Se indlæg|
Problemer
|
|
| svendborg |
Lagt på d. 19/01-2012 10:23
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 57 |
Jeg vil venligst undlade flere kommentarer til noget så ligegyldigt, som dine indikationer af mit formåen. Jeg har ikke på noget tidspunkt prøvet at latterliggøre, hverken dig eller andre med bidrag, som jeg ikke har fulgt med i... men så er vi så her. Jeg har bestemt ikke eneret AL48, men jeg har trods alt den pli der skal til, som kan forklare en løsning på Kenneths problemer. For dette siger jeg da undskyld, og jeg kan se, at alt nu ender i det samme intriger, eller skal vi kalde.. det.. Jeg ved bedre end dig. Jeg gav et tilbud, så tag det eller lad være.. Jeg er da bare kold.... Jeg har fået tæsk nok her i Thailand for at hjælpe folk, så jeg er da faktisk ved at fortryde lidt, men Kenneth og jeg har haft og vil nok få en positiv dialog over PB,,en, så du skal da bare fortsætte din gøen. med venlig hilsen |
|
|
|
| AL 48 |
Lagt på d. 19/01-2012 10:34
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 868 |
svendborg skrev: Jeg vil venligst undlade flere kommentarer til noget så ligegyldigt, som dine indikationer af mit formåen. Jeg har ikke på noget tidspunkt prøvet at latterliggøre, hverken dig eller andre med bidrag, som jeg ikke har fulgt med i... men så er vi så her. Jeg har bestemt ikke eneret AL48, men jeg har trods alt den pli der skal til, som kan forklare en løsning på Kenneths problemer. For dette siger jeg da undskyld, og jeg kan se, at alt nu ender i det samme intriger, eller skal vi kalde.. det.. Jeg ved bedre end dig. Jeg gav et tilbud, så tag det eller lad være.. Jeg er da bare kold.... Jeg har fået tæsk nok her i Thailand for at hjælpe folk, så jeg er da faktisk ved at fortryde lidt, men Kenneth og jeg har haft og vil nok få en positiv dialog over PB,,en, så du skal da bare fortsætte din gøen. med venlig hilsen Havde du nu fulgt med i tråden, så havde du også set at Kenneth ikke havde brug for 2mdr. ekstra arbejde/ophold i Thailand. - Men midler så han kan komme til DK nu og her. Så må din maling sgu vente. |
|
|
|
|
Lagt på d. 19/01-2012 10:38
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
AL 48 skrev: svendborg skrev: AL48 Afventede bare noget så ligegyldigt fra en eller anden. Nu taler vi altså ikke om jeres steder Pattaya, Hua Hin samt det sydlige, men om et totalt ligegyldigt sted i det centrale.. Her har vi ikke de sjovere hængende over hovedet, men vi har mennesker med pli og indsigt i dagligdagen, så dette vil aldrig med hensyn til anmeldelse komme på tale, ud over dig og andre som mener at Kenneth ikke skal have en chance. Jeg har jo nok forstået dit indlæg forkert, for du bor jo nok fast i Danmark og kommer på besøg engang imellem, og derved ved du alt om hvordan vi fastboende skal gebærde os. Jeg ville egentligt bare hjælpe, og jeg er overbevist om, at dette ikke vil skabe nogen problemer ud over Kenneths overstay, som jeg intet vil have med at gøre, ud over at prøve at hjælpe, som vi altså gør engang imellem... Os landsmænd imellem herude.... Jamen hvis du mener, at du har eneret på at kommentere og hjælpe,- så værsgo´. Troede at små bidrag også var velkomne, men kan nu se at det kun er for større "fastboende" bidragsydere. Hvordan synes du selv du lyder?? @ AL 48 Rolig nu ![]() Hvis du ønsker at bidrage med 1000 Bath, er det meget fornemt. Er man på røven så gælder hver eneste Bath, og 1000 Bath er lige pludseligt en formue. Nu må vi se hvorledes en indsamling kan koordineres. Venter spændt på en udmedding af én eller anden slags. Mvh. Labri |
|
|
|
| svendborg |
Lagt på d. 19/01-2012 10:45
|
AL48 Jeg undskylder da, for jeg vil da indrømme, at dette har jeg ikke observeret, men dette har jo nok med alderen at gøre.. Det du faktisk siger er, at de samtaler jeg har haft med Kenneth, er fra Kenneths side en direkte løgn... Så er jeg endnu engang blevet taget grundigt ved næsen. Du ved jo AL48 hvad der foregår, så jeg vil bakke ud, og overlade det hele dig og dine, så jeg ikke kommer til at træde nogen over tæerne med store som små bidrag.. Jeg undskylder over for dig og Kenneth, at jeg blandede mig som fastboende med hjælp.. Skal da ikke ske mere... med venlig hilsen Redigeret af svendborg d. 19/01-2012 10:47 |
|
|
|
| 2focus |
Lagt på d. 19/01-2012 10:46
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 138 |
Labri skrev: AL 48 skrev: svendborg skrev: AL48 Afventede bare noget så ligegyldigt fra en eller anden. Nu taler vi altså ikke om jeres steder Pattaya, Hua Hin samt det sydlige, men om et totalt ligegyldigt sted i det centrale.. Regner med at i lo Her har vi ikke de sjovere hængende over hovedet, men vi har mennesker med pli og indsigt i dagligdagen, så dette vil aldrig med hensyn til anmeldelse komme på tale, ud over dig og andre som mener at Kenneth ikke skal have en chance. Jeg har jo nok forstået dit indlæg forkert, for du bor jo nok fast i Danmark og kommer på besøg engang imellem, og derved ved du alt om hvordan vi fastboende skal gebærde os. Jeg ville egentligt bare hjælpe, og jeg er overbevist om, at dette ikke vil skabe nogen problemer ud over Kenneths overstay, som jeg intet vil have med at gøre, ud over at prøve at hjælpe, som vi altså gør engang imellem... Os landsmænd imellem herude.... Jamen hvis du mener, at du har eneret på at kommentere og hjælpe,- så værsgo´. Troede at små bidrag også var velkomne, men kan nu se at det kun er for større "fastboende" bidragsydere. Hvordan synes du selv du lyder?? @ AL 48 ![]() Rolig nu. Hvis du ønsker at bidrage med 1000 Bath, er det meget fornemt. Er man på røven så gælder hver eneste Bath, og 1000 Bath er lige pludseligt en formue. Nu må vi se hvorledes en indsamling kan koordineres. Venter spændt på en udmedding af én eller anden slags. Mvh. Labri Regner med der bliver startet en ny traad ( oversigts kordineringstraad ) Saa de involverede kan foelge med i hvad der sker,og jeg vil opdatere fra private pb ( bidrag evt arbejde ) Har skrevet til al 48 og sagt paa faarhaand tak,faar hans opmaerksomhed og evt bidrag Ja Labri. I min situation pt er tusind bath en stor hjaelp....... mvh Kenneth |
|
|
|
|
Lagt på d. 19/01-2012 10:55
|
|
AL 48 skrev: svendborg skrev: Jeg vil venligst undlade flere kommentarer til noget så ligegyldigt, som dine indikationer af mit formåen. Jeg har ikke på noget tidspunkt prøvet at latterliggøre, hverken dig eller andre med bidrag, som jeg ikke har fulgt med i... men så er vi så her. Jeg har bestemt ikke eneret AL48, men jeg har trods alt den pli der skal til, som kan forklare en løsning på Kenneths problemer. For dette siger jeg da undskyld, og jeg kan se, at alt nu ender i det samme intriger, eller skal vi kalde.. det.. Jeg ved bedre end dig. Jeg gav et tilbud, så tag det eller lad være.. Jeg er da bare kold.... Jeg har fået tæsk nok her i Thailand for at hjælpe folk, så jeg er da faktisk ved at fortryde lidt, men Kenneth og jeg har haft og vil nok få en positiv dialog over PB,,en, så du skal da bare fortsætte din gøen. med venlig hilsen Havde du nu fulgt med i tråden, så havde du også set at Kenneth ikke havde brug for 2mdr. ekstra arbejde/ophold i Thailand. - Men midler så han kan komme til DK nu og her. Så må din maling sgu vente. @ AL 48 Jeg troede også i min enfoldighed at det drejede sig om at få Kenneth hjem. Mvh. Labri |
|
|
|
| 2focus |
Lagt på d. 19/01-2012 11:12
|
Labri skrev: AL 48 skrev: svendborg skrev: Jeg vil venligst undlade flere kommentarer til noget så ligegyldigt, som dine indikationer af mit formåen. Jeg har ikke på noget tidspunkt prøvet at latterliggøre, hverken dig eller andre med bidrag, som jeg ikke har fulgt med i... men så er vi så her. Det goer det ogsaa Labri,men hvis jeg ender short eller der paa anden vis gaar kludder i det. Er det med at holde alle muligheder aabne.... Og alt i alt er det et flot tilbud ( kost logi ) og et stykke arbejde,ligesom de brugere som melder sig med bidrag.. Kan kun gentage mig selv: JEG LOEFTER PAA HATTEN! mvh Kenneth/2focus Jeg har bestemt ikke eneret AL48, men jeg har trods alt den pli der skal til, som kan forklare en løsning på Kenneths problemer. For dette siger jeg da undskyld, og jeg kan se, at alt nu ender i det samme intriger, eller skal vi kalde.. det.. Jeg ved bedre end dig. Jeg gav et tilbud, så tag det eller lad være.. Jeg er da bare kold.... Jeg har fået tæsk nok her i Thailand for at hjælpe folk, så jeg er da faktisk ved at fortryde lidt, men Kenneth og jeg har haft og vil nok få en positiv dialog over PB,,en, så du skal da bare fortsætte din gøen. med venlig hilsen Havde du nu fulgt med i tråden, så havde du også set at Kenneth ikke havde brug for 2mdr. ekstra arbejde/ophold i Thailand. - Men midler så han kan komme til DK nu og her. Så må din maling sgu vente. @ AL 48 Jeg troede også i min enfoldighed at det drejede sig om at få Kenneth hjem. Mvh. Labri |
|
|
|
| svendborg |
Lagt på d. 19/01-2012 11:14
|
FINT nok drenge,,, Vi er jo ikke lige kloge, så jeg siger PAS.... Jeg tilbød min hjælp uden nævnelse af beløb, og nu er det pludselig blevet til en indsamling i kontanter, som skal offentliggøres på siden her.... Sådan startede tråden altså ikke, men jeg træder 5 skridt og tilbage, og overlader scenen til jer professionelle.. med venlig hilsen |
|
|
|
| ubon lynge |
Lagt på d. 19/01-2012 12:33
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 858 |
2focus skrev: Hej alle sammen, Lige min historie kort. Faar 5 aar siden udlevede jeg droemmen,og flyttede til Thailand,havede fundet en pige fra en tidligere ferie, og var klar til det skulle vaere mig og hende, Fik solgt min lejlighed osv,bygget hus her ( Ratchaburi ) og en opsparingskonto.da jeg faar 4 maaneder siden finder ud af at den er toemt, konfrontere hende med det ( spillet op ) og det ender med at jeg bliver sat paa gaden fra det hus jeg har betalt faar. Min situation nu er at jeg har overstay ( 20,000 bath ) ingen billet og ikke nok penge DETTE ER IKKE EN TIGGE TRAAD!! har levet de sidste 4 maaneder under kummerlige vilkaar,og haabede paa en loesning, men huset er hendes,oj jeg har indset slaget er tabt, Jeg henvender mig her i haab om at der findes en der har noget arbejde, resort resturant hotel eller bar, da jeg saa ville kunne arbejde og laegge fra til en billet,ved godt det ikke er danske loenninger,men vil bare hjem.Og det er trods alt bedre at staa i kbh uden en krone en det er her,er udlaert maler og kan lave det meste. Er ikke afhaengig af div rusmidler og fremstaar paen og ren 43 aar gammel..... MVH Kennet Det første indlæg starter sådan, Så jeg ser ikke lige hvad Svendborg har gjort galt, andet ind der er nogle som altid der skal brokke sig, Kennet tilbyde sin arbejdskraft og er uddannet maler, også er der lige et job for ham som kan hjælpe med penge til at komme hjem til dk for, jeg tror der er andre ind svendborg som skal læse første indlæg et par gange mere, så måske forstår de det. Svendborg jeg syntes stadigvæk du har givet et godt tilbud, men derfor kan dem som vil da godt samle ind til ham, der var jo andet som skal betales for også. Håber kennet får lavet penge på en eller anden måde, ønsker ham her med held og lykke. Ubon.
![]() |
|
|
|
|
Lagt på d. 19/01-2012 13:25
|
|
ubon lynge skrev: 2focus skrev: Hej alle sammen, Lige min historie kort. Faar 5 aar siden udlevede jeg droemmen,og flyttede til Thailand,havede fundet en pige fra en tidligere ferie, og var klar til det skulle vaere mig og hende, Fik solgt min lejlighed osv,bygget hus her ( Ratchaburi ) og en opsparingskonto.da jeg faar 4 maaneder siden finder ud af at den er toemt, konfrontere hende med det ( spillet op ) og det ender med at jeg bliver sat paa gaden fra det hus jeg har betalt faar. Min situation nu er at jeg har overstay ( 20,000 bath ) ingen billet og ikke nok penge DETTE ER IKKE EN TIGGE TRAAD!! har levet de sidste 4 maaneder under kummerlige vilkaar,og haabede paa en loesning, men huset er hendes,oj jeg har indset slaget er tabt, Jeg henvender mig her i haab om at der findes en der har noget arbejde, resort resturant hotel eller bar, da jeg saa ville kunne arbejde og laegge fra til en billet,ved godt det ikke er danske loenninger,men vil bare hjem.Og det er trods alt bedre at staa i kbh uden en krone en det er her,er udlaert maler og kan lave det meste. Er ikke afhaengig af div rusmidler og fremstaar paen og ren 43 aar gammel..... MVH Kennet Det første indlæg starter sådan, Så jeg ser ikke lige hvad Svendborg har gjort galt, andet ind der er nogle som altid der skal brokke sig, Kennet tilbyde sin arbejdskraft og er uddannet maler, også er der lige et job for ham som kan hjælpe med penge til at komme hjem til dk for, jeg tror der er andre ind svendborg som skal læse første indlæg et par gange mere, så måske forstår de det. Svendborg jeg syntes stadigvæk du har givet et godt tilbud, men derfor kan dem som vil da godt samle ind til ham, der var jo andet som skal betales for også. Håber kennet får lavet penge på en eller anden måde, ønsker ham her med held og lykke. @ ubon lynge 1) Kenneth har ikke arbejdstilladelse i Thailand og må derfor ikke udføre betalt arbejde. 2) Kenneth har overstay, og skal holde meget lav profil. 3) Kenneth skriver i sit første indlæg, at formålet med at stille sin arbejdskraft tilrådighed, er at han kan lægge fra til en billet hjem. 4) Vi er så nogle DTW medlemmer der helt legalt, er ved at rejse penge så Kenneth kan komme hjem, og fatter ikke at 'Svendborg' bliver sur over dette. 5) En dansker i Thailand, uden penge til at forsørge sig selv & med overstay, skal hjem hurtigst muligt inden det går helt galt. Mvh. Labri |
|
|
|
| ubon lynge |
Lagt på d. 19/01-2012 14:11
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 858 |
Labri skrev: ubon lynge skrev: 2focus skrev: Hej alle sammen, Lige min historie kort. Faar 5 aar siden udlevede jeg droemmen,og flyttede til Thailand,havede fundet en pige fra en tidligere ferie, og var klar til det skulle vaere mig og hende, Fik solgt min lejlighed osv,bygget hus her ( Ratchaburi ) og en opsparingskonto.da jeg faar 4 maaneder siden finder ud af at den er toemt, konfrontere hende med det ( spillet op ) og det ender med at jeg bliver sat paa gaden fra det hus jeg har betalt faar. Min situation nu er at jeg har overstay ( 20,000 bath ) ingen billet og ikke nok penge DETTE ER IKKE EN TIGGE TRAAD!! har levet de sidste 4 maaneder under kummerlige vilkaar,og haabede paa en loesning, men huset er hendes,oj jeg har indset slaget er tabt, Jeg henvender mig her i haab om at der findes en der har noget arbejde, resort resturant hotel eller bar, da jeg saa ville kunne arbejde og laegge fra til en billet,ved godt det ikke er danske loenninger,men vil bare hjem.Og det er trods alt bedre at staa i kbh uden en krone en det er her,er udlaert maler og kan lave det meste. Er ikke afhaengig af div rusmidler og fremstaar paen og ren 43 aar gammel..... MVH Kennet Det første indlæg starter sådan, Så jeg ser ikke lige hvad Svendborg har gjort galt, andet ind der er nogle som altid der skal brokke sig, Kennet tilbyde sin arbejdskraft og er uddannet maler, også er der lige et job for ham som kan hjælpe med penge til at komme hjem til dk for, jeg tror der er andre ind svendborg som skal læse første indlæg et par gange mere, så måske forstår de det. Svendborg jeg syntes stadigvæk du har givet et godt tilbud, men derfor kan dem som vil da godt samle ind til ham, der var jo andet som skal betales for også. Håber kennet får lavet penge på en eller anden måde, ønsker ham her med held og lykke. @ ubon lynge 1) Kenneth har ikke arbejdstilladelse i Thailand og må derfor ikke udføre betalt arbejde. 2) Kenneth har overstay, og skal holde meget lav profil. 3) Kenneth skriver i sit første indlæg, at formålet med at stille sin arbejdskraft tilrådighed, er at han kan lægge fra til en billet hjem. 4) Vi er så nogle DTW medlemmer der helt legalt, er ved at rejse penge så Kenneth kan komme hjem, og fatter ikke at 'Svendborg' bliver sur over dette. 5) En dansker i Thailand, uden penge til at forsørge sig selv & med overstay, skal hjem hurtigst muligt inden det går helt galt. Mvh. Labri Ja det er din mening, men du skal ikke fortælle mig i alle der ude overholder de regler som er til. nix Det er da også fint i er nogle som samler penge ind, husk der er regler for indsamlinger også når nu du er sådan en lovlydig borger
Ubon.
![]() |
|
|
|
| sank |
Lagt på d. 19/01-2012 14:35
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1131 |
Ja jeg ved ikke hvad der går galt når Manse fra Svendborg blander sig i diskussionen ? og sikkert i den bedste mening ? men syntes altid der går kuk i det ? men helt fint hvis han kan klare problemet for manden så burde han sikkert have klaret det på en PB ![]() |
|
|
|
| fckguld |
Lagt på d. 19/01-2012 14:55
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 962 |
2focus skrev: har sendt dig 2600 har sendt kode til din mail
Labri skrev: AL 48 skrev: svendborg skrev: Jeg vil venligst undlade flere kommentarer til noget så ligegyldigt, som dine indikationer af mit formåen. Jeg har ikke på noget tidspunkt prøvet at latterliggøre, hverken dig eller andre med bidrag, som jeg ikke har fulgt med i... men så er vi så her. Det goer det ogsaa Labri,men hvis jeg ender short eller der paa anden vis gaar kludder i det. Er det med at holde alle muligheder aabne.... Og alt i alt er det et flot tilbud ( kost logi ) og et stykke arbejde,ligesom de brugere som melder sig med bidrag.. Kan kun gentage mig selv: JEG LOEFTER PAA HATTEN! mvh Kenneth/2focus Jeg har bestemt ikke eneret AL48, men jeg har trods alt den pli der skal til, som kan forklare en løsning på Kenneths problemer. For dette siger jeg da undskyld, og jeg kan se, at alt nu ender i det samme intriger, eller skal vi kalde.. det.. Jeg ved bedre end dig. Jeg gav et tilbud, så tag det eller lad være.. Jeg er da bare kold.... Jeg har fået tæsk nok her i Thailand for at hjælpe folk, så jeg er da faktisk ved at fortryde lidt, men Kenneth og jeg har haft og vil nok få en positiv dialog over PB,,en, så du skal da bare fortsætte din gøen. med venlig hilsen Havde du nu fulgt med i tråden, så havde du også set at Kenneth ikke havde brug for 2mdr. ekstra arbejde/ophold i Thailand. - Men midler så han kan komme til DK nu og her. Så må din maling sgu vente. @ AL 48 Jeg troede også i min enfoldighed at det drejede sig om at få Kenneth hjem. Mvh. Labri DU FÅR HVAD DU GIVER
GRIB LIVET I MORGEN ER DET MÅSKE FORBI |
|
|
|
| fckguld |
Lagt på d. 19/01-2012 15:35
|
|
2focus skrev: Kan sgu iike finde web nye indlæg ang indsamlingen
fckguld skrev: Poo skrev: Jeg har sendt kenneth 2200 bath(western union) til lidt mad og jeg sender gerne 2000 mere når der fundet en løsning , syntes det er upassende at begynde træde på en mand der ligger ned- jeg betaler rigtig meget i skat her hjemme- mange af dem går til udlændinge som jeg ikke har inviteret- surt. derfor en glæde at kunne hjælpe en landsmand i nød.Underlig kommentar men nu er det jo heldigvis ikke dig der bestemmer om jeg skal deltage i denne debat eller ej. Manden har kvajet sig med fuldt overlæg, nu ber han om et job ikke om at komme til danmark. Men lad os nu se om du hoster op med de 40-50 kilo til en flybillet som du lovede i indlæg 4 Tak faar det, Har skrevet til webmaster om at starte en ny traad ( betalingsoversigt ) Hvor jeg og de involverede kan kordinere bidragne Har ogsaa modtaget pb fra brugere der ikke deltager her i traaden,ang bidrag og hvor jeg kan yde hjaelp mod et mindre vederlag. lige meget hvad vil det blive opdateret i den traad,saa der kan foelges med. MVH Kenneth DU FÅR HVAD DU GIVER
|
|
|
| Poo |
Lagt på d. 19/01-2012 19:24
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 38 |
2focus skrev: Hej igen, Havede regnet/haabet paa respons ( negativ som positiv )hvad jeg har faaet. Saa vil lige uddybe min situation mere da der nu er kommet respons,inden jeg svarer paa de forskellige indlaeg. Faar ca 9 aar siden doer min far og jeg arver nogen penge,koeber en andelslejlighed i kbh,og vil ud at rejse. Var paa det tidspunkt lige blevet single og havede en ven som var frisk paa at rejse rundt Paa den sidste del af turen ( var vaek i 10 maaneder ) endte vi i Thailand ( Phuket ) Vi fester og har det sjovt,moeder saa en pige som jeg syntes jeg ville se igen,saa efter at vaere kommet hjem,ender det med at jeg rejser frem og tilbage 4 gange over en periode paa 18 maaneder. Beslutter mig saa faar at jeg vil flytte til Thailand,flytter til hendes hjemby ( Ratchaburi ) og starter med at leje noget bolig,og trives utroligt godt her ( savner ikke fester og det vilde natteliv) Saa passer mig fint at bo her.tiden kommer saa at vi bliver enige om at koebe noget land og bygge et hus.paa det tidspunkt er min lejlighed solgt. Med land hus osv blev det ca 2 millioner bath. Har ydeligere ca 1.5 millioner bath kontant,havede en konto i Bangkok Bank som jeg aabenede i Phuket paa et turist visa dengang. Jeg faa flyttede afdeling hertil og faar lavet 2 kontier en laast (opsparing ) og en forbrugs saetter en million bath en paa opsarings kontoen,som de siger kun jeg har adgang til. Samtalen faargik paa halv engelsk og Thai via min kaerste ( talte ikke thai paa det tidspunkt men lidt mere nu) Resten saetter jeg ind paa en faelles konto( forbrug ) da vi begger har kort kunne jeg foelge med i transaktioner paa kontoen. Da huset er faerdigt og hverdagen bliver lang,begynder jeg et job hvor jeg kan arbejede fra min computer,havede en bekendt som havede startet noget sportsbetting ( wauw gaming ) hvor mit arbejde var supporten. Jeg kunne arbejde naar jeg ville ( det koerte 24/7 ogsaa tilknyttet en poker del ) og fik en loen der svingede onkring de 6 til 7000 danske kroner om maaneden. Firmaet Gaar konkurs og da kontanterne er ved at loebe toer,skal jeg finde ud af noget. planen med opsparingskontoen var at naar forbrugskontoen er toemt, ville jeg vende hjem og afbejde 3 til 4 maaneder ( kendte en god malermester) og saa tilbage hertil. i mellen tiden har vi ogsaa 1st lejet en stadeplads paa et markede,hvor hun koebte toej i bangkok og ville saelge det fra den stadeplads,det blev hunhurtigt traet af,da det var dage hun kunne sidde 8 timer og solgte en tshirt. Saa en coffee shop som gik efter thai faarhold godt,men saa skulle en veninde passe den osv... Saa kom overraskelsen,opsparingskontoen var blevet toemt.hvordan kunne dette ske efter samtale i banken haved raadgiveren forstaaet at vi begge havede adgang hvad jeg udtrykkeligt understregede da vi oprettede den( men halvt engelsk og thai via min kaerste ) endte jeg med en kontrakt ( underskrevet af mig ) som ikke var laast. Kort sagt, Det endte i skaenderi og enden paa vores forhold vil ikke bruge en lang smoere paa hvad hun sagede og frem og tilbage. andet en hun havede spillet pengene op ( thai kortspil kender det ikke ) og taget laan i huset...... Min situation pt, Har de sidste 4 maaneder boet hos noget familje i Ban pong,( kusine onkel tante) De har vaeret utrolig soede mod mig Har tidliger holdt fester og kom sammen samt div thai ting med min eks kaereste. Hvorfor ikke bare rejse hjem faar 4 maaneder siden? Havede foeleser faar hende og hendes 2 boern og et eller andet sted haabede paa en loesning, coffee shop vaerdig i huset/land,da det er belaant, og hun sikkert ser lidt mere kynisk paa situationen ( at jeg er broke ) Har hun ikke noget at bruge mig til..... Saa i de 4 maaneder har jeg faaet sendt lidt penge fra venner og bekendte,saa jeg kunne bidrage til de omkostninger familjen har haft,men da jeg nu indser alt er forbi og det bliver svaere og svaerer at faa midler tilsendt,er det tid til jeg kommer vidre Hjem, vaek fra denne ydmygende situation.. Saa jeg google danske resturanter foreninger osv og fandt dette forum,som sagt tidligere faar at komme i kontakt med andre danskere.som kunne evt vaere behjaelplig, Hvor jeg tilboed min arbejdskraft saa jeg kunne loese min situation paa anstaendig vis. Familje venner: Har alttid vaeret hjemme omkring( jul-nytaar ) min mor,mig og hendes samlever og i blandt min halv soester.har ogsaa en halvbror som er narkoman...... min mor ligger paa hospitalet i december ( de sidste par aar slemt,mavesaar og kraeft) Da jeg kommer i kontakt med hende,siger min bror som er tilstede,at han tror ikke hun klarer den. Nu har jeg god grund til ikke at tro paa alt hvad han siger,men kan hoere min mor er lang vaek,( morfin ) taler med en sygeplejske som bekraefter min brors udtalelse. min bror skal efterfoelgnede gaa i banken faar min mor og sende det jeg behoever. Saa jeg kan naa hjem og sige farvel,skal ringe til ham naeste dag ang overfoersel. Har ikke talt med ham siden ( han har sikkert taget pengene til sig selv) fik fat paa min halvsoester som har holdt sig vaek fra min mor,da hun er bange faar min bror som er hos min mor hele tiden. Faar forklaret mor er syg,og hun kommer ud paa hospitalet og jeg naar lige at faa talt med min mor inden hun sover ind.Min soester fik eftfoelgende ordnet begravelse osv.. Goer lidt ondt at skrive dette her,saa ikke saa meget mere at sige om dette Min vennekreds er ikke saa stor,da jeg mere eller mindre har vaeret vaek hjemmefra de sidste 7/8 aar,de faa jeg dog har,har hjulpet saa jeg har kunne overleve de sidste 4 maaneder,og har derfor en mindre gaeld hos mine faa venner,de presser mig ikke eller er sure,men kan ikke overskue billet overstay osv.. Faar naar jeg lander i Danmark er jeg boligloes ingen penge og arbejde. Men jeg vil hellere staa i DK uden nogen ting en vaere her uden noget og ulovligt ( overstay ) Det blev en lang smore,men har ikke noget at skjule ang min situation.. vil nu svare paa indlaegene... undskyld faar stavefejl osv jeg er ikke den store forum expert.. Thomasksmed@ Jeg har varert blaaoejet,men har altid set det bedste i mennesker,og har altid taenkt Hvis man vil have tillid fra andre mennesker,maa man selv give tillid. Folk som mig Da jeg koebte land og byggede hus,var jeg godt klar over at det var hendes hvis hun gjorde det forbi,saa det var bevidst... Ville ikke til og ud i faar mange manoevere saa jeg havede rettighed til at bo der, men hun var ejer.taenke hvis dette er aegte saa er alt godt hvis ikke finder jeg ud af det saa snart huset er bygget.og maa tag tabet..saa jeg kendte til faren Min eks er 32 aar jeg er 43. Svaert at forhindre bankdelen,saa skulle jeg have en tolk med. Kendte ikke til dette forum da jeg flyttede hertil ( opsoegte det heller ikke skal siges ) i det hele taget passede jeg mig selv Lung Yao er spot on ang arbejde/arbejdstilladelse Olsen99@ Bestemt en soergelig historie og eft overstaaende er den ikke blevet bedre, Gaar paa netcafe naar jeg skal i forbindelse med venner og dette samt div.det koster 10 bath i timen,saa det har jeg kunne skaffe til ![]() Hendes onkel har internet og en gammel laptop,som jeg foraerede ham i sin tid,men er naaet dertil at det efterhaander er ydmygende af blive ved med at spoerge om hjaelp Laan knallert,logi osv Har feks ikke telefon,ved de er billige men pt har jeg ingen at ringe til,venner i dk er som regel via skype.... Tak faar dit nummer og din evt hjaelpsomhed i dit indlaeg,men vil ikke ringe foer du giver tilsagn til det og se hvad dette ender med. Igen vil jeg gerne understrege: Jeg er ikke hustler, kriminel eller tigger men ja, jeg soeger hjaelp hvor jeg saa vil tilbyde min arbejdskraft til gengaeld.. Patirak@ I min uddybning af min situation,svarer jeg paa dit spoergsmaal Tak faar din opmaerksomhed,og evt hjaelpsomhed. Labri@ Jeg har skrevet en lang smore,ikke underholdede ( eller maakse faar nogen ) hvor jeg kommer ind paa de ting du spoeger til Har ogsaa et pas,hvor man kan se mine entrys bla det sidste som var 27 januar 2011 min pointe: Er ikke en eller anden partyabe som bare har blevet her,og nu soeger hjaelp til billet fordi man har opfoert sig ansvarsloest.. Ellers Mange tak faar din umiddelbare hjaelpsomhed. Jojokent@ 1 million bath plus laan i huset,ved ikke hvor meget hun har faaet der. Ham Jay@ Det vil jeg proeve,og melde op her i traaden.. Har talt med ambassaden,og de sagde hvis jeg evt kun haved en billet,kunne man sidde overstay af paa foelgende maade Man henvender sig,bliver stillet faar en dommer ( nogen dage ) og saa kan det ende med en boede,saa det reelt bliver nedsat,dog ingen garanti( men typisk til en 5/6000 bath) sagde han,og saa afsone 200 bath om dagen. Men han ville staerkt fraraade det,og har du ingen hjemrejse billet bliver du ikke loesladt, og har du billet,bliver du fulgt ud til lufthavnen af politiet, og det kan give problemer da det ikke er alle flyselskaber der vil have en med,der bliver escorteret af politiet. Det var de oplysninger jeg fik ambassaden..... ps. Har faaet en privet besked fra en bruger der kommer til Thailand om ca 2 maaneder,hvor hvis jeg sad fast her til den tid, Jeg kunne arbejde/hjaelpe til...... Spoerg gerne om der er noget........ Tak faar nu.... Og igen findes der en eller i har en bekendt.er jeg klar til at hjaelpe/arbejde mig ud af det her...... MVH Kennet Underlig tråd. Alle starter med at ryste på hovedet af Kenneth og fortælle ham hvor naiv han har været. Og lige pludselig er der flere der vil hjælpe med penge, flybillet, arbejde og bolig ~ det er jo egentlig fint nok men hvorfor? I mine øjne er hans indlæg bare en omvendt barpige historie ~ så jeg ved ikke hvem der er mest naiv. Skulle jeg tage fejl, så har vi i bedste fald at gøre med * en der kan skrive en tåre presser om sin familie i danmark * en mand som ikke kan finde ud af at stave sit navn rigtigt Kennet ~Kenneth * han skriver under på en bank aftale hvor han ikke ved hvad der står, og tjekker ikke sine konti løbende * han har boet 7-8 år i thailand med en thai der spiller, holdt fester og omgået thais uden at kende til thai kortspil * han og kæresten er gået på røven med 2 foretninger i thailand * han har googlet omkring thailand og fundet dette forum, hvorfor er der ikke et ord om ham i de andre thai forums * han har ikke gidet bruge tid og penge på visa run det var for besværligt Ville du tro på det hvis en barpige fortalte dig en tilsvarende historie? 2focus mit råd til dig er opret det samme indlæg på alle de thaiforum du kan finde også de engelske, så er jeg sikker på at du kan flyve hjem på 1.klasse. Bare se hvor mange thai piger der kan lave den slags numre. Mine nakke hår står lige ud i luften ~ er det en avanceret Ole Skyum vi har her? |
|
|
|
| Olsen99 |
Lagt på d. 19/01-2012 19:48
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 246 |
Poo. Derfor sender jeg heller ikke penge til en billet saadan uden videre, at folk sender penge paa maa og faa er deres sag. Ingen ved noget 100 procent. Jeg siger ikke at Kenneth er en svindler, men jeg mener at vi alle maa taenke os om. Er vi ude i noget med at der er big problems, saa syntes jeg godt man kan hjaelpe. Tak. Redigeret af Olsen99 d. 19/01-2012 20:05 Olsen99.
Pas paa, der er altid en sulten grib, som kigger dig over skulderen. |
|
|
|
| fckguld |
Lagt på d. 19/01-2012 20:55
|
|
Olsen99 skrev: Jeg sendt 595 kr med western union , til lidt mad - jeg vælger at tro på manden, skulle jeg tage fejl - så pyt , og sender gerne lidt mere til hjælp til billet- skulle det vise sig at Kenneth lyver , så det ham der skal betale prisen - Gud ser alt.
Poo. Derfor sender jeg heller ikke penge til en billet saadan uden videre, at folk sender penge paa maa og faa er deres sag. Ingen ved noget 100 procent. Jeg siger ikke at Kenneth er en svindler, men jeg mener at vi alle maa taenke os om. Er vi ude i noget med at der er big problems, saa syntes jeg godt man kan hjaelpe. Tak. DU FÅR HVAD DU GIVER
|
|
|
| sank |
Lagt på d. 20/01-2012 02:53
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1131 |
Til Svendborg som på PB spørger hvad Fan... jeg biller mig ind og formentlig lider af Alzheimer ( håber det ikke ) vil jeg naturligvis undskylde mit indlæg da jeg nu ser at du er helt nyt medlem så naturligvis kender du ikke Manse og Sank ?? men din skrivemåde lignede en der ofte skifter navn på diverse fora. Og jeg skriver at når Manse blander sig. Og jeg er skam ikke ude på at provokere dig. Og Kenneth lyder som en i Thailand jeg kendte lidt ved navn Palle hvis Datter lige var bleven kørt ihjel på en P plads i Flensborg så han manglede lige 6000 så han kunde komme hjem til begravelse ? og tårene piskede ud af ham Jeg ringede til min Niece i DK som kende en Politi mand i Flensborg ? det have de efter store undersøgelser aldrig hørt om God dag og MVH |
|
|
|
| 2focus |
Lagt på d. 20/01-2012 02:54
|
Poo skrev@ Underlig tråd. Alle starter med at ryste på hovedet af Kenneth og fortælle ham hvor naiv han har været. Og lige pludselig er der flere der vil hjælpe med penge, flybillet, arbejde og bolig ~ det er jo egentlig fint nok men hvorfor? I mine øjne er hans indlæg bare en omvendt barpige historie ~ så jeg ved ikke hvem der er mest naiv. Skulle jeg tage fejl, så har vi i bedste fald at gøre med * en der kan skrive en tåre presser om sin familie i danmark * en mand som ikke kan finde ud af at stave sit navn rigtigt Kennet ~Kenneth * han skriver under på en bank aftale hvor han ikke ved hvad der står, og tjekker ikke sine konti løbende * han har boet 7-8 år i thailand med en thai der spiller, holdt fester og omgået thais uden at kende til thai kortspil * han og kæresten er gået på røven med 2 foretninger i thailand * han har googlet omkring thailand og fundet dette forum, hvorfor er der ikke et ord om ham i de andre thai forums * han har ikke gidet bruge tid og penge på visa run det var for besværligt Ville du tro på det hvis en barpige fortalte dig en tilsvarende historie? 2focus mit råd til dig er opret det samme indlæg på alle de thaiforum du kan finde også de engelske, så er jeg sikker på at du kan flyve hjem på 1.klasse. Bare se hvor mange thai piger der kan lave den slags numre. Mine nakke hår står lige ud i luften ~ er det en avanceret Ole Skyum vi har her? " en der kan skrive en taare presser om sin familje i danmark ' Jeg blev spurgt hvorfor familje ikke stillede op,at skulle skrive onkring min mors bortkomst,der er saa taet paa. Goer ondt,hvidste dagen ville komme,men er svaer bare saadan at sluge, min halvbror ( narkoman ) har jeg ingen foelser faar,min halvsoester har jeg aldrig haft saa meget kontakt med,da de begge er ca 12 og 15 aar aeldre en mig,betyder det at jeg er vokset med min far og mor..... PS. JEG HAR FRA STARTEN TILBUDT MIT PAS,OMKRING VISA ENTRYS ( I DEN PERIODE JEG OMTALER) OG SAA MAN KAN TJEKKE OP PAA MIG ( KRIMINEL EFTERSOEGT OSV) YDERMERE KAN MAN FAA OPLYSNINGER OM MIN MOR.OG DE OMSTAENDIGHEDER HUN GIK BORT UNDER ( BISPEBJERG HOSPITAL) OG HVEM DER VAR TILSTEDE,OG EVT DEN VEJ KOMME I KONTAKT MED MIN HALVSOESTER,DA JEG VIL TRO HUN HAR UNDERSKREVET NOGEN FORM FAAR DOCUMENTER ANG BISAETTELSE OSV, ' en mand der ikke kan finde ud af at stave navn rigtigt ( kennet-kenneth ) ' Mit fornavn og efternavn staar i min mail, hvis man clikker paa min profil.og da jeg ogsaa tilbyder pas til den som vil hjaelpe ( saa man evt kan haenge mig ud hvis jeg er en simpel scammer) Er det tydligvis en fejl,da jeg ikke er forum haj/bruger trykkede jeg bare gem svar opdagede 1st det med mit navn,da en bruger (patirak) skriver Kennet i et indlaeg han siger saa jeg selv har startet med at skrive kennet.. Da jeg opdager det,goer jeg opmaerksom paa det,og kan konstatere at jeg i forskellige indlaeg og svar har skrevet Kennet-Kenneth indtil da,har ingen andre brugere sagt/kommenteret det. Maaske de ikke har lagt maerke til det,som jeg selv ikke har gjort. ' Han skriver under paa en bank aftale hvor han ikke ved hvad der staar,og tjekker ikke sine konti loebende. Du har aldrig skrevet under paa et document/boede uden at vide hvad der noejagtig staar? Ellers skulle jeg have laert at laese,skrive thai,inden jeg flyttede hertil. Eller have en tolk med mig ( SOM JEG KUNNE STOLE PAA! ) Naar jeg har modtaget en boede faar at koere uden hjelm/koerekort,skulle jeg saa ikke skrive under, da jeg ikke ved hvad der staar. Eller vise tillid til politi ( ang boede ) myndighed,Bangkok Bank og div varehuse Kaffemaskine fjernsyn osv Saa da jeg faar fremlagt 2 kontrakter og raadgiveren giver udtryk faar at han har forstaaet hvad jeg oensker,i en stor bank som Bangkok Bank, skrev jeg under.. Jeg tjekkede min/vores forbrugs konto loebende da vi begge havede kort ( som jeg har beskrevet tidligere ) og der skete ikke noget forkert der. Og min saakaldte laaste opsparings konto haved jeg kun EN bankbog til,saa jeg ingen grund til at i tide og utide ringe ned i banken og spoerge om mine penge var der endnu. ' han har boet 7-8 aar i Thailand med en thai der spiller,holdt fester og omgaaet thais uden at kende til thai kortspil ' Vidste ikke min eks spillede kort det har jeg ALDRIG set, jeg maa ikke have udtrykt min klart nok tidligere,jeg mente jeg kender ikke det kortspil de spiller. Men kender kasino,rommy og lidt poker.. Og naar jeg kiggede paa det til div sammenkomster var det noget med 5/20 bath der skiftede haender pr spil Jeg vil tro min eks syntes det ikke var hoejt nok,eller ikke vil have jeg skulle se hun kunne lide at spille... ' han og kearesten er gaaet paa roeven med 2 forretninger i thailand ' da dagene begyndte at blive lange herude,startede jeg selv med noget arbejde via nettet faar at have noget at lave, og lyttede til nogen af de ideer min eks havede..... 1. stadeplads,indkoeb af toej i BKK og saelge det der,det holdte 2 uger da hun kunne sidde de fleste dage op til 8-9 timer og saelge en t-shirt eller bukser. Saa vi stoppede og havede en del toej,som veninder fik/koebte eller femiljen fik - 20.000 bath gaaet paa roeven er vil lige at stramme den,tog tabet da det ikke virkede coffee shop/vogn naer et stort marked,hun havede supertravlt og de bedste dage havede hun/vi 800/900 bath i overskud paa markeds dage ( 2 gange pr uge ) og ellers 400/500 bath En fin lille forretnig som hun kunne have i fred.efter et stykke tid saa skulle hun have fri/afloeser ( veninder )saa hun sikkert kunne gaa til kortspil saa roeg profitten og sikkert ogsaa motavitionen,naar hun tabte brugte store beloeb fra min opsparings konto. Jeg arbejdede der ikke... status: forretningen fejlede ikke noget,hun gad bare ikke at passe den ( dumhed) - 40.000 bath ( oplaering,koeb af div remidjer og leje af vogn ) ' han har googlet omkring thailand og fundet dette forum,hvorfor er der ikke et ord om ham i de andre thai forums ' Jeg googlede danskere/resturanter foreninger i Thailand og dette kom frem,og efter at have oprettede mig og fik kontakt opsoegte jeg ikke mere paa den front.... Ved ikke hvor mange forum der er ( thailand,danskere osv ) Men vil virke utovaerdig over faar mig selv,og helt sikkert andre,hvis jeg postede paa samtlige forum og startede indsamlings traade Vil du ikke give mig ret i det? Saa derfor ikke et ord om mig paa andre forum,handler ikke oom jeg skal hjem paa 1st klasse eller have lommerne fyldt op, men et noedraab om hjaelp til at ordne min situation ' han har ikke givet at bruge tid og penge paa visarun det var faar besvaerligt ' Det er korrekt,da jeg ingen penge problemer havede ( og aabenbart hver gang jeg var i Danmark var faar doven til at faa lavet et ordenligt visa ) Blev det til den dyre loesning ( det dumme og daarlige i det er jeg opholder mig i et fremmede land ulovligt DET ER DIREKTE DUMT erkender jeg) Og forstillede mig ikke i min vildeste fantasi at jeg skulle staa saadan her,og bede fremmede mennesker om hjaelp ( fordi jeg har vaeret naiv,uheldig tildelt en daarlig haand af livet MIN MOR oven i dette og kald mig ogsaa dum..) Saa da jeg saadan her raekker ud efter hjealp,maa jeg sige hele sandheden ( bla andet min flyvske tilgang til visa regler ) og ved godt det ikke falder i god jord...... Men saadan er det....... Maa afslaa dit raad Poo,om at poste min historie paa samtlige forums ,hustle og scamme fordi andre goer det...... Pt. har jeg modtaget mit 1ste bidrag FCKGULD,faat tilbudt at kunne hjaelpe til med div arbejde osv her i Thailand ( saa jeg selv kan betale mine omkostninger ) Faaet tilbudt job i Danmark og enda husly til jeg lige kommer paa benene.kan daarligt beskrive hvad det betyder faar mig..... Men var klar over der ville vaere skeptikere ( sikkert pga tidligere episoder ) og forsoeger at svare saa sobert som muligt,selom det er lidt haardt at blive ( udstillet som svindler eller andet) Naar kun jeg ved pt at jeg har rent mel i posen..... Skal scanne mit pas til en bruger i DK,som saa vil sende et bidrag. Opdatering foelger Ny traad osv..... Tak faar de tilkendegivelser jeg har faaet indtil nu...... MVH Kenneth |
|
|
|
| 2focus |
Lagt på d. 20/01-2012 03:00
|
Fckguld@ Tak faar din hjaelp,vil starte den nye traad snart,opdatering osv.. MVH Kenneth |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

Ja jeg ved ikke hvad der går galt når Manse fra Svendborg blander sig i diskussionen ? og sikkert i den bedste mening ? men syntes altid der går kuk i det ? men helt fint hvis han kan klare problemet for manden så burde han sikkert have klaret det på en PB 

Til Svendborg som på PB spørger hvad Fan... jeg biller mig ind og formentlig lider af Alzheimer ( håber det ikke ) vil jeg naturligvis undskylde mit indlæg da jeg nu ser at du er helt nyt medlem så naturligvis kender du ikke Manse og Sank ?? men din skrivemåde lignede en der ofte skifter navn på diverse fora. Og jeg skriver at når Manse blander sig. Og jeg er skam ikke ude på at provokere dig. Og Kenneth lyder som en i Thailand jeg kendte lidt ved navn Palle hvis Datter lige var bleven kørt ihjel på en P plads i Flensborg så han manglede lige 6000 så han kunde komme hjem til begravelse ? og tårene piskede ud af ham