Se indlæg
 Udskriv debat
Problemer
bitten
ja , endnu en rørende historie, som der efterhånden har været en del af.

Hvordan kan det være , at de altid har problemer i familien bagud.
Man hører aldrig om dem der blev hjulpet, som kom hjem på naive menneskers misforståede godhed .

Hvis der sidder nogen som p denne måde fik hjælp og som kunne gøre gengæld senere , så hører vi gerne fra jer.

2focus
bitten skrev:

ja , endnu en rørende historie, som der efterhånden har været en del af.

Hvordan kan det være , at de altid har problemer i familien bagud.
Man hører aldrig om dem der blev hjulpet, som kom hjem på naive menneskers misforståede godhed .

Hvis der sidder nogen som p denne måde fik hjælp og som kunne gøre gengæld senere , så hører vi gerne fra jer.

Jeg kommer til at blive paa dette forum.maaske en dag jeg kan bidrage med noget,
eller bare deltage i andre debatter...

2focus

2focus
Hej,

Har startet en ny traad under andet.

Hvor dem som er involveret ( bidrag ell andet )kan koordinere og jeg vil opdatere
loebende omkring min situation.

Saa lad os venligst holde debat/spoergsmaal her og dem som har givet tilkendegivelse og undertegnet
kan holde styr paa bidrag/job-hjaelp i den anden traad

Tak for jeres forstaaelse

MVH
Kenneth

jojokent
Har stadigvæk ikke fattet det. Ville du have levet resten af livet hernede for 1 mllTHB.

2focus
jojokent skrev:

Har stadigvæk ikke fattet det. Ville du have levet resten af livet hernede for 1 mllTHB.

Hej,

Som jeg skrev i et tidligere indlaeg,at naar forbrugskontoen var brugt,og jeg skulle til at bruge penge fra min opsparingskonto.
Ville jeg rejse hjem en ca 3/4 maaneder maaske 6 maaneder om aaret.og arbejde faar en malermester..

Haaber det hjaelper...

Mvh
Kenneth

2focus
Til dem som har givet tilsagn til at hjelpe,kunne i venligst henvende jer
i den anden traad...

Paa Forhaand tak

MVH
Kenneth

Olsen99
Nu skriver jeg i denne traad, da det ikket har med penge at goere.

Jeg kan ikke rigtigt finde ud af om du vil hjem, eller blive i Thailand et stykke tid endnu.

Jeg laeser om noget arbejde, er det i DK/TH ?
Olsen99.

Pas paa, der er altid en sulten grib, som kigger dig over skulderen.

2focus
Olsen99 skrev:

Nu skriver jeg i denne traad, da det ikket har med penge at goere.

Jeg kan ikke rigtigt finde ud af om du vil hjem, eller blive i Thailand et stykke tid endnu.

Jeg laeser om noget arbejde, er det i DK/TH ?

God aften hr Olsen99,

Jeg vil meget gerne hjem.Men har ikke lagt skjul paa at jeg vil fortraekke at arbejde/tilbyde min hjaelp, saa jeg kan betale faar de udgifer
der bliver i forbindelse med billet/overstay.
som jeg ogsaa fortalte dig i telefonen sidst vi talte sammen.og hvis vi siger beloebet er 35.000 bath faar det hele.

Og med de tilsagn der er givet,er der et stykke vej endnu op til de 35.000 bath,saa naar jeg faar tilbudt arbejde/hjaelpe til
og selv ville kunne betale mine udgifter,saa er det klart jeg griber ud efter det halmstraa,selvom det betyder at jeg skal opholde mig,
ydeligere 2 maaneder uden visa,og med den risko det indebaerer..

Har en aftale Mandag ang det jeg skal lave/arbejde ( det lyder lovende ) saa vil opdatere,har modtaget bidrag af Fckguld til mad osv
Det og andet hjaelp jeg faar,bliver betalt tilbage saa snart pengene begynder at rulle ind,faar det arbejde jeg kommer til at udfoere herude...

Har ogsaa faaet tilbudt malerjobs naar jeg kommer til Danmark.

Mvh
Kenneth

lung
Nu vil jeg nødig kaste grus i maskineriet 2fokus, men hvis du ikke kommer hjem her og nu med den hjælp du tilbydes fra flere sider, og som jeg tror du skal ha nogen til at administrere for dig, så tror ganske enkelt at bidragene og indtægten ved evt. arbejde forsvinder i forbrug efterhånden som det bliver modtaget. du har jo ikke kunnet håndtere din egen økonomi hidtil, selvom du har haft gode muligheder...

lung

bk
Måske er det mig der ikke forstår en skid..........

Men hvorfor blive i Thailand og hver dag få lagt 500 Baht oveni i overstay ?

Skal da være et pænt godt job for at kunne spare sammen til rejsen, betale overstay + overstay for den tid det tager at skrabe pengene sammen... og sted at bo, mad osv........

Kim Ludvigsen
Men hvorfor blive i Thailand og hver dag få lagt 500 Baht oveni i overstay ?

Der er en maksimum-grænse på 20.000 baht, så beløbet bliver ikke større.
Mvh. Kim
Ferie i Thailand:
http://rejse-til-...

http://rejse-til-thailand.dk
2focus
lung skrev:

Nu vil jeg nødig kaste grus i maskineriet 2fokus, men hvis du ikke kommer hjem her og nu med den hjælp du tilbydes fra flere sider, og som jeg tror du skal ha nogen til at administrere for dig, så tror ganske enkelt at bidragene og indtægten ved evt. arbejde forsvinder i forbrug efterhånden som det bliver modtaget. du har jo ikke kunnet håndtere din egen økonomi hidtil, selvom du har haft gode muligheder...

lung

Har du overhovedet laest denne Traad? eler den anden?

Virker som om du kun har laest 1ste indlaeg i denne her traad,og scrollede om til sidste indlaeg........

1) ingen offentlige ydelser i 8 aar
2) koebte land/hus med viden om at det var nu hendes ejendom ( vaerdig osv )
kald det en kalkuleret risiko,eller som tanken var.
Hun ville have noget hvis jeg forlod hende...
3) Skrev fejlagtigt under paa et document i en stoerre thai bank,hvor der blevet givet udtryk faar at man forstod mit oenske..

' ikke har kunne administrer min egen oekonomi,siger du )

Nu har jeg laest en del af Olsen99 indlaeg/svar,og finder ham skarp,sort humor
og extremt underholdende,
Ydermere har jeg talt i telefon med ham,hvor han fremstaar som en sympatisk person.

Saa kommer til at citere dig Olsen99...........

Endnu et Taagehorn!

PS. Konstruktiv kritik ell ligende: Vil jeg forholde mig til i en sober tone!

God jul Hr lung

Frank
Hej Kenneth

Hvad hedder den gode malermester? Jeg vil gerne kontakte ham vedrørende et eventuelt forskud til dig. Det koster i hvert fald ikke noget at spørge.

Ja faktisk så har jeg selv et stykke malerarbejde, som skal udføres, så måske jeg kunne få lavet det af ham?

lung

Virker som om du kun har laest 1ste indlaeg i denne her traad,og scrollede om til sidste indlaeg........

3) Skrev fejlagtigt under paa et document i en stoerre thai bank,hvor der blevet givet udtryk faar at man forstod mit oenske..

Ydermere har jeg talt i telefon med ham,hvor han fremstaar som en sympatisk person.

Endnu et Taagehorn!

God jul Hr lung

Fint nok du kalder mig tågehorn, det gør ingenting, og jo jeg har fulgt med i tråden fra starten, og jeg har ventet med at se hvordan det udviklede sig før jeg beslutter mig til at hjælpe, nu kan jeg se at der bliver sendt penge direkte til dig og uden at genere dig tror jeg det er en dårlig ide da jeg ikke tror på at det hjælper dig til Danmark...
at jeg tror du er dårlig til at administrere penge er set ud fra at du har formøblet 3,5 million Baht i den tid du har været i Thailand, hvordan det så er sket er sådan set urelevant, pengene er væk og mere til...desuden hæfter jeg mig ved at på det tidspunkt hvor du har penge nok, gider du ikke ordne visa så skide med om det koster 20000 Bath i overstay, det er i al fald også dårlig økonomisk sans..
efter at ha set udviklingen i tråden tror jeg at jeg nøjes med at ønske dig held og lykke med hjemrejsen...

Tågehornet

lung

Endnu et Taagehorn!

pisse dumt sagt egenlig, til en der var indstillet på at hjælpe....

lung

SteenJ
Frank skrev:

Hej Kenneth

Hvad hedder den gode malermester? Jeg vil gerne kontakte ham vedrørende et eventuelt forskud til dig. Det koster i hvert fald ikke noget at spørge.

Ja faktisk så har jeg selv et stykke malerarbejde, som skal udføres, så måske jeg kunne få lavet det af ham?

Godt indlæg......Håber du skriver igen om du har talt med ham og om der er hold i tingene.
Dette for min eventuelt senere beslutning om hjælp, men jeg vil lige vente og følge tingene.

SteenJ
HUSK..Du SKAL redde dig selv, før du kan redde andre.

SteenJ
lung skrev:

Endnu et Taagehorn!

pisse dumt sagt egenlig, til en der var indstillet på at hjælpe....

lung

Du har ret, og det giver ikke særligt godt indtryk på andre der måske står og vil hjælpe.
SteenJ
HUSK..Du SKAL redde dig selv, før du kan redde andre.

Olsen99
For at der ikke skal opstaa misforstaaelse vil jeg lige goere opmaerksom paa, at jeg ikke mener at Lung er et taagehorn.

Jeg har lige koert traaden igennem, og kan ikke finde et indlaeg hvor jeg har brugt dette ord.Sunflower
Olsen99.

Pas paa, der er altid en sulten grib, som kigger dig over skulderen.

2focus
lung skrev:

Endnu et Taagehorn!

God jul Hr lung

Fint nok du kalder mig tågehorn, det gør ingenting, og jo jeg har fulgt med i tråden fra starten, og jeg har ventet med at se hvordan det udviklede sig før jeg beslutter mig til at hjælpe, nu kan jeg se at der bliver sendt penge direkte til dig og uden at genere dig tror jeg det er en dårlig ide da jeg ikke tror på at det hjælper dig til Danmark...
at jeg tror du er dårlig til at administrere penge er set ud fra at du har formøblet 3,5 million Baht i den tid du har været i Thailand, hvordan det så er sket er sådan set urelevant, pengene er væk og mere til...desuden hæfter jeg mig ved at på det tidspunkt hvor du har penge nok, gider du ikke ordne visa så skide med om det koster 20000 Bath i overstay, det er i al fald også dårlig økonomisk sans..
efter at ha set udviklingen i tråden tror jeg at jeg nøjes med at ønske dig held og lykke med hjemrejsen...

Tågehornet

Du skriver:
Tror du skal have nogen til at administrere for dig ( og paastaar at have fulgt med )

Patirak har paa opfordring fra bruger AL48,tilbudt at vaere kassemester saa hvis der bliver samlet nok ind,kan jeg komme hjem.
Hvis ikke sender pengene tilbage aller andet .

Saa udtaler du dig om min oekonomiske formaaen ( vil gerne se dig i ansigtet hvis du fik
stjaalet/bedraget 1 million bath,og sa fik at vide du ikke kan styre din oekonomi)
og ikke mindst mit nuvaerende forbrug,har du ogsaa en kommentar til..

Derfor sagde jeg Taagehorn!

2focus
Olsen99 skrev:

For at der ikke skal opstaa misforstaaelse vil jeg lige goere opmaerksom paa, at jeg ikke mener at Lung er et taagehorn.

Jeg har lige koert traaden igennem, og kan ikke finde et indlaeg hvor jeg har brugt dette ord.Sunflower

My bad Olsen99

Som jeg skrev har jeg laest nogen af dine indlaeg/svar i andre traade
Hvor du brugte ordet taagehorn om en bruger

MVH
Kenneth

Spring til debat: