Du er vil enig i at jeg svarer ham,men han svarer ikke paa mine spoergsmaal.
den med malermesteren,kommer efter han har sendt 2 pb

Om min mors data.kontakte praest og paaroerende hospital,osv
da jeg hoefligt afviser det...

Starter han saa i traaden.og skal nu have malet.......

du finder svar Venner familje i inlaeg 12

Hvis du saa kigger i den anden traad.bliver der spurgt til fra en evt bidragsyder om jeg lige vil opdatere hvad der sker........Det forstaar jeg da godt.saa der ikke bare bliver sendt og ingen ved hvad jeg reelt har faaet.

1ste bidrag jeg modtager,melder bidragsyder selv op i bla denne traad han har sendt penge.
det andet bidrag jeg faar,er via pb og anonymt
Og melder derfor kun beloebet op,saa evt andre kan se hvad jeg har modtaget,og anonym kan se jeg spiller med aabne kort...........

Saa holder mig kun til aftale

Vil du have min mors fulde navn i en pb,og min halvsoesters som tog sig af det adminstrative ved min mors bortkomst paa bispebjerg hospital..
Saa kan du tjekke op om det passer hvad jeg har skrevet

Hilsen
Kenneth

2focus
Saendaeng skrev:

2focus skrev:

Saendaeng skrev:

DK skrev:

svendborg skrev:

Der var en der spurgte om der er kommet nye regler om overstay.. Læs følgende og judge selv,,

Har ikke oversat det, men det skulle være til at forstå..

Allegedly tired of overstaying foreigners arriving at Suvarnabhumi Airport with a valid air ticket and the maximum fine of 20,000 baht in their hands, the Immigration Department is now arresting and jailing people before permitting them to leave Thailand.
Anybody, who has overstayed his valid visa in Thailand beyond a period of six weeks (42 days) is no longer permitted to simply turn up with the cash and an air ticket, and leave the Kingdom after filling in a few forms. This has now altered, and anybody whose visa overstay is 42 days or longer is likely to be arrested.
People on an overstay of less than three weeks (21 days) are still able to arrive at the airport with the correct amount of folding stuff, pay the fine due and leave Thailand.
The grey area is for those whose overstay falls in the period between 3 and 6 weeks (between 22 and 41 days.) They can potentially have a problem. It is therefore being suggested anyone whose overstay falls into this time frame, should be aware that it will be up to the Immigration officer and his superiors to decide whether to detain the offending foreigner or permit him, or her, to leave the country unhindered, after payment of the overstay fine has been levied.
As with many legal situations in Thailand involving foreigners and money, the official rules tend to bend with the circumstances, and the mood of the relevant official or officials.
Nonetheless, it is being stated quite unequivocally that anyone on overstay exceeding 42 days (6 weeks) will be arrested. They will then spend at the very least one or two days behind bars, while waiting for the necessary paperwork to be processed. Tourists whose visas have expired are also advised to clear up long overstay issues in Bangkok rather than in Phuket, Pattaya or elsewhere

Tak Svendborg,

Det var præcis det jeg havde læst tidligere.

Det stiller så det med max 20.000 bht for overstay og videre hjem, i et helt nyt lys.

Hvordan vil du klare denne her????

Virker som du nyder det...hvis jeg ryger ind,skal jeg nok holde dig personligt underettet,saa den person der ser dig til hverdag.kan blive fri faar at se paa din indebraendte personlighed den dag

Vil du med ud i lufthavnen? Saa kan du faa liren live.

Jeg ligger ikke soevnloes over det,og bliver det til nogen dage i gitterly tager jeg det med..

Kenneth

Nu hvor det ikke er kontanter du har mest af og køber en billet hjem,Derefter for at miste den ved at de anholder dig i lufthavnen.

Utroligt som i skeptikere pakker det ind HVAD STINKER?

Frank
Jeg har selv haft dtw åben siden de seneste 12-14 timer, og i den tid kan 2focus ligeledes været på det meste af tiden.

Det er internetcafeejeren sikkert glad for, men det virker underligt, når man tager i betragtning, at 2focus er ved at spare op til billet og overstay. Men det gælder selvfølgelig om at smede mens jernet er varmt, som man siger..Smile

Poo
2focus
Tror du misforstod Frank
anyway det ville gøre dig en hel del mere troværdig hvis du oplyste hvem din tidliger mester er, så kunne de der ønsker at betale selv tjekke med malermesteren. Eller oplys et af de gamle medlemmer her på siden om det, så kan han tjekke det op og melde det ud her i forum

Olsen99
Ja der er noget der stinker, Kenneth har heldigvis selv sagt at han vil arbejde for bla. billeten.god arbejdslyst.

Der er for lidt koed paa lige nu.

Kenneth bare glem mit telefon nummer.Okay ?

Haaber ikke vi ser mere af " Ulven kommer, ulven kommer " det ville vaere synd for en evt. person som havde brug for hjaelp.

Tak her fra !
Olsen99.

Pas paa, der er altid en sulten grib, som kigger dig over skulderen.

milex
@2focus

Nej - jeg har ingen interesse i din mor's/halv-søsters personlige data.

Men - jeg forstår stadig ikke du vil være så anonym, set i betragtning at din situation.

For mit eget vedkommende - hvis jeg var så langt ude - ville jeg mere end gerne offentligøre mig selv - hvis det kunne hjælpe mig.

Hvad er problemet i det?

Hilsen Milex.

Anonym Bruger
Kære kennet/Kenneth

jeg tror bare at flere inkl. mig har det lidt underligt når de læser denne tråd. Det er svært at sige præcis hvor og hvad der er underligt, flere har været inde på detaljer...men hele historien virker forunderlig..

6-7 år i Thailand burde havde lært dig nogle tricks..men du virker dybt naiv og fred være med det....

men at du som tidl. direktør, selvstændig og iværksætter i div. firmaer idag står helt mutters alene og på røven i Thailand uden en baht el. bare en enkelt onkel el. god ven til at hjælpe dig virker skørt..du har kun en gammel svensk pensionist du ikke engang kender fuldt ud og bor i et skur..

du aner ikke hvad du helt vil...og når du kommer til danmark har du lovning på lidt arbejde...hvad med bopæl? skal du sove på gaden i DK?

mit råd, kom hurtigst til DK, ned på kommunen og hør hvad moder DK kan gøre for dig..og så ellers få styr på lejlighed osv..start fra 0...men du har allerede 10 projekter igang inden du har ramt DK..

hvad er din historie?...hvem er du? har du røvrendt folk? hvordan kan du skubbe så mange mennesker fra dig på så kort tid? jeg tror at folks malurt handler ligeså meget om en nysgerrighed end direkte skepsis på din person..for ingen kender dig...

andre ser mere sort og hvidt på sagen..(dansk mand:must help)...men der er så mange detaljer som bør belyses før jeg har lyst til at sende penge til en fuldstændig ukendt mand med en sindsyg historie..

God vind trods alt...
Redigeret af Anonym Bruger d. 21/01-2012 17:35

Frank
Har nogen undret sig over hvorfor Kennets mor lidelser er blandet ind i historien sammen med halvbroderens narkomani? Han kunne blot have skrevet, at han ikke havde nogen muligheder for at hente hjælp hos familie eller venner i Danmark. Resten er ligegyldigt. Altså med mindre man vil skabe medlidenhed hos publikum for at få dem til at sende penge.

Saendaeng
hn skrev:

Saendaeng skrev:

Michael, bygger du bare din formodning om anholdelse på det, manse fra svendborg skrev, eller har du det fra andre kilder også ?

Hej HN.

Nu har Kenneth haft en rimelig lang overstay i Thailand , ikke bare 5-6 dage. Har hørt om tilfælde med så grov overstay at du bliver andholdt. Men intet er jo sikkert. Men det er stafdig en risiko.

Historien er ligesom en film med hele svineriet. Dødsfald , narkomaner . svindler kæreste. Ville da gerne møde Kenneth i person og snakke med ham for at kunne danne mig et indtryk.

Men Kenneth må da acceptere at alle kan skrive nogle ord. Og ikke alle vil tro på det. Men hvis han svarede lidt pænere . så ved man aldrig om jeg kunne hjælpe med noget.
Michael B Kristensen

http://www.globalwindservice.com
Saendaeng skrev:

Hej HN.

Nu har Kenneth haft en rimelig lang overstay i Thailand , ikke bare 5-6 dage. Har hørt om tilfælde med så grov overstay at du bliver andholdt. Men intet er jo sikkert. Men det er stafdig en risiko.

Hej,
Ja, selvfølgelig kan man risikere at blive anholdt for overstay, men den almindelige praksis og erfaring er, at hvis man møder op i lufthavnen med en billet ud af landet og har penge til at betale for overstay, så får man lov at betale sit overstay, og der sker ikke mere.
Jeg har lige læst en del tråde på thaivisa om dette, og der er rapporter fra de sidste måneder om, at sådan er det stadig, selv om manses kopiindslag mener noget andet.
Jeg tror mere på de rapporter på thaivisa, men læs selv et par stykker:

http://www.thaivi...try4959522

http://www.thaivi...try4952806

http://www.thaivi...try4948581

Det er selvfølgelig en anden sag, hvis ens overstay bliver opdaget et andet sted end i lufthavnen.

Så jeg vil mene, det er bedst at holde lav profil og se at komme ud af landet i en fart.

Er overbevist om at 'Svendborg's indlæg ang. stramninger af overstay regler, er sakset fra
'stickmanbangkok'

Korreks mig hvis jeg tager forkert.

mvh. Labri
Redigeret af d. 21/01-2012 18:20

natty
Labri skrev:

Er overbevist om at 'Svendborg's indlæg ang. stramninger af overstay regler, er sakset fra
'stickmanbangkok'

mvh. Labri

Helt OT, men derfor synes jeg også alle burde linke til den side man sakser fra, i det mindste nævne kilden, så læserne selv kan tage stilling til "sidens" troværdighed. Troede egentlig at det hørte til almindelig netetikette.
Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin

AL 48
natty skrev:

Labri skrev:

'stickmanbangkok'

mvh. Labri

Helt OT, men derfor synes jeg også alle burde linke til den side man sakser fra, i det mindste nævne kilden, så læserne selv kan tage stilling til "sidens" troværdighed. Troede egentlig at det hørte til almindelig netetikette.

Slap nu lidt af,- det kommer garanteret herfra:
http://www.thaivi...erstayers/

Spetsnaz
Stop nu det visa ævl.

Tråden drejer sig alså om en DANSKER der er i alvorlige problemer i thailand, hjælpen kan kun gå for langsomt !

Spetsnaz skrev:

Stop nu det visa ævl.

Tråden drejer sig alså om en DANSKER der er i alvorlige problemer i thailand, hjælpen kan kun gå for langsomt !

Kan kun gi' dig ret, men vores nyudnævnte koordinator/kassemester 'patirak' er p/t i Burma, og vender først tilbage tirsdag.

Er du med på 2 K Baht ? (mindre beløb er også meget velkomne)

Mvh. Labri
Redigeret af d. 21/01-2012 21:32

AL 48
Labri skrev:

Spetsnaz skrev:

Stop nu det visa ævl.

Kan kun gi' dig ret, men vores nyudnævnte koordinator/kassemester 'patirak' er p/t i Burma, og vender først tilbage tirsdag.

Er du med på 2 K Baht ? (mindre beløb er også meget velkomne)

Mvh. Labri

Jeg ved ikke om dette er ævl:
Overstay 1 - 21 days: Pay a fine 500 Baht/day at Airport/land border
* Overstay 22 - 41 days: Pay a fine 500 Baht/day, possible arrest/detention, deportation, possible blacklisting
* Overstay 42 days or more: Pay a fine up to 20,000 Baht, arrest/detention, deportation, possible blacklisting
Læg mærke til ved Overstay 42 days, - der står ikke "possible arrest", men "arrest".-Og derefter deportation. Mon det så er nødvendigt med egen flybillet?? - Eller er det mon en fordel?? Tænker på længden af arrest.
Der står også at det kan være en fordel at henvende sig på sin ambassade først (hjælp over for myndigheder).

goldwing
JS skrev:

Kære kennet/Kenneth

jeg tror bare at flere inkl. mig har det lidt underligt når de læser denne tråd. Det er svært at sige præcis hvor og hvad der er underligt, flere har været inde på detaljer...men hele historien virker forunderlig..

6-7 år i Thailand burde havde lært dig nogle tricks..men du virker dybt naiv og fred være med det....

men at du som tidl. direktør, selvstændig og iværksætter i div. firmaer idag står helt mutters alene og på røven i Thailand uden en baht el. bare en enkelt onkel el. god ven til at hjælpe dig virker skørt..du har kun en gammel svensk pensionist du ikke engang kender fuldt ud og bor i et skur..

du aner ikke hvad du helt vil...og når du kommer til danmark har du lovning på lidt arbejde...hvad med bopæl? skal du sove på gaden i DK?

mit råd, kom hurtigst til DK, ned på kommunen og hør hvad moder DK kan gøre for dig..og så ellers få styr på lejlighed osv..start fra 0...men du har allerede 10 projekter igang inden du har ramt DK..

hvad er din historie?...hvem er du? har du røvrendt folk? hvordan kan du skubbe så mange mennesker fra dig på så kort tid? jeg tror at folks malurt handler ligeså meget om en nysgerrighed end direkte skepsis på din person..for ingen kender dig...

andre ser mere sort og hvidt på sagen..(dansk mand:must help)...men der er så mange detaljer som bør belyses før jeg har lyst til at sende penge til en fuldstændig ukendt mand med en sindsyg historie..

God vind trods alt...

Har nu været hele tråden igennem, og jeg kan kun sige, jeg er helt enig med dit synspunkt.
Kunne ikke selv skrive det bedre.

Jeg undres også af, at det er nye medlemmer af DTW som har mest positivt at skrive, samt støtter denne indsamling.

Helt fint for mig, jeg må sige jeg har støttet Ole Skyrum, og denne sag lugter i samme retning.

Slut herfra

Hej Anton

Klokken er 04:20 medens jeg skriver denne PB.

Jeg skulle ha' været til køjs for længst, men har Pb'et med Kenneth om det samme emne. Jeg er nemlig også bekymret.

Hvis Kennet virkelig er på røven, og han bliver snuppet ude i lufthavnen af emsige immigrationsfolk. Så ender han en værre situasion end han er i nu. Har Han ingen midler i Thailand er han særligt sårbar.

Jeg er på vej ud til visarunbussen (kører fra Bangkok 05:00) for at forhøre mig hos guiderne hvorledes Kennets situation er.

Han har oplyst mig at han har knap et års overstay.

Jeg står selv til 20000 Bath bøde når jeg forlader Thailand, men jeg har heldigvis midler til at købe en ny billet hvis jeg ryger i brummen.

Vender tilbage senere (jeg har 10-12 minutters gang hen til visarunbussen)

Hilsen fra

Per

Spetsnaz
Har lige set det her på en anden thailandsk side, tyder på at noget er helt galt .

2focus
21/01/2012 20:57
Endnu en gang, bliver tosserne, tåberne , taberne og idioterne på DTW trukket rundt i manegen, af en gammel kending, bedrager, svindler, løgnhals hustler og plattenslager !! Godt gået ik ?

http://www..dk/ne...

Jeg afventer pt mail angående Kenneths identitet, for at bekræfte hans tilknytning til Tranehaven 12 i Brøndby.

Spring til debat: