Se indlæg|
BILLIG rejse til Thailand...
|
|
| John |
Lagt på d. 03/02-2005 18:13
|
|
Administratorer ![]() Antal indlæg: 2171 |
miles = point John john@dansk-thai.dk
|
|
|
|
| isaan |
Lagt på d. 03/02-2005 19:44
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 289 |
hej allesammen jo miles er skam en god ting , man kan ligeså godt tage det med når nu chancen er der ![]() skal have billetter til juli måned så venter bare på at der kommer et godt tilbud ![]() isaan |
|
|
|
| falang yao |
Lagt på d. 03/02-2005 23:21
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1075 |
John skrev: Davs Falang IB RENE' 1)Nogen gange er dine indlæg lidt underlige ![]() ![]() ![]() 2)Hvad er det lige der er så hemmeligt omkring miles at du ikke kan skrive det offentligt? ![]() ![]() ![]() 3)Med hensyn til leje af bil og opsparing af miles, er det sådan at hvergang du lejer en bil, hos en partner, så opsparer du 500 miles. John ![]() Hej John, Det er godt at du har en humoristisk sans. 1) Som du rigtigt har bemærket er mine indlæg altid underlige,det er charmen ved det. ![]() 2) Sådan set er det ingen ting hemmeligt ved den PM jeg sendte til Batman, jeg skulle bare lige have bekraftet nogle punkter inden jeg "smed" dem her på bordet. For jeg ved at Bahtman vil bære med mig og han ved at det jeg fortælle ham er ikke hentet fra "biblen" og at jeg vil undersøge det igen(uopfordret) og er ikke bange for at undskylde hvis jeg gav ham nogle forkert oplysninger, og give ham nogle mere korrekte svar hvis jeg kan skaffe dem. Jeg betragter mig ikke som et "orakel" og har ingen intentioner i den retning, og jeg vil blive glad hvis nogle kan/vil rette mig i det, jeg har sagt før,til gavn for alle parter. Jeg fik et par spande "Gylle" i hoved at det var tæt på at jeg smed det hele på gulvet og lad D-T debatforum "sejle" sin egen sø ,lad være med at blande i debater og nyde miy OTIUM, og kun beskue debaten fra sidelinien. ![]() For at komme tilbage til det jeg skrev til Bahtman: -Du svarede jo,også selv på spørgsmålet :at det "koster" 65.000P for en billet CPH-BKK-CPH. -Du svarede også selv på det næste , det med at CPH-BKK-CPH udløser 10.700P.(miles) -Så var det, det med "køb" af tillægspoint, d.v.s.at har du fx. 35.000P. (minimum krævede for muligheden) på kontoen kan du ved at betale 600$(3425kr) ekstra kan du købe en "fri" billet til BKK (for dyrt synes jeg, når man tager i betragtning den tid man er om at spare 35.000P),har du til gengæld 40.000P skal du "kun" af med 500$ (ca,2855kr) ,osv. Bonusbilleten giver INGEN bonus points/miles. -Så var det med "partnerskab",hvor jeg fortalte ham at der var andre måder at "skrabbe" bonusmiles/points på ,bl. hoteller og biludlejningsfirmaer, se links: http://www.thaiai...rtners.htm AVIS-HERTZ-BUDGET http://www.thaiai...artner.htm 3) Jeg skal være dig svar skyldigt,da som jeg skrev før,efter at have spurgte Avis medarbejderen om det, henviste han mig bl.a. til Thai Inter (om det var et forretnings hemlighed, kan jeg ikke udtale mig om).Jeg skal nok få det oplyste hos TYGE R.O,P. (nej John, det er ikke R.I.P )Sådan ligger landet. Jeg har et "dårligt" kort i hånden, men den vil jeg ikke spille ud før den er konfirmeret,og krydskontroleret 200% før den kommer på bordet ,da jeg i fremtiden ikke vil finde mig i at få en spand "gylle" i hovedet, hvis jeg fortæller noget som "måske" er delvis ukorrekt. I må hygge jer så længe. IB RENE' . Cairo
Redigeret af falang yao d. 03/02-2005 23:33 Thailand-You are always on my mind, even when sometimes it's S. S. but D. D.
falang-yao@dansk-thai.dk |
|
|
|
| jens |
Lagt på d. 03/02-2005 23:57
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 810 |
En af mine venner der rejser rigtig meget ifb med hans arb bl.a. til Thailand har for nylig fortalt mig at de billige billetter(kampagnepriser) til f.eks. Thailand med SAS nu kun giver 500 Miles. Det er nu en ringe arbejdsgiver han har, de skal rejse på economy og helst så billig som muligt Er der forresten ikke den hage ved en bonusbillet ved Thai til 65000 point at de skal være optjent ved Thai og ikke på Staralliance partner fly. MVH Jens |
|
|
|
| Pescator |
Lagt på d. 03/02-2005 23:59
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 329 |
falang yao skrev: Hej TEDDY, Jeg ser, lige i min kalender om jeg kan afse tid til at smutte forbi Terminal 3, for som "Kongelig Hof leverandør" (nu kommer Pescator efter mig) .haha. Jeg tror du overvurderer din egen betydning her du. Michael ถามเมียไปทำไมอยากรู้อยากเห็นหรือ
|
|
|
|
| jorn |
Lagt på d. 05/02-2005 16:18
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 307 |
Jeg rejser paa et aars billetter med Britsh Airways. Denne gang koster den ca. 6200 dk. Aendring af departure dates koster 125 us dollar. Jeg koeber den hos Bella rejser i Dyboelsgade. udlukkende fordi jeg faar den perfekte service af Erik hvis hjerte Banker for sit arbejde! Han kan det hele og lidt til! Det kan nok goeres billigere, men saa chek lige hvor meget tid man skal bruge i transfer!!!!! og saa risikere man at skulle med et fly fra et eller andet skod selskab! Jeg har proevet at flyve med Turkis airlines! Uanset pris, det goer jeg aldrig mere................... ![]() Jeg har proevet 5 timers transfer i London! Jeg brugte flere penge i pubben end det jeg havde sparet! ![]() Naar jeg forlader danmark, saa skal jeg bare hjem og ikke spilde min tid paa en elendig service og veteranmaskiner! Bare for at spare et beloeb der pr. spild time mindre end end en gennemsnits timeloen paa en normal arbejdsdag. ![]() Foroeverigt hader jeg at flyve, men det er jo noedvendigt.......... Jorn “Music is the only language I whirly understand"
|
|
|
|
| falang yao |
Lagt på d. 05/02-2005 23:33
|
|
[quote]jorn skrev: Altså JORN, Det må nok siges at du er en mand med MANGE OVERASKELSER og MODSIGELSER : <<Jeg køber den hos Bella rejser i Dybølsgade. udlukkende fordi jeg får den perfekte service af Erik hvis hjerte Banker for sit arbejde! Han kan det hele og lidt til!>> ( jeg rødmer) fortæl, fortæl !DET ER IKKE DET DU SIGER MEN MÅDEN DU SIGER DET PÅ! ![]() <<Det kan nok gøres billigere, men så check lige hvor meget tid man skal bruge i transfer!!!!! Jeg har prøvet 5 timers transfer i London! Jeg brugte flere penge i pubben end det jeg havde sparet! >>OG DU GØR DET ALLIGEVEL IGEN (!) : <<Jeg rejser paa et aars billetter med Britsh Airways. Denne gang koster den ca. 6200 dk. Ændring af departure dates koster 125 us dollar. >> <<Bare for at spare et beløb der pr. spildt time, er mindre end en gennemsnits timeløn på en normal arbejdsdag. >>DET KAN DU SAGTENS SIGE, NÅR DU NU KUN SKAL BEKOSTE 1 BILLET TIL DIG SELV! ![]() <<Forøvrigt hader jeg at flyve, men det er jo nødvendigt....>> JAMEN DER ER MÅSKE EN ALTERNATIV, vel og mærke hvis du har kørekort til sådan en , og jeg tror at "FORUMET" vil være villigt til at samle ind og købe den til dig, hvis du kører den tilbage til BKK. ![]() http://www.tuktuk... Trods alt det, må du har en go' rejse, når tiden nærmer sig. Good Luck and "LOOK AT THE BRIGHT SIDE OF LIFE" JORN !Med venlig hilsen, M. Rasmussen
Redigeret af falang yao d. 06/02-2005 00:18 Thailand-You are always on my mind, even when sometimes it's S. S. but D. D.
|
|
|
| mal500 |
Lagt på d. 06/02-2005 12:22
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 2 |
Hej Quickmouse Hvor bestiller du din rejse. Og hvad plejer du at give for den Sidst jeg var afsted gav jeg 4200 kr Redigeret af mal500 d. 06/02-2005 12:27 |
|
|
|
| jorn |
Lagt på d. 06/02-2005 16:38
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 307 |
falang yao skrev:
[quote]jorn skrev: Altså JORN, Det må nok siges at du er en mand med MANGE OVERASKELSER og MODSIGELSER : <<Jeg køber den hos Bella rejser i Dybølsgade. udlukkende fordi jeg får den perfekte service af Erik hvis hjerte Banker for sit arbejde! Han kan det hele og lidt til!>> ( jeg rødmer) fortæl, fortæl !DET ER IKKE DET DU SIGER MEN MÅDEN DU SIGER DET PÅ! ![]() Tja!Vil man misforstaa hvad jeg skriver saa er der ikke saa meget jeg kan goere ved det! hvis jeg ikke henfoerte til min flybillet og Eriks evne til at finde skraeddersyet billetter, saa ville jeg skrive paa scor.dk! ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() <<Det kan nok gøres billigere, men så check lige hvor meget tid man skal bruge i transfer!!!!! Jeg har prøvet 5 timers transfer i London! Jeg brugte flere penge i pubben end det jeg havde sparet! >>OG DU GØR DET ALLIGEVEL IGEN (!) : NIX! THAT"S THE POINT! ![]() <<Jeg rejser paa et aars billetter med Britsh Airways. Denne gang koster den ca. 6200 dk. Ændring af departure dates koster 125 us dollar. >> <<Bare for at spare et beløb der pr. spildt time, er mindre end en gennemsnits timeløn på en normal arbejdsdag. >>DET KAN DU SAGTENS SIGE, NÅR DU NU KUN SKAL BEKOSTE 1 BILLET TIL DIG SELV! Det er nu ikke altid saadan at jeg rejser alene! Rejser jeg med min familie, saa ville en dag eller to's overarbejde sandsynligvis spare mig for endnu flere problemer!![]() ![]() ![]() Hvad jeg mener er blot at der er skjulte udgifter undervejs, som kan fjerne den besparelse som man ellers havde opnaaet! Ofte spare flyselskabet paa personalet og dermed paa loeningerne og faktisk kan flyselskabet tjene paa at vi koeber billigt og brugere pengene i deres butikker i lufthaven........ ![]() <<Forøvrigt hader jeg at flyve, men det er jo nødvendigt....>> JAMEN DER ER MÅSKE EN ALTERNATIV, vel og mærke hvis du har kørekort til sådan en , og jeg tror at "FORUMET" vil være villigt til at samle ind og købe den til dig, hvis du kører den tilbage til BKK. ![]() http://www.tuktuk... Det kunne blive en fed maade at goere det paa! ![]() ![]() det er da vaer at overveje!![]() Trods alt det, må du har en go' rejse, når tiden nærmer sig. Good Luck and "LOOK AT THE BRIGHT SIDE OF LIFE" JORN ! Ja men det goer jeg da altid!![]() Med venlig hilsen, M. Rasmussen ![]() “Music is the only language I whirly understand"
|
|
|
|
| Henrik J |
Lagt på d. 06/02-2005 17:15
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 48 |
Hej falang yao Har du noget nyt om 3 måneders billetter til efteråret med afrejse ca 1 september? Jeg fundet 3 måneders billetter med AUA flere steder til ca. 5100 kroner. Det kribler i fingrene. Og hvis jeg ikke har fundet et bedre tilbud inden for ca 14 dage, så slår jeg til. Det er iøvrigt rart at se at AUA er begyndt at føre kampagner igen. Jeg syndes de har været lidt stille de sidste par år. Det er godt at se, dels fordi det er et godt selskab at flyve med (der er en skærm i hvert sæde) og så også for priskonkurrencens skyld. Jeg har iøvrigt lige set en 1 måneds billet med Thai airways med afrejse i april, maj eller juni til 4600 kroner på [url]www.flybillet.dk[/url] Ta' den bamsefar ![]() MVH Henrik Redigeret af Henrik J d. 06/02-2005 17:17 Once you go asian, you never go caucasian
|
|
|
|
|
Lagt på d. 06/02-2005 19:23
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
DavserSå så ikke gøre mig ked af det, nu troede jeg lige jeghavde sparet penge jeg skulle ellers ikke til thailand nu, købte kun billet fordi den var billig ÆVSER bamsen |
|
|
|
| surin |
Lagt på d. 09/02-2005 06:48
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 938 |
ja iden lyder god jeg har selv forsøgt med kuoni men er ikke kommet vidre![]() |
|
|
|
| falang yao |
Lagt på d. 15/02-2005 16:45
|
|
Hej Allesammen, Michael D. skrev under "billige billetter" d.11-2-05: Thai travel på halmtorvet i KBH har informeret mig om at der er billetter med thaiair til 4700kr i perioden 01/04-2005 frem til 19/6 2005. så fås det vel ikke billigere MVH Michael Hvis prisen er MED alle afgifter, så er jeg en lykkelig mand og så er min "mission" her i forumet "vellykket",d.v.s. at vi har fået en REELE konkurrence m.h.t. billetpriserne til gavn for alle medlemmer og andre. Det vil ikke sige at jeg stopper (jeg kan hvile mig når jeg bliver "gammel", jeg er jo kun 39år og maaaaaaaaaaaange måneder. , I skal ikke tror på alt det, som står på min navnattest).M.v.h., M. Rasmussen ![]() Thailand-You are always on my mind, even when sometimes it's S. S. but D. D.
|
|
|
|
Lagt på d. 15/02-2005 18:01
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Davser gamle mand Ja det er dejligt når nogen gider gøre noget for andre så tak falang yaosen los bamsos |
|
|
|
| kanut |
Lagt på d. 15/02-2005 20:01
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 601 |
falang yao skrev: Hej Allesammen, Michael D. skrev under "billige billetter" d.11-2-05: Thai travel på halmtorvet i KBH har informeret mig om at der er billetter med thaiair til 4700kr i perioden 01/04-2005 frem til 19/6 2005. så fås det vel ikke billigere MVH Michael Hvis prisen er MED alle afgifter, så er jeg en lykkelig mand og så er min "mission" her i forumet "vellykket",d.v.s. at vi har fået en REELE konkurrence m.h.t. billetpriserne til gavn for alle medlemmer og andre. Det vil ikke sige at jeg stopper (jeg kan hvile mig når jeg bliver "gammel", jeg er jo kun 39år og maaaaaaaaaaaange måneder. , I skal ikke tror på alt det, som står på min navnattest).M.v.h., M. Rasmussen ![]() Hej. Jeg ringet til Thai travel i går mandag den 14/2-2005 og spurgte om jeg kunne få prisen på 3 voksenbilletter som jeg har bestildt for flere måneder siden, rejseperioden er 15/7 til 6/8-2005, disse priser har de ikke fået endnu, hun fortalte mig, at når priserne kom, vil hun informere mig med det samme, hvorfor er de så lang tid om at komme med priserne ?? ![]() |
|
|
|
| surin |
Lagt på d. 15/02-2005 20:15
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 938 |
det er da nemt hvis de venter længe nok med at give dig prisen så er chancen større for at alt andet er udsolgt og dermed kan de sælge billeter til dig til overpris |
|
|
|
| falang yao |
Lagt på d. 16/02-2005 00:17
|
|
kanut skrev: Hej. Jeg ringede til Thai travel i går mandag den 14/2-2005 og spurgte om jeg kunne få prisen på 3 voksenbilletter som jeg har bestildt for flere måneder siden, rejseperioden er 15/7 til 6/8-2005, disse priser har de ikke fået endnu, hun fortalte mig, at når priserne kom, vil hun informere mig med det samme, hvorfor er de så lang tid om at komme med priserne ?? ![]() Ay! Ay! Sir. AV! AV! Det var også den "grimmeste" periode, I har valgt at rejse i :SKOLEFERIEN ,den er være end jul perioden, for der har folk som regel måske kun 1-2 ugers ferie, hvis de er heldige. Om sommeren, har næsten alle skolesøgende børnefamilier næsten 3-4 ugers ferie. Så er det, det med Gyngerne og Karrussellerne- Udbud og Efterspørgsel . Og SURIN er lidt på det rette spor med sit påstand. Er det fx udsigt. til en KANON sommer i DK, vil du måske kunne købe rejsen for 5500kr , men er det en "elendig" sommer med regn og blæst,så vil ALLE væk , koste hvad det vil og som SURIN ganske rigtigt sagde (pokers osse,at jeg skal give ham ret 2x i samme indlæg), så er det hurtigt UDSOLGT ,og så "tager de dig i struben", for vil du absolut rejse lige netop i denne periode, så koster det måske 8500kr,for de ved at der står 100 andre bagved dig som vil afsted. I forbindelsen med noget andet, spurgte jeg A-T-C om fx. hvis man rejste d. 10-6-05 og så retur d. 7-7-05, så svarede de at "lav prisen" på 4750kr (1mnd billet) gjalte ikke mere(seneste hjemrejsedato 15-6-05 for lavpris) og jeg mener at de nævnte noget i retning af 6500/7000kr. Jeg forhører mig i morgen og kommer tilbage til dig/jer med et forhåbentlig "godt svar". M.h.t.<hvorfor er de så lang tid om at komme med priserne ?? > Fordi alle selskaber operer med noget de "kalder" "katalog pris" og "markedet pris". Det første er hvad de kunne "tænke sig " at få for deres produkt. Det andet er hvad de i "virkeligheden kan få" for deres produkt (Udbud og Efterspørgsel) .Derfor er de også "afventende",DE HÅBER PÅ DET BEDSTE OG FRYGTER DET VÆRSTE. Måske er det derfor at alle selskaber og rejsebureauer har allieret sig med en "medicin mand" til at danse "REGN DANSEN",og han beder for at det bliver "SYNDEFLODEN" over DK ![]() M.v.h., M. Rasmussen
Redigeret af falang yao d. 16/02-2005 00:20 Thailand-You are always on my mind, even when sometimes it's S. S. but D. D.
|
|
|
| jens |
Lagt på d. 16/02-2005 01:44
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 810 |
Hej Kanut Hvis jeg var dig ville jeg bare droppe den krejlerkarl ved TT og finde en anden mulighed. Kuoni.dk kommer med en pris alt incl med British på 20130 for 3 prs, med Thai skal du nok ikke regne med under 8300 på det tidspunkt midt i juli. Problemet er at mange af de lande syd for DK starter deres ferie den 3 uge i juli. men vi må jo håbe at Falang yao får et godt tilbud til dig. MVH Jens |
|
|
|
| falang yao |
Lagt på d. 16/02-2005 12:18
|
|
Hej Kanut, Der er et "halv" tilbud (forklaring kommer efter rødt MEN) til dig hos A-T-C med FINNAIR ,CPH-HEL-BKK-HEL-CPH ,til 5800kr. Afgang d. 15/7-05--- OK,--- MEN (der er næsten altid en men), der er p.t. ingen plads den 6/8 på strækning BKK-HEL . HVOR flexibel er du,m.h.t. hjemmerejsen. Finnerne har også "Industri ferie" i August . Thai Inter har p.t. ikke "frigivet" pris og pladslisten. M.v.h., M. Rasmussen
Redigeret af falang yao d. 16/02-2005 12:21 Thailand-You are always on my mind, even when sometimes it's S. S. but D. D.
|
|
|
| kanut |
Lagt på d. 16/02-2005 15:42
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 601 |
falang yao skrev: Hej Kanut, Der er et "halv" tilbud (forklaring kommer efter rødt MEN) til dig hos A-T-C med FINNAIR ,CPH-HEL-BKK-HEL-CPH ,til 5800kr. Afgang d. 15/7-05--- OK,--- MEN (der er næsten altid en men), der er p.t. ingen plads den 6/8 på strækning BKK-HEL . HVOR flexibel er du,m.h.t. hjemmerejsen. Finnerne har også "Industri ferie" i August . Thai Inter har p.t. ikke "frigivet" pris og pladslisten. M.v.h., M. Rasmussen ![]() Hej igen. Det med finnair er ok, og med hensyn til hjemrejsen, er det fint med et plus på et par dage. Du kan jo nok fornemme, at det er mig meget om at gøre at få en god pris ( selv om jeg godt er klar over at det er en tosset rejseperiode ). Det er jo sådan at hvad der er sparet er tjent, og så er der jo lidt flere penge til tands og fjas i Thailand, men der er lys forude, da min den mindste (15 år) er ved at være så stor, at han snart ikke gider at rejse med sin far og mor, ikke at vi ikke vil have ham med, men at det er ham der fravælger at rejse med os, sådan er det jo med de unge, jeg taler af erfaring da han er den sidste af tre. Jeg er meget taknemmelig at du gider gøre dig den ulejlighed for min skyld, vi kan sikket en gang mødes i Bangkok til en kop øl. Med venlig hilsen Kanut |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.