Se indlæg
 Udskriv debat
OVERLEVELSES ERKLÆRING
OleH
hugoboerge skrev:

Med stregkode og det hele ? Med alle oplysininger omkring din person ?

RolllLOL LOL

Er du virkelig dum, eller lader du bare som om ?

Når man udfylder skemaet, har de alle de oplysninger, de behøver.

Conrad
Nu har IPOS kombineret leveattest og civilstandserklaering til en side i det nye skema for 2015 paa borger.dk.

Og saa har de endelig opdaget, at for folkepensionister, som bor uden for EU og 4 andre lande, saa har det ingen betydning for pensionens stoerrelse om man er gift, samlevende eller er enlig, man faar nemlig kun folkepensionens grundbeloeb.

Derfor skriver IPOS at vi folkepensionister ikke skal udfylde civilstandsdelen.

hugoboerge
OleH skrev:

hugoboerge skrev:

Med stregkode og det hele ? Med alle oplysininger omkring din person ?

RolllLOL LOL

Er du virkelig dum, eller lader du bare som om ?

Når man udfylder skemaet, har de alle de oplysninger, de behøver.

Er det dumhed at opgive de oplysninger der oenskes ? Er det dumhed at foelge de regler der er ?

Svaret er nej, ergo er jeg ikke dum.

Jeg er blevet beskyldt for at lyve for at vaere dum og vaere til grin, blot fordi man fortaeller de faktiske forhold omkring en leveattest. Et juridisk "orakel" kommer paa banen med en masse vaas og en anden person kommer paa banen og begynder at snakke om noget han ikke kender til.

God weekend.

sudsakhon
hugoboerge

Det er så nemt.

I stedet for alle de, noget eksotiske argumenter for eksempel min angivelige alder og om hvorvidt man var pensionist i Thailand, kunne du ikke bare (som opfordret flere gange) redegøre for hvorfor du anser de forvaltningsretlige grundsætninger for ophævet.

Du mener jo, at dette intet har med jura at gøre, men alligevel henviser du til "reglerne" som skal følges

Hvilke regler? Når det ikke er et juridisk spørgsmål.

Hvilke regler skal følges? Hvordan fortolkes de regler?

Det er jo det, som du mener at du har gjort fyldestgørende.

https://en.wikipedia.org/wiki/Phra_Aphai_Mani
OleH
he he, ja, jeg følger også reglerne, bare på en anden måde end hugoboerge

For på borger.dk står der:

""Det er meget vigtigt, du bruger den attest, du har fået tilsendt med posten, for den har en stregkode med dine personlige oplysninger. Brug derfor kun attesten nedenfor, hvis du ikke har modtaget en med posten.""
(jeg har fremhævet en del af teksten med fed skrift)

Og jeg har ikke modtaget en attest med posten, og så må jeg jo kunne bruge den, der hentes fra borger.dk .

Hvor svært kan det være ?
Jeg følger reglerne Pfft

link til borger.dk, hvis i vil kontrollere, at jeg citerer korrekt:

https://www.borge...cbd06ca210

Mukke
Det er da lidt trættende Hugoboerge at du hårdnakket påstår, at du alene vide og alt det vi andre har fået at vide fra den kære styrelse, måske er noget vi selv har opdigtet.

Fakta er vel såre simpel..

Udbetaling Danmark sender per post til alle pensionister i udlandet en erklæring der har en stregkode som indikere, hvem du er..

Udbetaling Danmark henstiller at denne erklæring så vidt muligt bruges..

Udebetaling Danmark siger endvidere at e.mail selvfølgelig kan bruges, hvilket jeg har viderebragt til alle også dig.

At du ikke kan lide sudsakhon skinner helt klart igennem med alle dine copy and paste i denne tråd. Har i øvrigt aldrig kunne forstå, at du gør dette, for du må jo tro, at alle andre er idioter.

Det ville virkelig rart, hvis du vil holde dine personligheder på et PB plan, men kan da godt se det ødelægger din klick statistik.

Mener i øvrigt at sagen skal slutte her, for min mening med det første indlæg var, at der var flere muligheder, som jo er bevist, og ikke en personlig fnidder fnadder.. Fortsat god weekend til alle.

Fotofreak
"Det er meget vigtigt, du bruger den attest, du har fået tilsendt med posten, for den har en stregkode med dine personlige oplysninger. Brug derfor kun attesten nedenfor, hvis du ikke har modtaget en med posten."

Ovenstående passus fra Borger.dk læser jeg således:

Det er meget vigtigt, du bruger den attest, du har fået tilsendt med posten, for den har en stregkode med dine personlige oplysninger. Hvis du ikke bruger den, så skal vi f.eks. til at indtaste dit navn og cpr no. manuelt, og ærlig talt, så har vi andre fornuftige ting til at få vores tid til at gå med (f.eks Facebook, Twitter og TP)

Der skal også være tid til at lakere negle, så brug derfor kun attesten nedenfor, hvis du ikke har modtaget en med posten.

M.v.h. Fotofreak
Redigeret af Fotofreak d. 01/02-2015 01:51

sudsakhon
Fotofreak
Det er faktisk lige hovedet på sømmet, om end de nok ikke er enige med dig i de offentlige forvaltninger om at have så meget tid ;-)

Der er skam også en juridisk forklaring på hvorfor du har helt ret i dit indlæg

Når nu hugoboerge glædeligvis er hold op med at gøre sig til grin med de dybt underlige argumenter, er det måske en god ide lige at summere op.

Så ingen er i tvivl om deres rettigheder eller hvordan man skal forholde sig, hvis man ikke lige får sendt den leveattest af sted efter den trykte plan og returkuvert.

Den noget korte version er, at myndighederne lige i dette tilfælde godt kan foretrække en speciel henvendelsesprocedure.
Men kan ikke nægte at modtage ad anden vej, såfremt det er tilstrækkeligt godtgjort at man har ret til fortsat pension.
Altså at være i live

Hvis man ikke gider at høre den teoretiske begrundelse hvorfor det er sådan, kan man stå af her, og lade være at læse videre.

Jeg har dog med vilje kun nævnt Forvaltningsloven, og ikke gået i detaljer med en dybere forklaring af de grundlæggende forvaltningsretlige principper.

Det ville forvirre mere end det gavner, hvis man ikke kan overskue sagsområdet.

Hovedområdet for de forvaltningsretlige grundsætninger er traditionel myndighedsudøvelse - dvs. særligt udstedelse af egentlige forvaltningsakter.
Da retsgrundsætningerne er baseret på generelle tankegange, der præger forvaltningsretten i almindelighed, vil de dog også i et vist omfang kunne anvendes som udfyldende fortolkningsregler ved forvaltningsaftaler og faktisk forvaltningsvirksomhed.

Wiki giver en god oversigt :

http://da.wikiped...ltningsret

Det er i Forvaltningsloven og de ulovhjemlede grundsætninger, der regulerer området, og det er her fortolkningen skal foretages.

jeg vil give et konkret eksempel, der viser hvordan man bliver tvunget ud i fortolkning, og det er ikke tilstrækkeligt bare at læse teksten under billedet i en henvendelse, og derefter tro at man har dækket hele retsområdet.

Hvad ville der ske, hvis en pensionist kom ud for en ulykke og lå i koma? Eller lå for døden når der skulle indsendes f.eks. leveattest (lidt søgt, men det er konkrent interessant for at forklare fortolkningen)
Hvornår kan denne pensionist ikke mere modtage pension?
Det er jo nemt nok, indtil den dag døden indtræffer.

Men ligger vedkommende i koma vil myndighederne være nødt til at acceptere en alternativ måde at etablere identifikation.

Der vil pensionen ikke være afhængig af en speciel metode.
Så kan man hævde, at det er en så speciel situation, at myndighederne er nødt til at afvige fra normal procedure.

Det kan de kun, hvis de har hjemmel til det. Ellers er der lukket.
Det har derfor intet at gøre med hvad man synes er "fair".
Der kræves hjemmel (kaldes legalitetsprincippet)

Myndighederne må ikke opfinde en "særregel", der bruges på Hr. X, fordi det er synd for ham.

Leveattesternes formål er at etablere identifikation, således at videre udbetaling overholder andre love.

Her kan myndighederne godt foretrække en metode, men ikke nægte at modtage ad anden vej.

Der er nemlig ikke tale om en ansøgning,men et svar/henvendelse.
Og der er ikke hvad man kalder "formkrav".
Det kunne i teorien foretages på en serviet. Hvis de korrekte oplysninger fremgår af teksten.

Har nogen interesse i hvordan love (skrevne og uskrevne) fortolkes, og hvordan man finder rundt i begreberne, har jeg en glimrende bog:
Juridisk metode for begyndere (den er meget let læst og bruges for interesserede og for førsteårs jurastuderende)

Send en PM med email, så sender jeg en pdf.

Mukke
Hej...

Jeg har nu fået min leveattest fra styrelsen, og må jo nok give HB en undskyldning for der står helt klart.

Du skal sende leveattesten i vedlagte svarkuvert..

Men hvordan kunne du vide dette inden de var sendt ud ??????

go dag til alle

hugoboerge
Mukke skrev:

Hej...

Jeg har nu fået min leveattest fra styrelsen, og må jo nok give HB en undskyldning for der står helt klart.

Du skal sende leveattesten i vedlagte svarkuvert..

Men hvordan kunne du vide dette inden de var sendt ud ??????

go dag til alle

@Mukke, jeg akcepterer din undskyldning og jeg mener at jeg tidligere har bekendtgjort det svar jeg fik fra Udbetaling Danmark den 13. januar 2015 som foelger:

Leveattesterne bliver i år sendt ud den 27.1.2015. Attesten har ændret udseende og der bliver vedlagt en svarkuvert som skal benyttes.

Desvaerre er der nogle "kloge mennesker" (jeg gider ikke naevne navne) som absolut skal blande sig i noget som de ikke har forstand paa. Disse personer bor ej heller i udlandet eller tilhoerer pensionistgruppen.

OleH
hugoboerge skrev:

Desvaerre er der nogle "kloge mennesker" (jeg gider ikke naevne navne) som absolut skal blande sig i noget som de ikke har forstand paa. Disse personer bor ej heller i udlandet eller tilhoerer pensionistgruppen.

Nå, så er der gang i "knepperiet" igen !

RolllLOL LOL

hugoboerge
OleH skrev:

hugoboerge skrev:

Nå, så er der gang i "knepperiet" igen !

RolllLOL LOL

OleH - der er ikke tale om noget "knepperi" her med mindre du foeler dig ramt men du er jo medlem af pensionistklubben hvis jeg ikke tager meget fejl.

Det er flot af Mukke at komme med en undskyldning og det ville vaere rart hvis nogle af de "kloge mennesker" ville goere det samme. Det kan man nok ikke forvente.

sudsakhon
Teksten ændrer jo intet. Det har jo været en kendelig forudsætning fra starten. Læs mit indlæg om forvaltningsloven for forklaring hvorfor det er således.

Men HB. Du er før stillet spørgsmålet, eller mange, uden at kunne komme med et svar.

Hvordan kan en advokat rådgive i straffesager uden at have siddet i spjældet?

Der er jo dit argument for at kun pensionister kan være vidende om
leveattesterne.
Anden vigtige forudsætning for at have viden på på området skulle være at man bor i udlandet.

HB. Kan du virkelig ikke se hvor dårligt det hænger sammen?

Men du ønsker en undskyldning.
Den har jeg skam allerede tilbudt.

Men du svarede jo aldrig på det adspurgte.
Hvis dine argumenter skal være andet end fuldemandssnak og gætteri , hvorfor forholder du dig ikke til den problemstilling du selv har bragt op?
Redigeret af sudsakhon d. 10/02-2015 11:53

hugoboerge
sudsakhon skrev:

Teksten ændrer jo intet. Det har jo været en kendelig forudsætning for or a starten. Læs mit indlæg om forvaltningsloven for forklaring hvorfor det er således.

Men HB. Du er før stillet spørgsmålet, eller mange, uden at kunne komme med et svar.

Hvordan kan en advokat rådgive i straffesager uden at have siddet i spjældet?

Der er jo dit argument for at kun pensionister kan være vidende om leveattesterne.

Sudsakhon - traaden drejer sig om en leveattest og ikke omkring en forvaltningslov - er det svaert at forstaa ?

Jeg mener en undskyldning vil vaere paa sin plads fra din side hvis du er mand nok til at komme med en saadan. Tak.

sudsakhon
Ja HB. Det er svært at forstå.

Er du ikke venlig at svare på hvordan en advokat kan rådgive uden at have siddet i spjældet?

Og på hvordan forvaltningsloven ikke er relevant i spørgsmålet om afgivelse af svar til en myndighed

hugoboerge
sudsakhon skrev:

Ja HB. Det er svært at forstå.

Er du ikke venlig at svare på hvordan en advokat kan rådgive uden at have siddet i spjældet?

Og på hvordan forvaltningsloven ikke er relevant i spørgsmålet om afgivelse af svar til en myndighed

Sudsakhon - jeg er ked af det men du er uden for raekkevidde. Tilsyneladende har du endnu ikke forstaaet at traaden handler om en leveattest. Det er soergeligt.

sudsakhon
HB. Svar nu bare på det du selv har bragt på banen.

Så vil du opdage relevansen til trådens emne.

dutling68
kom dog videre Sleeping good
Jeg brugte de fleste af mine penge på sprut, kvinder og hurtige biler. Resten ødslede jeg væk...........

Webmaster
Kære alle,

Husk nu at idéen med forumet er at vi alle kan hjælpe hinanden herinde og udveksle erfaringer - også gerne uden diverse spydigheder mod hinanden.

Én ting er lovgivning, én anden ting er virkelighed. Kun i retten skal/forventes der være balance mellem de to ting, resten af tiden er det en dans på må og få mellem hvad der er rigtigt og forkert. Hvad der er rigtigt er ikke nødvendigvis det der forventes af hver enkelte og ikke nødvendigvis det man skal leve op til for at få det i gennem man vil opnå.

Jeg husker f.eks. tydeligt at der man havde et regelsæt i København og et andet i resten af landet om hvad man skulle troppe op med af papirer for at blive gift. Ved ikke om det stadig er sådan, men uanset hvad så burde vi alle være lige for loven og de krav der stilles burde være faste både for alle og uanset hvor man blev krævet oplysningerne. På papiret så det fint ud, men i virkeligheden var det noget rod.

Herinde må vi indordne os under det. Fint med infomation om hvordan reglerne er, og fint med information om hvordan man får tingene i gennem i virkeligheden. Begge ting er på en eller anden måde to sider af samme sag. Og det burde ikke kunne udløse spydigheder mod hinanden.

Tak
Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
Anonym Bruger
Er der nogen herinde som bruger borger.dk til at sende leveattest/civilstandserklæringen samt den mht indkomst som kom for 2 uger siden, jeg har nemlig sendt via borger.dk og ikke modtaget en bekræftigelse, så hvordan kan man vide om alt er modtaget og iorden?

Jeg havde nemlig sendt med post sidste år og det var ved at gå galt, fordi posten ikke kom frem på trods af at jeg havde kvitering for afsendelsen?

Det kunne jo være godt med en email/borger.dk og så en besked på at alt er i orden?

Mvh

Michael Andersen

Spring til debat: