Se indlæg|
Om at finde kærligheden i Thailand...
|
|
|
Lagt på d. 07/09-2011 10:29
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Hej-jeg mener og skriver bare, at JEG ikke tror på alle de statestikker,da enhver med bare lidt viden om det,ved at enhver statestik kan laves efter eget ønske-et simpelt spørgsmål om, at stille de rigtige spørgsmål-de rigtige steder. Skal vi ikke være enige om, at Danmarks Stattestik er en oplysning om fakta på mange ting i det danske samfund, hvor mange udlændinge bor der i danmark, hvor mange børn er der født i 2010 og hvad er befolkningstallet o.s.v. Så hvis det er en meningsmåling fra et eller andet institut du tænker på kan jeg kun give dig ret, den kan bruges og misbruges efter forgodtbefindende, hvilket jo tydeligt ses i disse dage op til et valg. Men prøv dog lige at kig på alle de negative indlaeg der kommer herinde-selv hvis folk bare kommer og spørger til et eller andet vedrørende Thailand,risikerer de et fraekt og negativt svar. Hvornår er et svar frækt og negativt? Hvis du mener det er frækt at advare mod golddiggere i thailand, ja så vil der nok være mange frække indlæg, særlig da livet også er sort og ikke bare hvidt. Det er ikke folk der kommer med deres meninger og som har anderledes meninger end jeg,jeg hentyder til generelt-men de der udelukkende naesten,sidder og afventer et indlaeg,hvor de kan sprede lidt negativitet og naesten pr. automatik svarer negativt på stort set alt. Prøv nu at se på tråen her hvor der er over 150 indlæg og der ser jeg ikke noget af de negative ting, men bare folks meninger fortalt på forskellig måde. Det kan vaere så frustrerende, at ofte så er det naesten ligegyldigt hvad man laegger herind-så kommer der nogen med deres negative udladninger-betvivler folk historier og hensigter med at laegge det herind-ja, selv en simpel oplysning om billet priser,kan blive sat i søgelyset af disse personer.Det syntes jeg da er for meget Det er da muligt det er for meget set fra dit synspunkt, men når folk bliver kaldt Leifer og nagative kun på grund af deres mening i en tråd, ja så følger det meget nemt med over i næste tråd. |
|
|
|
| NoiNarak |
Lagt på d. 07/09-2011 11:49
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 586 |
yan skrev: Hej-jeg mener og skriver bare, at JEG ikke tror på alle de statestikker,da enhver med bare lidt viden om det,ved at enhver statestik kan laves efter eget ønske-et simpelt spørgsmål om, at stille de rigtige spørgsmål-de rigtige steder. Skal vi ikke være enige om, at Danmarks Stattestik er en oplysning om fakta på mange ting i det danske samfund, hvor mange udlændinge bor der i danmark, hvor mange børn er der født i 2010 og hvad er befolkningstallet o.s.v. Så hvis det er en meningsmåling fra et eller andet institut du tænker på kan jeg kun give dig ret, den kan bruges og misbruges efter forgodtbefindende, hvilket jo tydeligt ses i disse dage op til et valg. Men prøv dog lige at kig på alle de negative indlaeg der kommer herinde-selv hvis folk bare kommer og spørger til et eller andet vedrørende Thailand,risikerer de et fraekt og negativt svar. Hvornår er et svar frækt og negativt? Jeg mener et svar er fraekt,hvis en bruger kommer herind og spørger specifikt efter nogle oplysninger-og man så bare svarer-google det dog-eller det er da et dumt spørgsmål. Det er jo ikke dumt for den som spørger-havde personen vidst tingene, havde ham/hun jo aldrig spurgt til det. Men det var nu generelt på DTW jeg mente med det og ikke specifikt i denne tråd. Hvis du mener det er frækt at advare mod golddiggere i thailand, ja så vil der nok være mange frække indlæg, særlig da livet også er sort og ikke bare hvidt. Pkke det jeg mente. Det er ikke folk der kommer med deres meninger og som har anderledes meninger end jeg,jeg hentyder til generelt-men de der udelukkende naesten,sidder og afventer et indlaeg,hvor de kan sprede lidt negativitet og naesten pr. automatik svarer negativt på stort set alt. Prøv nu at se på tråen her hvor der er over 150 indlæg og der ser jeg ikke noget af de negative ting, men bare folks meninger fortalt på forskellig måde. Forklaring ovenfor. Det kan vaere så frustrerende, at ofte så er det naesten ligegyldigt hvad man laegger herind-så kommer der nogen med deres negative udladninger-betvivler folk historier og hensigter med at laegge det herind-ja, selv en simpel oplysning om billet priser,kan blive sat i søgelyset af disse personer.Det syntes jeg da er for meget Det er da muligt det er for meget set fra dit synspunkt, men når folk bliver kaldt Leifer og nagative kun på grund af deres mening i en tråd, ja så følger det meget nemt med over i næste tråd. Ja, men du har da ret i,at det ofte følger med,idet to personer måske ikke er enige og skaendtes lidt herinde-og det bør det jo ikke-men ok. sådan er det og jeg er måske også lidt penipel idet jeg ofte føler, at visse personer bare er der med det samme,med en spids kommentar,uanset hvad jeg så laegger ind.Det bliver man vel,på den måde. Men tråden her kørte jo rigtig godt indtil de negative indlaeg røg på-som du så ser som en anden mening-ja, men ok-det er det jo også. |
|
|
|
|
Lagt på d. 07/09-2011 12:11
|
|
NoiNarak Jeg mangler godt nok et svar fra dig på den med Danmarks Stattestik som jeg mener du forveksler med et institut for meningsmålonger. Og jeg ser slet ikke denne tråd har været ødelagt på nogen måde, men der er kommet nogle meninger i debatten som går imod alle disse lykkelige luderægteskaber som tråden jo reelt handler om. Jeg ser de første mange indlæg hvor der ikke var andet end klap på skulderen til en historie fra sexindustrien, kunne være en god historie for sensationspressen om hvordan dem der er en del af eller mindst feriegæst i thailand forherliger sexindustrien. Derfor ser jeg gerne indlæg der ser lidt anderledes på Thailand. Sådan kan det jo også fortolkes eller er det helt forkert? |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 07/09-2011 13:04
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
yan skrev: NoiNarak Jeg mangler godt nok et svar fra dig på den med Danmarks Stattestik som jeg mener du forveksler med et institut for meningsmålonger. Og jeg ser slet ikke denne tråd har været ødelagt på nogen måde, men der er kommet nogle meninger i debatten som går imod alle disse lykkelige luderægteskaber som tråden jo reelt handler om. Jeg ser de første mange indlæg hvor der ikke var andet end klap på skulderen til en historie fra sexindustrien, kunne være en god historie for sensationspressen om hvordan dem der er en del af eller mindst feriegæst i thailand forherliger sexindustrien. Derfor ser jeg gerne indlæg der ser lidt anderledes på Thailand. Sådan kan det jo også fortolkes eller er det helt forkert? Jeg vil egentlig give begge parter ret. Der er en høj skilsmisseprocent for fx thai-danske forhold, der bor i Danmark. Men der er en vis logik i galskaben. De fleste, som bor i Danmark og møder en Thai, er NØDT til at gifte sig, hvis de vil være sammen. Hvis man derimod møder en dansker (altså et dansk-dansk forhold), så venter de fleste jo i adskillige år, før de gifter sig, hvis de overhovedet gifter sig... Og selvom man møder en thai i Thailand og kører et langdistanceforhold i flere år, så har man stadig ikke prøvet en reel dagligdage endnu. Statistikken tager ikke, og kan ikke tage, disse forbehold. Hilsen, Robert |
|
|
|
| bimmelim |
Lagt på d. 07/09-2011 13:14
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 571 |
Vil give Robert 100% ret i det han siger. Nu hvor reglerne er sådan, så kan man jo ikke bare flytte sammen inden man gifter sig som man normalt gør i Danmark. Så efterfølgende finder man ud af at det ikke går af en eller anden grund. |
|
|
|
|
Lagt på d. 07/09-2011 14:12
|
|
Nej hold nu, det har intet med danske udlændingeregler at gøre, svenskere har samme problem og har ikke de stramme regler. Tidligere kom der mange skilsmisser efter 3 års ægteskab, nu de senere år er det først efter 7 år. Forklaring ubedes. Mon ikke den høje % skyldes vores forskelligheder ved at være opvokset i vesten og i asien, så det meste er kulturforskellen. Efter hvad jeg hører fra thai kvinder har de helt andre forventninger til en ægtemand end en dansk kvinde har. Og Svenskerne kan godt bo sammen uden at være gift og alligevel er der samme problem derovre. Og statestikken lyver ikke, men kan selvfølgelig fortolkes på den måde, men det fjerner ikke problemet som er der og som efter min overbevisning kun har noget med kulturen at gøre. Ellers kan vi jo se på de forhold der findes i Thailand, hvor mange af dem jeg kender og har mødt ikke bor sammen med den de først fandt hernede. |
|
|
|
| DKPete |
Lagt på d. 07/09-2011 14:41
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 594 |
yan skrev: Ellers kan vi jo se på de forhold der findes i Thailand, hvor mange af dem jeg kender og har mødt ikke bor sammen med den de først fandt hernede. Tror måske at en stor del har med at gøre at ham der var konge i Thailand er gadefejer i Danmark + måske en aldersforskel på 20 år - når de så kommer til DK finder de ud af at de hellere vil have en yngre og rigere model. Kender flere par hvor manden er blevet skiftet ud med en yngre - det er jo ikke noget vi mænd har patent på ![]() |
|
|
|
| patirak |
Lagt på d. 07/09-2011 17:07
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 739 |
DKPete skrev: yan skrev: Ellers kan vi jo se på de forhold der findes i Thailand, hvor mange af dem jeg kender og har mødt ikke bor sammen med den de først fandt hernede. Tror måske at en stor del har med at gøre at ham der var konge i Thailand er gadefejer i Danmark + måske en aldersforskel på 20 år - når de så kommer til DK finder de ud af at de hellere vil have en yngre og rigere model. Kender flere par hvor manden er blevet skiftet ud med en yngre - det er jo ikke noget vi mænd har patent på ![]() Ja, det kan være at tallene bliver bedre når engang folk finder ud af at man IKKE kan købe kærlighed og følelser for penge - og dermed heller ikke et lykkeligt ægteskab. Troen på at Thai kvinder (Bar-piger eller ej) vil gøre alt, bare de får penge er en illusion. Hvis man tror på det, så forholdet dømt til at mislykkedes… Gensidig tillid, respekt, kulturforståelse, sprog og fælles forventninger er bare nogle af de faktorer der kan danne god grobund for et godt Thai/Dansk ægteskab. MEN hvis kærligheden, følelserne og tiltrækningen ikke er der hos BEGGE parter, så er det nok bedre blot at nyde nattelivet i Thailand og forblive single. Økonomi spiller en rolle i alle forhold - også rene danske forhold. Men det er ikke det der giver et godt ægteskab og en hverdag hvor man er lykkelig sammen. Venner kan heller ikke købes for penge og det er først når man står i lort til halsen, at man finder ud af om man virkelig har den rigtige partner eller ens venner nu også er rigtige venner. Hvis alle brugte meget mere tid sammen med deres Thai-kæreste før de besluttede at gifte sig, så ville jeg våge den påstand at talene fra Danmarks Statistik ville se en hel del bedre ud. Problemet er at folk tror kærlighed handler om penge og ikke har forståelse eller respekt for Thai-kultur eller Thai-kvinder. Man kan ikke købe sig til et lykkeligt ægteskab. Man kan købe sex, smil og en god oplevelse for en aften eller uge i Thailand med en Thai-kvinde. Men hvis man tror hun altid vil være "perfekt" bare man giver hende penge….så får man sig en overraskelse, når det bliver hverdag. Til sidst vil jeg sige…. Jeg har fuld forståelse og respekt for at en del Thai/Danske ægteskaber af bla. økomiske grunde ender med at bosætte sig i Danmark. Er man glad for hinanden, så kan man være hvor som helst i verden. MEN der hvor jeg mener det går helt galt er de naive mænd, der tror at Danmark er paradis for en Thai-kvinde. Det kan være svært nok for en Dansker at bosætte sig og tilpasse sig i Thailand. Men forestil jer lige den omvendte situation…. Man kommer fra Thailand til et land hvor smil er et særsyn, hvor mange har fordomme om blandede ægteskaber og hvor solen er noget man kun ser få uger om året o.s.v. Deruddover taler alle dansk og man skal undvære sin familie, som man ellers er enormt tæt knyttet til. Nogen må endda undvære at se deres børn over længere tid. Tro ikke Thai-kvinder syntes at Danmark er fantastisk. De kvinder, der "bider" den omvæltning i sig og formår at tilpasse sig i Danmark - dem tager jeg virkelig hatten af for. Det må være virkeligt svært at skulle forlade det land, som man elsker. Og alle de Thai-kvinder jeg kender, de elsker deres land. For mig kræver et et godt Thai/Dansk ægteskab i Danmark således ikke kun kærlighed mellem de to parter, men det kræver også at især kvinden virkelig må "ofre" sig (BIG TIME!). For at komme fra f.eks. Bangkok og så skulle syntes at Thy er fantastisk, det kræver da sin kvinde - om så mandens bankbog er spækket med penge. Så hatten af for de Thai-kvinder, der formår at klare den udfordring…. For mig ville udfordringerne i selve ægteskabet være "peanuts" i forhold til. Derfor har jeg også enorm respekt for de ægteskaber der fungerer i Danmark... - for her må der virkelig være tale om sand og dyb kærlighed. Så stor stor respekt for det! Blot et indlæg til de mænd der inden de gifter sig, tror at deres Thai-kone vil elske Danmark og se det som paradis på jorden. Og noget som enhver dansk mand bør tænke meget over inden man vælger at gifte sig med en Thai-kvinde og bosætte sig med hende i Danmark. Det skal lige siges at jeg på ingen måde hader Danmark og hvis man tror det, så har man ikke læst indlægget på den rigtige måde. Ville lige nu give 100 kr. for en ristet hotdog :-) Redigeret af patirak d. 07/09-2011 17:22 |
|
|
|
| natty |
Lagt på d. 07/09-2011 18:14
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3021 |
patirak skrev: Til sidst vil jeg sige…. Jeg har fuld forståelse og respekt for at en del Thai/Danske ægteskaber af bla. økomiske grunde ender med at bosætte sig i Danmark. Er man glad for hinanden, så kan man være hvor som helst i verden. MEN der hvor jeg mener det går helt galt er de naive mænd, der tror at Danmark er paradis for en Thai-kvinde. Det kan være svært nok for en Dansker at bosætte sig og tilpasse sig i Thailand. Men forestil jer lige den omvendte situation…. Man kommer fra Thailand til et land hvor smil er et særsyn, hvor mange har fordomme om blandede ægteskaber og hvor solen er noget man kun ser få uger om året o.s.v. Deruddover taler alle dansk og man skal undvære sin familie, som man ellers er enormt tæt knyttet til. Nogen må endda undvære at se deres børn over længere tid. Tro ikke Thai-kvinder syntes at Danmark er fantastisk. De kvinder, der "bider" den omvæltning i sig og formår at tilpasse sig i Danmark - dem tager jeg virkelig hatten af for. Det må være virkeligt svært at skulle forlade det land, som man elsker. Og alle de Thai-kvinder jeg kender, de elsker deres land. For mig kræver et et godt Thai/Dansk ægteskab i Danmark således ikke kun kærlighed mellem de to parter, men det kræver også at især kvinden virkelig må "ofre" sig (BIG TIME!). For at komme fra f.eks. Bangkok og så skulle syntes at Thy er fantastisk, det kræver da sin kvinde - om så mandens bankbog er spækket med penge. Så hatten af for de Thai-kvinder, der formår at klare den udfordring…. For mig ville udfordringerne i selve ægteskabet være "peanuts" i forhold til. Derfor har jeg også enorm respekt for de ægteskaber der fungerer i Danmark... - for her må der virkelig være tale om sand og dyb kærlighed. Så stor stor respekt for det! Blot et indlæg til de mænd der inden de gifter sig, tror at deres Thai-kone vil elske Danmark og se det som paradis på jorden. Og noget som enhver dansk mand bør tænke meget over inden man vælger at gifte sig med en Thai-kvinde og bosætte sig med hende i Danmark. Det skal lige siges at jeg på ingen måde hader Danmark og hvis man tror det, så har man ikke læst indlægget på den rigtige måde. Ville lige nu give 100 kr. for en ristet hotdog :-) Hip, hip, supert skrevet ,thumps up Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 07/09-2011 18:23
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
Hehe, Patirak, det eneste jeg kunne finde på at savne i Thailand er rugbrød ![]() Som sædvanlig et godt og præcist indlæg fra din hånd. Hvis jeg må komme med en kommentar på nedenstående: Derfor har jeg også enorm respekt for de ægteskaber der fungerer i Danmark... - for her må der virkelig være tale om sand og dyb kærlighed. Så stor stor respekt for det! Og dette er ikke møntet på nogen som helst herinde. Men sagen er i en del tilfælde denne: Kvinden har brændt sine broer i Thailand, har måske fået børn her i DK, er kommet op i alderen, har så at sige ingen uddannelse. Hvor jeg vil hen er dette: Mange har ikke en kinamands chance for at returnere til Thailand og der få en tilværelse der tåler sammenligning med den de har nu. Jeg kender mange der på et splitsekund ville rejse retur, såfremt det økonomiske grundlag var i orden. Jeg kender flere, ældre thai damer der har valgt repatrieringsudvejen. Så at tro, at det udelukkende drejer sig om sand og dyb kærlighed, er nok at tage den for langt ![]() mvh rinpoche |
|
|
|
| latour82 |
Lagt på d. 08/09-2011 11:08
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 377 |
For at summere op, så findes der vel ingen skabalon for, hvad kvindernes bevægegrunde er for at rejse til for dem fjernt land. Jeg er enig med Rinpoche om at majoriteten pakkede kufferten på sekundet, hvis muligheden for at rejse hjem var og er tilstede, selvom jeg har en eller anden følelse af at min kone nu igennem nu snart 12 år, på et eller andet niveau rigtigt gerne ser mig som en del af fortsættelsen i Thailand, samt naturligvis også vores fælles børn. Nu passer min kone heller ikke helt med det stereotype billede af den tybiske situation af hvorfor en Thailandsk pige søger langt væk hjemmefra. Ud af en middelstands Thailandsk familie, hvor alle arbejder og er selvforsørgende, mor og far arbejder så ikke mere, men faderen har en del penge på kistebunden, så de lider ingen nød, og vi har da heller aldrig sendt så meget som 10 bath til Thailand. Min kone var også i arbejde da jeg mødte hende, relativt alm. arbejde som kok, der var ingen børn i kurven, og da vi mødtes var hun 26år, så bestemt stadigvæk i en attraktiv alder hvor hun kunne have fået en Thailandsk partner hvis det var, så hun var bestemt ikke i nogen dårlig situation, som kunne motivere hende til at søge nye græsgange. Vi mødtes spontant på hendes arbejdsplads, og det var en længere affære inden at hun drog til Dk. Hendes situation også for hendes eventuelle liv i Thailand, tegner også ganske fint. Hun har forlængst bygget hus, og har denne sommer fået plantet gummitræer på noget grund som hun ejer, som langsigtet gerne skulle sikre en fremtid i Thailand for os. I mine øjne bryder hun fordommene med at leve i nuet, men hun tænker langt frem. Det er bestemt helt i overensstemmelse med mine egne drømme at når jeg om små 16 år er færdig på arbejdsmarkedet, så vil jeg nyde mit otium sammen med hende i Thailand, på det tidspunkt er ungerne også fløjet fra reden. Hvad vil jeg fortælle med vores historie?? tja være med til at give et billede af mit liv med en Thaikvinde som ikke helt passer med de stereotype beskrivelser af vesterlændinge/Thaiforhold. Mvh. Niels |
|
|
|
| Rawirot |
Lagt på d. 08/09-2011 12:01
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 352 |
En situation jeg også genkender. Vi har så været gift i 20 år. Velkommen i den positive klub
Rawirot
Siamren . Flauenskjold-by.dk |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 08/09-2011 14:30
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5534 |
Patirak startede rigtig godt og han har faaet mange roser for det. Aarsagen til at starte traaden kunne maaske ogsaa vaere at faa nogle af forum deltagerne ud af busken med hensyn til deres egne erfaringer og her taenkes der paa giftemaal med barpiger. Svarene fra Patirak er velformulerede og han udviser et stort kendskab til asiater, for der er mange ting jeg kan nikke genkendende til. Om hans historie er sand eller usand (som der er nogle deltagere her har givet udtryk for) skal jeg ikke kunne sige, men jeg giver Patirak "the benefit of the doubt". Men hans historie har ihvertfald bragt livlig aktivitet i diskussionsklubben. |
|
|
|
| patirak |
Lagt på d. 01/01-2012 15:03
|
|
GODT NYTÅR ALLESAMMEN!!!!! Da vi nu har startet på 2012, er det vist på tide at komme med en opdatering på mit tidligere indlæg herfra og tanker i forhold til det nye år. Mit liv har i det forgangne år ændret sig en hel del. Efter skilsmissen med min danske kone levede og nød jeg det frie single liv. Faktisk nød jeg det så meget, at jeg absolut ikke havde planer om at indgå i noget fast forhold nogensinde. Nu sidder jeg så her i en lejlighed i Bangkok foran computeren, mens min Thai-kæreste laver mad og min pap-søn ser fjernsyn. Livet er altså bare enormt mærkelig og totalt uforudsigelig nogle gange. Mit liv og min hverdag her i Bangkok, har lært mig en hel del om det at bo og leve med en Thai-kvinde og tidligere freelance ”Working Girl”. Jeg har fået indblik i og forsmag på nogle af de udfordringer der venter forud - og har smagt på de goder, der også følger med i et sådant forhold. Som tiden er gået og hverdagen har indfundet sig, så er jeg så småt begyndt at forstå de udfordringer, som folk der gifter sig med Thailændere eller folk fra en helt anden kultur står overfor. Jeg forstår nu hvorfor disse ægteskaber ofte ender med skilsmisse. De sproglige og kulturelle udfordringer kan være en svær mundfuld at skulle sluge for hver af parterne og kan føre til enormt mange misforståelser. Når jeg f.eks. analyserer de skænderier jeg har haft med min kæreste indtil nu, så har mange af dem faktisk udgangspunkt i enten sproglige misforståelser eller vores kulturelle forskelle. Det til trods for at min kæreste faktisk taler ret godt engelsk og at vi begge har hvad jeg vil kalde rimelig forståelse for hinandens kulturer. Alligevel formår vi at komme i situationer, hvor vi misforstår hinanden og hvor f.eks. et skænderi forværres fordi vi simpelthen tænker forskelligt. Med tiden har jeg også indset at jeg personligt har været ”svine heldig”, når det drejer sig om min kæreste og ikke mindst hendes fortid taget i betragtning. At få en hverdag til at fungere med en Thai-kvinde er én ting – at få det til at fungere med en tidligere Thai barpige er en helt anden ting. Det er en situation der ikke blot kræver forståelse og tålmodighed fra mandens side, men i særdeleshed en helt unik og meget speciel kvinde… Hvor mange mænd finder lige en barpige, der oprigtigt vil ud af branchen, som ikke gambler, som har penge på kontoen, som ikke er blevet ødelagt af jobbet – og som viser sig at være en ærlig, trofast, kærlig og ansvarsfuld kvinde? Hvad fremtiden vil bringe er uvist. Men én ting ved jeg dog... Jeg vil aldrig komme ud af dette forhold med et økonomisk tab. Jeg risikerer derimod et knust hjerte og efterfølgende evig depression, hvis hun en dag kyler mig ud. Men den risiko tager vi jo alle, hvis vi finder en partner vi elsker og vælger at dele livet sammen. De næste måneder bliver spændende, da kæresten er igang med at investere i og etablere en butik. Det vil med sikkerhed ændre vores hverdag en del, da hun jo så vil bruge en del tid på det. Glæder mig til at se hvordan det kommer til at gå og om jeg så får lov til at tage opvasken indimellem Indtil videre har jeg jo haft forbud mod at lave noget herhjemme.Så indtil videre kører forholdet altså stadig "på skinner" og man kan altså finde "gode" barpiger, hvis man altså er svine heldig! Melder tilbage om 6 måneders tid med en ny opdatering --- med mindre jeg til den tid er blevet slået ihjel og/eller har fået stjålet min computer
Redigeret af patirak d. 01/01-2012 15:26 |
|
|
|
| bellaleifh |
Lagt på d. 01/01-2012 15:40
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 12 |
hej Patirak tak for en fantastisk velskreven historie og held og lykke herfra hilsen Leif |
|
|
|
| patirak |
Lagt på d. 25/03-2013 05:44
|
|
Hej med jer. Havde egentlig besluttet mig for ikke at skrive flere indlæg her, men vil nu alligevel efter en lang pause komme med en opdatering, som nogen måske kunne have glæde af at læse. Mit liv her i Thailand ændret sig dramatisk de sidste 6 måneder, da jeg uforudset kom i en situation, hvor jeg pludselig fra den ene dag til den anden mistede alt det jeg har arbejdet for og opbygget gennem mange år. Heldigvis har jeg kun mig selv at bebrejde for det. Jeg var ganske enkelt for dum, naiv og ikke mindst alt for uforsigtig i forhold til de partnere jeg arbejdede sammen med. De løb med kassen og lod mig stå tilbage med resten a86;. Ærgerligt og meget dyre lærepenge – men heldigvis kun min egen skyld. Jeg skrev engang et indlæg her, der hed noget med ”Luk kassen i - testen”. Aner ikke om det måske var en straf fra Buddha efter det indlæg, at jeg skulle komme til at opleve det for fuld udblæsning - men nu er det i hvert fald prøvet ”In real life” a86; Trods omvæltningerne i mit liv rent økonomisk, så lever og bor jeg stadig sammen med min kæreste og hendes søn. De seneste måneder har gået med at få opbygget et nyt liv og starte helt forfra. Vi gjorde det, at vi solgte ud af alt hvad vi ejede af værdi og investerede i et firma, som vi nu driver sammen og som heldigvis kan dække vores daglige leveomkostninger og derudover har rigtig gode fremtidsudsigter. Så vi bruger nu alle ugens dage på at arbejde og på at komme ovenpå igen. Indtil videre, så ser det ud til at det nok skal lykkedes – og gør det ikke, så finder vi på noget andet. Hvad har jeg så lært af alt dette? Først og fremmest så har jeg lært, at det i hvert fald ikke er alle Thai-kvinder, der finder sammen med Farang-mænd kun for pengenes skyld. Dernæst har jeg lært at det heller ikke er alle Thai-kvinder, der er luddovne. Min kæreste arbejder mildest talt ”som en okse” og har været en kæmpe støtte ikke mindst rent mentalt. Denne situation, har på mange måder bragt os endnu tættere sammen som par og som familie. Vi er stadig alle i godt humør, trods udfordringerne og vores totalt ændrede livsstil. Jeg tror, det gode ved situationen er, at ingen af os er født med en guldske i munden og vi kan derfor nemt tilpasse os og acceptere forandringerne. Det er naturligvis benhårdt rent psykisk, at miste alt det man har knoklet for igennem mange år. Men på den anden side, så har det også skærpet mine sanser og min måde at tænke og se mine omgivelser på. Jeg kan f.eks. se nu, at jeg tidligere havde glemt penges faktiske værdi og til tider også kunne overse min kærestes og nære venners trofasthed og loyalitet. Jeg tog simpelthen tingene for givet. Men vigtigst af alt, så har jeg lært og fået det endelige bevis på, at kærligheden KAN findes i Thailand – også den helt ægte slags, hvor det ikke handler om penge, men om at stå sammen i et forhold – også når man oplever svære tider. Så jeg skylder igen ”en hvid pil” efter alle fordommene om danske mænd og thai-kvinder. Min Thai-kæreste er det mest loyale og mest fantastiske menneske, jeg nogensinde har mødt. Hendes iver og arbejdsomhed for, at holde os sammen som familie er ganske enkelt utrolig. Her er ingen klagesange eller tude-kiks – men kun fokus på at komme videre i livet sammen. Pas godt på jer selv derude og god dag til alle! Patirak Redigeret af patirak d. 25/03-2013 05:56 |
|
|
|
| Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 25/03-2013 06:06
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2627 |
Dejligt at se dig tilbage her, omend det er trist at læse om dine økonomiske omvæltninger. Held og lykke med at komme på benene igen. Med hensyn til dovenskab, så tror jeg nok, at mange thaier vil have samme fordomme om danskerne, når de hører, at vi arbejder mindre en 40 timer om ugen - de af os der arbejder. Der findes ganske givet dovne mennesker i både Danmark og Thailand, men generelt, så er jeg imponeret af, hvor mange timer de arbejder (omend måske ikke altid så effektivt som det sker i Danmark). |
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 25/03-2013 07:44
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 776 |
Hej Patirak, Det er lige før at jeg har lyst til at lykønske dig med din nye tilværelse. Og det som i har været igennem, selvom det er en trist historie. Det viste sig jo nu, at det var den rigtige pige, du faldt for. Tillykke med det.! Og held og lykke med jeres fælles fremtid. |
|
|
|
| patirak |
Lagt på d. 25/03-2013 08:37
|
|
Tak! Ja, det er helt sikkert den rigtige kvinde! :-) og det viser, at Thai-kvinder også er anderledes og har forskellige mål i livet. Det hele handler ihvertfald ikke kun om penge - hvilket jeg nu har klart bevis for. |
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 25/03-2013 10:22
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 776 |
patirak skrev: Tak! Ja, det er helt sikkert den rigtige kvinde! :-) og det viser, at Thai-kvinder også er anderledes og har forskellige mål i livet. Det hele handler ihvertfald ikke kun om penge - hvilket jeg nu har klart bevis for. Ja' Smæk kassen i testen... BESTÅET.!.!.! ![]() |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

Indtil videre har jeg jo haft forbud mod at lave noget herhjemme.