Se indlæg|
Danske pensionister i Pattaya svindler med pensionen
|
|
| Peder1968 |
Lagt på d. 27/10-2012 08:02
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 852 |
chaingmai skrev: .poom,kan du ikke lige forklare mig, hvorfor det er i orden, at man kan få sit tillæg og sygesikring i Spanien og på de franske Antiller i stillehavet ? og lad så være med at gøre dig selv til martyr og tro du gemmen skatten betaler vores ophold vi betaler stadig skat og har vel også gemmen et langt arbejdsliv, betalt ind til folkepensionen....................... ![]() Danmark er (desværre) en del af EU og er derfor underkastet nogle fælles regler bl.a. om fri bevægelighed o.s.v. Disse regler gælder ikke uden for EU (plus et par andre lande)...... Derfor kan DK lave deres egne regler for folk der flytter til alle andre lande..... ![]() |
|
|
|
| Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 27/10-2012 08:02
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2627 |
Skeptikeren skrev: Kim Ludvigsen du forstår ikke hvad det er vi søger at forklare/forespørge? Jo ganske enkelt - URETFÆRDIG forskelsbehandling af danske statborgere bosat enten inden for EU/EØS eller uden for. Du kan nøjes med at læse Pensionsloven, som der tidligere er henvist til i tråden: http://www.ft.dk/.../index.htm Hvis du ruller ned til det afsnit, der hedder Bopæl, finder du i § 3 stk. 5 følgende: "Retten til at modtage pension i udlandet efter stk. 2, 3 og 4 omfatter folkepensionens grundbeløb, førtidspension og tillæg efter §§ 14 og 69-72, engangsbeløb efter § 15 d, stk. 4, og tillæg efter § 15 f beregnet på grundlag af folkepensionens grundbeløb." Skeptikeren skrev: Nu har Web så startet en ny tråd ud fra en artikel i Politiken omkring pensionist aflønning, heller ikke i den artikel bliver forskelsbehandlingen berørt. Så nye pensionister der vil til Thailand bliver ikke advaret om forskelsbehandlingen Du fik heller heller ikke, at vide, at der er en anden kultur i Thailand, og at maden der er meget billigere end den derhjemme. Skeptikeren skrev:Der er flere der har nævnt at man inden man rejser bare kunne have undersøgt vilkårene. Jeg personligt fik intet at vide på min kommune eller fra andre før den dag jeg meldte adresseændring. Så først kom Sikringstsyrelsen på banen og meddelte de kolde facts. Først efter at nogle af os fik emnet op i diverse fora f.eks. her - Gregers Møller fra Scan-Asia var en af de første der havde artikler om emnet så det blev alment kendt. Voksne mennesker må selv tage et ansvar for deres beslutninger. Det er nok naturligt for de fleste at tænke på, om man nu kan tage pensionen med sig, og at undersøge hvilke konsekvenser ens flytning i det hele taget vil have. |
|
|
|
| taxidriver990 |
Lagt på d. 27/10-2012 08:04
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 578 |
Og min sidste kommentar herfra sku' lige være den: Af der führer var en visionær af klasse Der såfremt han var til stede den dag i dag ville la' fattigrøve & skvadderhoveder gasse.... I rest my case.....
Almindelig sund fornuft er ikke så almindelig endda Bekymringer er som en gyngestol. De holder dig beskæftiget, men du kommer ingen vegne Kernen i frihed er at tvivle på autoriteter |
|
|
|
| poom |
Lagt på d. 27/10-2012 11:04
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 199 |
ok? så kom nazikortet også i denne sag. hvor kom det lige fra? ikke nok med at klynkerne ikke kan hitte rundt i simpel lovgivning og vil have alt muligt betalt (og er man ikke pensionist er man dum og må ikke have nogen mening om det) alt det her kan kogen nedtil de vise ord fra Kim: Voksne mennesker må selv tage et ansvar for deres beslutninger så det er IKKE mit problem at skeptiker bliver rullet i pattaya og ikke har råd til at flytte så det er IKKE mit problem at hugobørge ikke har en sygeforsikring husk at det er vores ALLESAMMENS penge der bliver svindlet for. og der er nogen regler for EU som Kim vist også har skrevet så fint om så fri mig for kilometerlange indlg om døde socialdemokrater der måske har sagt noget i folketinget og måske har haft en brocure eller sådan noget skeptiker istedet for at kværulere sådan kan du jo bare læse loven eller få alle dine juristvenner du har til det hvis der stadig er noget du ikke fatter det er ligemeget hvor meget i ævler og skræpper op, så er der alså nogen der er uenige med jer! det gør os ikke til idioter eller noget af alt det andet vi bliver kaldt husk også at alt det her kommer af loven så om det er røde eller blå der bestemmer er der stadig et FLERTAL der mener det samme som os der ikke kan se det uretfærdige. I synes det er uretfærdigt. fint! der er mange ting JEG også synes er uretfærdigt. jeg har mindre rettigheder end en enlig mor med et par øgleunger. støttepædagogerne fra kommunen står klar med kvindehjem og psykolog hvis manden er en røv har JEG et problem vil de skide mig et stykke. der er INGEN hjælp når man er mand og konen er tosset. ingen mandehjem med fri advokat der tager med i retten for at tryne ægtemanden ingen garanteret bolig fordi ungerne automatisk gives til kvinden ingen ekstra penge fordi ungerne skal dit og dat det er URETFÆRDIGT. men en mand VÆLGER selv at gå ind i det men I bliver sgu ikke idioter eller nazister hvis i ikke er enige i det |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 27/10-2012 11:21
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5534 |
poom skrev: hugoboerge du finder hele tiden nye ting at klynke over. nu er det sygeforsikring JA det er forstået at det vil du gerne have betalt. men det får du ikke. Og det er jeg enig i at man ikke skal give. det er du ikke. så her er vi bare uenige. Skeptikeren det er FULDSTÆNDIGT forstået at du synes det er uretfærdigt at du kun har grundbeløb. JA det er forstået at det vil du gerne have betalt. men det får du ikke. Og det er jeg enig i at man ikke skal give. så vi er bare uenige. fordi jeg synes IKKE at det er uretfærdigt alt det der ævl med at du ikke helt konkret kan finde i en lov at man får mindre ved at bo i Thailand tror du ikke det hænger sammen med at du næppe er jurist? men jeg har jo sagt at du kan bare spørge alle dine juristvenner om hvordan tingene hænger sammen. du synes så nok stadig at det er uretfærdigt. det gør jeg så ikke. og sådan er vi uenige. at dine penge er stjålet rager da Danmark en papand. du har vel en forsikring til den slags. det kan da ikke rage andre at skeptiker i pattaya er blevet rullet vel? og JO!! du kan bare tage hjem! det er sgu ikke MIG (gennem skatten)der skal betale for at dit eventyr i Thailand bleb dyrere end du planlagde jeg ved godt du er uenig men det hænger sammen hen holdning til det FRIE VALG man har. skeptiker. fald nu også bare ned på jorden. tråde bliver ikke ØDELAGT bare fordi der finden andre holdninger end dine. en tråd er ikke ØDELAGT fordi man ikke gidder sidde og flæbe i kor med klynkerne. Poom, det er for meget det her. Sygeforsikring er ikke noget nyt, jeg har bragt det op for nogle aar siden men det har du ikke lagt maerke til. Da jeg bragte emnet op var der BRAGENDE tavshed fra de medlemmer her som er bosat i Pattaya. De oenskede ikke at bidrage med hvordan og hvorledes de var sygeforsikrede og det kan der kun vaere een aarsag til. Her faar man selv lov til at gaette. Men Poom kan du nu forklare hvorfor det er i orden at folk bosat indenfor EU har en sygesikring, synes du at det er i orden eller er du uenig heri ogsaa ????? Som tidligere naevnt saa har Poom ikke bidraget med noget som helst positivt overhovedet. |
|
|
|
| John |
Lagt på d. 27/10-2012 11:46
|
|
Administratorer ![]() Antal indlæg: 2171 |
taxidriver990 skrev: Og min sidste kommentar herfra sku' lige være den: Af der führer var en visionær af klasse Der såfremt han var til stede den dag i dag ville la' fattigrøve & skvadderhoveder gasse.... I rest my case..... ![]() Og det blev så den sidste kommentar fra Taxidriver990. Den slags indlæg hører ikke hjemme på Dansk Thai Website Admin. john@dansk-thai.dk
|
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 27/10-2012 12:04
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5534 |
John skrev: taxidriver990 skrev: Og min sidste kommentar herfra sku' lige være den: Af der führer var en visionær af klasse Der såfremt han var til stede den dag i dag ville la' fattigrøve & skvadderhoveder gasse.... I rest my case..... ![]() Og det blev så den sidste kommentar fra Taxidriver990. Den slags indlæg hører ikke hjemme på Dansk Thai Website Admin. Formaalet med Dansk Thai Website er vel at vi hjaelper hinanden bedst muligt indenfor den interesse vi har i forbindelse med Thailand. Det kan vaere fordi vi godt kan lide at komme her paa ferie, det kan vaere fordi vi er Thai gift og enten bosat i Danmark eller her i Thailand og der kan vaere mange andre grunde. Men vi fortaeller om de problemer vi er udsat for, vi hjaelper hinanden med rejsebeskrivelser, anbefaling af hoteller, spisesteder osv osv. Der kommer mange saglige indlaeg (jeg synes selv jeg bidrager) men saa er der en del medlemmer her der absolut skal provokere og er konstant negative og uenige og samtidig ikke bidrager med noget positivt overhovedt. Nu vil jeg ikke naevne navne, men saa vidt jeg kan laese, har vedkommende sikkert ingen interesser i Thailand, men skal bare vaere kontraer og paa tvaers. Denne person har nu haft den store fornoejelse at paa grund af sine provokationer har Taxidriver 999 nu enten faaet en pause her paa Dansk Thai Website eller ogsaa er han blevet smidt helt ud. Hvis det sidste er tilfaeldet er det helt forkert. Taxidriver 999 har bidraget med meget godt og positivt her paa Dansk Thai Website. Saa maaske John eller Webmaster skulle revurdere ? Kommentaren fra Taxidriver 999 var ikke passende, men der er f.eks. ham jeg ikke vil naevne navnet paa han kommer da med en masse sprogblomster (op i r.....) osv osv. Det er maaske helt i orden ifoelge reglementet ? Fortsat god weekend. Mvh. |
|
|
|
| paulsenp |
Lagt på d. 27/10-2012 12:11
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 942 |
@poom For at sige det kort, så er du det ubetinget største brokkehoved i denne tråd. Du har brokket dig helt fra dit første indlæg, og forstår tilsyneladende ikke, at andre ikke bare accepterer dine "vise ord" som var det den absolutte og fulde sandhed. Med årene tror jeg nok, at du kommer til at skifte mening om mange ting. Peter
|
|
|
|
| natty |
Lagt på d. 27/10-2012 12:40
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3021 |
hugoboerge skrev: Men Poom kan du nu forklare hvorfor det er i orden at folk bosat indenfor EU har en sygesikring, synes du at det er i orden eller er du uenig heri ogsaa ????? . Jeg skal ikke svare for poom, men ja, det er iorden, det er en regel som gælder for ALLE EU borgere, da det er en aftale i EU. Som jeg forstår reglerne, er reglerne bla., ret mig gerne hvis jeg tager fejl: Hvis jeg som dansker er bosat i Spanien, er jeg omfattet af den sygesikring som gælder i Spanien, modsat for en spanoiler bosat i Danmark, sygesikring efter danske regler. Det er der både fordele og ulemper med. I nogle EU lande er tandlæge næsten eller helt gratis, og en del af fuld sygesikring, modsat skal du i Danmark betale en halv herregård for at ordne gebisset. Egenbetalingen er også forskelligt i landene. Har jeg misforstået reglerne? og er der specielle regler for pensionister i EU sammenlignet med andre som, uden at være pensionist, flytter til et andet land i EU/EOS.? Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
|
| natty |
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3021 |
hugoboerge skrev: Men Poom kan du nu forklare hvorfor det er i orden at folk bosat indenfor EU har en sygesikring, synes du at det er i orden eller er du uenig heri ogsaa ????? . Jeg skal ikke svare for poom, men ja, det er iorden, det er en regel som gælder for ALLE EU borgere, da det er en aftale i EU. Som jeg forstår reglerne, er reglerne bla., ret mig gerne hvis jeg tager fejl: Hvis jeg som dansker er bosat i Spanien, er jeg omfattet af den sygesikring som gælder i Spanien, modsat for en spanoiler bosat i Danmark, sygesikring efter danske regler. Det er der både fordele og ulemper med. I nogle EU lande er tandlæge næsten eller helt gratis, og en del af fuld sygesikring, modsat skal du i Danmark betale en halv herregård for at ordne gebisset. Egenbetalingen er også forskelligt i landene. Har jeg misforstået reglerne? og er der specielle regler for pensionister i EU sammenlignet med andre som, uden at være pensionist, flytter til et andet land i EU/EOS.? Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
|
| M and M |
|
|
Begynder ![]() Antal indlæg: 20 |
Taxi-driver glemte at henvise til citat fra C.V.Jørgensen - Costa del Sol # 163 Den sang kender John ikke ? Syng med de små ![]() Det er farligt når små mennesker har magt
Når katten er ude - leger musene på bordet
|
|
|
|
| Bjarne |
Lagt på d. 27/10-2012 12:59
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 699 |
Det er dejligt at se, at administrationen forholder sig seriøst til overtrædelser af reglementet for sitet. Ingen tvivl om, at taxidrivers seneste melding ikke er den mest begavede, han har bidraget med. Det er så en vurdering, om en enkelt idiotisk kommentar skal sanktioneres med bortvisning af en debattør, som har bidraget med meget konkret på fornuftigt plan og bortset fra en enkelt svipser har holdt et sobert niveau. Når udsmidningen så er i gang, skal jeg forholde mig til opfordringer fra forskellige deltagere om at melde medborgere for dette og hint, der måtte være overtrådt. Og gøre opmærksom på, at anstødsstenen til taxidrivers exit ALENE I DENNE TRÅD har overtrådt følgende paragraffer i reglementet for Dansk Thai Website: 2 - 3 - 4 - 5 - 6 - 7 - 11 og 12. Muligvis også 13. Er det noget, der sanktioneres imod? Anlægges der anden vurdering fra webmaster/admins side af, hvad der betragtes som overtrædelser? Eller gives der længere snor til nogle, end til andre? Hvis admin løber tråden igennem, vil det stå lysende klart, at især en enkelt debattør har været aktiv i en form, der mildt sagt kan betegnes som trainerende og chikanerende. Det bemærkes, at pågældende medlem IKKE selv er del af den gruppe, som sagen vedkommer - nemlig bosatte pensionister eller "tæt-på-pensionister" i Thailand. Man kan derfor spørge, om det er rimeligt, at enkelte debattører i den grad overtager en tråd, uden at have andet end "almen interesse". Jeg respekterer naturligvis, at alle kan deltage - under forudsætning at reglementet så nogenlunde overholdes. Alle har lov til at deltage i debatten og ytre sig. Men webmaster/admin kunne måske overveje at lægge en form for relevans-vurdering ind i spillereglerne. Altså: Hvad er relevant information, som bidrager positivt til debatten på en eller anden måde. Bjarne |
|
|
|
| Lung Yao |
Lagt på d. 27/10-2012 13:03
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3992 |
Natty, I nogle af EUs landene er tandlægebesøg(og andre læge) ikke gratis, MEN inkluderet i samme ordning som lægebesøg i DK, betalt via Skattebillet. Kun hvis de skal benytte private klinikker at brugerbetalingen træder i kraft. . Redigeret af Lung Yao d. 27/10-2012 13:04 Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
|
| OleH |
Lagt på d. 27/10-2012 13:26
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 458 |
M and M skrev: Taxi-driver glemte at henvise til citat fra C.V.Jørgensen - Costa del Sol # 163 Den sang kender John ikke ? Syng med de små ![]() Det er farligt når små mennesker har magt ![]() En rigtig god sang af C.V. Jørgensen ! Her er et link til akkorder og tekst: http://www.e-chor...ta-del-sol |
|
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 27/10-2012 13:39
|
|
Superadministrator ![]() Antal indlæg: 6782 |
Bjarne skrev: Hvis admin løber tråden igennem, vil det stå lysende klart, at især en enkelt debattør har været aktiv i en form, der mildt sagt kan betegnes som trainerende og chikanerende. Det bemærkes, at pågældende medlem IKKE selv er del af den gruppe, som sagen vedkommer - nemlig bosatte pensionister eller "tæt-på-pensionister" i Thailand. Man kan derfor spørge, om det er rimeligt, at enkelte debattører i den grad overtager en tråd, uden at have andet end "almen interesse". Jeg respekterer naturligvis, at alle kan deltage - under forudsætning at reglementet så nogenlunde overholdes. Alle har lov til at deltage i debatten og ytre sig. Men webmaster/admin kunne måske overveje at lægge en form for relevans-vurdering ind i spillereglerne. Altså: Hvad er relevant information, som bidrager positivt til debatten på en eller anden måde. Jeg vil mene at vi allerede har et punkt i reglementet omkring relevans. Nemlig følgende punkt: §5 - Skriv kun indlæg i tråde, hvis du har noget at bidrage med. Hav venligst respekt for andres debatter. Er nogle i gang med at diskutere på en heftig måde ? Du er ikke nødt til at deltage, og hvis du blander dig er chancen for at tingene bliver endda værre større, specielt hvis følelserne er i kog. Er nogle i gang med at diskutere noget som du syntes er udenfor temaet eller meningsløst - så lad dem gøre det uden din indblanding, du vinder intet ved at prøve at forhindre dem, og skal hellere bruge energien på at diskutere noget som du syntes er meningsfyldt. Og det skal Poom naturligvis overholde og respekter fuldt ud. Samtidigt skal dem som ikke er enig med Poom også respektere at der er andre som har andre meninger til det som er oppe i tråden end deres egen. Og for at være ærlig så burde de to diskussioner ikke foregå i én og samme tråd - det er på ingen måde hensigtsmæssigt. Jeg vil derfor opfordre Poom til at tage emnet op i en anden tråd og lade dem som har en anden interesse i spørgsmålet end de principielle fortsætte i denne tråd. M and M skrev: Taxi-driver glemte at henvise til citat fra C.V.Jørgensen - Costa del Sol # 163 Den sang kender John ikke ? Syng med de små ![]() Det er farligt når små mennesker har magt ![]() Fair nok at du og Taxidriver citere og henviser til en lille del af en tekst i en sang, men I burde ikke have forventning til at alle andre kender teksterne i alle mulige og umulige sange. Det er jo en umulighed at bede om. Personligt mener jeg da at have hørt sangen før at dømme ud fra titlen på sangen. Syntes at jeg kunne mindes at have hørt sådan en Costa Del Sol sang før. Men derfra og så til at kende en tekst i en for mig ellers ligegyldig sang er for meget at forvente. Og jeg tvivler på at John har kendt til sangen og teksten meget bedre end mig - det tror jeg i hvert fald ikke ud fra hans udelukkelse af Taxidriver. Og nu efter et vink med en vognstang, så er det ingen skam at indrømme at udelukkelsen af Taxidriver nok var en fejl da vi i admin ikke var bekendt med teksten i en eller anden sang som ingen af os rigtig har dyrket eller kender andet til end måske at have hørt den i radioen ved en tilfældighed engang for flere år siden. Det beklager vi naturligvis overfor alle og især selvfølgelig overfor Taxidriver som hermed har fået ophævet sin udelukkelse. Vi i admin er store nok til at indrømme en fejl, men det pis med små mennesker og magt gider vi ikke at høre på og derfor får du en midlertidig udelukkelse for det angreb mod et admin-medlem. Fortsat rigtig god dag. - Admin - Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 27/10-2012 13:45
|
|
Superadministrator ![]() Antal indlæg: 6782 |
OleH skrev: En rigtig god sang af C.V. Jørgensen ! Her er et link til akkorder og tekst: http://www.e-chor...ta-del-sol Ja, jeg måtte også finde teksten frem da vi ikke kendte den så grundigt. Jeg gengiver lige teksten i sin fulde længden for en god ordens skyld: Costa del Sol (En inciterende flamenco) (Tidens tern) Når solen den forsvinder fra de hjemlige himmelstrøg ja så forsvinder jeg også sydpå til Spanien & mit luksus-eksil for at te mig som en tosse på Costa del Sol hvor solen den danser en inciterende flamenco i min swimming-pool har keep cool altid været mit motto mit navn er Günther men folk hernede kalder mig Otto Så snart jeg så det hele gå ad helvede til var jeg psst-væk over samtlige bjerge & danderer den nu flittigt i dansker-koloni med pension hjemmefra i reserve på Costa del Sol hvor solen den danser en inciterende flamenco i min swimming-pool har keep cool altid været mit motto mit navn er Günther men folk hernede kalder mig Otto For øjeblikket har vi det herligt her på Costa del Sol i vort ny-nazistiske & asociale sammenhold men den dag røderusserne kommer & det gør de jo nok igen har jeg solgt min hacienda & købt en ny i Californien En sidste kommentar herfra sku' lige være den at der Führer var en visionær af klasse der såfremt han var til stede den dag i dag ville la' fattigrøve & skvadderhoveder gasse på Costa del Sol hvor solen den danser en inciterende flamenco i min swimming-pool har keep cool altid været mit motto mit navn er Günther men folk hernede kalder mig Otto Fortsat rigtig god dag. Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
|
| taxidriver990 |
Lagt på d. 27/10-2012 14:22
|
|
Bilen er tanken og jeg er tilbage....![]() Takker for opbakningen og til Webmaster..... Det var aldrig min tanke at den kunne blive tolket nazistisk, tvaertimod er den bydt satirisk over for " de rige " pensionister der dengang rejste til Spanien, og dermed synes jeg da at den er lidt aktuel i debatten. Jeg sagde i et tidligere indlaeg at Skeptikeren skulle passe paa sit blodtryk, og saa var det mig selv der roeg op... Saadan kan det gaa for selv den vaerste, men lad os nu for gang i debatten paa en god maade og haabe at den bliver saglig og ikke bare fnidder... God weekend... Ps. Har ioevrigt mens jeg har hvilet fundet en hundehvalp, under mit kontor paa grunden, som er blevet smidt over muren i nattens loeb, saa nu ved jeg hvorfor vores hund gik amok i nat. Saa nu er jeg blevet hundeejer i thailand men maa blive i en anden traad .... i Cola Zero
Almindelig sund fornuft er ikke så almindelig endda Bekymringer er som en gyngestol. De holder dig beskæftiget, men du kommer ingen vegne Kernen i frihed er at tvivle på autoriteter |
|
|
|
| flyer |
Lagt på d. 27/10-2012 15:02
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 688 |
taxidriver990 skrev: Bilen er tanken og jeg er tilbage.... ![]() Takker for opbakningen og til Webmaster..... Det var aldrig min tanke at den kunne blive tolket nazistisk, tvaertimod er den bydt satirisk over for " de rige " pensionister der dengang rejste til Spanien, og dermed synes jeg da at den er lidt aktuel i debatten. Jeg sagde i et tidligere indlaeg at Skeptikeren skulle passe paa sit blodtryk, og saa var det mig selv der roeg op... Saadan kan det gaa for selv den vaerste, men lad os nu for gang i debatten paa en god maade og haabe at den bliver saglig og ikke bare fnidder... God weekend... Ps. Har ioevrigt mens jeg har hvilet fundet en hundehvalp, under mit kontor paa grunden, som er blevet smidt over muren i nattens loeb, saa nu ved jeg hvorfor vores hund gik amok i nat. Saa nu er jeg blevet hundeejer i thailand men maa blive i en anden traad .... i Cola Zero God underholdning![]() Ved sgu ikke rigtig om jeg tør besøge dig når jeg bliver pensionist hvis du ikke har en bajer i huset?! Det der zero -sprøjt skal man da bare p!sse af, der er jo ikke engang noget energi i det! Og havde du taget dig en bajer havde du nok ikke røget helt op i "Det røde felt" ![]() Nåh men godt du er tilbage igen, fik lige kigget i replikboksen og kunne se at tråden var flyttet. Jeg ved det!! OT men ville oz bare lige sige hej Vær mod andre som du ønsker de skal være mod dig
ทำดีได้ดี ทำชั่วได้ชั่ว Watching You |
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 28/10-2012 05:54
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 230 |
Forstå ikke vores politikker der hjemme, ikke lave loven om om Pension. Gøre dog noget der er fair, nobel osv for os Dansker.. Ens pension til alle på Førtidspension om de bo i DK, EU og uden for, om de er single eller bo sammen, ens beløb til alle. man kunne tænke sig at de tager forskellen i de 2 beløb, dele det med 2, lægge det til den lave sat, og giver det til alle på førtidspension... Derved kan folk slå sig ned hvor de vil i verden... Det regnstykke kan nok bære sig selv, eller tæt der på.. Gøre det samme for folk på folkepension en sat til alle, om de bo i DK,EU eller uden for.. Det regnstykke vil koste lidt ekstra penge, hvor vi alle give lidt mere i skat, men det er vil fair, disse folk har bygget landet op til os andre, så for mig er det fair nok, og giver gerne den lille del mere... Så slippe vi for at folk snyder med adresse, hvor de bo, osv... En kæmpe del af kontrol skal fjernes helt eller delvis... Da det så kun er om folk har ekstra indtjening oven i hatten.. Det er en del nemmere at tjekke.... Skidt pyt, bare en Badedyr tanke... Nu har jeg set i denne tråd, at man bare skal gøre hvad man får besked på fra staten siden, og ikke tænke selv.. Tænker på hvis de person imorgen modtager et brev der siger at de i fremtiden skal sende 50% af deres løn til Badedyret konto, om de faktisk vil gøre det uden bøvl, ELLER om de vil aktiver de små grå, og sige, KAN det nu passe, lad os da lige få det undersøgt til bunds... Ja jeg ved godt det er at gå til ydelighederne, men tro "mange" fanger mit point her, er godt klar hvem der ikke fanger den.. Men igen, skidt pyt, sider bare her og tænker lidt over det hele..... Pas godt på jer selv hvor end i verden i nu er... |
|
|
|
| taxidriver990 |
Lagt på d. 28/10-2012 07:38
|
|
Hej Badedyret Det er virkelig godt skrevet Desvaerre tror jeg mange af dem som har laengre til pension end de kan regne ud selv, ikke deler din opfattelse, de vil vaerne om sit eget Men altid rart naar uligheder bliver udjaevnet og forskelle blive rettet til ligheder. Og politikere kan selvfoelgelig aendre loven, men hvorfor skulle de have nogle intresse idet ? Det vil kraeve en hel del lobby arbejde at finde nogen der bare vil stille forslag om aedring af vilkaarene for udbetaling af pension uden for EU's graenser Og naar vi hyler som ulve her saa er vi ihvertfald ikke med til at skabe en saglig debat Ved ikke om organisationer som aeldresagen eller lignende har intresse i at tage sagen op, Almindelig sund fornuft er ikke så almindelig endda Bekymringer er som en gyngestol. De holder dig beskæftiget, men du kommer ingen vegne Kernen i frihed er at tvivle på autoriteter |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

Syng med de små 

God underholdning