Se indlæg|
Danske pensionister i Pattaya svindler med pensionen
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 24/10-2012 15:04
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 776 |
Boes skrev: [img]http://www.shoeboxblog.com/wp-content/uploads/2011/06/arguing-internet-vs-life.jpg[/img] is not a valid Image. Ha' Ha' Godt spottet.! |
|
|
|
| Boes |
Lagt på d. 24/10-2012 15:08
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2688 |
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits."
Albert Einstein |
|
|
|
| poom |
Lagt på d. 24/10-2012 15:22
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 199 |
yep. Læs dem grundigt, DK ![]() |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 24/10-2012 15:30
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5534 |
poom skrev: kan det ikke være lige meget med alle de spekulationer om hvem der kan snyde og hvor svært det er. der BLIVER snydt alt den udenomssnak om det er ulovligt og bla bla gør jo ikke at man ikke skal indberette indkomst. det sker jo ikke så pensionisterne bliver kontrolleret Og når man nævner det og at den lille bitte kontrol der er bliver man svinet til derfor kan jeg ikke se at min alder har noget med alt det her at gøre. skulle min verden bryde sammen fordi jeg får et lille brev? jeg kan jo læse i flere tråde at pensionisterne i thailand går fuldstændig i selvsving pga. det lille brev jeg kan læse at pensionisternes verden er helt brudt sammen. selv idag flæbes der stadig videre om hvorfor man ikke kan se at der skal være kontrol og bla bla. det er alså alligevel noget der får jeres verden til at bryde sammen hvorfor kan i ikke bare svare på det skide brev og håbe at kontrollen får taget dem der snyder? hvorfor skal i være sådan nogen kvæulanter ? Poom, stop nu. Du ved ikke hvad du taler om og det er helt klart for alle fornuftige mennesker og dem er der trods alt nogle stykker af her paa denne hjemmeside. Takker paa forhaand. Mvh. |
|
|
|
| taxidriver990 |
Lagt på d. 24/10-2012 15:49
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 578 |
Hugoboerge skrev Poom, stop nu. Du ved ikke hvad du taler om og det er helt klart for alle fornuftige mennesker og dem er der trods alt nogle stykker af her paa denne hjemmeside. +1 Men tror ikke det hjaelper. Som naevnt andet sted i traaden kunne det vaere fint hvis det blev oplyst " hvor " pengene var kradset ind, mener ikke geografiskt Men der maa jo komme en evaluering paa et tidspunkt, som sagt da pilotprojektet startede. Personligt har jeg svaert ved at se at man kan undgaa at blive taget i fusk hvis man fusker, der er jo et stort samarbejde paa tvaers af myndigheder, saa det burde jo vaere let at vide precis " hvor " man skal lede ( og nej ikke geografisk ) Den med at man er registreret i Sverige maa jo kraeve at man ikke bor her fast eller er jeg galt paa den ? Ellers ville kontrolbrevet vel dukke op paa adressen der og ikke her. Sverige og Danmark har et stort samme arbejde iforvejen omkring pendler trafikken. ( skattemaessigt ) Ved godt at der er andre EU-lande ja men Sverige er naevnt som " typiskt " det vil vel sige at den stoerste del kommer derfa. Hvor stor den del saa er...... Vil kaste lidt benzin paa baalet.... : Jeg tror pensionister i LOS er med fordi det " racistiske ' flag ikke skal hejses, som det ville vaere blevet, hvis man kun gik efter folk med anden etnisk oprindelse end dansk. Kan jo vaere nogle her har kontakter til DF og ved om det er derfor....
Almindelig sund fornuft er ikke så almindelig endda Bekymringer er som en gyngestol. De holder dig beskæftiget, men du kommer ingen vegne Kernen i frihed er at tvivle på autoriteter |
|
|
|
| poom |
Lagt på d. 24/10-2012 16:05
|
|
hugoboerge Poom, stop nu. Du ved ikke hvad du taler om hvad er det dog for en gang bræk at lukke ud. hvad er der at vide ? der snydes (check) der kontrolleres (check) svindlere er fanget (check) en masse pensionister går i selvsving over at der kontrolleres for at finde flere svindlere og at de skal sende et lille brev (check) hvad er det lige jeg ikke ved som du så kender alt til? taxidriver990 det er sikkert interessant hvem der snyder og hvordan men fordi man har svært ved at forstå hvordan det gøres og hvem det er ændrer det jo ikke på at der er bid ved den kontrol. og det er ikke burde vælte verdenen for pensionisterne i Thailand Jeg tror pensionister i LOS er med fordi det " racistiske ' flag ikke skal hejses, som det ville vaere blevet, hvis man kun gik efter folk med anden etnisk oprindelse end dansk. der tror jeg du har meget ret. og stod det til mig tog man og kaldte en spade for en spade men nu hanlede det om Thailand. og der er alså fundet svindlere her også. |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 24/10-2012 16:07
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5534 |
taxidriver990 skrev: Hugoboerge skrev Poom, stop nu. Du ved ikke hvad du taler om og det er helt klart for alle fornuftige mennesker og dem er der trods alt nogle stykker af her paa denne hjemmeside. +1 Men tror ikke det hjaelper. Som naevnt andet sted i traaden kunne det vaere fint hvis det blev oplyst " hvor " pengene var kradset ind, mener ikke geografiskt Men der maa jo komme en evaluering paa et tidspunkt, som sagt da pilotprojektet startede. Personligt har jeg svaert ved at se at man kan undgaa at blive taget i fusk hvis man fusker, der er jo et stort samarbejde paa tvaers af myndigheder, saa det burde jo vaere let at vide precis " hvor " man skal lede ( og nej ikke geografisk ) Den med at man er registreret i Sverige maa jo kraeve at man ikke bor her fast eller er jeg galt paa den ? Ellers ville kontrolbrevet vel dukke op paa adressen der og ikke her. Sverige og Danmark har et stort samme arbejde iforvejen omkring pendler trafikken. ( skattemaessigt ) Ved godt at der er andre EU-lande ja men Sverige er naevnt som " typiskt " det vil vel sige at den stoerste del kommer derfa. Hvor stor den del saa er...... Vil kaste lidt benzin paa baalet.... : Jeg tror pensionister i LOS er med fordi det " racistiske ' flag ikke skal hejses, som det ville vaere blevet, hvis man kun gik efter folk med anden etnisk oprindelse end dansk. Kan jo vaere nogle her har kontakter til DF og ved om det er derfor.... ![]() Taxidriver990, da jeg i sin tid startede en traad omkring sygeforsikring for os "stakkels" pensionister i Thailand var der pinlig tavshed paa trods af at det vides at der bl.a. bor et paent antal medlemmer i Pattaya. Det kan jo kun betyde een ting.............Jeg overlader det til laeserens fantasi. Radioudsendelsen omkring det fantatiske liv i Pattaya ved juletid beroerte overhovedet ikke tabuemner som pension og sygeforsikring, det var mere omkring hvor mange damer folk havde nedlagt osv osv. Saadan er det bare. |
|
|
|
| Boes |
Lagt på d. 24/10-2012 16:30
|
|
Tænk 2 gange og ti så stille.... (Oldnordisk ordsprog) "The difference between stupidity and genius is that genius has its limits."
Albert Einstein |
|
|
|
| OleH |
Lagt på d. 24/10-2012 16:59
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 458 |
Det er sikkert rigtigt, Boes, men det kan jo være et problem for nogle, det der med at tænke ! ![]() |
|
|
|
| Boes |
Lagt på d. 24/10-2012 17:51
|
|
OleH skrev: Det er sikkert rigtigt, Boes, men det kan jo være et problem for nogle, det der med at tænke ! ![]() Yup, det er jo netop pointen
Albert Einstein |
|
|
|
| OleH |
Lagt på d. 24/10-2012 18:00
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 458 |
Boes skrev: OleH skrev: Det er sikkert rigtigt, Boes, men det kan jo være et problem for nogle, det der med at tænke ! ![]() Yup, det er jo netop pointen ![]() Yup yup, og pointen ville jeg netop gerne understrege, så alle (ingen nævnt ingen glemt) forstod den ![]() |
|
|
|
| Boes |
Lagt på d. 24/10-2012 18:10
|
|
Vi er helt på bølgelængde......
Albert Einstein |
|
|
|
| poom |
Lagt på d. 24/10-2012 19:01
|
|
enig. der virklig nogen herinde der har svært ved at tænke |
|
|
|
| Skeptikeren |
Lagt på d. 25/10-2012 04:16
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 330 |
Først til John og hans løftede finger! Syntes du er noget ensidig i dine reprimander, minder mig sku om min første klasselærer i 1946 som udelukkende gik efter de par fattigrøve i klassen hvis forældre ikke var noget og som så at sige ikke turde åbne munden og så slagtermesterens vanartede søn som kæftede op hele tiden. Hvem tror du fik skideballen? Poom, du bliver ved med at gentage dig selv, de 4-6 personer herinde i dette forrum som har givet sig til kende har alle sendt svar til Kontrolteamet under den ene eller anden form. Den eneste, så vidt jeg ved, der har fået svar tilbage er Blackladder. Så hvem er det der skal sende det SKIDE brev, de deltager åbenbart ikke på Dansk Thai Website og hvis de gør, lytter de ikke til dine klageråb. Vi HAR sendt - så fat det dog - det vi har brokket os over er hvorfor, men det er vel også gået dit øje forbi. Vi SKAL hvert eneste år sende en tro og love erklæring med de selvsamme oplysninger, så hvorfor en gang til? Nogle berører emnet lidt bl.a. det om skrækken fra myndighederne for at udvise racisme, derfor for mig helt klart; det er ulige nemmere at stille krav til pensionister i Thailand, end at få kontakt med mørkemændene i øvrige Europa/EØS. Jeg har læst artiklen fra Metro/EB endnu engang og der er altså noget jeg slet ikke kan få til at stemme og slet ikke med den hasaleren over at vi ikke VIL sende brev: Der er efter artiklen 189 danskere i Thailand der har fået henvendelse fra Teamet. Heraf er der altså max 6 fra Dansk Thai Website som enten intet har hørt eller har fået frafald for anklager. Altså er der 183 personer som ikke vil give sig til kende hvis de er medlemmer her - forunderligt. Men nærlæser man artiklen så ser man jo at de nævner lige dem som jeg selv har mest mistænkt, nemlig Værtshusholderne! De nævner også boligudlejning, hvor mange er der af dem som har pensionsstatus og som har så store boliger/resorter at de kan udleje sort. De må sku da alt andet lige skulle opgive alt dette til Thailandske myndighder og dermed være skattepligtige her. Man nævner også problemet med at have opgivet at være enlig og så er man angiveligt samboende. Som enlig får man vel omkring max. 25.000 DKK mere om året. Der skal altså nogle stykker til før du rammer beløbet på 1.-1.2 mil DKK, og er dette beløb så noget staten kan krasse ind igen eller er det forventede besparelser i fremtiden? Men der må jo være nogen hjemme i andedammen der kan forlange AKTINDSIGT - jeg kan ikke fordi jeg er boende i udlandet. Og så endnu engang, selv om det er uden for emnet. Jeg kan stadig ikke begribe forskelsbehandlingen på at man som pensionist kun kan få grundbeløbet når man bor i Thailand, fordi man begrunder det med at man ikke har nogen aftale med Thailand, men man kan godt få hele førtidpensionen eller invalidepensionen uden denne aftale. Jeg tror helt ærligt at de thailandske myndigheder er komplet ligeglade med den aftale, jo flere penge vi bringer desto gladere er de. Hvad er det der er så specielt ved dette tillæg at det kræver særaftaler med f.eks. Thailand? Og så igen - hvorfor er der ingen - INGEN OVERHOVEDET - der kan eller vil besvare spørgsmålet om hvem der har udtænkt/formidlet den del af loven. Er det som antydet andetsteds en ussel embedsmand der har tilladt sig at udforme denne paragraf og nu skal det så ties ihjel. Man har de sidste mange år læst utallige historier om Embedsmænd der egenrådigt ter sig som Folketingspolitikere. Og så til slut. Jeg er ked af at Abekatten valgte at forlade forummet, kan for såvidt godt forstå hans opgivenhed når man ser på kværulanternes hærgen om emnet som de alligevel ikke begriber et kuk af og dermed fremstår utroligt barnagtigt. Men nu kommer vi til at mangle hans input omkring handlingsforløbet - så - venligst kære ABEKAT kom hjem! Skeptikeren Bogen: En Roskildedrengs Erindringer (1939-2000)
Kan hentes på: www.jumplink.dk/somrak Bogen: Mit nye liv i Thailand (2001-2012) Kan hentes på: www.jumplink.dk/somrak2 Måtte Buddha stænke velduftende vande på din vej! |
|
|
|
| taxidriver990 |
Lagt på d. 25/10-2012 04:40
|
|
Skeptikeren + 1 Supergodt indlaeg, men......... nogen gange kaemper selv guderne forgaeves. Tror da jeg vil proeve at bruge noget af min tid i haengekoejen til at proeve at finde ud af " hvem " der staar bag det tillæg at det kræver særaftaler ...
Almindelig sund fornuft er ikke så almindelig endda Bekymringer er som en gyngestol. De holder dig beskæftiget, men du kommer ingen vegne Kernen i frihed er at tvivle på autoriteter |
|
|
|
| Skeptikeren |
Lagt på d. 25/10-2012 05:01
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 330 |
Driver - held og lykke, men både jeg og andre har jo forsøgt os via Folketinget og diverse medlemmer derinde - uden nogen held. De love de har sendt kopier af og vist frem fra talerstolen har intet sagt der kan vise vej. Der er lovnumre men ingen datoer for vedtagelse, navne eller partifarver, udvalgsmedlemmer og alt det der. Utallige er de forsøg jeg har gjort på diverse sider som Google, Wikipie, o.s.v men indtil nu ingen held og nu orker jeg altså ikke mere. Men måske er det fordi jeg er en gammle nisse der ikke fatter en skid? PS! kan så godt lide din slutsentens: Kernen i frihed er at tvivle på autoriteter. Men vil gerne tilføje min egen lille hale: Ej heller stole og ligge under for Skrankepaver. Skeptikeren Bogen: En Roskildedrengs Erindringer (1939-2000)
Kan hentes på: www.jumplink.dk/somrak Bogen: Mit nye liv i Thailand (2001-2012) Kan hentes på: www.jumplink.dk/somrak2 Måtte Buddha stænke velduftende vande på din vej! |
|
|
|
| Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 25/10-2012 05:18
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2627 |
Skeptiker: Hvilken løftet pegefinger fra John, tænker du på? Medmindre, du har fået en PB, så må det vel være den i indlæg #86, og den er ikke rettet mod nogen bestemt person. Vi HAR sendt - så fat det dog - det vi har brokket os over er hvorfor, men det er vel også gået dit øje forbi. Nogle har nægtet at svare på bestemte spørgsmål med underlige undskyldninger. som fx denne: Som thai gift er det min hustru der har disse kvitteringer, hun har ingen pligt til at indsende noget som helst til danske myndigheder (hendes eget udsagn: Hvis de vil kontrollere dig, kan de komme her og ringe på gaten så må vi se. Jeg render ikke på posthuset og får lavet kopier og sender anbefalede breve) Det virker som om I ikke forstår, at dels har kontrolteamet loven i ryggen til at forlange diverse oplysninger - også flere, end de har bedt om - og dels er der kun én, som det går ud over, når man stiller sig på bagbenene. Du kan være sikker på, at kontrolteamet ikke kommer og ringer på gaten for at spørge din hustru. De har adgang til en meget mere effektiv metode: De kan bare stoppe din pension, indtil du får spurgt din hustru og du får sendt oplysningerne frem. Heldigvis for dig og andre, der stiller sig på tværs, så er den slags mennesker sjældent så strikse, men de har altså fuld opbakning fra loven til at være det. Du og andre brokker jer over særaftalen, og I undrer jer over, hvem der har besluttet, at det skal være sådan. Det har politikerne. Og det er ikke kun et spørgsmål, om Thaierne vil have noget imod, at I får flere penge fra Danmark, det er et spørgsmål om, hvorvidt den danske stat vil af med pengene. De skal jo komme et eller andet sted fra. Men jeres og andre i lignende situations brokkerier om forskelsbehandling har fået en konsekvens, som I nu kan være stolte af, omend I måske ikke vil få så mange tak for den. Fra nytår vil førtidspensionister blive behandlet på samme måde som jer, hvilket betyder, at de mister knap 60.000 kroner om året før skat. ... når man ser på kværulanternes hærgen om emnet som de alligevel ikke begriber et kuk af og dermed fremstår utroligt barnagtigt. Jeg tror, at det er den slags, at John og webmaster tænker på, når de taler om personfnidder i trådene. Men ellers er jeg helt enig i karakteristikken. |
|
|
|
| John |
Lagt på d. 25/10-2012 05:23
|
|
Administratorer ![]() Antal indlæg: 2171 |
Skeptikeren skrev: Først til John og hans løftede finger! Syntes du er noget ensidig i dine reprimander, minder mig sku om min første klasselærer i 1946 som udelukkende gik efter de par fattigrøve i klassen hvis forældre ikke var noget og som så at sige ikke turde åbne munden og så slagtermesterens vanartede søn som kæftede op hele tiden. Hvem tror du fik skideballen? Hvordan du kan få min henstilling om at undgå personfnidder til at være ensidig er mig en gåde. Det er en generel henstilling til ALLE, ingen nævnt ingen glemt, om at overholde sidens reglement og undgå personfnidder. Dette er et debatforum, og debatten opstår bla. pga. uenigheder. Der er ikke vindere og tabere i en debat kun debatører. Hvis man ikke kan skrive i debatten på Dansk Thai Website uden at blive personlig, så er det ikke her man skal deltage. Reglementet kan ses på dette link Admin. john@dansk-thai.dk
|
|
|
|
| taxidriver990 |
Lagt på d. 25/10-2012 05:49
|
|
Kim Ludvigsen.....Skeptikeren skriver jo han har sendt det " skide " brev ind for laenge siden, fremgaar tydeligt flere steder i denne traad. Det han og flere andre " brokker " sig over er hvorfor, naar man nu 1 gang om aaret allerede svarer paa de spoergsmaal. At der er forskelsbehandling er vel let at se; bor inden for EU og du kan soege, bo udenfor EU og du kan ikke Er det retfaerdigt at valget af land skal afgoere ? Politikerne har besluttet det.... Men hvorfor er der saa ingen steder man kan se det beslutningsgrundlag ? Hvis du ved hvor og vil dele med dig vil det spare meget spalteplads her paa Dansk Thai Website. Og nu er det folkepensionisternes skyld at foertidspensionist reglerne bliver lavet om til nytaar ? Den maa du meget gerne uddybe lidt naermere.... Og om det er thai hustruen der har de kvitteringer fordi alt er i hendes navn er vel stadigvaek ligegyldigt naar man modtager folkepensionens grundbeloeb ? Du skal have en indkomst over 291200 d.kr for at der bliver roert ved den. Selvfoelgelig, kontrolanten vil se om dit forbrug er for stort.... men for stort i forhold til hvad ? Jeg ville vaere paa ski..... hvis de kom her, vi bor 3 generationer og har en maanedlig el regning paa 5000 Baht, en stor vand regning ( nej ikke til poolen ), men jeg tjener stadigvaek ingen penge der goer at jeg er en snyder. det vil sige jeg ogsaa skal give oplysninger om hvem som bor her og hvem som kommer og gaa.... Dette har ingen ende... Jeg er overbevist at myndighederne ved lige praecis HVEM de skal gaa efter ( ved navn ), MEN men kan ikke forskelsbehandle og have et kontrolteam der kun gaa efter specifikke navne, derfor alle over en kam..... pensionisterne Almindelig sund fornuft er ikke så almindelig endda Bekymringer er som en gyngestol. De holder dig beskæftiget, men du kommer ingen vegne Kernen i frihed er at tvivle på autoriteter |
|
|
|
| Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 25/10-2012 06:09
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2627 |
taxidriver990 skrev: Kim Ludvigsen.....Skeptikeren skriver jo han har sendt det " skide " brev ind for laenge siden, fremgaar tydeligt flere steder i denne traad. Det han og flere andre " brokker " sig over er hvorfor, naar man nu 1 gang om aaret allerede svarer paa de spoergsmaal. Der er jo netop ikke svaret på alle spørgsmål. Tværtimod stiller han sig på bagbenene og bruger meget mere tid på at skrive om sagen her, end det vil tage at få besvaret spørgsmålene. taxidriver990 skrev: Politikerne har besluttet det.... Men hvorfor er der saa ingen steder man kan se det beslutningsgrundlag ? Hvis du ved hvor og vil dele med dig vil det spare meget spalteplads her paa Dansk Thai Website. Du kan finde lovudkast og behandling af det på Folketingets hjemmeside. Her kan du se, hvem der har fremsat det, og bemærkninger til det. Jeg kan desværre ikke hjælpe med at søge på siden, men kan det reelt ikke være fuldstændig lige meget, hvem der har lavet reglerne? taxidriver990 skrev: Og nu er det folkepensionisternes skyld at foertidspensionist reglerne bliver lavet om til nytaar ? Den maa du meget gerne uddybe lidt naermere.... Nu tror jeg ikke, at politikerne frekventerer dette forum særlig ofte, men diverse henvendelser de har fået fra personer og organisationer om forskelsbehandlingen mellem pension og førtidspension har ganske givet været med til at forme beslutningen. Der henvises jo direkte til, at man vil fjerne en forskelsbehandling. At man så nok nærmest gør det for at spare penge frem for at sikre ligebehandling er så en anden sag. taxidriver990 skrev: Og om det er thai hustruen der har de kvitteringer fordi alt er i hendes navn er vel stadigvaek ligegyldigt naar man modtager folkepensionens grundbeloeb ? Du skal have en indkomst over 291200 d.kr for at der bliver roert ved den. Ja, men kontrolteamet og andre i forvaltningen er ikke synske. De beder om oplysninger for at prøve at vurdere, om nogle måske har en så stor indtægt ved siden af pensionen, eller om der er andre forhold, der kan betyde, at pensionen skal sættes ned (eller op). taxidriver990 skrev: Selvfoelgelig, kontrolanten vil se om dit forbrug er for stort.... men for stort i forhold til hvad ? I forhold til indtægten. Hvis man har et stort herskabshus med en månedlig el-udgift på 10.000 kroner, så er det et tegn på, at der er noget galt. Og den slags huse eksisterer. Du og jeg kan hurtigt blive enige om, at den slags nok hører til sjældenhederne, men teamet er som sagt ikke synske, de er nødt til at spørge. taxidriver990 skrev:Jeg ville vaere paa ski..... hvis de kom her, vi bor 3 generationer og har en maanedlig el regning paa 5000 Baht, en stor vand regning ( nej ikke til poolen ), men jeg tjener stadigvaek ingen penge der goer at jeg er en snyder. det vil sige jeg ogsaa skal give oplysninger om hvem som bor her og hvem som kommer og gaa.... Dette har ingen ende... Jeg tror, der skal mere til for at være på skideren, især hvis man fortæller dem det, som du har skrevet her. Mere skal der sandsynligvis ikke til. Det er jo egentlig så let, så hvorfor brokke sig i stedet for bare at gøre det? taxidriver990 skrev:Jeg er overbevist at myndighederne ved lige praecis HVEM de skal gaa efter ( ved navn ), MEN men kan ikke forskelsbehandle og have et kontrolteam der kun gaa efter specifikke navne, derfor alle over en kam..... pensionisterne Det tror jeg ikke. hvis de vidste, hvem de skulle gå efter ved navn, så havde de bare gjort det. Det er ikke at forskelsbehandle. Det sker hver dag i form af indkaldelser til torskegilde og lignende. |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.