Se indlæg
 Udskriv debat
Anklaget for seksuelt overgreb, Og tabt ansigt i den helt store stil.
BlackBlond skrev:
Det må være politiet der har skrevet rapporten ikke?

Du har da ikke nævnt at der var pistol indblandet i det??????
Kan du forklare det lidt nærmere?

Nej for det ved jeg personligt intet om, Mays familie påstår faderen har en pistol, og har haft skudt op i luften ved thai nytår men jeg eller May har ikke set eller hørt noget, men politiet mente det skulle i rapporten.

For mit vedkommende er der ingen pistol.

Noget som jeg har svært ved at forstå er.

Hvorfor skal der gøres grin med at jeg forsvare May hvorfor bagatelliseres det at hun er blevet slået. og hvorfor skal jeg og May udstilles som komplet idioter fordi DTW brugere og jeg ikke nødvendigvis er enige.

Det er da logisk at vi kan have forskellige holdninger meninger og vurdere forskellige på baggrund af forskellig erfaring og location.

Men jeg synes det er afsporet at komme med de nedladende historier.

Meningen med tråden var, at hvis en bruger i fremtiden kom i en lignende situation kunne læse lidt kloge ord fra DTW.

//J

Ja der er meget du ikke forstår eller ikke vil forstå.
Jeg gentager, du vil ikke forstå de gode råd DTW-medlemmerne kommer med for at hjælpe dig.

Du er nu bare en stædig farang, der ikke vil tabe ansigt.

Jeg kan nu gentage, du og May forstår ikke hinanden- ikke kan ikke snakke sammen ( ej heller med hendes famile), du vidste ingenting om hvad der står i politirapporterne.

Du vil bare ikke bøje dig for noget som helst, du er jo den stærke viking fra Danmark!

Jeg vil nu få min viv( hun har en juridisk uddannelse) til at oversætte anmeldelserne meget nøjagtigt.

Kom væk fra området så længe du kan - med livet i behold- du tror at din nabo smiler til dig- men hævnen kommer som lyn fra en klar himmel.

Bland dig aldrig i lokale stridigheder!

Men du tror du har ret, så fortsæt bare din helt egen stil!

donis5 skrev:
BlackBlond skrev:
Det må være politiet der har skrevet rapporten ikke?

Du har da ikke nævnt at der var pistol indblandet i det??????
Kan du forklare det lidt nærmere?

Nej for det ved jeg personligt intet om, Mays familie påstår faderen har en pistol, og har haft skudt op i luften ved thai nytår men jeg eller May har ikke set eller hørt noget, men politiet mente det skulle i rapporten.

For mit vedkommende er der ingen pistol.

Okay.. men jeg har læst det 3 gage nu. Der står ikke rigtig noge med nytår.

Efter det med faderen med pind eller et stykke træ truede jer, og nogle prøvede og forhindret det. Også står der. (Nu oversætter jeg direkte)

"Lidt senere(censur).. ringede og fortælle (censur) skal hente pistol. Bagefter ca. 10 minutter (censur) kom med pistol. Derefter køre rundt på motorcykel frem og tilbage, og kig på ansigt(på en) og stoppet, derefter affyre skud foran huset som ejer af (censur), ukendte efternavn, omkring 8 skud."

Kan du forklare det?

Hvis det rigtig så lyder det temmelig meget alvorligt...

goldwing
Donis5 ......
Du skriver:
Meningen med tråden var, at hvis en bruger i fremtiden kom i en lignende situation kunne læse lidt kloge ord fra DTW.

Her syns jeg sandelig også at der er kommet rigtig mange gode svar, DOG passer svarene ikke dig.

Du vil gerne fremstilles som en stor stærk farlang som klarer alt for din unge viv...... fred være med det.

Men hvor er det lige du er denne store redningsmand?
Du skriver at 2 tøser løber ud på vejen og slår jer begge...

Altså..... hvor meget skade kan de lave?.... I kommer med hjelm på, og på motorbike....
Var det ikke meget nemmere at dreje udenom??? og så køre videre....

Nej jeg tror ikke hele sandheden er kommet frem her.... desværre.
on ikke din viv og de to tøser har råbt en del, og du dermed har stoppet motorbiken for at vise du er en "mand"?

Jo Donis du har virkelig fået mange rigtige gode svar herinde, men du er ung og har andre ikke lige din mening, ja så er de nogle fattige pensionister........

Gem dit guldstøv og praleri, det nytter ikke her eller i Thailand

Jeg har ingen gode råd til dig..... desværre

Fido
"Nej May er 21 og er selvfølgelig ikke universitetsuddannet, så havde hun ikke haft en falang som kæreste."

Det er da helt tydeligt for enhver, at du ikke ved hvad der er op eller ned i Thailand Grin
One man's ceiling is another man's floor

Kittisak
Helt til grin LOL Joker

John
Prøv nu for en gangs skyld at holde debatten på sporet uden at blive personlige!

Admin.
john@dansk-thai.dk

http://www.j-s.dk/hus
CHINGCHOK
Skylder lige prasat et svar han stillede til mig tidligere i tråden.
Nej, jeg er ikke lesbisk. Jeg er en dansk mand gift med en thailandsk kvinde.
Måske ville min historie have taget en helt anden drejning hvis jeg var lesbisk Smile
Mvh Chingchok
จิ้งจก

prasat
alle byer og områder i storbyer har deres overhoved jeg tror han hedder noget i stil med poo jai ban nu er thai ikke min stærke side.

men ude hos os klare han alt fra voltægtsforsøg til bagtaleri politiet bliver kun tilkaldt når nogle dør eller ender på hospitalet og ikke engang der kan du være sikker på de bliver tilkaldt.
forige gang vi var der blev en 8 årig tøs kørt ned af en bil som forsøgte at stikke af med hende hængende på køleren, det døde hun sku af, men her blev politiet ikke tilkaldt, alt blev klaret med overhovedet som mellem mand.
en anden historie konens moster havde sidet og bagtalt en kvinde fra en anden familie og åbenbart talt meget nedsættende om hende de var 6 der havde svinet personen til bag hendes ryg, overhovedet mæglede og de 6 måtte dele en bøde på 30.000 bath. for lige at sætte det lidt op så du kan se hvad det er værd at tabe ansigt. en sag hvor en mand forsøgte en voldtægt på en dame ikke ret langt fra os blev takseret til en bøde på 200 bath af overhovedet, han var helt inde i hendes soveværelse om natten, og et tabt ansigt blev takseret til 30.000 bath. jeg ved ikke hvad bilens fører skulle slippe, men jeg var rystet over politiet ikke der blev tilkaldt.
overhovedet er en der er på valg, jeg ved ikke for hvor mange år, men de må ikke være over 60 når de stiller op.
han bor i jeres lokalområde, spørg may om hvor jeres poo jai ban bor hun ved hvem han er.

prasat

vandango
Jeg kan ikke følge med mere, hver gang jeg er ude, er der mindst 40 indlæg når jeg kommer tilbage...........

Donis har tænk sig at køre denne konflikt til ende, så lad ham da gøre det, måske kan Donis i tiden fremover, fortælle hvad der så sker...........

Stop nu med flere indlæg, Donis har rigeligt til at vurdere hvad der så skal ske fremover.........

Vi får nok en tilbagemelding fra Donis, men stop nu, der er ikke mere at komme efter.........

prasat skrev:
alle byer og områder i storbyer har deres overhoved jeg tror han hedder noget i stil med poo jai ban nu er thai ikke min stærke side.

men ude hos os klare han alt fra voltægtsforsøg til bagtaleri politiet bliver kun tilkaldt når nogle dør eller ender på hospitalet og ikke engang der kan du være sikker på de bliver tilkaldt.
forige gang vi var der blev en 8 årig tøs kørt ned af en bil som forsøgte at stikke af med hende hængende på køleren, det døde hun sku af, men her blev politiet ikke tilkaldt, alt blev klaret med overhovedet som mellem mand.
en anden historie konens moster havde sidet og bagtalt en kvinde fra en anden familie og åbenbart talt meget nedsættende om hende de var 6 der havde svinet personen til bag hendes ryg, overhovedet mæglede og de 6 måtte dele en bøde på 30.000 bath. for lige at sætte det lidt op så du kan se hvad det er værd at tabe ansigt. en sag hvor en mand forsøgte en voldtægt på en dame ikke ret langt fra os blev takseret til en bøde på 200 bath af overhovedet, han var helt inde i hendes soveværelse om natten, og et tabt ansigt blev takseret til 30.000 bath. jeg ved ikke hvad bilens fører skulle slippe, men jeg var rystet over politiet ikke der blev tilkaldt.
overhovedet er en der er på valg, jeg ved ikke for hvor mange år, men de må ikke være over 60 når de stiller op.
han bor i jeres lokalområde, spørg may om hvor jeres poo jai ban bor hun ved hvem han er.

prasat

Jeg vil absolut spørge ind til om ikke sagen kunne have været klaret med "Poo jai Baan"

Jeg har på ingen måde et specielt behov for at skulle til politiet, men jeg har et behov for at May sover om natten og ikke er nervøs for om der kommer nogen når jeg ikke er her.

Og da jeg kun kender 1 sted jeg kan henvende mig med den slags, så henvender jeg mig selvfølgelig der. ( politiet )

Tak for dit svar, det var jo rent faktisk noget man kunne bruge til noget.

Rent faktisk har du det med at komme med brugbare guldkorn hvergang du svare har jeg bemærket. tak for det.

vandango skrev:
Jeg kan ikke følge med mere, hver gang jeg er ude, er der mindst 40 indlæg når jeg kommer tilbage...........

Donis har tænk sig at køre denne konflikt til ende, så lad ham da gøre det, måske kan Donis i tiden fremover, fortælle hvad der så sker...........

Stop nu med flere indlæg, Donis har rigeligt til at vurdere hvad der så skal ske fremover.........

Vi får nok en tilbagemelding fra Donis, men stop nu, der er ikke mere at komme efter.........

Vandango har helt ret.

Jeg har modtaget budskabet.

Men Brugerne på DTW har en forventning om at jeg spoler tiden tilbage, og ændre hvad der er sket.

Jeg holder på min ret til at forsvare May uanset situationen, stort som småt. om vi er i DK Kina Thailand eller et andet sted. Verbale ting, er hun stor nok til at klare selv.

Dermed ikke sagt at havde jeg haft bedre tid til at vurdere, eller haft 2 gode venner ved min side at jeg ikke havde gjort et andet valg.

At andre ikke vil gøre det samme er helt ok med mig, vi er ikke ens.

Men denne tråd var stadig ment som en mulighed for at komme med gode råd til fremtidigt brug.

//J
Redigeret af d. 14/07-2010 18:00

lung
JEG vil foreslå at Vandango bliver dette websted`s "poo jaj ban" Pibe

lung Wink

xxxx
det er næsten korrekt hvad du skriver Prasat..

Hver moo, har en pou yai bahn.
det har intet med by at gøre.

1 tambon er delt op i xx antal moo.

pouyai kan klare meget ja, men ...gang.. relateret ballade hører under Gamnan eller politiet da det som regelen er grupper fra forskellige moo.
Gamnan er overhovedet for samlige Pouyaibahn i en Tambon.

Og jeg er ret sikker på donis kommer mange år for sent der.

donis der er ingen der vil have du spoler tilbage... Det gør du..
men du springer jo let og elegant over alle seriøse spørgsmål og konklusioner.

hvad med skyderiet... har du stadig ikke fået snakket med hende om det... Eller var det også en af de ting du lige redigerede væk fra start.

jeg tog dig faktisk seriøs en overgang.. for du kunne sagtens være havnet i en gang lort af den slags.
Men det kniber efter hånden lidt..

Payanak
Man kan ikke spole tiden tilbage, og da særligt ikke i Thailand.
Jeg tror godt du selv ved at du ingen fremtid har der, men det er meget svært at acceptere - det ved vi alle.
Glem det nymalede hus og kontoret du har sat op etc.
Indboet kan flyttes...
Omvendt hvis du bliver boende hvordan forestiller du dig at det skal fungere?

John
prasat skrev:

prasat

Fantastisk magt Poo Jai Ban har, incl. koruption.
I konens landsby havde en Thaimand forelsket sig i en pige fra Laos. Det kostede 50.000 thb. under bordet og vupti så havde hun Thai ID og var dermed at betragte som Thailandsk statsborger.
john@dansk-thai.dk

http://www.j-s.dk/hus
xxxx
Så så John. hva er det dog du siger Grin

joe det meste i thailand fungerer på den måde når vi kommer ud på landet.

Og vi kan ligeså godt lære det.. For vi kan ikke ændre på det alligevel.

Kittisak
Jai = Hjerte - Yai = Stor

Poo Yai BahnSick

Robert Kronberg
Der er forskel på hurtigt at læse noget i et forum, og at snakke med personen i en telefon i flere timer. Dog var jeg ikke på politistationen, som nogen misfortolker, og det har Donis heller aldrig påstået.

Jeg var i Pattaya, da jeg talte med Donis, og jeg ville selv, som jeg forstod situationen, have været taget til politet, da det ikke blot handler om teenagepiger, som slås.

Jeg har halvgode erfaringer med at involvere politiet, når der sker noget - med "halvgode" menes, at de ikke altid gider løse tingene.

Og når man havner i en konflikt, især i Thailand, så er det derimod vanskeligt at være bagklog på forhånd. Og jeg ville ikke involvere høvdingen, som jeg plejer at kalde ham, hvis jeg ikke selv kender ham godt.

Jeg har ikke fået oversat politianmeldelsen, men det er naturligvis altid et problem, når man laver en politianmeldelse, hvis man ikke får en korrekt oversættelse, før man skriver under, især da thaierne nemt kan løbe lidt for hurtigt ud over stepperne med forklaringer.

Men sådan er det, og vi skal da hjælpe hinanden, frem for at være bagkloge. Bagklogskab hjælper ingen.

Umiddelbart, på baggrund at indlæggene i debatten, ville jeg mene, at Donis skulle flytte, men på baggrund af flere telefonsamtaler, så tror jeg faktisk ikke, at det er nødvendigt, men ingen kender fremtiden.

Det er ligesom vanskeligt for Donis at forklare sig, når han han hele tiden skal forsvare sine handlinger frem for at forklare dem.

Vi skal allesammen igennem vores første konlikter i Thailand, og her findes ingen patentløsninger.

Lad os nu være et fælleskab frem for at udnævne hinanden som vatpik, drengerøv og hvad ved jeg - det er derfor, at vi har DTW...

Hilsen, Robert

http://www.danishschool.dk/thailand/
Spring til debat: