Se indlæg
 Udskriv debat
Prisen på Baht
hugoboerge
taxidriver990 skrev:

Er der nogen grænse for hvor mange Baht man må sende ud ad landet ?
Tænker her på en bankoverførsel alt. Western Union el.lign

Tænker ikke på hvor mange kontanter man må have på sig ud ad landet

@Taxi, helt klart at der er visse regler. Jeg kender dem bare ikke for mig har det altid vaeret penge ind i landet.Smile

Tillad mig at komme med en spoegefuld bemaerkning:

Hvis du spoerger flygtningen i Dubai vil han fortaelle dig at der er ingen begraensninger.

taxidriver990
Ja jeg ved der er regler med hensyn til at bringe ud af landet men ikke med sende
Så på Western Union papiret at hvis man sendte over 50000 Baht ud skulle man angive sin permanent adresse i Thailand
Men i banken må det da være tilladt at sende 6 cifferede beløb ud, uden for mange dikkedarer
Almindelig sund fornuft er ikke så almindelig endda

Bekymringer er som en gyngestol. De holder dig beskæftiget, men du kommer ingen vegne

Kernen i frihed er at tvivle på autoriteter

hugoboerge
http://www.bia.co...

Her er lidt omkring foreign exchange control i Thailand.

vandango
Øv øv øv....

http://www.euroin...id=2064132

Khun Tee
Har for 1 års tid siden overført 100.000 DK fra min egen konto uden spørgsmål, overførte så 100.000 DK fra konens konto til hendes konto i Thailand og her var skat der med det samme, kontoen blev slettet i Thailand efterfølgende, skat var således tilfreds og hun blev ikke beskattet af eventuelle renter i Thailand.
Meget nemt og ingen problemer med bankoverførsel, de 200.000 blev overført til samme konto på ca 3-4 dage, for en god ordens skyld skal siges at vi bor i Danmark. rol
John Jensen.

The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing

Thomas72

Kan kun give Dig ret og den bliver åbenbart ved med at stige.
http://www.valuta...?id=492430
Hvis det det fortsætter på den måde, kan det blive en dyr fornøjelse at rejse til Thailand om fem mdr.
Til Jer der rejser til Thailand for første gang, pas på!.
Thailand er vanedannende, stærk vanedannende!.

Jeg ved hvad Jeg taler om.

Klovn
Kan da huske da jeg fik 375 bath for 100 kr
Ja det var tiderGrin

Conrad
Hej Klovn,

Kandu saa ogsaa huske hvornaar det var at kursen var saa ringe?

For ifoelge dette link, saa har kursen ikke vaeret under 500 baht for 100 dkr i de sidste 10 aar.

http://www.xe.com...B&view=10Y

Hilsen
Conrad

1viggovax
det var i 1997

Klovn
Jamen kære Conrad,jeg var da i Thailand første gang 1989,og selv om jeg er blevet bedre til at glemme ,kan jeg da stædig huske Pattaya som var en sove-by om dagen,og en kæmpe fest om natten,uden seven-eleven på et hvert gade hjørne,og et Thai smil der var mere ægte end du ser det i dag ! Jo jo tiden går og man må vel bare følge med også når man er født i 1964 og her til september bliver halvt antik. Så kan du tage dit link og stikke det op hvor du er højest når du plukker jordbær,og undersøge tingene ordenligt i steddet for at sidde med din Ipad i 5 min hvor du har googlet din hjerne til Zoombie-mode....nej nej nej lille Kong Conrad du mu finde en anden du kan belære dig overfor, må jeg forslå den lokale Butterfly-voman / shemale,nu hvor du jo kommer en del på Phuket,så kan du på flydende Thai,øse ud af din visdom
Redigeret af Klovn d. 16/08-2014 08:40

hugoboerge
Klovn skrev:

Jamen kære Conrad,jeg var da i Thailand første gang 1989,og selv om jeg er blevet bedre til at glemme ,kan jeg da stædig huske Pattaya som var en sove-by om dagen,og en kæmpe fest om natten,uden seven-eleven på et hvert gade hjørne,og et Thai smil der var mere ægte end du ser det i dag ! Jo jo tiden går og man må vel bare følge med også når man er født i 1964 og her til september bliver halvt antik. Så kan du tage dit link og stikke det op hvor du er højest når du plukker jordbær,og undersøge tingene ordenligt i steddet for at sidde med din Ipad i 5 min hvor du har googlet din hjerne til Zoombie-mode....

Nu kommer Conrad med et link der gaar 10 aar tilbage i tiden og hvad sker der saa ?

1Viggovax er rar at fortaelle at de 3.75 var i 1997.

Saa min mening ikke noget saerlig paent svar fra en "Klovn" Men @klovn hvad var kursen saa i 1989 ? for det er det traaden handler om, ikke hvornaar du kom til Thailand foerste gang.

Klovn
Hej hogobørge
Har du læst mit svar ordenligt,jeg svare direkte til conrad,han spørger mig direkte,så hvorfor skal du blande dig ? Eller du er måske smags-dommer og 5 stjernet overhoved her på siden ? Med hensyn til svaret fra viggovax må man sige at her er et meget kompetent svar det er nemlig 100 % rigtigt,og man fornemmer at her er en mand med viden og stor erfaring omkring valuta i Thailand,her til sidst vil jeg gerne takke dig hugobørge for at understrege min text med Rødt,det får den til at fremstå rigtig flot,og jeg er sikker på at ingen vil kunne læse den uden din fantastiske hjælp.
Redigeret af Klovn d. 16/08-2014 08:57

hugoboerge
Klovn skrev:

Hej hogobørge
Har du læst mit svar ordenligt,jeg svare direkte til conrad,han spørger mig direkte,så hvorfor skal du blande dig ? Eller du er måske smags-dommer og 5 stjernet overhoved her på siden ?

Men hvad var kursen saa i 1989 ? hvis eller du kan huske ?

Jeg har laest dit svar "ordentligt" og det var ikke noget paent svar efter min mening.

Klovn
Kære hugo
Jeg ved ikke hvad kursen var i 1989 ! Jeg skev jeg var der ude 1989 & kan huske da kursen var ca 3,75 /,jeg har været i Thailand og Danmark mange gange siden,og kursen er gået op og ned,på et tidspunk,må du indse at du er helt galt på den hugo ! Conrad skriver til mig ! Jeg skriver til ham ! Hvor er det du kommer ind i billedet og blander dig med din nævnnøtighed,hvis du ikke har andet at lave kan du jo selv finde ud af hvad kursen var i 1989 eller hvor mange kopper kaffe du kan få ud af termokanden,jeg er ikke dig svar skyldig,det er et et debat forum Ja,men så kom med noget,i steddet for at gå efter mig,du er ikke bedre end andre her inde ca.15 stk.

hugoboerge
Klovn skrev:

Kære hugo
Jeg ved ikke hvad kursen var i 1989 ! Jeg skev jeg var der ude 1989 & kan huske da kursen var ca 3,75 /,jeg har været i Thailand og Danmark mange gange siden,og kursen er gået op og ned,på et tidspunk,må du indse at du er helt galt på den hugo ! Conrad skriver til mig ! Jeg skriver til ham ! Hvor er det du kommer ind i billedet og blander dig med din nævnnøtighed,hvis du ikke har andet at lave kan du jo selv finde ud af hvad kursen var i 1989 eller hvor mange kopper kaffe du kan få ud af termokanden,jeg er ikke dig svar skyldig,det er et et debat forum Ja,men så kom med noget,i steddet for at gå efter mig,du er ikke bedre end andre her inde ca.15 stk.

@klovn - jeg kan da godt hjaelpe dig lidt paa vej og de 3.75 er ikke helt ved siden af naar vi taler 1989. Begyndelsen af aaret var kursen 3.6619 og per udgangen af 1989 var den 3.8865 saa det bloede gennemsnit er 3.77.

Det er helt korrekt at det her er et debat forum. Jeg gaar ikke efter dig, jeg synes bare du kunne have kommet op med et paent svar til Conrad. Det var saadan set det.

Conrad
Hej igen klovn,

Jeg synes dit svar til mig er under lavmaalet, bare fordi jeg paent spoerger dig om hvornaar det var at kursen var saa daarlig, da jeg kan se i vedlagte link at det ikke var inden for de sidste 10 aar, saa kommer du med grove insinuationer om mig og mine goeremaal.

Har jeg nogensinde fornaermet dig? siden du er saa grov i din mund?

Jeg er betydeligt aeldre end dig, selv om jeg ogsaa var i Thailand foerste gang i 1989.

Godt nok har jeg boet paa Phuket i mange aar, men hvorfor kommer du med saa maerkeligt et forslag til mig? jeg er gift og har vaeret det laenge. Phuket er andet end Patong.

Hvis du er et ordentligt menneske, saa ville du undskylde over for mig at du skrev, som du gjorde i #130

Venlig hilsen
Conrad

Fotofreak
Klovn skrev:

Jeg ved ikke hvad kursen var i 1989 !

Her har Du kursudviklingen: DKK vs. THB siden 1960

http://fxtop.com/...J=0&MM1Y=1

http://fxtop.com/...tnOK=Go%21

Med venlig hilsen

fotofreak

Klovn
1. Du ser latterlig ud
2. Det gør jeg også
3. Du tar' det alt for alvorligt
4. Det gør jeg også
Og sådan kunne jeg blive ved og ved,men istedet vil jeg gerne sige undskyld til Conrad ,så jeg igen kan blive til et ordenligt meneske,jeg føler mig helt lettet,gud fader bevares en undskyldning,ja du er da blevet en gammel mand,jeg synes du skal prøve at glemme 130 ! Og komme videre må jeg foreslå isaan,der er sikkert en hytte du kan gemme dig i,argg host jeg må helere passe på ikke at fonærme dig arg host humf ukontrolabelt grine-flip....puha nå men Undskyld Conrad......

hugoboerge
Klovn skrev:

1. Du ser latterlig ud
2. Det gør jeg også
4. Det gør jeg også
Og sådan kunne jeg blive ved og ved,men istedet vil jeg gerne sige undskyld til Conrad ,så jeg igen kan blive til et ordenligt meneske,jeg føler mig helt lettet,gud fader bevares en undskyldning,ja du er da blevet en gammel mand,jeg synes du skal prøve at glemme 130 ! Og komme videre må jeg foreslå isaan,der er sikkert en hytte du kan gemme dig i,argg host jeg må helere passe på ikke at fonærme dig arg host humf ukontrolabelt grine-flip....puha nå men Undskyld Conrad......

Der er gaaet et eller andet galt her.

Klovn
hugoboerge skrev:

Klovn skrev:

1. Du ser latterlig ud
2. Det gør jeg også
4. Det gør jeg også

Der er gaaet et eller andet galt her.

No shit Sherlock !
Du kunne ikke lade være med at tvære rundt i noget der ikke rager dig,eller er du en 5 stjernet Sherif her på siden ?

Spring til debat: